Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 13:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.9.2015
Příspěvky: 39
Bydliště: Olešnice na Moravě
Tomix píše:
Nebolo by rozumnejsie rovno vymenit motor za tazsi?
LEOPARD LC3542-6T 920KV 135g

RAY C4250/06 210g
Alebo nieco podobne a trosku vykonu navyse vzdy potesi.
Raz som mal tuto dilemu aj ja a dostal som radu dat olovo do kuzelu,hned som ju zavrhol.
Aj keby sa ti podarilo kuzel vyvazit presne vzdy z toho bude zotrvacnik ale skor ma zarazilo co sa stane pri tvrdsom pristati alebo nedajboze pri neakom pade.Pokial to nevies dovazit posunutim baterky alebo zavazim v trupe odporucal by som tazsi motor.


Tahle logika je uz pouzita. :D
Ero ma 1940g komplet nalozeny. Uz ted ma vykonu na rozdavani.
Nehlede na to, ze vetsi motor by se nevesel.
I tak diky


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 14:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.12.2013
Příspěvky: 12
Dobrý den, podobný problém jsem též řešil.Větší - těžší motor se už nevešel, a ani baterie , a na olovo v čumáku místo nebylo. Pomohla mi železná "motorová přepážka" přišroubovaná na původní textitovou. Při průměru 32 mm a síle 6 mm měla cca 32gramů - vyvrtané otvory pro chlazení. Předpoklad je dostatečně dlouhá hřídel.Dá de použít i těžší materiál - bronz - při přůměru 40mm a síle 5 - cca50gr.

Robil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 15:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1605
Bydliště: Palkovice
kovová přepážka, supr řešení . Palec nahoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 15:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2011
Příspěvky: 447
Bydliště: Ružindol,SK
Obrázky: 9
podarilo sa mi zle nalepiť motorovú prepážku, a kedže bolo treba napraviť vyosenie a sklon, dal som medzi prepážku a motor olovenu uhlovú podložku, i zvonku na prepážku, použil som olovo, ktoré bolo rovno aj na dováženie. foto dováženia z vonku. Dôvod tiež tam nieje miesto, a to ešte mam od spodu nalepene olovo, no skratka Filip 600


Přílohy:
DSC00048.JPG
DSC00048.JPG [ 48.42 KiB | Zobrazeno 410 krát ]


Naposledy upravil ingwarr dne pát 03.11.2017 17:57, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 17:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 66
ta prepazka super napad


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 17:16 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.9.2015
Příspěvky: 39
Bydliště: Olešnice na Moravě
Jj, olovo na prepazku, tim smerem se asi vydam. Toto reseni mi radil i kamarad.
A ja se tak tesil, ze se bude soustruzit :roll:

Tem co zareagovali dekuji a tem ostatnim, za to ze me nesprdli :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.11.2017 18:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 122
HOla hola. TAK jsem se dnes dival v rybarskych potrebach na slzu zavazicka 60g oloveneho za 10,-. Kdybych ho vyklepal do tvaru volneho prostoru kdekoliv v predni casti trupu, zatavil do smrstovacky a prilepil, tak bych nemusel resit milion problemu s pancerovym kuzelem, ohnutym hridelem vytriskanyma loziskama, rozbehovyma proudama.Veskera idea vyrobcu je odlehcit motoru rozbeh a snizit zatez proudovou a mechanickou. Takze za me:,, skrabani se za uchem palcem u nohy. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 11:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
Tomix píše:
...
Aj keby sa ti podarilo kuzel vyvazit presne vzdy z toho bude zotrvacnik ale skor ma zarazilo co sa stane pri tvrdsom pristati alebo nedajboze pri neakom pade.
...

Tak při tvrdém přistání nebo nárazu bude pro model setrvačná hmota težkého kužele jednoznačně výhoda. :mrgreen: (kromě listů roztočené vrtule)
Horší to bude s tím do čeho narazíte. :twisted:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 12:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 122
Kdyz narazim tak jdou hmotnosti prvne do
predu a pak do zadu. Vyrve se prepazka. Neni opravdu lepsi hmotnost zalepit do trupu na podlahu? Kteryzto je- co se pevnosti tyka mnohem odolnejsi nez cokoli jineho?Tam budou promitnuty jenom tahove sily.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 12:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.9.2015
Příspěvky: 39
Bydliště: Olešnice na Moravě
V trupu neni misto a za motorem jsou narvany baterky.
Pristoubuji zavazi na prepazku a bude to 1A


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 12:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 436
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
HONZIK 22 píše:
Kdyz narazim tak jdou hmotnosti prvne do
predu a pak do zadu. Vyrve se prepazka. Neni opravdu lepsi hmotnost zalepit do trupu na podlahu? Kteryzto je- co se pevnosti tyka mnohem odolnejsi nez cokoli jineho?Tam budou promitnuty jenom tahove sily.

