RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

GFK elektro-setup a dokončení
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=81754
Stránka 4 z 9

Autor:  Majky007s [ pon 04.09.2017 8:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

:) Pánové, rady vás všech beru v potaz a není to sranda se pro něco rozhodnou kolik lidí tolik chutí :D je taky pravda že lepší v motoru než v olovu určitě je i lepší stoupat na půl plynu než drtit motor na max dvě minuty na nastoupání

Autor:  Standa Stuchlý [ pon 04.09.2017 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

skoro každý model se dá dovážit baterkama, umístěním serv, přijímače a tím, co v trupu bude. Píšu "skoro". Rozhodnout se musí sám, čím si to osadí. Padlo tu dost návrhů a stáhnout si z netu program(y) pro zjištění, jak se co bude chovat, není myslím si problém. Já na pohonný set používám Drive Calculator a na serva Rudermoment2 . Obojí volně stažitelné a do dneška plně dostačující. Asi tak.

Pro úplnost: zjištění těžiště - Win_Schwer

Ať to lítá.

Autor:  Majky007s [ pon 04.09.2017 13:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

No i tvůrce mi doporučil 16/15/7 tak do něj pujdu, při nejhorším vyměním poté za silnější

Autor:  martinni [ pon 04.09.2017 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Model je velikostí velmi srovnatelný s MiniCoradem, kde je klasikou AXI 2217/12, pokud dáš verzi long, dostaneš ho tam bez problémů (sám mám na MiniCoradu kužel 30 mm a oběžku 28 mm a šlo to bez větší anabáze, za přepážkou se trup poměrně rychle rozšiřuje). Motor co píšu váží stejně a výkonově (alespoň papírově) je někde jinde. U MiniCorada je to oblíbená klasika. Stoupá to na 3S okolo 15 m/s. Někdo v MC ke spokojenosti používal i inrunner HET (tuším 5W) s malou vrtulí, prodává je Satria.

Autor:  Majky007s [ úte 05.09.2017 6:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Děkuji za radu, ovšem asi si se měl ozvat dřív už jsem objednal tu Megu 16/15/7. Při nejhorším jí vyměním časem, regl na to připraven bude

Autor:  Standa Stuchlý [ úte 05.09.2017 18:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

nemusíš být smutný. Pokud tomu dáš 4S, budeš proudem s vrtulí 7/6 někde na 18ti A . Statický tah bude okolo 780g a rychlost přibližně 150km/hod. A s vrtulí 8/6 to bude ještě zajímavější a proudu si to veme okolo 25A.

Hehe, teď jsem si dal zkusmo 5S, vrtule7/6 a vyšlo mi: statický tah 1144g, rychlost 182km/hod, proud 26A, účinnost 81%. To Mega zvládne levou zadní.

Laborováním s vrtulemi v rozsahu 7/6 - 8/6 si můžeš naladit letový projev dle svých potřeb. 3S a vrtule 7/10 APC ...... :mrgreen: ? stíhačka 180km/hod a s 19A budeš stále ve velmi přijatelných proudových mezích.

Tak z vesela a ať už to lítá :D

Autor:  tratonah [ úte 05.09.2017 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Standa Stuchlý píše:
nemusíš být smutný. Pokud tomu dáš 4S, budeš proudem s vrtulí 7/6 někde na 18ti A . Statický tah bude okolo 780g a rychlost přibližně 150km/hod. A s vrtulí 8/6 to bude ještě zajímavější a proudu si to veme okolo 25A.

Hehe, teď jsem si dal zkusmo 5S, vrtule7/6 a vyšlo mi: statický tah 1144g, rychlost 182km/hod, proud 26A, účinnost 81%. To Mega zvládne levou zadní.

Laborováním s vrtulemi v rozsahu 7/6 - 8/6 si můžeš naladit letový projev dle svých potřeb. 3S a vrtule 7/10 APC ...... :mrgreen: ? stíhačka 180km/hod a s 19A budeš stále ve velmi přijatelných proudových mezích.

Tak z vesela a ať už to lítá :D


Majky 007
Citace:
když to v této fázi sečtu vychází mí hmotnost 598g mám tedy cca 100-120g na baterii a tam mi vychází tak nějaký Hyperion 1600mAh.


prohnal jsem si ty varianty s motorem 16/15/7 a u všech mě vychází odtržené proudění , nehledě na to ,že 7x10 APC sklopku neznám ,ale je fakt ,že APC sklopky jsem nikdy nelítal takže neříkám že neexistuje,nicméně tahle varianta je nejhorší
https://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=cz

dej více info

Autor:  Standa Stuchlý [ úte 05.09.2017 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

APC samozřejmě není sklopka, ale další vrtulová varianda podaná jen pro názornost, jak se dá s vrtulemi čarovat.
Nic víc, nic méně.
Programy pro návrh pohonu jsou jen jako vodítko, nezahrnují teplotu, ani vlhkost vzduch, hmotnost modelu a jeho aerodynamickou čistotu, což se projevuje v rozdílu, mezi návrhem a skutečností. Každý model se chová jinak, to v programech, které používáme není zohledněno. Je to jen modelářská pomůcka, ne program, pro vývoj.

