RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Dynamický větroň 2m a více, prosím radu
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=81885
Stránka 1 z 7

Autor:  jimi-m [ úte 12.09.2017 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Dynamický větroň 2m a více, prosím radu

Ahoj kolegové. Rád bych si pořídil elektrovětroň s rozpětím 2m a více z dospělého materiálu. Tedy už žádné EPP. Nejsem žádný honič termiky, ani rychlostní šílenec, rád bych tedy něco předvídatelného a univerzálního s vyšším rozsahem rychlostí, z čeho budu mít radost.

Požadavky: skladné, plná mechanizace křídla, ideálně na 3S, dobrá klouzavost, velké stoupání. Prostě model pro zábavu.

Je prosím vás třeba toto vhodná volba?
http://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=amper

Děkuji za rady

Autor:  Papir [ úte 12.09.2017 19:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

jimi-m píše:
Je prosím vás třeba toto vhodná volba?
http://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=amper

Děkuji za rady


To ale drobet odporuje tomu co chceš. Tohle je termické éro, dynamiku nehledej, stoupání taky ne. Podle popisu co by jsi chtěl mi hned naskočil ION od Pepy Paláčka. Výborné letadlo.
http://www.jpmodels.cz/rc-modely-letadel/ion-pro-plus/
Papíra

Autor:  Grugh [ úte 12.09.2017 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Mám Staufenbiel Vitesse (3m) a je poměrně svižný a pěkně létající univerzál.
Amper je termický speciál.
ION PRO+ zase možná až warmliner (a bez směrovky), ale to se jen domnívám.

Autor:  jimi-m [ úte 12.09.2017 20:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Tak jsem se podíval na to, jak ion létá a je to tedy pěkná bestie :-)))
https://youtu.be/Q9akJIBbR-8

Takový hotliner. To já bych si nedal, spíš tak nějaký warmliner nebo softliner, co umí i tu termiku (trochu)...

Teď létám s Swish od Topmodel
http://www.topmodelcz.cz/index.php?desk ... il&id=1016
Je to ale už trochu nuda.

Autor:  Papir [ úte 12.09.2017 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Bestie to není neboj :-) , umí právě i hezky pomalu.
Ale mezi lehoušem a ionem mně pak napadá něco Reichardovo. Proxima 2, Variant 3, Elipsoid.
http://www.reichard.cz/modely/
Papíra

Autor:  pepin [ úte 12.09.2017 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

jimi-m píše:
Ahoj kolegové. Rád bych si pořídil elektrovětroň s rozpětím 2m a více z dospělého materiálu. Tedy už žádné EPP. Nejsem žádný honič termiky, ani rychlostní šílenec, rád bych tedy něco předvídatelného a univerzálního s vyšším rozsahem rychlostí, z čeho budu mít radost.

Požadavky: skladné, plná mechanizace křídla, ideálně na 3S, dobrá klouzavost, velké stoupání. Prostě model pro zábavu.

Je prosím vás třeba toto vhodná volba?
http://lsmodel.cz/index.php?page=model&model=amper

Děkuji za rady


podle mého to po epp modelech není špatná volba, létavější než epp to bude rozhodně, ale um řízení pouze po epp modelu bude na takový, nebo podobný model uplně v pohodě stačit a budeš si ho užívat hned od prvního startu bez chaosu, že nestíháš páčkovat.

do svižnějších modelu, viz zmíněná optima bych se po epp modelu uplně nehrnul--osobně bych se do právě zmíněné optimy--dýhopolyš nehrnul vubec, když už časem něco opravdu svižnějšího , tak právě po nějakém 2m modelu dýhopolyš , jako máš v odkazu už spíš jít rovnou na třímetr a trochu víc , ale do kompozitového--pokud tě vezme dynamické létání, pokud termika a občasné blbnutí s rozumem vuči konstrukci a samozřejmě i kapse--peněžence, tak jít do učelovky větroně klidně dýhopolyš, ale určitě přez 3,5m

Leošovo Optima se přiznám, že z ní mám pořád pocit, že je to ero pro lidi, co se ještě neumí rozhodnout a bojí koupit kompozitové ero.

nakonec ho stejně koupí a jsou rádi, že se Optimy přez bazar zbavili.

nic proti Optimě, na dýhopolyš dobrý, ale kompozit to prostě není a zadarmo Optima oproti kompozitu taky není.

ale ty nižší modely od LS v dýhopolyši mi přijdou zvlášt pro pokročilejší začátečníky naprosto super, létavé a už jen i z duvodu jednodušších oprav než u kompozitu, nebo vakuovaných lehoušu--polyš sklo-uhlík.


rozhodnout se musí ale každej sám.