Tady by to chtělo trochu vysvětlení. Proč nejdou "hmotnosti" v rámci akce a reakci rovnou třeba na pivo?

Narazím-li kuželem, bude setrvačná hmotnost přepážky působit na motor, který je k ní přišroubovaný a ten pak přímo přes hřídel na kužel. Všechno je to celkem tuhé.

Umístím-li zavaží na spodek trupu, tak se při nárazu buď:
a) závaží odtrhne a bude pokračovat nezměněnou rychlostí až do něčeho narazí (motor, přepážka, trup). Ale v tu dobu budou tyto věci dost zpomalené a bude tam velký rozdíl rychlostí. Takže slušná rána, kde to navíc cestou může vzít nějakou elektroniku.
b) závaží se neodtrhne a jeho setrvačná hmota se bude snažit deformovat (reps. rozlámat) předek trupu. A ten už tak pevný není a na náraz rozhodně není dimenzovaný. Síla nebude tahová. Závaží nebude tahat za trup za sebou, ten už stejnou rychlost má. Ale bude se snažit stlačit trup před sebou. Takže tam bude tlak, ohyb, skrut, ... anihilace :mrgreen: .

A síla od překážky, která působí přes kužel, hřídel a motor na přepážku nezávísí na hmotnosti přepážky, ale na hmotnosti modelu jako celku. Naopak hmotnější přepážka (resp. sestava přepážka, motor, kužel,...) způsobí, že zbytek modelu je lehčí. A o to je menší síla, která se snaží zarazit přepážku do trupu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 13:26 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 10.9.2015
Příspěvky: 39
Bydliště: Olešnice na Moravě
Standa Stuchlý píše:
to poslední slovo asi bude pravděpodobnější. Vytvoříš setrvačník a může být problém s rozběhem a brzdou.

Uz trochu mimo tema, umel by nekdo spocitat, co bude vic namahat motor pri start-brzda ?
Jen teoreticky, vlozim do kuzele vyvazenou "podlozku" prumer 36mm, listy treba 12", celková váha cca 90-100g, nebo pevna vrtule 16"-17" s unasecem s vahou cca 50-60g. Nevim jestli to pisu dost srozumitelne, jde mi o to, jestli vetsi vrtule nebude vetsi setrvacnik nez mensi sklapka se zavazim.
Ale toto uz jen ze zvedavosti :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.11.2017 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1605
Bydliště: Palkovice
spočítat se to jistě dá, ale je to na delší počítání http://www.ktf.upol.cz/joch/dynamika/kineticka.html. Jen odhadem bych usoudil, že rozběh bude určitě pomalejší, ale brzda bude mnohem méně účinná. Při rozběhu bude motor tahat jen hmotnost závaží, brzda bude muset brzdit ještě kinetickou energii danou do závaží motorem + hmotnost závaží. Ty dvě veličiny se sečtou a výsledek bude pro regulátor možná osudový. Je třeba si uvědomit, že regulátor je brzděním proudově namáhaný mnohem více než samotným pohonem motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.11.2017 6:24 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16024
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
moment setrvačnosti rotujícího tělesa je látka ze střední školy (alespoň kolem r. 1982 tomu tak bylo, kdoví jak dnes...)
Pokud pomineme ty integrály (přes které je to odvozené), je vidět že ve výsledných vzorečcích figuruje poloměr v mocnině a tedy závaží s hmotou soustředěnou kolem osy rotace bude mít mnohem menší vliv na roztáčení či brždění než daleko větší listy vrtule, byť nejsou tak hmotné.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.11.2017 9:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1605
Bydliště: Palkovice
jyrry, opomenul jsi vliv vzduchu na vrtuli, který je poměrně velký. Odpor a tření v daných podmínkách, jako je teplota, vlhkost vzduchu a barometrický tlak. Opět spousta proměnných. A o to je seriozní výpočet nadneseného "problému" složitější. Pokud má někdo potřebu bádat, ať bádá, já mám potřeby jiné.
V každém případě jakékoli závaží umístěné na hřídeli je další nežádoucí zátěž pro pohonnou jednotku a je jedno, v jakém poměru závaží/vrtule to bude.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz