Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 9:54

Po delší době zase něco nového.
Stavím pro jednoho človíčka tohodle ptáčka s rozpětím skoro 4m.
Podle e-shopu na reichardovo stránkách to stojí 10700kč .
Tento thread bude o stavbě, ale i o tom proč bych si takové éro nekoupil nikdy a kdybych ho dostal..okamžitě bych ho věnoval :-)
Přílohy
WP_20180429_10_28_17_Pro.jpg
WP_20180428_10_47_57_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 10:31

Model má skleněno uhlíkovou gondolu a do zadu je kevlarová trubka. Ocasní plochy (a to jediné se mi opravdu líbilo) jsou konstrukční s vysokým podílem uhlíku a naprosto precizně potažené.
To samé již se nedá říci o křídlu.
Křídlo je ze dvou dílů (tzn dva dvoumetrové kusy) ..konstrukce polyš potažené folii. Závěs klapek a křidélek je na pruhledné lepence.
Za prvé křídlo dvakrát lomené kdy křidélko přechází přez lomení..se na lepenku opravdu zavěsit nedá!! Lepenka odskakuje v místě lomení.
Další věc takové ohromné letadlo a spojka křídla 20cm dlouhá 10mm tlustá uhlíková tyčka. To křídlo je neskutečně gumové na průhyb. Pro hodně katolické létání to nevadí, ale být u toho až model sebere výživná jarní termika a majitel se bude z ní chtít dostat trošku razantnější pilotáží...(fotky padajících trosek jsou vždy zajímavé :-) :-)
Chápu,že pokud model někdo vezme jako vstup do F5J kategorie..tak to problém nebude. Ale pro rekreačního létače který nemá ten správný cit pro model a hlavní je pro něj ..(jupí mám F5J za relativně pár korun) to bude dost tragický příběh :-)

Mimochodem, pracnost postavení modelu tak aby splňoval alespoň malinko moje nároky na přesnost je tak enormní, že když přepoštu čas stavby na peníze...dávno by za to byl celouhlíkový špičkový speciál renomovaných výrobců !!!

Fotky ze stavby večer...a i to co mi děsně na modelu vadí. (konstrukční hrůznosti)

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 10:50

kdyz zacnete prepocitavat cas straveny modelarinou na penize prestane byt modelarina konickem

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 10:56

To není o penězích. Je to o rozhodnutí, co si pořídit a Kč sloučí jen jako měřítko. Buď levný stroj, který budu dlouho a nákladně vylepšovat. Nebo drahý stroj, který postavím na skvělou výkonnost rovnou z krabice. Myslím, že je to rozumné hledisko při výběru letadla. A někdo může kritéria vnímat jinak.

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 11:12

Za mě třeba stavebnice Z50 Reichard. To bylo něco otřesnýho, však je tu někde i vlákno. Od tý doby již nikdy více.

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 18:33

Začal jsem gondolkou. Mám rád když nikde nejsou vidět žádné hnízda kabelů. Takže první je vlaminovaná paluba..za ní deska serv Vop a Sop a pod křídlem deska pro přijímač a vario. Vše je přelaminované do plochy aby to neodskakovalo.
Postupně jen fotky..
Na jedné fotce je vidět kabely od Vop , Sop a Motoru jsou bandážované do jednoho svazku. Je to z důvodu ,že Vop je naháněná kevlarovým lankem a Sop by měla též být...(k tomu se ještě vrátím)
Přílohy
WP_20180211_17_44_37_Pro.jpg
WP_20180211_17_44_41_Pro.jpg
WP_20180211_17_45_13_Pro.jpg
WP_20180211_17_45_01_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 18:36

Připojení křídel jsem pořešil u přijímače konstrukcí která jde vyndat. Každé křídlo má svůj 8mi pinový konektor.
Přílohy
WP_20180224_14_43_34_Pro.jpg
WP_20180224_14_43_43_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 19:07

A teď veselo...
Vop je uložena klasicky v dvoudílném duralovém pouzdře . Otáčení zajišťuje L páka vlečená právě kevlarovou nití.
Takže je nutné zajistit aby osa serva..osa páky vop a osa rolničky byli na přímce. Problém je v celém tomto mechanizmu.
Jak se jednou nainstaluje..není k němu již nikdy přístup. Tzn..když nedej bože niť praskne...nedá se to bez destrukce SOP vyměnit.
Navíc výrobce nijak neřeší, že niť musí být napnutá aby vůle ve Vop nebyla žádná..(neb přítel flutter pak zaůřaduje velmi rychle!!!)
.....Takže takhle to řešit považuji za sračkové. Mechanizmus který nejde servisovat v průběhu života modelu je nepřípustný!!

