Autor |
Zpráva |
macekol
|
Napsal: pát 03.11.2017 13:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
Tomix píše: Nebolo by rozumnejsie rovno vymenit motor za tazsi? LEOPARD LC3542-6T 920KV 135g
RAY C4250/06 210g Alebo nieco podobne a trosku vykonu navyse vzdy potesi. Raz som mal tuto dilemu aj ja a dostal som radu dat olovo do kuzelu,hned som ju zavrhol. Aj keby sa ti podarilo kuzel vyvazit presne vzdy z toho bude zotrvacnik ale skor ma zarazilo co sa stane pri tvrdsom pristati alebo nedajboze pri neakom pade.Pokial to nevies dovazit posunutim baterky alebo zavazim v trupe odporucal by som tazsi motor. Tahle logika je uz pouzita. Ero ma 1940g komplet nalozeny. Uz ted ma vykonu na rozdavani. Nehlede na to, ze vetsi motor by se nevesel. I tak diky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
robil1.6gti
|
Napsal: pát 03.11.2017 14:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
|
Dobrý den, podobný problém jsem též řešil.Větší - těžší motor se už nevešel, a ani baterie , a na olovo v čumáku místo nebylo. Pomohla mi železná "motorová přepážka" přišroubovaná na původní textitovou. Při průměru 32 mm a síle 6 mm měla cca 32gramů - vyvrtané otvory pro chlazení. Předpoklad je dostatečně dlouhá hřídel.Dá de použít i těžší materiál - bronz - při přůměru 40mm a síle 5 - cca50gr.
Robil.
_________________ Taranis , Stinger,Phoenix 2000, Marabu XL,Hotwing ,Algol , Phantom 300, Twinstar
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pát 03.11.2017 15:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
kovová přepážka, supr řešení . Palec nahoru.
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: pát 03.11.2017 15:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
podarilo sa mi zle nalepiť motorovú prepážku, a kedže bolo treba napraviť vyosenie a sklon, dal som medzi prepážku a motor olovenu uhlovú podložku, i zvonku na prepážku, použil som olovo, ktoré bolo rovno aj na dováženie. foto dováženia z vonku. Dôvod tiež tam nieje miesto, a to ešte mam od spodu nalepene olovo, no skratka Filip 600
Přílohy: |
DSC00048.JPG [ 48.42 KiB | Zobrazeno 1157 krát ]
|
|
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
Naposledy upravil ingwarr dne pát 03.11.2017 17:57, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Tomix
|
Napsal: pát 03.11.2017 17:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.4.2016 Příspěvky: 310 Bydliště: Nove Zamky Obrázky: 0
|
ta prepazka super napad
_________________ Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
|
|
Nahoru |
|
|
macekol
|
Napsal: pát 03.11.2017 17:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
Jj, olovo na prepazku, tim smerem se asi vydam. Toto reseni mi radil i kamarad. A ja se tak tesil, ze se bude soustruzit Tem co zareagovali dekuji a tem ostatnim, za to ze me nesprdli
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 03.11.2017 18:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
HOla hola. TAK jsem se dnes dival v rybarskych potrebach na slzu zavazicka 60g oloveneho za 10,-. Kdybych ho vyklepal do tvaru volneho prostoru kdekoliv v predni casti trupu, zatavil do smrstovacky a prilepil, tak bych nemusel resit milion problemu s pancerovym kuzelem, ohnutym hridelem vytriskanyma loziskama, rozbehovyma proudama.Veskera idea vyrobcu je odlehcit motoru rozbeh a snizit zatez proudovou a mechanickou. Takze za me:,, skrabani se za uchem palcem u nohy.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 04.11.2017 11:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Tomix píše: ... Aj keby sa ti podarilo kuzel vyvazit presne vzdy z toho bude zotrvacnik ale skor ma zarazilo co sa stane pri tvrdsom pristati alebo nedajboze pri neakom pade. ...
Tak při tvrdém přistání nebo nárazu bude pro model setrvačná hmota težkého kužele jednoznačně výhoda. (kromě listů roztočené vrtule) Horší to bude s tím do čeho narazíte.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 04.11.2017 12:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Kdyz narazim tak jdou hmotnosti prvne do predu a pak do zadu. Vyrve se prepazka. Neni opravdu lepsi hmotnost zalepit do trupu na podlahu? Kteryzto je- co se pevnosti tyka mnohem odolnejsi nez cokoli jineho?Tam budou promitnuty jenom tahove sily.
|
|
Nahoru |
|
|
macekol
|
Napsal: sob 04.11.2017 12:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
V trupu neni misto a za motorem jsou narvany baterky. Pristoubuji zavazi na prepazku a bude to 1A
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 04.11.2017 12:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
HONZIK 22 píše: Kdyz narazim tak jdou hmotnosti prvne do predu a pak do zadu. Vyrve se prepazka. Neni opravdu lepsi hmotnost zalepit do trupu na podlahu? Kteryzto je- co se pevnosti tyka mnohem odolnejsi nez cokoli jineho?Tam budou promitnuty jenom tahove sily. Tady by to chtělo trochu vysvětlení. Proč nejdou "hmotnosti" v rámci akce a reakci rovnou třeba na pivo? Narazím-li kuželem, bude setrvačná hmotnost přepážky působit na motor, který je k ní přišroubovaný a ten pak přímo přes hřídel na kužel. Všechno je to celkem tuhé. Umístím-li zavaží na spodek trupu, tak se při nárazu buď: a) závaží odtrhne a bude pokračovat nezměněnou rychlostí až do něčeho narazí (motor, přepážka, trup). Ale v tu dobu budou tyto věci dost zpomalené a bude tam velký rozdíl rychlostí. Takže slušná rána, kde to navíc cestou může vzít nějakou elektroniku. b) závaží se neodtrhne a jeho setrvačná hmota se bude snažit deformovat (reps. rozlámat) předek trupu. A ten už tak pevný není a na náraz rozhodně není dimenzovaný. Síla nebude tahová. Závaží nebude tahat za trup za sebou, ten už stejnou rychlost má. Ale bude se snažit stlačit trup před sebou. Takže tam bude tlak, ohyb, skrut, ... anihilace . A síla od překážky, která působí přes kužel, hřídel a motor na přepážku nezávísí na hmotnosti přepážky, ale na hmotnosti modelu jako celku. Naopak hmotnější přepážka (resp. sestava přepážka, motor, kužel,...) způsobí, že zbytek modelu je lehčí. A o to je menší síla, která se snaží zarazit přepážku do trupu.
|
|
Nahoru |
|
|
macekol
|
Napsal: sob 04.11.2017 13:26 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 10.9.2015 Příspěvky: 104 Bydliště: Olešnice na Moravě
|
Standa Stuchlý píše: to poslední slovo asi bude pravděpodobnější. Vytvoříš setrvačník a může být problém s rozběhem a brzdou. Uz trochu mimo tema, umel by nekdo spocitat, co bude vic namahat motor pri start-brzda ? Jen teoreticky, vlozim do kuzele vyvazenou "podlozku" prumer 36mm, listy treba 12", celková váha cca 90-100g, nebo pevna vrtule 16"-17" s unasecem s vahou cca 50-60g. Nevim jestli to pisu dost srozumitelne, jde mi o to, jestli vetsi vrtule nebude vetsi setrvacnik nez mensi sklapka se zavazim. Ale toto uz jen ze zvedavosti
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: sob 04.11.2017 18:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
spočítat se to jistě dá, ale je to na delší počítání http://www.ktf.upol.cz/joch/dynamika/kineticka.html. Jen odhadem bych usoudil, že rozběh bude určitě pomalejší, ale brzda bude mnohem méně účinná. Při rozběhu bude motor tahat jen hmotnost závaží, brzda bude muset brzdit ještě kinetickou energii danou do závaží motorem + hmotnost závaží. Ty dvě veličiny se sečtou a výsledek bude pro regulátor možná osudový. Je třeba si uvědomit, že regulátor je brzděním proudově namáhaný mnohem více než samotným pohonem motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 05.11.2017 6:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
moment setrvačnosti rotujícího tělesa je látka ze střední školy (alespoň kolem r. 1982 tomu tak bylo, kdoví jak dnes...) Pokud pomineme ty integrály (přes které je to odvozené), je vidět že ve výsledných vzorečcích figuruje poloměr v mocnině a tedy závaží s hmotou soustředěnou kolem osy rotace bude mít mnohem menší vliv na roztáčení či brždění než daleko větší listy vrtule, byť nejsou tak hmotné.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: ned 05.11.2017 9:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
jyrry, opomenul jsi vliv vzduchu na vrtuli, který je poměrně velký. Odpor a tření v daných podmínkách, jako je teplota, vlhkost vzduchu a barometrický tlak. Opět spousta proměnných. A o to je seriozní výpočet nadneseného "problému" složitější. Pokud má někdo potřebu bádat, ať bádá, já mám potřeby jiné. V každém případě jakékoli závaží umístěné na hřídeli je další nežádoucí zátěž pro pohonnou jednotku a je jedno, v jakém poměru závaží/vrtule to bude.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|