Autor |
Zpráva |
honza.i
|
Napsal: pát 02.11.2018 9:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
To vaše vario vypadá dobře.
Když má Pitotova trubice v sobě dva 2ks snímače tlaku, nebo TEk vário má v sobě 2ks snímače tlaku jaký je v tom technicky rozdíl?
Podle mě jen to jen otázka přepočítávání dat programem. Pok by taková věc mohla fungovat součastně i jako Pitotova trubice a Pitotova trubice součastně i jako TEK vario.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
graup15
|
Napsal: pát 02.11.2018 10:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Já jich mám několik, ale tohle poslední https://shop.tje.dk/catalog/product_inf ... mhlc8jf6a3Konečně funguje velmi dobře a hlavně má rychlou odezvu. Tak ho do SSL namontuju natvrdo do trupu..(to bude trošku gynekologie, senzor bude hluboko v trupu..cca tak 30 cm od konce ocasních ploch.).
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pát 02.11.2018 12:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Stabilizaci a vário si do Epsilona dej. Stabilizaci mám taky a mám vyzkoušeno jak umí vyhlazovat létání. Pitotka ti moc nepomůže, neboť nemáš provázanost rychlost - výškovka, aby si mohl nastavit konstantní rychlost v nějakém režimu, jako ve velkých letadlech, kde nastavíš rychlost letu. Tady právě pomáhá ta stabilizace v podélné ose, kdy ti hlídá stejný náklon letadla v klouzavém letu. Epsilon už ve větru létá, ale je to pořád hobbík létající poměrně pomalu. Do větru musí být štíhlejší krídlo a zatížení přez 60g/dm2. Něco v tomto stylu. https://www.rokemodell.de/2_Katalogseiten/SB10.htmhttps://www.youtube.com/watch?v=k7j3dI5rJ0QKa
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pát 02.11.2018 13:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
ka2012 píše: Pitotka ti moc nepomůže, neboť nemáš provázanost rychlost - výškovka, aby si mohl nastavit konstantní rychlost v nějakém režimu, jako ve velkých letadlech, kde nastavíš rychlost letu. Tady právě pomáhá ta stabilizace v podélné ose, kdy ti hlídá stejný náklon letadla v klouzavém letu. Ve velkém větroni nastavíš rychlost letu trimem výškovky a pitotky ani stabilizace k tomu netřeba. A u modelu to je úplně stejné, stačí k tomu trim na vysílači.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pát 02.11.2018 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
honza.i píše: Plánuji si změřit při jaké rychlosti padá Epsilon do vývrtky a nastavit si poplach na nízkou rychlost + zapnutí motoru při nízké rychlosti, ... ... a ještě automatické vypínání poplachu a automatického zapínání motoru v blízkosti země, aby to při přistávání nerušilo podrovnání. Vzdálenost od země měřit sonarem na spodku modelu. Je to všechno komplikované, složité, nepraktické. Letadlo správně zalétnuté a správně provozované nic takového nepotřebuje. Když letadlo spadne ve výšce do vývrtky, tak ji normální pilot hned vybere, když normální pilot letí blízko země, nespadne letadlo do vývrtky, protože pilot letí tak, aby do ní nespadl.
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: pát 02.11.2018 16:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Souhlasím plně s Liborem K. - mládí je tvrdohlavé a nepoučitelné. Ta rána pak bude 2x dražší - bohužel...
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pát 02.11.2018 18:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Ani velký větroň ve kterém sedí pilot neudrží stálou rychlost při jednom nastavení. Nalétneš stoupák kopne tě to nahoru rychlost se sníží musíš korigovat, malinko potlačit, vylétneš ze stoupáku nebo točíš zatáčku rychlost se zvýší, zas koriguješ malinko přitahuješ, cvakneš klapky a zas je to rozhozené a pořád dokola. Vzduch není stojatá voda. Jasně, když mám model 300 m vysoko, tak už to kolísání rychlosti moc vidět není, ale když v tom éru sedíš, tak ti to pitotka a okénko u kabiny vypíská, že ani nemusíš koukat na rychloměr.
Ka
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pát 02.11.2018 19:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1259 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Když točím zatáčku, rychlost se nezvýší, protože to letadlo řídím. Mám k tomu křidélka, směrovku a výškovku, řídím letadlo koordinovaně. Když vlétnu do poryvu, reaguji na to potlačením nebo přitažením, malý rozruch srovná stabilita letadla sama. Naučil jsem se to, naučili se to piloti v mém okolí, někteří lépe, někteří hůře, ale naučili. Míjíme se v tom, že já chci letět a zvládat ty poryvy, cítit vzduch, vy tady řešíte dokonalý hladký let, kdy nehrozí riziko pádu (do vývrtky), kdy mohu bez ohledu na svoje schopnosti letět za každého počasí (větru).
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pát 02.11.2018 19:52 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Honza tady píše že 20 let větroně neřešíl a teď má větroně 4m - 4kg a ta stabilizace mu trochu může ty začátky ulehčit, nemusí to hned rozmlátit. V autě mám taky na brzdách ABS, stabilitu mi hlídá ESP, rozjezd ASR, a přitom cítím koně pod kapotou a asfalt na vozovce. A protože tu elektroniku dneska máme tak ji prostě použiju.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 02.11.2018 20:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
ka2012 píše: Stabilizaci a vário si do Epsilona dej. Stabilizaci mám taky a mám vyzkoušeno jak umí vyhlazovat létání. Pitotka ti moc nepomůže, neboť nemáš provázanost rychlost - výškovka, aby si mohl nastavit konstantní rychlost v nějakém režimu, jako ve velkých letadlech, kde nastavíš rychlost letu. Tady právě pomáhá ta stabilizace v podélné ose, kdy ti hlídá stejný náklon letadla v klouzavém letu. Epsilon už ve větru létá, ale je to pořád hobbík létající poměrně pomalu. Do větru musí být štíhlejší krídlo a zatížení přez 60g/dm2. Něco v tomto stylu. https://www.rokemodell.de/2_Katalogseiten/SB10.htmhttps://www.youtube.com/watch?v=k7j3dI5rJ0QKa Přiznám se, že moje vysílačka umožňuje propojit Pítotku a výškovku + motor. Ten mix může být taková opora do začátku nebo pro snažíš vyrovnávání nárazového větru. Na vrtulnících se mi stabilizace osvědčila více než mechanická řešení. Třeba se díky tomu přiblížím letovým vlastnostem nějakého lepšího modelu. Děkuji za video nádhera.
Naposledy upravil honza.i dne pát 02.11.2018 21:11, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 02.11.2018 21:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Libor píše: ... a ještě automatické vypínání poplachu a automatického zapínání motoru v blízkosti země, aby to při přistávání nerušilo podrovnání. Vzdálenost od země měřit sonarem na spodku modelu.
Je to všechno komplikované, složité, nepraktické. Letadlo správně zalétnuté a správně provozované nic takového nepotřebuje. Když letadlo spadne ve výšce do vývrtky, tak ji normální pilot hned vybere, když normální pilot letí blízko země, nespadne letadlo do vývrtky, protože pilot letí tak, aby do ní nespadl. Před přiblížením na přistání přepnu přepínačem na přistání, tím se mi vypne hlídání výšky, motor vypnu vypínačem těsně před dosednutím, tím uhlídám pádovou rychlost a zabráním zapnutí motoru při kontaktu se zemí. Tyto systémy beru jako pomoc pro létání za horší viditelnosti/větší vzdálenost, nebo mohu létat pomalu níže nad zemí kde, bych pád do vývrtky již nevybral. Klidnější polétání za nárazového větru na svahu a podobně. Třeba s vrtulníkem bych si bez stabilizace u nás vůbec nezalétal. Hlídání výšky mi ušetřilo spoustu ran + můžu více blbnout a zkoušet nové věci =méně stresu a více zábavy. Ano je to složité všechny tyto systémy odladit/seřídit u heli jsou letové vlastnosti úplně někde jinde rozdíl je tak obrovský, že se mi o tom ani nesnilo. Létám v 4-5*silnějším větru model je stabilnější a ovladatelnější. Dalšími úpravami jsem prodloužil dobu letu na jedno nabití z 3,5-4,5minut na 8-12minut atd. Dle mého názoru to jsou obdivuhodné výsledky. Předpokládám, že se mi to vyplatí i u větroňů. Epsilon je i takoví test všech těchto systémů, je to taková příprava na dražší modely.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 02.11.2018 22:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
graup15 píše: To,že tam cpeš rychloměr (předpokládám Prandlovu trubici) není od věci. Do svého SSL to dávám taky (má V tail). Ale já to mám kvůli tomu, že chci využít plně TEK vario. Jako rychloměr to sice funguje taky, ale může tě ubezpečit, že tyhle větroně lítají tak pomalu,že je to za možnostmi čidla měřit rychlost tak , aby jsi podle toho mohl určovat pádovou rychlost. No však uvidíš Dnes jsem volal dodavateli a ověřoval minimální rychlost tvrdil, že má otestovanou min rychlost 4Km/hod. Tak jsem zvědav.