Autor:  mirek100 [ stř 13.09.2017 6:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Koukni i na www.vhmodel.cz. Mám od nich Absolutiona Pro (3,2m rozpětí), pro švagra jsem osazoval Rytmuse Max (2,5m). Vyztuží ti křídlo, jak budeš chtít, kvalita výborná. Obě éra dokážou létat rychle nahoru i dolů, v termice je obzvlášť ten Absolution taky dost dobrý (letovka 3 kg).

Autor:  Asek [ stř 13.09.2017 6:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

jimi-m píše:
Tak jsem se podíval na to, jak ion létá a je to tedy pěkná bestie :-)))


Kdepak. Umí lítat ostře i lážo plážo. Záleží na tobě. Nejsem žádný extra pilot a nemám s ním problémy.

Autor:  jimi-m [ stř 13.09.2017 7:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Díky za rady. Všechno je to moc hezké, létavé a kvalitně zpracované, ale kvůli omezení v peněžence to asi opravdu nepůjde. Možná někdy v budoucnu. Koukám se hlavně po modelech z druhé ruky a také kvůli skladnosti maximálně do těch 250cm, aby se dali převážet ideálně v kufru auta.

I tak ale díky za rady, pokud na něco narazím, hodím to zase sem :-)

Autor:  tomashr [ stř 13.09.2017 7:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Drobná výhrada proti Ionu (i Optimě) - docela to kurví pilotní návyky kvůli absenci řízené směrovky...
Mohl bych jmenovat pěkných pár pilotů jezdících po soutěžích, kteří právě s těmito stroji začínali a po přechodu na plnohodnotné F3x se vlastně nikdy nenaučili pořádně létat i se směrovkou.
Neříkám, že to je důvod pro úplné odmítnutí této varianty, ale kladem to není v žádném případě...

Jinak Ampér od LS v základu směrovku ovládanou taky nemá (on je Leoš taky z té generace elektropilotů bez křidélek :lol: ), nicméně u něj je přidání jejího řízení naprostá banalita, takže to lze snadno vyřešit.

Autor:  jimi-m [ stř 13.09.2017 7:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Já se Swishem létám na 90% bez směrovky, křidélka naprosto stačí. Těch 10% využívám jen na "kopané (nebo to jsou "sudové" ?) výkruty" :mrgreen: Bez ní to nejde :lol: Ale je fajn mít další ovládanou plochu k dispozici, to je fakt.

Autor:  semi [ stř 13.09.2017 9:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Na bazaru je Lynx, nevím jak cena, ale je plně vybavený.
Lynx-E, DSmodel, prakticky nový
V podstatě, pokud je vybavení v pořádku, tak samotný model je téměř zadarmo.

Autor:  Paolo-K [ stř 13.09.2017 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Co tadyto? Ja to mam zatim v krabici,zpracovani je perfektni (ale mam to bez potahu, potahovat budu sam)

http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... il&id=4535

Je to stejny jako tahle Slavia,ale ma to V ocas.

http://www.topmodelcz.cz/index.php?desk ... il&id=6857

A takhle lita ta Slavie

https://www.youtube.com/watch?v=Lu6gz_jew9I

Autor:  martinni [ stř 13.09.2017 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

tomashr píše:
Drobná výhrada proti Ionu (i Optimě) - docela to kurví pilotní návyky kvůli absenci řízené směrovky...
Mohl bych jmenovat pěkných pár pilotů jezdících po soutěžích, kteří právě s těmito stroji začínali a po přechodu na plnohodnotné F3x se vlastně nikdy nenaučili pořádně létat i se směrovkou.
Neříkám, že to je důvod pro úplné odmítnutí této varianty, ale kladem to není v žádném případě...

Jinak Ampér od LS v základu směrovku ovládanou taky nemá (on je Leoš taky z té generace elektropilotů bez křidélek :lol: ), nicméně u něj je přidání jejího řízení naprostá banalita, takže to lze snadno vyřešit.

Souhlas, do větroně bez směrovky bych nešel, pokud se alespoň trochu budeš pokoušet o termiku, tak bez směrovky to moc nejde. Do stroje, kde to jede 30 m/s vzhůru a potom rychle sviští dolu to asi úplně nutné není, ale stejně bych ji tam chtěl.

Autor:  Woita [ stř 13.09.2017 15:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dynamicky větroň 2m a více, prosím radu

Za úvahu také stojí za to koupit starší kompozitové F3J, bývají levné (mnohdy bývalé vrcholné soutěžní stroje) a sám si elektrifikovat. Právě ty "starší " mívají baňatější trupy než ty úplně nová hubená košťata, takže si to o dodatečnou zástavbu elektroniky (motor + baterka) přímo říká. Třeba já jsem si užil spustu zábavy tady s tím elektrifikovaným 3,5m F3Jčkem.

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/