Bude muset vyzkoušet, jak se která vrtule bude chovat. Taky mám pár dlouholetých ležáků.

No, a na konec, bude muset přijít na kompromis hmotnosti a projevu modelu. Klidně bych přidal i 100g na baterkách, pokud budu chtít divočit. Ničemu to neublíží a pokud chci klidnou termiku, tak je mi jedno, jak rychle se k ni dostanu. Pak budou stačit i baterky 800mAh. Mám na samokřídle 3S 800mAh a motorový čas okolo 7 minut. 3minuty motorového času pro termiku, je víc než hodně.

Více info: Drive Calculator.

Autor:  tratonah [ úte 05.09.2017 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Standa Stuchlý píše:
APC samozřejmě není sklopka, ale další vrtulová varianda podaná jen pro názornost, jak se dá s vrtulemi čarovat.
Nic víc, nic méně.
Programy pro návrh pohonu jsou jen jako vodítko, nezahrnují teplotu, ani vlhkost vzduch, hmotnost modelu a jeho aerodynamickou čistotu, což se projevuje v rozdílu, mezi návrhem a skutečností. Každý model se chová jinak, to v programech, které používáme není zohledněno. Je to jen modelářská pomůcka, ne program, pro vývoj.

Bude muset vyzkoušet, jak se která vrtule bude chovat. Taky mám pár dlouholetých ležáků.

No, a na konec, bude muset přijít na kompromis hmotnosti a projevu modelu. Klidně bych přidal i 100g na baterkách, pokud budu chtít divočit. Ničemu to neublíží a pokud chci klidnou termiku, tak je mi jedno, jak rychle se k ni dostanu. Pak budou stačit i baterky 800mAh. Mám na samokřídle 3S 800mAh a motorový čas okolo 7 minut. 3minuty motorového času pro termiku, je víc než hodně.

Více info: Drive Calculator.


Aha , tak už jsem doma :oops:
tahle moje odzkoušená sestava jak jsem uváděl výše 16/25/4 vrtule 9,5x6 proud do 32A aku co jsem provozoval na 3S 2,2 a,2,5Ah dávala kolem 1,5Kg tahu.Model stoupal z ruky .,
Naměřené hodnoty se moc nelišily dle tohoto programu
https://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=cz jen skutečný proud byl o málo vyšší,měřeno na zemi v luftě si motor odlehčí

Přílohy:
ecalc.jpg
ecalc.jpg
[ 61.67 KiB | Zobrazeno 1364 krát ]


Autor:  Standa Stuchlý [ stř 06.09.2017 1:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

hele, Mega se dá dost přetížit, aniž by ji to ublížilo. Můj program mne na větší vrtuli nepustí, musel bych vybrat nějakou náhradu Megy s vyšším proudem. Věřím tomu, že ta 16/15/7 tu vrtuli co používáš Ty taky utáhne. Já taky dávám svému drobkovi místo 40A tak 75A a zatím si nenaříká. Možností volby je fůra, vybrat a vyzkoušet si musí sám.

Autor:  Majky007s [ stř 06.09.2017 6:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

No Pánové, zatím čekám na serva včera mi volaly že KST DS 245S MG nejsou a budou X08 tak snad dneska dorazí, montážní rámeček do křídla už mám nakreslený v jen čekám až dorazí serva a jde se tiskout. Motor mi pán včera poslal tak snad dneska bude baterky co doma mám jsou 3s 2,2mAh a 3s 1,5mAh takže na nich budu začínat s váhou. Vrtuli bych viděl na 9x6 pro začátek ovšem už se mi trochu krátí finance tak musím počkat na výplatu chybí mi ještě regl. a přijímač, ovšem pro testy doma najdu :-)

Autor:  martinni [ stř 06.09.2017 8:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Standa Stuchlý píše:
nemusíš být smutný. Pokud tomu dáš 4S, budeš proudem s vrtulí 7/6 někde na 18ti A . Statický tah bude okolo 780g a rychlost přibližně 150km/hod. A s vrtulí 8/6 to bude ještě zajímavější a proudu si to veme okolo 25A.

Hehe, teď jsem si dal zkusmo 5S, vrtule7/6 a vyšlo mi: statický tah 1144g, rychlost 182km/hod, proud 26A, účinnost 81%. To Mega zvládne levou zadní.

Laborováním s vrtulemi v rozsahu 7/6 - 8/6 si můžeš naladit letový projev dle svých potřeb. 3S a vrtule 7/10 APC ...... :mrgreen: ? stíhačka 180km/hod a s 19A budeš stále ve velmi přijatelných proudových mezích.

