Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Multiplex Funray
PříspěvekNapsal: ned 29.08.2021 17:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 1089
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Jasný, ale kořen mají stejný.

_________________
Lentus Thermik, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplex Funray
PříspěvekNapsal: pon 30.08.2021 11:07 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.2009
Příspěvky: 17
Bydliště: Brno-venkov
O víkendu jsem zalítal nového Funraye, je to super éro a splnilo očekávání, i při pomalejším letu nemá tendenci padat po křídle, překvapil mě celkem velký rozsah rychlosti. Stavba trvala po pár hodinkách večer asi týden. Kvalita stavebnice super, všechno sedělo jak v Legu. Lepeno celé obyčejným středním vteřiňákem od Reicharda + serva a konektory tavkou. Hmotnot cca 1900g, kuličku dozadu nebylo potřeba dávat.
Setup: serva Savox SH-0261MG (velikost i výkon cca jako HS65), motor inrunner Mega 22 3S (cca 180g) časování 5stupňů, regl 80A Foxy G2 (cca 90g), vrtule 11x6,5, 3s LiPo 4000mAh (cca 350g).
Motor má mnohem větší odběr, než uvádí výrobce a možná to bude platit i pro jiné motory. Je to asi dané tím, že trámec dodaného unašeče má širší rozteč než obvykle, takže vrtule má pak větší průměr. S vrtulemi jsem hodně laboroval, při 12x8 (výrobce uvádí 40A, ale naměřil jsem 70A) to fičí kolmo nahoru jak ďas. Výrobce motoru uvádí 40A trvale, 70A špička do 20s běhu. Tak dlouho nikdy v jednom tahu nemotoruju, ale díky způsobu odvětrání modelu se motor nestihne chladit. Skončil jsem u vrtule 11x6,5 (50A). Letí to i tak svižně a motor se už tolik nepřehřívá.
Asi by to zasloužilo chladit i zepředu, ale je tam plná motorová přepážka a plný kužel. Nezkoušeli jste to někdo odvrtat? Mám trochu obavu, aby se tím nesnížila pevnost.

Doporučuji mix VOP/camber - při natažení výškovky jde dolů celá odtokovka o cca 4mm, při potlačení jde nahoru o cca 2mm. Dělá to mnohem lepší zatáčky a líp se rozbíhá při potlačení.
Pro zpomalení jsem zkusil cca 4mm celou odtokovku dolů, ale moc se to neprojevuje.
Brzda butterfly na 3 polohový spínač, první poloha vše v nule, druhá klapky asi 30stupňů dolu + křidélka 2 mm nahoru + výškovka 2mm potlačit, třetí poloha klapky 60 nebo víc stupňů + křidélka 4mm nahoru + výškovka 3mm potlačit. Při plné brzdě to slušně zpomalí a dá se ještě docela dobře ovládat křidélky i směrovkou. Těsně před přistáním brzdy stáhnu - model se naštěstí neprosedá.

Byla tu diskuse o ovládání - co kam dát. Mám plyn na kniplu plynu v plném rozsahu, brzdy na 3- polohovém přepínači (u Futaby je to SG), klapky proporcionálně samostatně na pravém slideru.

_________________
Futaba T16SZ
Energic, Thowt, FunRay, Nimbus 3600, Glasflügel H-206 HORNET
Yak55 1.8m, FunCub


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Multiplex Funray
PříspěvekNapsal: stř 01.09.2021 10:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1533
Bydliště: Brno
miky001 píše:
O víkendu jsem zalítal nového Funraye, je to super éro a splnilo očekávání, i při pomalejším letu nemá tendenci padat po křídle, překvapil mě celkem velký rozsah rychlosti. Stavba trvala po pár hodinkách večer asi týden. Kvalita stavebnice super, všechno sedělo jak v Legu. Lepeno celé obyčejným středním vteřiňákem od Reicharda + serva a konektory tavkou. Hmotnot cca 1900g, kuličku dozadu nebylo potřeba dávat.
Setup: serva Savox SH-0261MG (velikost i výkon cca jako HS65), motor inrunner Mega 22 3S (cca 180g) časování 5stupňů, regl 80A Foxy G2 (cca 90g), vrtule 11x6,5, 3s LiPo 4000mAh (cca 350g).
Motor má mnohem větší odběr, než uvádí výrobce a možná to bude platit i pro jiné motory. Je to asi dané tím, že trámec dodaného unašeče má širší rozteč než obvykle, takže vrtule má pak větší průměr. S vrtulemi jsem hodně laboroval, při 12x8 (výrobce uvádí 40A, ale naměřil jsem 70A) to fičí kolmo nahoru jak ďas. Výrobce motoru uvádí 40A trvale, 70A špička do 20s běhu. Tak dlouho nikdy v jednom tahu nemotoruju, ale díky způsobu odvětrání modelu se motor nestihne chladit. Skončil jsem u vrtule 11x6,5 (50A). Letí to i tak svižně a motor se už tolik nepřehřívá.
Asi by to zasloužilo chladit i zepředu, ale je tam plná motorová přepážka a plný kužel. Nezkoušeli jste to někdo odvrtat? Mám trochu obavu, aby se tím nesnížila pevnost.

Doporučuji mix VOP/camber - při natažení výškovky jde dolů celá odtokovka o cca 4mm, při potlačení jde nahoru o cca 2mm. Dělá to mnohem lepší zatáčky a líp se rozbíhá při potlačení.
Pro zpomalení jsem zkusil cca 4mm celou odtokovku dolů, ale moc se to neprojevuje.
Brzda butterfly na 3 polohový spínač, první poloha vše v nule, druhá klapky asi 30stupňů dolu + křidélka 2 mm nahoru + výškovka 2mm potlačit, třetí poloha klapky 60 nebo víc stupňů + křidélka 4mm nahoru + výškovka 3mm potlačit. Při plné brzdě to slušně zpomalí a dá se ještě docela dobře ovládat křidélky i směrovkou. Těsně před přistáním brzdy stáhnu - model se naštěstí neprosedá.

Byla tu diskuse o ovládání - co kam dát. Mám plyn na kniplu plynu v plném rozsahu, brzdy na 3- polohovém přepínači (u Futaby je to SG), klapky proporcionálně samostatně na pravém slideru.
Pokud na malý rychlosti sáhneš do směrovky tak jde Funray okamžitě do vývrtky, a ve vývrtce ztrácí velice rychle výšku.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 138 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: michalv a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz