Autor |
Zpráva |
Petronel
|
Napsal: stř 17.02.2021 18:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
Ahoj, chtěl bych se Vás zeptat na zkušenosti a postřehy s jednotlivými modely, případné přímé porovnání Djanga od VP model a Etalonu XL od LS model.
Chtěl bych si pořídit na rekreační termické létání model, který bude schopen mimo termiky létat také ve větru do cca 5 - 6 m/s. Zatím mě to z toho vyšly tyhle dva modely. U Djanga spíš verze D-Box pro přistání na trochu horším povrchu, Etalon ve verzi XL a větší gondole. Velikost křídel mě vyhovuje okolo cca 220 - 250cm.
Předem děkuji za odpovědi, doporučení, případně za další rozumné tipy. Závodit nechci, jen si pohodově užívat.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Woita
|
Napsal: stř 17.02.2021 20:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Moje zkušenost s LS model: Objednal jsem a přijel si osobně pro větroně Virus, Leoš je velmi ochotný a precizní, krásně jsme pokecali, vše okolo výroby mi ukázal a vysvětlil. Éro jsem měl na zakázku více vyztužený a poměrně dosti předdokončený (můžeš si domluvit podle svého přání) Virus byl pár let mým oblíbeným modelem, pak jsem se přeorientoval na jiný druh letadel, tak šel dál k jinému spokojenému modeláři. Byl jsem z něj nadšený, lítal jako po kolejích (ty krásné starty z ruky...), plachtění pohoda, a občas jsem ho protáhnul drsněji, všechny režimy mu chutnaly. Joooo, dýchla na mne nostalgie... kouknul jsem na video z té doby, dneska už se takto létat ani nesmí... http://rc.ludl.cz/index.php/nase-rc-modely/8-virus
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: stř 17.02.2021 20:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Srovnávat nemohu, jelikož mám jen Django. Zato ale dvakrát. Těch 6m/s zvládne v pohodě, ono jinak zvládne i trošku více. Ale verzi s D-boxem bych si rozmyslel. Pokud vím, tak u této verze není možnost naložit balastem. A ve větru se to dost hodí. A přistání na horším povrchu se neboj, je to RCEV speciál. Takže klapkama nad zemí zabrzdit na minimum a pak píchnout. Křídla se země ani nedotknou.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: stř 17.02.2021 21:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
Woita píše: Moje zkušenost s LS model: Objednal jsem a přijel si osobně pro větroně Virus, Leoš je velmi ochotný a precizní, krásně jsme pokecali, vše okolo výroby mi ukázal a vysvětlil. Éro jsem měl na zakázku více vyztužený a poměrně dosti předdokončený (můžeš si domluvit podle svého přání) Virus byl pár let mým oblíbeným modelem, pak jsem se přeorientoval na jiný druh letadel, tak šel dál k jinému spokojenému modeláři. Byl jsem z něj nadšený, lítal jako po kolejích (ty krásné starty z ruky...), plachtění pohoda, a občas jsem ho protáhnul drsněji, všechny režimy mu chutnaly. Joooo, dýchla na mne nostalgie... kouknul jsem na video z té doby, dneska už se takto létat ani nesmí... http://rc.ludl.cz/index.php/nase-rc-modely/8-virusVIdea jsou moc pěkný, překvapilo mě nastavení plynu a buterfly společně na páce plynu. Je to perfektní nápad, možná bych to mohl okopírovat Lítám taky motoráky, plyn na kniplu potřebuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: stř 17.02.2021 21:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
BoBik_CZ píše: Srovnávat nemohu, jelikož mám jen Django. Zato ale dvakrát. Těch 6m/s zvládne v pohodě, ono jinak zvládne i trošku více. Ale verzi s D-boxem bych si rozmyslel. Pokud vím, tak u této verze není možnost naložit balastem. A ve větru se to dost hodí. A přistání na horším povrchu se neboj, je to RCEV speciál. Takže klapkama nad zemí zabrzdit na minimum a pak píchnout. Křídla se země ani nedotknou. V hlavě se mě verze D-Box a klasika stále převaluje. nevím jestli je D-Box vystužený jenom po náběžce nebo i na spodku křídel. Balast to je pravda, de facto je tak možné používat "více modelů" současně. S tím zapíchnutím to u sebe nevidím, do země špičkou to posílám jenom v případě ztráty kontroly nad modelem ...
