Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: pon 05.11.2018 19:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 133
I přes to, že jsem to nějak cíleně nezkoumal prostě mi výškovka bije do očí. Ta výškovka je v rozporu se všemi pravidly Aerodynamiky :x , které do mě na školách vtloukali.

1) Osa otáčení nejde skrz těžiště plochy, tak aby k jejímu ovládání byla potřeba jen minimální síla+ to tlumilo rázy větru.
2) Výškovka je totálně hmotnostně nevyvážená
3) Není řešeno tlumení vibrací vlivem hmotnosti hmotnost výškovky. Naopak je navržena tak, aby se výškovka neustále snažila o flatter.
Snažil jsem se najít video RC akrobatkao rozpětí cca 5m je se rozjel zvadl to kolmo a Flatter následoval „výbuch“ Flatter křidélek, VOP a SOP ho destruoval doslova na třísky.
Přikládám alespoň odkaz na začínající flater křidélek atd..
https://www.youtube.com/watch?v=CLxp-lOjLHk
https://www.youtube.com/watch?v=egDWh7jnNic
4) Ovládání výškovky není uděláno tak, aby tlumilo vibrace vznikající pružením ovládacího mechanizmu + pružením výškovky, ale přesně naopak je ještě zvětšuje.


Co ti brání v tom to všechno předělat, přestože to docela dobře funguje? Budeš mít dobrý pocit, že to máš dokonalé. Při tom však zjistíš ,že je to dosti pracné. Takže směle do toho.


Jen tak mimochodem, není to žádný kompozitní závodní speciál, takže není zdaleka vychytané jak by jsi si představoval, ale je to letadlo pro rekreační létání, byť už je trochu větší a těžší než by se na začátečníka slušelo.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: pon 05.11.2018 23:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Dokonalé jsem to nečekal, ani já to nebudu mít dokonalé, ale takový amatérizmus jsem fakt nečekal, tam jsou úplné základy opačně. :lol:

Pokusím se zjistit přes letovou sezonu co nejvíce informací o Epsilonu (+ a -). Pak se rozhodnu, zda to příští zimu předělám, nebo postavím celí noví větroň s odladěnými neduhy. Př. jinými jiným plošným zatížením a jinými profily př. LHK 06 -8.1/2.4 nebo Mark DRELA AG24až AG26.
Možná si udělám dvě varianty uší do 1) termiky 2) na svah 8)

Čas ukáže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 7:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.6.2018
Příspěvky: 32
honza.i píše:

Dnes jsem volal dodavateli a ověřoval minimální rychlost tvrdil, že má otestovanou min rychlost 4Km/hod.

Tak jsem zvědav.

Rychlost 4km/hod je rychlost volné chůze.Když si představím v ruce 4m éro o váze 4kg a jdu s ním tak to nějak nehraje.Ta pádová rychlost 4km mi příjde jako pitomost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 9:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
Já to pochopil, že ty 4km/h jsou minimální rychlost, kterou je schopna zaznamenat pitotka.


Naposledy upravil BoBik_CZ dne úte 06.11.2018 12:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 10:25 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.6.2018
Příspěvky: 32
BoBik_CZ píše:
Já to pochopil, že ty 4km/h jsou knimální rychlost, kterou je schopna zaznamenat pitotka.

Aha ,tak to jsem pochopil špatně já :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 18:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
jasně že to má být minimální měřitelná rychlost :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: úte 06.11.2018 18:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
honza.i píše:

Přesně je to o úhlu pohledu Vy chcete cítit poryvy, u mě pro mě fouká nepříjemně + toužím létat pro reset mozku.
Proto si chci usnadnit poryvy. Pokud zjistím, že chci více cítit vítr můžu kdykoli omezit stabilizaci, nebo ji úplně vypnout.
Třeba nakonec budu stabilizaci používat jen na svahu, nebo jen na rozlétání po pauze př. zimě. A budu používat elektroniku jen pro zvýšení bezpečnosti.

Vsetko spatne. Pozeraj videa na trubke a to ti prinesie rovnaku zabavu a relax ako stabilizacia. Najkrajsie na lietani na svahu je to, ze na model vidis a citis ho na kniploch...o to ta stabilizacia pripravi. Najnebezpecnejsie na svshu su pristatia a nie let samotny a tam ti stabilizacia nepomoze.
A ta padovka bude okolo 35-40km/h

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 07.11.2018 20:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Když koukat na někoho jiného jak si hraje mi nebaví. :lol:
To už je lepší létat na simulátorech a to už mi taky nebaví, koukat do počítače být zavřený doma atd.
Je sice fajn, že na simulátoru můžete spadnout, kolikrát chcete, letové projevy jsou bídné a celkově to není nějako ono.

Raději stavím modely ze, kterých si udělám takoví simulátor a s nimi se jdu vyvenčit + nemám takové nervy + můžu s ním více blbnout než s méně řiditelnými modely + můžu více nacvičovat nové prvky + ovladatelnost si mohu „libovolně“ upravovat, jak mi to vyhovuje. + můžu mít stabilní dobře ovladatelný model a přitom obratný což je mechanicky většinou problém + neutratím tolik za rány a místo náhradních dílů si stavím další modely.

- Je to složité – více součástek=větší šance na poruchu
- některé části trvá delší dobu odladit (většinu odladí rychleji než když vše řeším jen mechanicky)

Když se ohlédnu takto jsem začal řešit modely v 2006 a od té doby se mi to finančně jen vyplatilo (provozní náklady mi klesli na cca 10%) + jsem si to mnohem víc užil než před tím. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 07.11.2018 20:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
honza.i píše:
Když se ohlédnu takto jsem začal řešit modely v 2006 a od té doby se mi to finančně jen vyplatilo (provozní náklady mi klesli na cca 10%) + jsem si to mnohem víc užil než před tím. :mrgreen:

- Si asi šikovný ak si sa nenaučil lietať za 12 rokov. Možno kvôli tej stabilizácii?
- Znižovať prevádzkové náklady ako dôležitý parameter koníčka a mať z toho radosť ... Ak sa chceš u modelov dostať na 100% tak prestaň do toho investovať úplne. :mrgreen:

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: stř 07.11.2018 23:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.4.2017
Příspěvky: 246
Ještě pár roků a naučím se i přistávat :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 20:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
honza.i píše:
Možná si udělám dvě varianty uší do 1) termiky 2) na svah 8)

Čas ukáže


podobně jsem blbnul --zkoušel--pokusničil taky--vubec těch pokusu nelituji,blbnul jsem takto s ruzným rozpětím křídel na základu trupu a výškovce u easyglidera, ve výsledku se ale ukázalo, že po zvětšení rozpětí je ero použitelnější oproti menšímu rozpětí nakonec do jakýchkoli podmínek---zkoušel jsem i DS--to jsem ale nakonec vzdal, ty pecky při pruletu tím stříihem větru už byli fakt brutální na to, aby to popuze vakouvaná křídla--polyš sklo přežily.

tak jednu, dvě otočky--za mírného vánku, ale i tak to v tom střihu byli neskutečný pecky.

po křídlech s menším rozpětím jsem ale už pak nikdy na svahu nasáhnul ani když hodně foukalo--to už jsem si vzal raději jiné ero, ale vize--do bezvětří--termiky větší rozpětí, do větru menší rozpětí alespon mě vubec tato vize nefungovala a a pokud zvládala konstrukce křídla, větší rozpětí bylo vždy lepší--i když třeba v nepoměru k délce trupu.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
jinak co se týče stabilizace, také jsem to na větroních ze zajímavosti zkoušel--mě tam spíš zajímalo--jestli by šla stabilizace použít u větronu jako pomocník při záletu--abych třeba při záletu na svahu nemusel rovnou během záletu nového modelu mít otevřené menu ve vysílači nastavení a přeštelovávat rovnou během prvního letu ruzné nastavení-- hlavně nastavení výškovky vuči klapkám--celkově odtokovce --klapky--křidélka vuči výškovce hlavně pro přistání, osobní zkušenost--když jsem pochopil na cvičném modelu, jak tu stabilizaci nastavit--tak nějak přiměřeně, fungovalo to v tomto nastavení na zálet pak i na jakéhokoli dalšího modelu perfektně a to jsem nikdy nebyl z těch, co řídí model a někoho vedle prosí, aby mi na vysílači potlačil na trimu výškovku--bo mám stres ze záletu a ten trim neumím v tom stresu na tom vysílači vubec najít--což je jak jsem si okolo sebe za ty roky u modelářu všimnul docela běžné.

