Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: čtv 27.09.2018 20:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.8.2018
Příspěvky: 11
Ale myslim zajimava varianta na poradny termik..mam v planu si udelat odolnejsi vakuovku v tomto stylu, ale tohle by mi usetrilo praci...penezenku jsem radeji ukryl na mene dostupne misto, ale nevim jak dlouho to vydrzi, tak nejak kolem toho uz tyden krouzim jak hladovej sup.. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: čtv 27.09.2018 20:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2369
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Já nic měnit nebudu. Stork8 je velice kvalitni F5J a pro moje rekreační létání luxus.

_________________
Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 8:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
graup15 píše:
e Zbynďou a základní cena modelu je 20 litrů.
Prostě něco jako....škoda Fabie již za 200 litrů...:-) Pokud chceš výbavu, připlatíš.


Tak zase pokud by za 20k byla relativně pevná skleněná verze 1200g prázdná, tedy něco k 1600g vzletovky, tak to dost lidem vyhoví a ani připlácet nebudou. Podobná hmotnost je dnes braná jako dobrý univerzál, mimochodem pravděpodobný aktuální rekord v nejmenší vypínací výšce při soutěži je 9 metrů, má to Radek Malčík letos z Holíče a letěl s Perfectionem právě o hmotnosti 1600g, ne s ultralehkým..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 14:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.8.2018
Příspěvky: 11
Take si myslim, ze na klasicke nezavodni termiceni clovek neudela se zakladni verzi chybu, kazdy nema potrebu s hruzou v ocich krotit po obloze kilowatty, to je zase neco jineho..ja mam rad pohodicku a souzneni s pridodou, opisovani od kanat pripadne naopak. To uz se mi taky stalo, clovek si poctive najde SVUJ stoupak a najednou se ti tam od lesa nasackuje parta tadytech po sobe rvoucich operenych vyrostku a jeste maji tu drzost te prestoupat.. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2369
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Přesně tak.

_________________
Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 16:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2010
Příspěvky: 583
Bydliště: Praha
Tady jde spíš o to, aby to letadlo bylo dostatečně pevné na úťek z termiky. Jinak se rozloží na součástky.

_________________
Jeti DC-16, Futaba FX-18+modul Jeti
Swing speciál, Proxima 2, Stork 4, Mig 15, P47, Torro 900


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 17:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.8.2018
Příspěvky: 11
Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 18:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Surikat píše:
Pri te nizke hmotnosti to na plne klapky a butterfly nepujde dostat dolu po kouli? Klapky to ma celkem lopaty..


No tak zaprvé k Asperatusu - mě ty klapky naopak na dnešní zvyklosti připadají docela malé, vůbec by nebylo od věci je zvětšit...

Jinak ale s tou pevností spíš jde o to, že u méně pevných strojů rostou nároky na pilota a klesá prostor na chybu. Ty to dolů dostaneš hravě (jak píšeš s butterfly), problém ale je, že když méně zkušený pilot nějak zazmatkuje anebo třeba chvíli ztratí přehled o poloze, tak pak to klidně rozlomit může.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 18:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2369
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.

_________________
Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 18:59 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.8.2018
Příspěvky: 11
Jasne, tomu rozumim, pri ztrate polohy se to rozjede raz dva, v tom pripade pri pochybnosti tam pohotove cvaknout plnou palbu pokud neni pozde a vypackovat se z toho.. Je to podle me hodne o tom neletat nesmyslne vysoko, u tohoto modelu nevidim duvod letat nejak extra vys nez rekneme 300 metru a to to jeste nekoho musi bavit. Urcite zabavnejsi a treninkove hodnotnejsi je "lovit" v nizsich letovych hladinach nez nahanet krizek nekde vysoko v kontinualnim luftu..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 19:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
kovaco píše:
Stavitel to pouštěl na klapkach dolů a klesalo to jak má. Fakt to lítá parádně. A klapky jsou myslim velké dost. Na snímcích to zkresluje. Můj stork8 je ma podstatně menší.


