Autor |
Zpráva |
ka2012
|
Napsal: pon 08.01.2018 19:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Zdravím všechny. Na loňskou sezónu jsem si pořídil na termické létání 4 metrovku Epsilon XL3 od firmy Staufenbiel- Německo, a velmi dobře jsem si polétal. Možná někdo uvažuje nad touto velikostí, tak trochu inspirace. rozpětí: 4 000mm délka: 1 510mm plocha křídla: 90 dm čtverečních váha: cca 4 400g motor: Himax C 4260 570KV, vrtule 16x8, Lipol 4S. Příloha:
P1060107.JPG [ 121.07 KiB | Zobrazeno 6345 krát ]
Příloha:
P1060118.JPG [ 172.39 KiB | Zobrazeno 6345 krát ]
Ka
Naposledy upravil ka2012 dne pát 04.01.2019 18:03, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 08.01.2018 20:07 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Několik obrázků, umístění lipol, přijímače atd. přijímač Graupner GR-18+3G+3A+vario regulátor Graupner Brushless control+telemetrie 60A s odpojeným sbec. regulátor napájení Foxy Ubec 6A serva Dymond a Hitec napájení z jedné Lipol 4S/60C První starty ze startovacího vozíku, doseřízení téměř minimální proti nule. Po nastavení butterfly a optima klapek na start a přistání, startuji z ruky. Stačí 4 rychlé kroky, položit do vzduchu a prostě letí. Příloha:
P1060215.JPG [ 106.24 KiB | Zobrazeno 6287 krát ]
Příloha:
P1060217.JPG [ 88.11 KiB | Zobrazeno 6287 krát ]
Příloha:
P1060241.JPG [ 86.78 KiB | Zobrazeno 6287 krát ]
Příloha:
P1060236.JPG [ 90.44 KiB | Zobrazeno 6287 krát ]
Letu zdar Ka
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 08.01.2018 20:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Vrtule je pořádná lopata 16x8, ale motor s ní cvičí jako by nic, odběr při čerstvé Lipol až 54A, ale stačí startovat na dvě třetiny výkonu. Příloha:
P1060224.JPG [ 89.06 KiB | Zobrazeno 6258 krát ]
Zajištění křídla k trupu cvaky je málo, při ručním odhozu mi křídlo povyjelo ze cvaků, jistím ješte páskou z obou stan. Druhé poloviny křídel mám bez cvaků a jistím páskou. El. k servům klapek a křídélek zalepenými MPX konektory. Příloha:
P1060225.JPG [ 74.91 KiB | Zobrazeno 6258 krát ]
Plovoucí výškovku mám zajištěnu červíky. Příloha:
P1060248.JPG [ 71.42 KiB | Zobrazeno 6258 krát ]
Lipolka je na hliníkovém držáčku, který je nasunut na podlaze a zajištěn 2 malými šroubky. Příloha:
P1060231.JPG [ 87.84 KiB | Zobrazeno 6258 krát ]
Ka
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.01.2018 21:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 875 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Krásný letadlo! Užij si to
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: úte 09.01.2018 12:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 22.01.2018 10:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
|
Nahoru |
|
|
Luboš ZLÍN
|
Napsal: pon 22.01.2018 10:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2011 Příspěvky: 632 Bydliště: Holešov Obrázky: 8
|
ka2012 píše: Nikdo žádné dotazy?
Ka OK, dotaz. Jak by jsi porovnal letové vlastnosti s Nimbusem a chování v termice? A máš video/a s XL3? Létáš s ním i na svahu?
_________________ YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ka2012
|
Napsal: pon 22.01.2018 20:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.12.2014 Příspěvky: 140
|
Nimbus je téměř o kilo lehčí s plochou křídla 80 dm2 , po startu z ruky stoupe na 3/4 plynu pod 45 stupni jako drak na šňurce. Velký rozsah použitelné rychlosti, při naklapkování +35 zpomalí téměř do chůze aniž, by přecházel do pádu. V zatáčkách samozřejmě musím hlídat stálost rychlosti, aby měl vztlak jinak spadne po křídle. Při točení v termice zakřivím trochu celé křídlo +15 mírně zpomalí a rapidněji stoupe. Přistávání na butterfly, krásně se snáší, když si dám záležet přistanu téměř k noze. Má menší plochu směrovky a je to poznat při létání ve směrové stabilitě, ale nic zásadního, prostě se musí řídit oběma rukama a plynule. Mám několik režimů nastavení podle větru, bezvětří/mírný vítr/ silný vítr. Epsilon po startu z ruky majestátně stoupe pod cca 30 stupni naprosto rovně vítr nevítr. Rozsah rychlosti je trochu jiný než u Nimbuse. Nedá se tolik zpomalit což je dáno plochou křídla 90 dm2 a vahou cca 4 kg, přesto pořád letí s minimálním opadáním. Let je majestátný jakoby pomalý. Po zakřivení celého křídla v termice zpomalí jen mírně, ale přesto je rozdíl ve stoupavosti markantní. Krásně drží směr, v přímém směru i v zatáčkách, stačí jej navést a on letí. Přistávání na butterfly musí být na trochu vyšší rychlosti, přistávám na klapkách +35 a do nich přicvaknu butterfly podle potřeby, ale to je dáno větší vahou. Přistanu kam potřebuju. Vítr mu moc nevadí, to spíš já nevydržím psychicky, abych ho nerozmlátil při přistávání. Létal jsem ve větru, že jsem jej posadil do vzduchu a on sám stoupal bez motoru. S oběma jsem schopen točit na nule v 5 m nad letištní plochou termiku, no Epsilon má výhodu větší setrvačnosti a lepší podélné stability, a v 500m je lépe vidět. Hlavně musí mít oba dostatečnou rychlost ve všech režimech letu, což některým pilotům, jak to vidím kolem sebe nedochází.