navíc jsem to řešil v době, kdy sice už byla stabilizace--taková nějaká a nějak už fungovala--pro vrtulníky v té době uplně poho, ale pro plošníky to bylo ještě opravdu v plenkách, nic méně fungovalo to opravdu už i pro plošníky a dalo se tím opravdu v té době obejít to, že třeba tvuj--muj jednoduchý vysílač graup 19 neumí nastavit náročnější křivky právě pro přistávací konfigurace--vyklopím klapky dolu--pak vyklopím křidélka nahoru a ve finále vyklopím brzdící štíty---ale i kdyby to ten muj graup 19 v křivkách uměl--pod stabilizací to fungovalo hned na poprvé naprosto skvěle--stabilizace se prostě postarala o to, aby tou výškovkou to hned zase ukorigovala

ukorigovala je ale myšleno tak, že když se model po třeba vyklopení klapek vzepjal--stabilizace ho ustálila--nikoli, že ho vrátila zpět do sestupného uhlu, v kterém jsem byl před vyklopením klapek, to samé, když jsem otevřel plný buterfy--jen ho ta stabilizace nakonec zastavila, ale stejně se i pod tou stabilizací ten model třeba vzepjal a já ho musel následně--PŘEZ STABILIZACI ZNOVU POTLAČIT--určitě to ale ten zálet zjednodušilo--nemusel jsem ero na přistání pořád honit přez výškovku.
¨
po přistání ale bylo stejně třeba tady ty přechody v rámci možností -toho daného vysílače přenastavit v křivkách na vysílači a né to přez stabilizaci která to honí jen na základě--se ted zvednul trochu čumák, dál ho ale zvednout už nepustím --se sklopil čumák--no dobrá, ale víc už nedovolím---ale zapomen na to, že dokud se ero nevzpíná, nebo nenoří, že já chápu, co mám řešit---a jestli to vubec chceš, abych to řešila--joo, jdu možná vyladit perfektně, ale já fakt potom neřeším, jestli se mnou chce pak zacloumat závan větru, nebo termika---já se pokusím to zvládnout tak, že ani jedno nepoznáš--ale nezlob se na mě, že ti opotřebovávám serva a zkracuju jim životnost, bo fakt kmitají jak divý, aby mě poslechli.

takže asi tak nějak---z mého pohledu, co se stabilizace týče

na druhou stranu--Fox 2,2m dýhopolyš mi pod stabilizací létá podstatně lépe , než 3m kompozitový fox bez stabilizace a třeba po prvním záletu V1 a pokusu ji vubec dostat zase zpět na zem živou do ní okamžitě šla stabilizace, bo i ve vzduchu a na rychlosti to byl alespon pro mě docela očistec to vubec uřídit---po vyklopení buterfly při bočním větru si to dělalo co chtělo---jooo, dostal jsem to na zem nepomlácený i bez stabilizace, ale spíš jsem měl kliku--prostě to nakonec díky bohu vyšlo a nebylo to hned při prvním startu--přistání na srágoru.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Naposledy upravil pepin dne čtv 08.11.2018 22:28, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
jinak co se týče stabilizace, také jsem to na větroních ze zajímavosti zkoušel--mě tam spíš zajímalo--jestli by šla stabilizace použít u větronu jako pomocník při záletu--abych třeba při záletu na svahu nemusel rovnou během záletu nového modelu mít otevřené menu ve vysílači nastavení a přeštelovávat rovnou během prvního letu ruzné nastavení-- hlavně nastavení výškovky vuči klapkám--celkově odtokovce --klapky--křidélka vuči výškovce hlavně pro přistání, osobní zkušenost--když jsem pochopil na cvičném modelu, jak tu stabilizaci nastavit--tak nějak přiměřeně, fungovalo to v tomto nastavení na zálet pak i na jakéhokoli dalšího modelu perfektně a to jsem nikdy nebyl z těch, co řídí model a někoho vedle prosí, aby mi na vysílači potlačil na trimu výškovku--bo mám stres ze záletu a ten trim neumím v tom stresu na tom vysílači vubec najít--což je jak jsem si okolo sebe za ty roky u modelářu všimnul docela běžné.