Naposledy upravil honza.i dne sob 03.11.2018 0:41, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 02.11.2018 22:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Libor píše: Když točím zatáčku, rychlost se nezvýší, protože to letadlo řídím. Mám k tomu křidélka, směrovku a výškovku, řídím letadlo koordinovaně. Když vlétnu do poryvu, reaguji na to potlačením nebo přitažením, malý rozruch srovná stabilita letadla sama. Naučil jsem se to, naučili se to piloti v mém okolí, někteří lépe, někteří hůře, ale naučili. Míjíme se v tom, že já chci letět a zvládat ty poryvy, cítit vzduch, vy tady řešíte dokonalý hladký let, kdy nehrozí riziko pádu (do vývrtky), kdy mohu bez ohledu na svoje schopnosti letět za každého počasí (větru). Přesně je to o úhlu pohledu Vy chcete cítit poryvy, u mě pro mě fouká nepříjemně + toužím létat pro reset mozku. Proto si chci usnadnit poryvy. Pokud zjistím, že chci více cítit vítr můžu kdykoli omezit stabilizaci, nebo ji úplně vypnout. Třeba nakonec budu stabilizaci používat jen na svahu, nebo jen na rozlétání po pauze př. zimě. A budu používat elektroniku jen pro zvýšení bezpečnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: ned 04.11.2018 0:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Postupně dávám Epsilona do kupy. I přes to, že jsem to nějak cíleně nezkoumal prostě mi výškovka bije do očí. Ta výškovka je v rozporu se všemi pravidly Aerodynamiky , které do mě na školách vtloukali. 1) Osa otáčení nejde skrz těžiště plochy, tak aby k jejímu ovládání byla potřeba jen minimální síla+ to tlumilo rázy větru. 2) Výškovka je totálně hmotnostně nevyvážená 3) Není řešeno tlumení vibrací vlivem hmotnosti hmotnost výškovky. Naopak je navržena tak, aby se výškovka neustále snažila o flatter. Snažil jsem se najít video RC akrobatkao rozpětí cca 5m je se rozjel zvadl to kolmo a Flatter následoval „výbuch“ Flatter křidélek, VOP a SOP ho destruoval doslova na třísky. Přikládám alespoň odkaz na začínající flater křidélek atd.. https://www.youtube.com/watch?v=CLxp-lOjLHkhttps://www.youtube.com/watch?v=egDWh7jnNic4) Ovládání výškovky není uděláno tak, aby tlumilo vibrace vznikající pružením ovládacího mechanizmu + pružením výškovky, ale přesně naopak je ještě zvětšuje. Aerodynamiku profilu neřešily minimálě u klapek v návodu ani zmínka o nastavení. Technická podpora mi taky nic neřekla. Aerodynamiku křídla jsem raději nezkoumal. Jedničku s hvězdičkou mají za dodržení odstínů RAL u folií a barev na trupu různé materiály a naprosto stejný odstín. Tak by to mělo být k nerozeznání naprosto stejné. Z toho jsem naprosto nadšený. Jak mi nešla vsunout spojka do levého ucha, tak již jde, provrtal jsem to. Nakonec to bylo přeci jen špatně utěsněnou trubkou a nateklým lepidlem.
|
|
Nahoru |
|
|
nin
|
Napsal: pon 05.11.2018 11:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 19.6.2018 Příspěvky: 32
|
"Dokonalosti není dosaženo když už není co přidat,ale když není co ubrat" (Saint Exupery - taky pilot).
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|