Letu zdar Ka
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 16.10.2018 19:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Jaké jsou vnitřní rozměry otvoru po odejmutí kabinky???
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 16.10.2018 20:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Přiznám se, že taky uvažuji nad tímto modelem. Chtěl bych udělat tyto úpravy: Oranžová výstražná reflexní barva celý model a na spodku konce křídel, „střední“ spodní díly křídla bych nahradit žlutozelenou výstražnou barvou. Baterii 4S5000mAh cca 530g bych chtěl nahradit baterií 6S2500mAh 31*65*190mm hmotnosti (včetně kabelů a konektorů 592g konektory na 90A). Vešla by se tam tato baterie? Třeba na bok a to i za cenu výroby nového krytu kabinky či úpravy vodorovné přepážky??? Myslíte, že pro pohon bych stačil tento motor na 6ti článek? https://www.jino.cz/foxy-g2-stridavy-mo ... 0-730_2870 Nebo raději něco silnějšího př.: https://www.jino.cz/foxy-g2-stridavy-mo ... 0-570_2872 Přemýšlel jsem křídla zajistit neodymovými magnety. Př. průměr 10mm*1mm tloušťka zapustit tam minimálně na každý spoj jeden do předu a jeden do zadu. Nebo navrtat dírku skrz křídlo a nosník strčit závlačku ta by jistila posunutí křídel po spojce. Závlačka by měla na sobě pružinku, která by bránila závlačce vypadnout. Otvory by chtělo asi vyztužit proti vymačkání. Jaká je hmotnost osazeného motoru HIMAX 4226-570KV??? (nikde jsem jí nenašel) Co si o tom myslíte?
Naposledy upravil honza.i dne úte 16.10.2018 21:37, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: úte 16.10.2018 21:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Mám Epsilona také, ale verzi 3,5m. Váha je v podstatě stejná jako u 4tyřmetrovky , ale trochu větší plošné zatížení. Že Epsilon létá perfektně mohu jen potvrdit. Za slušné peníze poměrně hodně kvalitní éro. Startuji většinou z vozíku, ale taky jsem s ním byl i na svahu. Létá rychle i pomalu a to jak si pilot přeje. Přál bych si sice místo něj Volcáno, ale přišel Epsilon a nelituji. Možná nedovede tolik akrobacie jako Volcáno , ale zase v termice je perfektní. A přistávání na klapkách spolu s křidélky (motýlek ) je úžasné a přesné, aspoň na letištní ploše.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 16.10.2018 21:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Dle videí mi přijde, že Epsilon 3,5m je obratnější a létá o něco pomaleji oproti 4metrovce je to tak???
Do Epsilonu 3,5 se asi nevleze baterie 31*65*190mm hmotnosti (včetně kabelů a konektorů 592g
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: úte 16.10.2018 21:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Taky si myslím , že 3,5m je obratnější , ale neřekl bych , že létá pomaleji. Spíše naopak. Umí však i pomalu. Videa jsou zavádějící. Jinak já do něj dávám 5S 3000 mA Turnigi. Momentálně rozměr nevím , ale dá se vyguglovat na Hobyking , kde je kupuji.
Ještě, od zajišťování křídla pomocí magnetů jsem upustil, neosvědčilo se. Křídlo zajišťuji proti posunutí na spojce od trupu pomocí háčků v křídlech přes gumu z krze centroplán.
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: úte 16.10.2018 22:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Unesl by podle Vás cca 150g na víc?
Přistání na klapkách mi na videích přišlo pomalejší u Epsilon 3,5m samozřejmě neznám protivítr.
Jaký snáší rozsah větru Epsilon 3,5m?
Jaké má Epsilon 3,5m plošné zatížení?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|