Tak z vesela a ať už to lítá :D


Já tomu nějak nerozumím. Jestli to dobře chápu, tak max. proud udaný výrobcem pro tento motor je 16 A, nakonec ho navrhuhujete provozovat až s 2x takovým proudem. Buď výrobce neví, co snesou jeho motory a udává zavádějící informace, nebo účinnost při takovém setupu musí být přeci malá a proto to výrobce nedoporučuje, nebo ne?

Autor:  Standa Stuchlý [ stř 06.09.2017 9:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

to máš tak. Někteří výrobci uvádějí mimo jiné i proudové přetížení po dobu, například 10s, 20s, 60s. Mega nic takového neuvádí. Pokud potřebuješ motor pro razantnější rozlet přetížit, jedná se obvykle o časy v sekundách. A 5, nebo 10 sekund je opravdu dlouhá doba. U Iona mi stačí čas do 5ti sekund a je hodně vysoko, u 3metrovky je to okolo 20-30s. Takové krátkodobé přetížení Mega snese úplně v pohodě, i když o tom výrobce nic neuvádí. A proč to neuvádí? Se ho zeptej, ale přímou odpověď nedostaneš.

Autor:  tratonah [ stř 06.09.2017 15:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Hele nevím kde to bylo je to už dávno , na jedné akci padlo i toto téma , prostě padlo tam od zástupců Megamotor že krátkodobě je možno motory přetížit až o 30% za ideálních podmínek.
Zaráží mě víc jiná věc .Přestože jsem tu několikrát dával odkaz na eCalc program pro optimalizaci pohonu a za mne velice dobrý program
https://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=cz Tak hodnotím z vašich reakcí,že Ty ani stavitel si nedali tu chvilku , aby si ty své sestavy jim prohnaly .Nikde jsem nezaregistroval,že by jste uvedli zda to neumíte či nerozumíte.
Soudě dle Tvých reakcí usuzuji že nejde ani tak o účinnost či optimalizaci pohonu ale o závod kdo vyprodukuje více tepla.

Autor:  Standa Stuchlý [ stř 06.09.2017 17:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: GFK elektro-setup a dokončení

Omlouvám se, že jsem opomenul se zmínit o Tebou používaném programu a výsledku Tvého zadání pro výpočet návrhu pohonné jednotky. Zřejmě proto, že používám jiný program již léta a nemám tudíš potřebu se dál jiným programem zabývat. Zatím mi v mém programu jeho návrhy téměř seděly s provozem. Ono to je asi tak: vybereš a nastavíš motor s vrtulí a baterkou a vše bude OK. Pak uživatel této sladěné pohonné jednotky nastaví blbě, nebo jinak nevhodně časování regulátoru a veškerá Tvoje snaha jde vniveč. Stejně to bude topit, protože ani ty levné regulátory nemají zaručeně stejné časování. Co si budeme namlouvat, jsou to hračky a spotřební zboží. Proto nezbývá, než nakonec onen sladěný pohon stejně dál ladit, podle jeho skutečné účinnosti, což je znát na prjevu modelu a kontrolou teploty motoru.
Samozřejmě, většina uživatelů na to prdí, nějaké časování ani netuší co je a mnohdy se ani u motorů jejich časování neuvádí. Ani Mega Motor jej neuvádí, ale na telefonický dotaz jej klidně prozradí. Některé regulátory si časování nastaví samy. No, otázkou je, zda to dělají správně. Jak si to ověříš? Většine nemá šanci, ti znalí asi ano, já na to prdím. Lítám, podle projevu nastavím co můžu a a ten jednoduchý program, co používám, mi bohatě stačí.
Oceňuji Tvou snahu, dát pro výpočet včechny možné údaje, aby si získal co možná nejvíce údajů o tom, jak se to bude chovat za daných podmínek. Ale ty se velmi mění. Ne vždy je teplota 20stupňů, bo lítáme i na podzim a v zimě,o vlhkosti vzduchu a jeho rychlosti proudění ani nemluvím a stav baterek je taky docela diskutabylní položka.
Abych to zkrátil. Těch proměnných podmínek je tolik a nelítáme v laboratoři, že mi nestojí za to, bazírovat na nějakých programových výpočtech. Vždy se to bude výceméně lišit od reálu. Asi tak.
Co se týká tvrzení výrobce Megy o jejich přetěžování, bral bych to s rezervou. Nebudou říkat, že vydrží víc, než krátkodobě 35% přetížení, protože do této hodnoty ručí za svůj výrobek. Já mám ověřeno i 90-100% krátkodobě, proto tvrdím a tvrdit budu, že Mega motory jsou špičková značka. Co to je krátkodobě? To je velmi široký pojem. 20sekund 90% přetížení? To je docela dlouhá doba, ne krátká. Když jsem volal do Megy, nechtěli mi tyto informace říct, ani o těch 35ti % se nezmiňovali. A já se jim nedivím. Jako výrobce bych se taky tak chránil.
Přeber si to jak chceš. Za mne: Mega je špičková značka a různé motor calky jsou čistě jen orientační návrhy. Lítali jsme i bez nich a lítalo to dobře.:-)

Stránka 4 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/