Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 19:44

Měl jsem od Reicharda jenom trup a myslím, že ten co zrovna stavíš. Po startu mi všichni na soutěžích říkali, že mám křivou výškovku vůči trupu. Po přistání jsem jim ale musel trapně dokazovat, že chyba je v konstrukci a hlavně tuhosti trubky. I malá síla proudu vzduchu od vrtule pootočila celým ocasem o tolik, že to bylo vidět a vypadalo to opravdu nechutně. Nemohl jsem použít ani spojky a kluzné uložení výškovky, jak extrémní vůle to mělo. Musel jsem to celé vyrobit nové. Proto jsem se rozhodl pro vlastní výrobu gondoly i trubky. To sice není dokonalé, ale takové jak já sám připustím. I přesnost sesazení gondoly a kabinky byla otřesná. No prostě jsem rád, že si to můžu kur... sám a podle vlastních představ.

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 20:13

Jo když jsme u té kabinky...

Nechápu po jakém mejdanu se vymýšlelo uchycení kabinky...?? Na magnetky?? (viz fotka z manuálu) . U gumovky pro začátečníka..proč ne. Ale u velkého modelu? Nechápu.
Řešení je naprosto triviální..osvědčené u hromady výrobců kompozitových modelů. Další fotka. (již předělaná kabinka)
Přílohy
WP_20180430_20_28_04_Pro.jpg
WP_20180430_20_28_07_Pro.jpg
WP_20180430_20_31_38_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

úte 01.05.2018 12:34

graup15 píše:Křídlo..
Propojení křídla a trupu je 8mi pinovým konektorem. (viz fotky) vzhledem ke gumovosti křídla musí být spoj pružný . Tzn konektory v trupu fixní, v křídle na kabelu.

Nebylo by lepší mít konektory napevno v křídlech a na kabelu v trupu? Že by se nepletly při strkání křídel do obalů. V trupu jsou přece jen více chráněné při transportu.

Re: Reichard Aladin...hmmm

stř 02.05.2018 16:26

graup15 píše:Jo když jsme u té kabinky...

Nechápu po jakém mejdanu se vymýšlelo uchycení kabinky...?? Na magnetky?? (viz fotka z manuálu) . U gumovky pro začátečníka..proč ne. Ale u velkého modelu? Nechápu.
Řešení je naprosto triviální..osvědčené u hromady výrobců kompozitových modelů. Další fotka. (již předělaná kabinka)


Ony ale ty magnety docela fungují, měl jsem na jednom modelu... Osobně sice u F5J vesměs používám to, co máš jako alternativu, ale v jistém smyslu je to spíš projev lenosti při stavbě, přilepit uhlíkovou tyčku je totiž jednodušší, než ladit přesnou polohu magnetů.

Ad Aladin - já od jisté doby tvrdím, že nejlepší "ekoF5J" od Reicharda je starý Cirrus. Sice je malinko menší, ale konstrukčně ještě vyvážený a bez větších problémů.
Mandarin a Aladin už jsou prostě na tu koncepci PS-balsa moc velké a ve výsledku jsou proti Cirrusu možná i méně výkonné, ale zcela určitě konstrukčně problematičtější :-(
Cirruse bych i dnes pro zájemce s omezeným rozpočtem klidně doporučil s celkem čistým svědomím, u Mandarina a Aladina bych ale s doporučením váhal více.

Re: Reichard Aladin...hmmm

stř 02.05.2018 16:29

Golfista píše:Měl jsem od Reicharda jenom trup a myslím, že ten co zrovna stavíš. Po startu mi všichni na soutěžích říkali, že mám křivou výškovku vůči trupu. Po přistání jsem jim ale musel trapně dokazovat, že chyba je v konstrukci a hlavně tuhosti trubky. I malá síla proudu vzduchu od vrtule pootočila celým ocasem o tolik, že to bylo vidět a vypadalo to opravdu nechutně.


Jo, tohle potvrzuji, naštěstí to v praxi moc nevadí. Navíc ale Reichard trubky inovoval, podle mě tys měl tu starší verzi jako kdysi já, dnes ale pokud vím už má jiné, které se tolik nekroutí, tohle zrovna je asi vyřešeno.

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 06.05.2018 9:01

Serva v křídlech nebyla moje volba. Já po zkušenostech ,že obecně placatá 10mm serva stojí všechna za prd (s jednou vyjímkou..BLDC serva MKS, ale ty stojí 4 litry za jedno !!!) Preferuji 13mm serva Futaba řady 3172 (3150)..atd.
Ale nutno podotknout,že se servy Hitec (na obrázku) nemám žádnou zkušennost..takže třeba budou taky vyjímka a vydrží mnoho hodin provozu.

Uložení serv v křídle..tam se nic světoborného vymyslet nedá (na rozdíl od kompozitů,kde se dá technicky vyřádit ).
Jen místo vidličky přímo do laminátové páky dal kulový čep. Vidlička v laminátu se vydře velmi rychle...
PS...již velmi dávno když jsem lítal Optimy od Leoše Svobody, jsem nenáviděl potah folii...ta mrcha se furt vlní, dělá to bublinky..je na tom vidět každý sebemenší otlak. To jak teď dělá leoš modely jen nalakovanou dýhou považuji za mnohem lepší řešení.
Marně se snažím to křídlo vyžehlit do nějaké oku lahodící podoby....
Přílohy
WP_20180430_20_38_14_Pro.jpg
WP_20180502_17_05_02_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 06.05.2018 16:31

Zdravím, sleduji toto vlákno velmi pozorně, sice tenhle model nemám a ani nechci,ale nějaké finesy se dají odkoukat. Nicméně měl bych dotaz. Výše ve vláknu je zmínka o fixaci bowdenu v uhlíkové ocasní trubce. Budu něco podobného v brzké době také řešit. Proto se chcu zeptat, zda na to máš nějaký šikulácký fígl, jak to udělat, aby se to neprohýbalo a prostě to fungovalo jak má. Předem díky za vysvětlení a přeji ať se daří.
Pavel

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 06.05.2018 16:49

Aby se bowden neprohýbal je třeba ho přilepit ke stěně trupu když ne v celé jeho délce aspoň v pár bodech.
Vychytávka zní, do bowdenu strčit ocel. drát, napatlat ho lepidlem, vsunout do trupu tak abych neocintal vše uvnitř a přitisknout ho ke stěně trupu pomocí pár magnetů.

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 06.05.2018 17:02

skybreaker píše:Aby se bowden neprohýbal je třeba ho přilepit ke stěně trupu když ne v celé jeho délce aspoň v pár bodech.
Vychytávka zní, do bowdenu strčit ocel. drát, napatlat ho lepidlem, vsunout do trupu tak abych neocintal vše uvnitř a přitisknout ho ke stěně trupu pomocí pár magnetů.


Ty magnety, to je dobrý nápad! Díky

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 07.05.2018 6:56

Já jsem to dělal bez magnetů. Když do bovdenu strčíš ocelovou strunu, která předtím byla stočená, tak se bovden prohne. Po provlečení trupem se tedy sám tlačí k vnitřní stěně trupu. Stačí jen umístit do potřebné polohy, prolít řídkým vteřiňákem a pak zastříknout aktivátorem.

Bylo to takové řešení z nouze. Chtěl jsem použít magnety, ale měl jsem doma jen příliš slabé. Tak jsem to zkusil bez nich a fungovalo.

Re: Reichard Aladin...hmmm

čtv 31.05.2018 15:10

Graupe, moc pěkná práce. A zkušený přistání na té zahradě :wink:
A jinak mám podobnou zkušenost se zpracováním modelu Nimbus od Reicharda, takže jsem ho pak rychle prodával.

Re: Reichard Aladin...hmmm

pát 01.06.2018 14:24

Tam, kde trvám na maličkém odporu za letu to dělám takto. Není to moc hezké, ale funguje to.
Do laminátových pák kapu CA pro vymezení případné vůle.
Přílohy
DSC_0116.JPG

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 25.06.2018 21:25

Nechci nikoho citovat a polemizovat o tom, jestli si guláš koupit v dobré hospodě, nebo ho svépomocí i třeba z polotovaru kuchtit doma.

Myslím, že i stavebnice tohoto typu mají nějaký smysl---samozřejmě základ, je to levnější, než kompozit--to je logicky základ, ale jsou tam i jiná pozitiva, než jen finanční pořizovací rozdíl---bez kterého by samozřejmě nemělo smysl takový model koupit.

Alespon třeba já neměl vždy náladu stavět model uplně celý od špejlí, ale jen si na modelu něco předělat, upravit, potunit, to mi vyhovovalo.

navíc páč mám i nějaké kompozity, nikdy jsem s nima nebyl ve vzduchu tak v pohodě a čistou hlavou, jako s nějakou-- ja se říká--SRÁGOROU POTAŽENOU FOLIÍ bo šrám třeba při přistání s kompozitem mi bolel a nedokázal jsem ho brát jako spotřebák.

Že to nejde z nebe pustit po kouli dolu--noo, to bych v Blaníku asi taky nemohl v x kilácích zanořit, nad zemí podrovnat a sednout---musel jsem tedy při uniku z termiky trochu myslet---po pravdě někdy to zvlášt v začátcích byli sestupné manevry tak nejisté, že to večerní pivo chutnalo uplně jinak, než kdybych unikal s kompozitem-----Toliko o mé zálibě, co se týče konstrukčně sračkojdních větronu.

co se týče motoráku---to je u mě už uplně jiná---vubec nechápu ty podivíny, co staví nějaké makety---polomakety--často i vícemotorové---létá to uplně na hovno, absolutně nechápu, proč nelétají všichni pouze s F3A, nebo 3D erama .

Ale je zase pravda--já rád i stavebnicové srágory, bo si vcelku nenáročně zakutím upravou.

Něco jiného je zase určitě koupit srágoru a nechat si ji dokutit, ale jak jsem psal, alespon mě mlátit o zem na svahu s novým naleštěným kompozitem rozhodně radost u srdíčka nedělalo a ledva jsem odstartoval, v podstatě celou dobu letu jsem měl v hlavě---hlavně to ero neškrábni, až budeš přistávat---já si létání s kompozity užít neumím.

Re: Reichard Aladin...hmmm

úte 26.06.2018 13:41

pepin píše:Nechci nikoho citovat a polemizovat o tom, jestli si guláš koupit v dobré hospodě, nebo ho svépomocí i třeba z polotovaru kuchtit doma.

Myslím, že i stavebnice tohoto typu mají nějaký smysl---samozřejmě základ, je to levnější, než kompozit--to je logicky základ, ale jsou tam i jiná pozitiva, než jen finanční pořizovací rozdíl---bez kterého by samozřejmě nemělo smysl takový model koupit.

Alespon třeba já neměl vždy náladu stavět model uplně celý od špejlí, ale jen si na modelu něco předělat, upravit, potunit, to mi vyhovovalo.

navíc páč mám i nějaké kompozity, nikdy jsem s nima nebyl ve vzduchu tak v pohodě a čistou hlavou, jako s nějakou-- ja se říká--SRÁGOROU POTAŽENOU FOLIÍ bo šrám třeba při přistání s kompozitem mi bolel a nedokázal jsem ho brát jako spotřebák.

Že to nejde z nebe pustit po kouli dolu--noo, to bych v Blaníku asi taky nemohl v x kilácích zanořit, nad zemí podrovnat a sednout---musel jsem tedy při uniku z termiky trochu myslet---po pravdě někdy to zvlášt v začátcích byli sestupné manevry tak nejisté, že to večerní pivo chutnalo uplně jinak, než kdybych unikal s kompozitem-----Toliko o mé zálibě, co se týče konstrukčně sračkojdních větronu.

co se týče motoráku---to je u mě už uplně jiná---vubec nechápu ty podivíny, co staví nějaké makety---polomakety--často i vícemotorové---létá to uplně na hovno, absolutně nechápu, proč nelétají všichni pouze s F3A, nebo 3D erama .

Ale je zase pravda--já rád i stavebnicové srágory, bo si vcelku nenáročně zakutím upravou.

Něco jiného je zase určitě koupit srágoru a nechat si ji dokutit, ale jak jsem psal, alespon mě mlátit o zem na svahu s novým naleštěným kompozitem rozhodně radost u srdíčka nedělalo a ledva jsem odstartoval, v podstatě celou dobu letu jsem měl v hlavě---hlavně to ero neškrábni, až budeš přistávat---já si létání s kompozity užít neumím.


No mám to nějak podobně i třeba s Optimou, kterou jsěm měl. Zdejší borci je berou jako spotřebku, ale pro mě je éro, které samotné stálo pět tisíc a do toho cca tři a půl - čtyři tisíce vybávko je už poměrně drahá sranda. Tak když jsem s tím šel tak to nebyl moc pohodový polet, pořád jsme myslel, abych s tím nic neudělal. No a tím se vlastně vysvětluje proč je mým nejlétanějším modelem deset let starý, sice nikdy nehavarovaný, ale takovy poodřený Filip 600S...Protože když s ním jebnu, tak se celkem nic nestane. Vlastně i na půl roku stavěný rozsyp je člověk mnohem opatrnější než na nějakou mrchu. Ale tak každému co jeho jest...
Naposledy upravil Paolo-K dne stř 27.06.2018 3:03, celkově upraveno 1

Re: Reichard Aladin...hmmm

úte 26.06.2018 20:28

re..pepin

Nesmíš to zase tak prožívat..já si třískám na chalupě de fakto jen kompozity. A že bych z toho měl nějakou depresi..to ne.
Odeslat odpověď