Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 18:56

Ariane s příkonem 4Kw je jistě extrem.Ovšem Ariane s příkonem cca 275W/na hřídeli z bídou 200W/ je stejný extrem v opačném gardu. :mrgreen: Když už radit tak je dobré používat komponenty které jdou běžně koupit.Přiznám se že vrtuli/sklopku/ 6x4 od Jamary jsem ještě neviděl.Radši už nebudu nic psát protože to skončí stejně jako v jiném tématu.Tedy že Mega 16/15/x stačí a že Mega jde fajn přetížit.Bože proč??????

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 19:28

blembondo píše:Tedy že Mega 16/15/x stačí a že Mega jde fajn přetížit.Bože proč??????


jimi-m se vyjádřil, že by hotlinera neuřídi, že mu stačí svižný let. Čemu kdo říká svižný let je na nekonečnou polemiku. Jednou jsem četl, že SkyLady je svižný model :-) .

Proč preferuji onu Megu? protože jejich parametry výrobce docela podceňuje, zřejmě za účelem zaručení jejich spolehlivosti. A také vím, co tyto motory dovedou a vydrží. Není to China.

Proč přetěžovat? Protože je to u těchto motorů možné a netvrď, že ten svůj držíš v limitu, nebo pod limitem.

Ano, použil jsem extrémy, jak vysoké, tak nízké. Ono, osadit Arianu jinak, než jako hotlinera a lítat s ní jinak, než jako s hotlinerem, to je skoro hřích. :-) . Ale každý si musí zvolit sám. Tím končím.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 19:59

Ona Mega byla jen jako testovací pohon, očividně slabý. Ani s vrtulí o jeden stupeň navíc ve stoupání tomu moc nepomůže. Jak jsem již psal, MVVS je na cestě za 1700,- a budu laborovat s vrtulí, případně s baterií. Též končím, dám pak echo, jak to lítá :-)

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 20:12

Nedá mě to.Stando jestli jsem Tě namíchnul tak se omlouvám!Nebylo to mým záměrem ale to mé zvolání má svůj smysl.Proč navrhovat pohon za hranicí jeho parametrů?Proč měnit elektrickou energii na teplo?Proč zabíjet přenesený výkon malou vrtulí?Proč nemít tu výhodu výkonové rezervy?Proč nemít tu výhodu větší hmoty motoru do které se případné teplo vyzáří?Proč nemít tu výhodu variability v počtu článku baterie a k tomu zvolené vrtule?Jestli tazatel teď nechce raketu chápu ale větší motor z menší vrtulí/počtem článků baterie/ při optimální účinosti udělá lepší službu.Je tam totiž ta možnost tomu v budoucnu naložit a letově růst s modelem bez dalších zbytečných investic.
Stando...Pojďme diskutovat!Házet flintu do žita můžeme až půjde o něco důležité! :wink: :mrgreen:

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 20:31

blembondo, nenamíchnul si mne, o to se starají jiní a mám na to své pořekadlo. V zásadě s Tebou můžu i souhlasit a výkonová rezerva se vždy hodí. Svoje návrhy jsem dával jimi-m proto, že psal o motoru který má a nevěděl, jestli se dá použít. Podle mne dá, ale je otázkou, jak jsem to již zmiňoval, co komu stačí. Proto jsem také v jednom příspěvku uvedl, že to jimi-m může s tímto motorem vyzkoušet, a popřípadě jej i vyměnit. Ona ta Mega má docela dost otáček, proto nepotřebuje až tak velkou vrtuli, ale spíše větší stoupání vrtule. Co si tam nakonec jimi-m dá je na něm. Nemám potřebu někomu něco nařizovat, nebo protlačovat jedině svůj názor. Jen jsem psal o možnostech a svých zkušenostech. Zastávám názor, že motor by měl pracovat, aby si zasloužil svou účast. proto třeba ty svoje zatěžuji víc než jiní. Prostě, chci od nich maximum. Neberu pohon, který se z 50ti % fláká. To je nevýhodná investice. Pokud někdo po mně chce, abych mu navrhl pohon, musí také prozradit, kolik do toho chce investovat. Jinak vycházíme z toho, co má k dispozici. Zatím to vždy fungovalo k plné spokojenosti majitele. Vždy však uvádím, že konečné rozhodnutí je jeho, ne moje. Asi tak.
A flintu do žita nikdy neházím, tedy, skoro nikdy, nemám to ve zvyku. Bez tohoto zvyku se nedá modelařit.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 21:14

I já s tebou souhlasím ale jsem asi už stará konzerva takže to beru tak že "ubrat se dá vždy".Jenže jak není co přidat může být malér.Zatím se mě to osvědčilo. 8)

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 21:51

v tom s Tebou souhlasím.
Já vždy vycházím z toho, co majitel má k dispozici a snažím se mu zužitkovat maximum bez dalších investic. Smůla někdy je, že se lidi nevymáčknou na rovinu a požadavky z nich lezou, jako z chlupaté deky. Ale jinak souhlasím, že rezerva je dobrá.

jimi-m si dá MVVS 3,5 960 otáček. No, aby mu to trochu svištělo, bude muset dát 6S a vrtuli 9/6 AE. Těch 960 otáček je příliš málo. To je tak na větší F3J, ale do Ariany bych to nedal. Ale, zase jen můj názor.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 21:56

Nesouhlasím, že s málo otáčkami se nedá udělat rychlý model... Proč všechny Ariany, co jsem viděl, mají rychlotáčkový motor s převodovkou a točí jim to 8000??? :-D

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 22:00

..........
Naposledy upravil Standa Stuchlý dne čtv 12.10.2017 8:56, celkově upraveno 1

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

úte 10.10.2017 22:30

tak, se svým motorem bych to nedokázal, leda na přímo, tak jsem vybral namátkou Kontronik Kora 15-14 s převodovkou. Na 6S, méně to nemá cenu, by měl statický tah 1021g, rychlost 234km/hod., a proud asi 20,3A. to vše s vrtulí 7/10 APC. Rychlou sklopku jsem nenašel. Pro Arianu slušný adept na pohon.
Teď jsem porovnával s MVVS 3,5 960 otáček s touhle vrtulí by to byl zajímavý pohon pro Arianu. Ale, na 5S - 6S. Jinak bude mít malý tah.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

stř 11.10.2017 19:12

jimi-m píše:Nesouhlasím, že s málo otáčkami se nedá udělat rychlý model... Proč všechny Ariany, co jsem viděl, mají rychlotáčkový motor s převodovkou a točí jim to 8000??? :-D


Ještě jen doplním dotaz. Rychlootáčkový motor s převodovkou točí 8000. Ale při jakém proudu? Docela jistě ne 25A.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

stř 18.10.2017 13:06

Tak pánové, nový pohon je namontován a úspěšně vyzkoušen. Letadlo samozřejmě není úplný rychlík, ale svižné je dost. Alespoň to vydrží ve vzduchu déle, když to má menší odběr. 8)

sestava:
model: Ariane V6, motor: MVVS 3,5/960, baterie: 3S 2,2Ah 25C, vrtule: Aeronaut sklopka 10x8

Dle drive kalkulátoru je toto nejlepší kombinace motor-vrtule. A pokud bych tam šoupnul baterii 4S, polepším si v rychlosti asi o 20kmh. Tak třeba někdy v budoucnu.

PS. S tou zmiňovanou Megou bych na tom byl defakto úplně stejně, ale ta putovala zpět do lehouše.
Přílohy
mvvs 3.5-960 3S 10x8.jpg
MEGA
mvvs 3.5-960 4S 10x8.jpg
MVVS 4S
Mega 16-15-4 3S 6x3.jpg
MVVS 3S

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

stř 18.10.2017 22:13

těmi grafy a poslední větou si mne dostal :roll: . No hlavně, ať to lítá .

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 19.10.2017 10:28

Víš, já jsem na věci opatrný. Nebudu přetěžovat motor, byť jen o pár Ampér a už vůbec ne o 50% díky tvrzení jednoho člověka, že "to určitě zvládne".

A ty grafy jsou vážně téměř identické. Samozřejmě že ne otáčkami, ale výstupním výkonem, stoupavostí, tahem a účiností motoru.

S tou dříve navrhovanou vrtulí Jamara 6x4 by to bylo rychlejší, ale na cz webu je to nedostatkové zboží. Taková vrtule je spotřebák a je vhodné tam mít něco sehnatelného.

A jak jsem říkal, ta Mega byla jen testovací motor z jiného letadla, nebudu přeci shánět motor stejný, když můžu mít jakýkoliv jiný. MVVS má rezervu, poletí stejně dobře na 4S jako přetížená MEGA. A navíc byl ten MVVS v akci za úplně jinou cenu naž se prodává, byla to tudíž výhodná koupě. Čekat, až se něco objeví na bazaru je na dlouho.

I tak ale děkuji za rady tobě i všem ostatním, udělal jsem si z nich průřez, nabral nějaké vědomosti a vybral to, co mi padlo nejvíce do oka.

Ať to létá! 8)

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 19.10.2017 22:45

je dobře, že sis vybral sám podle svého. Ostatně, sám jsem psal, že rozhodnout se musíš sám.

Co se Megy týče, její katalogový proud je 25A. Ve Tvém grafu vidím 23,9A, což je pod limitem daným výrobcem. Můj návrh, kde vycházel přetížený motor, byl na základě podnětů. Ve tvých požadavcích scházely údaje o požadované rychlosti a maximálním odběru proudu z baterie. Každý má jiné nároky a každý má svůj pohled na rychlost. Proto jsem dal příklady možného pohonu, včetně přetížení motoru, protože u Ariany a jemu podobných hotlinerů jsou motory mnohdy přetěžovány . Jedná se ale o časy v jednotkách sekund, kde se motor ani nestačí pořádně zahřát. Abych byl konkrétní, moje Mega 16/20/2 zatěžovaná proudem 75A má po přistání teplotu 75-85 stupňů Celsia, což není nijak kritická teplota. Ale názory na toto se určitě budou různit, tak jako v mnoha jiných případech. proto je tu toto fórum.

Důležitá je ale spokojenost každého uživatele, který se nakonec stejně musí rozhodnout sám, co zvolit.
Ať to lítá.
Odeslat odpověď