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: stř 17.02.2021 22:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
Ještě bych rád věděl, který z těchto modelů se dá lépe opravit. Django je vakuovka a Etalon myslím z balzy a polystyrenu (myslím křídla), tak netuším který je lépe opravitelný.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: čtv 18.02.2021 7:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Petronel píše: Ještě bych rád věděl, který z těchto modelů se dá lépe opravit. Django je vakuovka a Etalon myslím z balzy a polystyrenu (myslím křídla), tak netuším který je lépe opravitelný. A co bys na tom chtěl opravovat? Django vydrží neskutečně hodně. Jednou na soutěži v hodně silném větru jsem udělal hvězdu. Jedno ucho se zalomilo tak o 30°. Když jsem to viděl, tak jsem si říkal "to je konec". Ale drželo to. Pro jitotu přes to šla páska se skelným vláknem a už dva roky to s tím lítá. Největší oprava byla při špatném vyhodnocení podmínek těsně nad zemí, kdy to šlo se silným větrem v zádech na přistání do čerstvě zoraného pole. Od šutru proražený spodek trupové gondoly - púl hodiny práce s epoxidem a skelnou tkaninou, na prasáka zvenku, takže ani nemusela elektronika ven z trupu. Pak přebrousit a je to skoro jako nové.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: čtv 18.02.2021 7:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Petronel píše: V hlavě se mě verze D-Box a klasika stále převaluje. nevím jestli je D-Box vystužený jenom po náběžce nebo i na spodku křídel. Balast to je pravda, de facto je tak možné používat "více modelů" současně. S tím zapíchnutím to u sebe nevidím, do země špičkou to posílám jenom v případě ztráty kontroly nad modelem ...
Jasně chápu. Píchání je špatně (i když je to letadlo na to stavěné), mnohem lepší je osekat křídlo od nějakého bordelu na zemi.
|
|
Nahoru |
|
|
mch
|
Napsal: čtv 18.02.2021 7:33 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 13.11.2009 Příspěvky: 98 Bydliště: Čtyřkoly
|
V porovnání těchto dvou modelů má navrch Django, ikdyž zde není důvod myslet soutěžně. Je výkonější, prostě se obecně ve vzduchu udrží déle a více naznačuje termiku a proto bude více zábavnější v aktivním vzduchu, i v pár metrech nad zemí bude jeho snaha dominovat, stejně tak i Tilia a podobné vakuovky na trhu. Opravy a poškození při přepravě bude možná mírně ve prospěch Etalonu, na to je potřeba myslet, ale překážka to není, vakuovka v uhlíku už je držák (otlaky a teplotní stabilita).
_________________ PRESTIGE 2PK UltraLight (1120-1260), Light (1430-1850), Windy (1540-2100), Demon F3F
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: čtv 18.02.2021 9:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Poptej se u VP Model na DIANGO XL = 3,0m - na rekreační lítání skvělá volba
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 18.02.2021 13:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
BoBik_CZ píše: A co bys na tom chtěl opravovat? Django vydrží neskutečně hodně. Jednou na soutěži v hodně silném větru jsem udělal hvězdu. Jedno ucho se zalomilo tak o 30°. Když jsem to viděl, tak jsem si říkal "to je konec". Ale drželo to. Pro jitotu přes to šla páska se skelným vláknem a už dva roky to s tím lítá. Největší oprava byla při špatném vyhodnocení podmínek těsně nad zemí, kdy to šlo se silným větrem v zádech na přistání do čerstvě zoraného pole. Od šutru proražený spodek trupové gondoly - púl hodiny práce s epoxidem a skelnou tkaninou, na prasáka zvenku, takže ani nemusela elektronika ven z trupu. Pak přebrousit a je to skoro jako nové. Jestli to jde opravovat takhle, proč ne. Mě jde spíš o to, pokud se podaří úplně přerazit křídlo, nebo přelomit trup, jaké s tím má kdo zkušenosti, jak to jde opravit. Chtěl bych doplnit letový park o další větroně, tentokrát již ne EPP. Typy f5J se mě líbí, mám jenom obavu z oprav materiálů, které ještě neznám.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 18.02.2021 14:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
BoBik_CZ píše: Jasně chápu. Píchání je špatně (i když je to letadlo na to stavěné), mnohem lepší je osekat křídlo od nějakého bordelu na zemi. Ber to tak, že jsem rekreační letec, zápichy neumím. Viděl jsem řadu videí na YT s Djangem, kde s tím normálně přistávali do trávy bez píchání. Proto jsem vycházel z toho, že je to možný a ostatní varianty přistání jsou pro soutěžní piloty, kteří honí body a umístění na bedně.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 18.02.2021 14:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
mch píše: V porovnání těchto dvou modelů má navrch Django, ikdyž zde není důvod myslet soutěžně. Je výkonější, prostě se obecně ve vzduchu udrží déle a více naznačuje termiku a proto bude více zábavnější v aktivním vzduchu, i v pár metrech nad zemí bude jeho snaha dominovat, stejně tak i Tilia a podobné vakuovky na trhu. Opravy a poškození při přepravě bude možná mírně ve prospěch Etalonu, na to je potřeba myslet, ale překážka to není, vakuovka v uhlíku už je držák (otlaky a teplotní stabilita). Díky moc za srovnání obou modelů, to jsem potřeboval Rád bych lovil termiku i u "země", jako již lehce postarší pán mě oči pro vysoké lety tak dobře neslouží. Baví mě pomalé lety, točení na pětníku, termika v pár metrech. Etalon má výhodu ve výběru dvou gondol, pro rekreanty má pan Svoboda větší. Z oprav oproti Etalonu u Djanga mám největší obavu z poškození, D-Box bude pevnější, klasika se zase může naložit balastem. Potom ale babo raď ... Možná vzít B-Box a osadit těžší elektronikou, ale za slabého větru a bezvětří to nemusí být to pravý ořechový. Ale zase pro rekreační poletování nebo malou klubovou soutěž to bude asi úplně jedno.
|
|
Nahoru |
|
|
Petronel
|
Napsal: čtv 18.02.2021 14:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 21.2.2016 Příspěvky: 367
|
AVALON57 píše: Poptej se u VP Model na DIANGO XL = 3,0m - na rekreační lítání skvělá volba To mě vůbec nenapadlo, určitě se podívám, dobrý tip. Otázkou je, z kolika kusů jsou potom křídla. 3 metry jsou ale pro mě ještě v pohodě, s nimi se v bytě pořád otočím
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: čtv 18.02.2021 15:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Petronel píše: Ber to tak, že jsem rekreační letec, zápichy neumím. Viděl jsem řadu videí na YT s Djangem, kde s tím normálně přistávali do trávy bez píchání. Proto jsem vycházel z toho, že je to možný a ostatní varianty přistání jsou pro soutěžní piloty, kteří honí body a umístění na bedně.
Ale jasně, že s tím můžeš přistávat normálně. Já jsem reagoval na to, že jsi chtěl pevnější křídlo, aby jsi neomlátil náběžku při přistání na ne zrovna dokonalém pažitu. No a protože letadlo je na zapichování stavěné, tak mi na ploše, kde hrozí poškození křídla, přijde rozumnější píchat než přistávat "maketově".
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|