No podstatně menší je tedy Stork nemá, už proto, že má proti jiným modelům větší střed, takže celková plocha klapek je u něj docela velká. Jinak jsem to ale myslel spíš v kontextu aktuálních nově navrhovaných modelů (což narozdíl od takřka historického Storka zde platí), tam to roste dost. Mimochodem největší extrém je jedna letošní verze Xploreru, která má klapky do cca 40% hloubky - nejde o překlep... To už je přeci jen dost, ale obecně zvětšení marné není.
Jinak k tomu "klesalo jak má" - takhle to brát nemůžeš, bez problému přistát se dá i relativně malými klapkami, to ale neznamená, že nepoznáš rozdíl. Já mám zrovna přímé srovnání u EOSu - měl jsem EOS2 s řekněme normálními klapkami, teď testuji EOS3 s rozšířenými a ten rozdíl v brždění je opravdu hodně velký... Navíc je pravděpodobně u větších klapek i účinnější termický režim s naklapkováním.

Jo a důležitá poznámka k tomu dalšímu příspěvku od Surikat - to co popisuješ, tedy "při pochybnosti plnou palbu" je právě dost problematická volba. Při typickém nastavení butterfly, tedy plné klapky a křidélka malinko nahoru, je totiž zátěž křídla při vysunutí brzd na rychlosti velmi divoká, klidně dostaneš uši do záporného vzepětí. Kdo neviděl, nebude chtít věřit, ale je to možné i když mají ucha lomení 7st... Když se nezvedají křidélka, tak je zátěž menší, ale cvičí to s křídlem pořád, to vysunutí brzd na rychlosti je zkrátka problém, minimálně doporučuji vysouvat pomalu!
Tohle je přesně to, co myslím tím "růstem nároků na pilota" - sám jsem například byl nedávno nucen kvůli absenci jiného modelu létat ve větru 10m/s se Storkem o základní hmotnosti 1280g naloženým skoro o 500g zátěže - ono to jde a nerozlámeš to, ale pak si opravdu nemůžeš dovolit žádnou chybičku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: sob 29.09.2018 20:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 5.8.2018
Příspěvky: 11
Máš pravdu, když už je to rozjeté, tak je to problém a síly tam budou veliké, dokonce i při závodech velkých se stala bohužel tragická nehoda, kdy pilot rozlousknul křídlo u Ventuse po tom co to po dokluzu a průletu cílem pravděpodobně omylem skokově naklapkoval. Ale jak jsem psal, při rekreačním létání rozumná výška/vzdálenost kdy model ještě bezpečně vidím výrazně snižuje pravděpodobnost takové situace a pak věřím, že základní verze je bezproblémová. Kdo rád skopičiny, extra výšky a dálky a třeba závody (tomu já nerozumím..), tak holt pro jistotu asi přiloží trochu víc uhlí no.. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: úte 09.10.2018 19:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.6.2004
Příspěvky: 2825
Bydliště: dinoletiště u karviné
Tak já mel tu čest s modelem létat, a nelítá to vůbec špatně. Laděno více na termiku, ale drobnou změnou odtokovky jede proti větru jako zvíře.
něco málo jsem sepsal + přidal fotky http://stoupak.cz/clanky/ostatni-clanky ... 5j-novinka

_________________
Stoupak.cz - Portál pro všechny větroňáře, házedláře a jiné maníky :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: stř 10.10.2018 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Fajn recenze. Super, na normální letáni stokrát lepši jak polomaketa s křivým polysem
Mě by zajímalo, kolik lidi posila denně éro kolmo dolu. Pokud netrénují/nezavodí a nato jsou jiné speciály .... Když někdo neumí tak, rozloží i tripl carbon....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Model Asperatus F5J
PříspěvekNapsal: pát 23.11.2018 10:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
Ceník už je na webu: http://www.dnzgliders.com/inpage/cenik/

Jinak přes Stoupák je teď sleva: https://stoupak.cz/2-uncategorised/229- ... -info-akce


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz