Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 12:13

skybreaker píše:Podle mého skromného názoru dynamický větroň nebude nikdy z EPP a rovněž zmenšenina velkého vzoru.


No to tu nikdo netvrdí :mrgreen:

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 18:20

http://www.reichard.cz/modely/elektrovetrone/surikata/
HOLA hola. Kdyby jsi krapet slevil z rozpeti tak tento model je nadherny. Asi mi ho najezi Jezisek. Na ,,jutubku.,, jsou letovky a stavba je na rajceti.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 18:27

HOLA hola a kdyby to mela byt dvoumetrovka tak od topmodelu Adriana.Nevadi li ti motylek.http://www.topmodelcz.cz/index.php?desk ... tail&id=93

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 19:13

jimi-m píše:eeee, tak já do něj raději nepůjdu. S mými, ne více jak ročními zkušenostmi, bych to jistě poslal někam do pole. Model je to hezký, ale ta plocha křídla opravdu malá na tu váhu. Adrenalinové létání pro mne nebude :mrgreen: Viděl jsem pár videí a přečetl pár článků a počkám si raději na něco s menším plošným zatížením. :oops:

Plošné zatížení (v kombinaci s profilem apod.) je zodpovědné za minimální rychlost. Ale to, co se stane pokud zpomalíš pod tuto rychlost, už udávají jiné věci. Např. poloha těžiště nebo úhel náběhu křídla v různých vzdálenostech od trupu.
Pokud je u trupu větší úhel náběhu než na koncích křídel, tak při zpomalení se letadlo pouze prosedne. Pokud je to naopak, tak se letadlo sklopí na jednu stranu a začne vrtat.
To je ostatně důvod proč se vztlakové klapky umísťují k trupu nebo proč někteří modeláři často havarují, když použíjí křidélka na koncích křídel jako flaperony (a pak se hrozně diví).
Jinak vyšší plošné zatížení většinou znamená pouze svižnější letový projev a klidnější chování za větru ;-)

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 19:31

Volil bych proximu od reicharda, mám ji a je moje nejpoužívanější letadlo, dá se dat do auta na zadní plato dveří. Lítá paradne ...

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 21:34

Grugh píše:Plošné zatížení (v kombinaci s profilem apod.) je zodpovědné za minimální rychlost. Ale to, co se stane pokud zpomalíš pod tuto rychlost, už udávají jiné věci. Např. poloha těžiště nebo úhel náběhu křídla v různých vzdálenostech od trupu.


U těch menších polomaket skutečných větroňů je hlavní průser strašně malá hloubka křídla (hlavně konců, ale ono to není nic moc ani jinde).
Reynoldsovo číslo je tragické a proudnice se trhnou strašně snadno (proto ty zmiňované turbulátory atd., které to trochu maskují).
V podstatě nic z toho nelétalo pořádně, není náhoda že tyto polomakety z Hobbykingu prakticky úplně zmizely. Polomaketa štíhlého ASW či DG pořádně funguje až tak od 3,5m rozpětí, raději ještě více, jinak je to nouzovka.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

čtv 14.09.2017 21:40

Je mi to jasné, prostě něco s hlubším křídlem. Budu tedy sledovat bazar pečlivě :-) Díky všem za tipy

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 6:13

Nebo pokud netrvas na plne mechanizaci, tak supr ero je Filip 600 sport. Ja ho mam, trosku jsem vyztuzil trup, protoze jsem myslel, ze to nak brutalne namotorim, nicmene nakonec je v tom pohon kolem 500watt a lita to fakt pekne. Umi to letet docela rychle, zvlada to vsechny zakladni akrobaticke obraty a zaroven to umi letet i neuveritelne pomalu, ze se divim, ze se to jeste nesvalilo na drzku...Do vyvrtky to nepada. Ale je to dvojmetrovka. Nicmene ja jsem s tim spokojenej.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 7:50

jimi-m píše:Ahoj kolegové. Rád bych si pořídil elektrovětroň s rozpětím 2m a více z dospělého materiálu. Tedy už žádné EPP. Nejsem žádný honič termiky, ani rychlostní šílenec, rád bych tedy něco předvídatelného a univerzálního s vyšším rozsahem rychlostí, z čeho budu mít radost.

Požadavky: skladné, plná mechanizace křídla, ideálně na 3S, dobrá klouzavost, velké stoupání. Prostě model pro zábavu.

Je prosím vás třeba toto vhodná volba?
http://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=amper

Děkuji za rady


Kolik do toho chcete investovat?

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 8:02

Asi tak 5000 max. Samozřejmě že bazarovku.... :-)

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 9:03

jimi-m píše:Asi tak 5000 max. Samozřejmě že bazarovku.... :-)

Ještě mně napadla Ariane V6, nová je do 5 tis. s klapkama, sice vypadá jako super dělo, ale když není moc těžká, tak chytá i termiku. Je tu o ní vlákno.
Vybavení stačí i čína.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 9:11

semi píše:Ještě mně napadla Ariane V6, nová je do 5 tis. s klapkama...


Ariane mám v garáži... aktuálně rozbitou, je to splašené hovado :mrgreen: .... Já myslel 5000 včetně vybavení. Vybavit to neumím, hlavně co se týče výkonu motoru, jeho vyosení, volby vrtule, atd... :oops: Letadla nestavím, jen létám. Prostě potřebuji již hotový zalétnutý výrobek :lol: :lol: :lol:

Je to holt se mnou těžké, ale i tací jsou :roll:

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 9:17

"jimi-m" Ariane mám v garáži... aktuálně rozbitou, je to splašené hovado :mrgreen: .... Já myslel 5000 včetně vybavení. Vybavit to neumím, hlavně co se týče výkonu ..


Jo, máte ji v popisu. Jak moc je rozbitá?
Do 5 tis. to bude těžké :(

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 9:27

Ten Filip Sport je vyborny, mam ho doma.

Re: Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

pát 15.09.2017 9:31

Ariane zahučela čumákem do pole, předtím než vystřelila asi 50m do nebe. Takže se spálil regulátor (nějaký JETI). Jelikož je motor dvoudrátový a tyhle regulátory jsou drahé, nekupoval jsem nový. Navíc je motor až příííííííliš těžký (taková velká tlustá kráva). Trup jsem opravil, měl drobné praskliny, křídlo bylo také mírně popraskáno, pravděpodobně jsou to jen kosmetické vady, jnak drží. Utržené křidélko jsem přidělal zpět, vnitřnosti nahrnuté do přední části jsou již také na svém místě (servo, táhla). Jako o no by to létalo, ale nemám ten regulátor a tento motor tam určitě dávat nechci... Vlastně nevím teď co s tím..

Momentálně je k tomu přidělán aerodynamický čumák a trocha závaží, s tím že to někdy vyzkouším na svahu. No, ještě jsem se k tomu nedostal :mrgreen:
Odeslat odpověď