navíc jsem to řešil v době, kdy sice už byla stabilizace--taková nějaká a nějak už fungovala--pro vrtulníky v té době uplně poho, ale pro plošníky to bylo ještě opravdu v plenkách, nic méně fungovalo to opravdu už i pro plošníky a dalo se tím opravdu v té době obejít to, že třeba tvuj--muj jednoduchý vysílač graup 19 neumí nastavit náročnější křivky právě pro přistávací konfigurace--vyklopím klapky dolu--pak vyklopím křidélka nahoru a ve finále vyklopím brzdící štíty---ale i kdyby to ten muj graup 19 v křivkách uměl--pod stabilizací to fungovalo hned na poprvé naprosto skvěle--stabilizace se prostě postarala o to, aby tou výškovkou to hned zase ukorigovala

ukorigovala je ale myšleno tak, že když se model po třeba vyklopení klapek vzepjal--stabilizace ho ustálila--nikoli, že ho vrátila zpět do sestupného uhlu, v kterém jsem byl před vyklopením klapek, to samé, když jsem otevřel plný buterfy--jen ho ta stabilizace nakonec zastavila, ale stejně se i pod tou stabilizací ten model třeba vzepjal a já ho musel následně--PŘEZ STABILIZACI ZNOVU POTLAČIT--určitě to ale ten zálet zjednodušilo--nemusel jsem ero na přistání pořád honit přez výškovku.
¨
po přistání ale bylo stejně třeba tady ty přechody v rámci možností -toho daného vysílače přenastavit v křivkách na vysílači a né to přez stabilizaci která to honí jen na základě--se ted zvednul trochu čumák, dál ho ale zvednout už nepustím --se sklopil čumák--no dobrá, ale víc už nedovolím---ale zapomen na to, že dokud se ero nevzpíná, nebo nenoří, že já chápu, co mám řešit---a jestli to vubec chceš, abych to řešila--joo, jdu možná viladit perfektně, ale já fakt potom neřeším, jestli se mnou chce pak zacloumat závan větru, nebo termika---já se pokusím to zvládnout tak, že ani jedno nepoznáš--ale nezlob se na mě, že ti opotřebovávám serva a zkracuju jim životnost, bo fakt kmitají jak divý, aby mě poslechli.

takže asi tak nějak---z mého pohledu, co se stabilizace týče

na druhou stranu--Fox 2,2m dýhopolyš mi pod stabilizací létá podstatně lépe , než 3m kompozitový fox bez stabilizace a třeba po prvním záletu V1 a pokusu ji vubec dostat zase zpět na zem živou do ní okamžitě šla stabilizace, bo i ve vzduchu a na rychlosti to byl alespon pro mě docela očistec to vubec uřídit---po vyklopení buterfly při bočním větru si to dělalo co chtělo---jooo, dostal jsem to na zem nepomlácený i bez stabilizace, ale spíš jsem měl kliku--prostě to nakonec díky bohu vyšlo a nebylo to hned při prvním startu--přistání na srágoru.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
jinak co se týče stabilizace, také jsem to na větroních ze zajímavosti zkoušel--mě tam spíš zajímalo--jestli by šla stabilizace použít u větronu jako pomocník při záletu--abych třeba při záletu na svahu nemusel rovnou během záletu nového modelu mít otevřené menu ve vysílači nastavení a přeštelovávat rovnou během prvního letu ruzné nastavení-- hlavně nastavení výškovky vuči klapkám--celkově odtokovce --klapky--křidélka vuči výškovce hlavně pro přistání, osobní zkušenost--když jsem pochopil na cvičném modelu, jak tu stabilizaci nastavit--tak nějak přiměřeně, fungovalo to v tomto nastavení na zálet pak i na jakéhokoli dalšího modelu perfektně a to jsem nikdy nebyl z těch, co řídí model a někoho vedle prosí, aby mi na vysílači potlačil na trimu výškovku--bo mám stres ze záletu a ten trim neumím v tom stresu na tom vysílači vubec najít--což je jak jsem si okolo sebe za ty roky u modelářu všimnul docela běžné.