Náhon SOP je též myšlena nití z kevlaru..Jenže v tomto případě servo a osa upevnění nití není v přímce...Niť by se dřela o díry v trupu..a to už je totálně nepřípustné. Takže jsem do trubky namontil normální náhon bovdenem. Trošku oser hluboko v trubce zafixovat bovden aby se neprohýbal, ale jsem šikulka :-)

Na servu Vop je pak šroubek M2. Niť se okolo něj namotá v jednom směru. Postupným utahováním se pak napne až lehounce hraje. Poté se vše zakápne CA lepidlem a už se to nehne.
Přílohy
WP_20180407_09_52_12_Pro.jpg
WP_20180407_09_52_34_Pro.jpg
WP_20180429_10_29_28_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 19:08

Detail SOP.
Přílohy
WP_20180429_10_36_43_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

ned 29.04.2018 19:12

A teď další diletantismus.

Uhlíková tyčka 5mm co nese púlky VOP nejenom,že kouká na každou stranu 4 cm, ale měla v uložení každé púlky VOP neskutečnou vůli. Tím myslím opravdu neskutečnou..více než 1cm na konci púlky VOP.

Takže jsem hezky koupil 5mm uhlíkovou kulatinu a jak se pomaličku..po setinách ubrušovat ve vrtačce tak aby obě půlky VOP šly suvně, ale bez vůlí!! A též jsem tyčku prodloužil na skoro trojnásobek.
Teď již po nasazení Vop chodí velmi hezky a bez vůlí.
Přílohy
WP_20180407_09_54_01_Pro.jpg
WP_20180428_09_07_27_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 17:03

Křídlo..
Propojení křídla a trupu je 8mi pinovým konektorem. (viz fotky) vzhledem ke gumovosti křídla musí být spoj pružný . Tzn konektory v trupu fixní, v křídle na kabelu.
Přílohy
WP_20180430_17_34_05_Pro.jpg
WP_20180430_17_34_22_Pro.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 17:25

Na počátku jsem psal o tom,že model je vhodný jen pro toho kdo má cit pro rychlost a perspektivu letu. To znamená,že nesmí dopustit aby se model moc rozvášnil ,neb to na 100% zaflatruje už při malé rychlosti. A právě proto nemám modely tohoto typu rád.
Dost často jsou okamžiky při létání,kdy je termika velmi výživná. A model je během chvilky v dost velké výšce. Tam je termika již tak silná,že ani plné vyklopení klapek nemusí pomoct pro rychlý únik. A u tohoto modelu se o nějaké rychlosti nedá vůbec mluvit.

Pro příklad..na grafu je výstup s Coradem (ale dosaď jakýkoli jiný model co konstrukcí snese 200km/h :-) do 600m. Po opojném zážitku kdy vario řve jak pominuté a model stoupe velmi rychle se dostaví i okamžik,kdy je toho už dost. Pak mi stačí jen potlačit kolmo dolů a za pár vteřin jsem zase ve výšce kdy již není potřeba soustředění. Prostě je nízko a je velmi dobře čitelné. Na grafu (podle varia..což není úplně přesné při takových rychlostech, ale dá se) dosáhl modýlek skoro 200km/h.
V dřevních dobách létání se mi i stalo,že jsem nebyl vzhledem k subtilnosti model dolů dostat a při pokusu model urychlit a stoupání opustit..tento radostně zatleskal křídly. Proto již mi domů takto koncipovaný model nesmí.

No a jako bonbonek..to mi naprosto fascinovalo co dnešní mobilní telefony (v tomto případě poslední I-Phone umí ) Brácha mi natočil přistání na mém letišti ..zpomaleně.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Přílohy
Corado_sesup z termiky.jpg

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 17:49

Teda Graupe, ty nejsi špatný pilot! Přistáni na té zahradě jako z partesu! 8O

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 17:58

toseto pristava kdys to leti tak pomalu

Re: Reichard Aladin...hmmm

pon 30.04.2018 18:10

vitahavlicek píše:toseto pristava kdys to leti tak pomalu


:-) :-) v originálu..nezpomalené to bude později.
Mimochodem ono to jde i s trošku větším ptáčkem.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
Odeslat odpověď