navíc jsem to řešil v době, kdy sice už byla stabilizace--taková nějaká a nějak už fungovala--pro vrtulníky v té době uplně poho, ale pro plošníky to bylo ještě opravdu v plenkách, nic méně fungovalo to opravdu už i pro plošníky a dalo se tím opravdu v té době obejít to, že třeba tvuj--muj jednoduchý vysílač graup 19 neumí nastavit náročnější křivky právě pro přistávací konfigurace--vyklopím klapky dolu--pak vyklopím křidélka nahoru a ve finále vyklopím brzdící štíty---ale i kdyby to ten muj graup 19 v křivkách uměl--pod stabilizací to fungovalo hned na poprvé naprosto skvěle--stabilizace se prostě postarala o to, aby tou výškovkou to hned zase ukorigovala

ukorigovala je ale myšleno tak, že když se model po třeba vyklopení klapek vzepjal--stabilizace ho ustálila--nikoli, že ho vrátila zpět do sestupného uhlu, v kterém jsem byl před vyklopením klapek, to samé, když jsem otevřel plný buterfy--jen ho ta stabilizace nakonec zastavila, ale stejně se i pod tou stabilizací ten model třeba vzepjal a já ho musel následně--PŘEZ STABILIZACI ZNOVU POTLAČIT--určitě to ale ten zálet zjednodušilo--nemusel jsem ero na přistání pořád honit přez výškovku.
¨
po přistání ale bylo stejně třeba tady ty přechody v rámci možností -toho daného vysílače přenastavit v křivkách na vysílači a né to přez stabilizaci která to honí jen na základě--se ted zvednul trochu čumák, dál ho ale zvednout už nepustím --se sklopil čumák--no dobrá, ale víc už nedovolím---ale zapomen na to, že dokud se ero nevzpíná, nebo nenoří, že já chápu, co mám řešit---a jestli to vubec chceš, abych to řešila--joo, jdu možná vyladit perfektně, ale já fakt potom neřeším, jestli se mnou chce pak zacloumat závan větru, nebo termika---já se pokusím to zvládnout tak, že ani jedno nepoznáš--ale nezlob se na mě, že ti opotřebovávám serva a zkracuju jim životnost, bo fakt kmitají jak divý, aby mě poslechli.

takže asi tak nějak---z mého pohledu, co se stabilizace týče

na druhou stranu--Fox 2,2m dýhopolyš mi pod stabilizací létá podstatně lépe , než 3m kompozitový fox bez stabilizace a třeba po prvním záletu V1 a pokusu ji vubec dostat zase zpět na zem živou do ní okamžitě šla stabilizace, bo i ve vzduchu a na rychlosti to byl alespon pro mě docela očistec to vubec uřídit---po vyklopení buterfly při bočním větru si to dělalo co chtělo---jooo, dostal jsem to na zem nepomlácený i bez stabilizace, ale spíš jsem měl kliku--prostě to nakonec díky bohu vyšlo a nebylo to hned při prvním startu--přistání na srágoru.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


já uplně nevidím a nikdy jsem neviděl problém v tom, že by právě stabilizace i u obyč plošníku nesměla ulehčit ovládání právě třeba těm, co nemají tak chytré vysílače, kde jde vše akurátně a přsně nastavit--což je stejně navíc k prdu při záletu toho modelu--každý jsme jiný, mraky modelářu fakt chytá při řízení stres a nic na tom nezmění ani to, že má v ruce nejmodernější vysílač a neomezené finanční možnosti---to se obávám, že občas někomu nedochází--že nějaká činnoist prostě někomu jen tak od přírody nejde--i když ho to hodně baví a snahu má.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Epsilon XL3 4000 mm (Staufenbiel)
PříspěvekNapsal: čtv 08.11.2018 22:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
sorry, někde jsem udělal chybu, -každá další uprava--oprava -- příspěvku mi to odeslala komplet znovu.

na druhou stranu, přečíst si třikrát, že pokud je modelařina jen fakt zábava a nejde o život, možná to tak třeba mělo být, že tu bude to samé minimálně třikrát :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz