Autor |
Zpráva |
LV
|
Napsal: úte 16.10.2018 5:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Ono by to chcelo ujasnit si to v hlave. Chcem skitat termiku, kupim si Jecko, chcem blbnut Jecko si nekupim.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kovaco
|
Napsal: úte 16.10.2018 5:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Asi tak predseda.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 16.10.2018 13:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
LV píše: Ono by to chcelo ujasnit si to v hlave. Chcem skitat termiku, kupim si Jecko, chcem blbnut Jecko si nekupim. Tak zase objektivně - minimálně u kovaco fakt nebyl problém v limitech "jéčka" jako pevnost atd., prostě technické selhání, které se může stát kdekoli...
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: úte 16.10.2018 13:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Děkuji Tomáši. Vždy jsem při ukončení poletování udělal tento průlet a vždy to bylo OK. Bohužel, jak říká graup15, je to jenom technika a s tím se musí počítat. Jenom smůla, že tato technika je hooooodně drahá.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
rumcajs
|
Napsal: stř 17.10.2018 12:48 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 5.11.2012 Příspěvky: 89 Bydliště: Jičín
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ondro, průlety jsou super, jen ten kompozit nic nevydrží ) ( dřevený kolík označující okraj dráhy letiště)
Přílohy: |
fosa.jpg [ 64.39 KiB | Zobrazeno 1941 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: stř 17.10.2018 19:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pon 22.10.2018 17:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
kovaco píše: Že by selhalo skoro nové servo Futaba 3172SV je sice možné, ale hodně nepravděpodobné. Podle mne to byla jedna z těchto variant a) Jak jsi se hrabal v trupu u přijímače, tak jsi povytáhl kablík od serva a to přestalo makat v nejhorším okamžiku b) Spíš se přikláním k myšlence a zajímal by mne názor i zkušených pilotů. Při razantním sešupu po kuli dolů éro nabralo takovou rychlost,že servo neutáhlo VOP, nebo se to dostalo do režimu,kdy se již prohnul trup u Vop do potlačení a de fakto bránil v přitažení. Blbě se mi to popisuje, ale podobnou zkušenost mám i u Corada. Mám těžiště na téměř neutrálním bodě..při lehkém potopení éro pomalu samo sestup vybere. Ale jak to pošlu z pul kilometru kolmo dolů, tak od určité rychlosti éro již nevybírá a pouze zrychluje do potlačena. Přisuzuji to právě tomu,že se elasticky začne prohýbat trup do potlačena. Výhoda motýla, je pak,že servo ovládá malé klapky a utáhne přitažení. PS...Ondro, to je taky jeden z mnoha důvodů proč SSL jsem chtěl zásadně s V tail. Další důvod je ten,že na Motýlu ani za roky nevznikají vůle a plochy nemají vakl, Dále při sedání do vyšší trávy je V tail mnohem méně náchylnější k poškození. A poslední je ten,že mám de fakto na VOP dvě serva!!!! Né jen jedno!!! Nevýhoda je,že jako SOP je to prd účinné, ale to pro naše nesoutěžní !!!! létání nemá valný význam.
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: pon 22.10.2018 17:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Tak první možnost, že jsem se hrabal v přijímači musím vyloučit. Právě to, že jsem vyndal Rx, jsem zjistil, že konektor byl povolený, tak jsem ho pořádně zasunul a zajistil jsem ten malý jazyček. Sešup jsem nedělal dlouhý. Na klapkách a hned jsem přitahoval výškovku. Bohužel nevím, co se stalo. Už to neřeším, mám nové éro a doufám, že už bez průletů ho nezruším.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 22.10.2018 19:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
kovaco píše: Sešup jsem nedělal dlouhý. Na klapkách a hned jsem přitahoval výškovku. Bohužel nevím, co se stalo. Tak to sa mi tiež stalo, sešup dole na klapkách .... a nad zemou už sa nedalo pritiahnuť. Model celouhlík s motýľom ktorý obvykle lietal oveľa rýchlejšie bez problémov ako v daný moment.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: pon 22.10.2018 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
A prišiel si na chybu?
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 22.10.2018 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
kovaco píše: A prišiel si na chybu? Podľa mňa bol vo veľkej rýchlosti strmhlav dolu za klapkami taký bordel, že výškovka nereagovala.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: pon 22.10.2018 21:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
Nabudúce fakt len termiku, pretože mi to hlava nebere.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 23.10.2018 9:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Nevýhoda je,že jako SOP je to prd účinné, ale to pro naše nesoutěžní !!!! létání nemá valný význam. Tohle zas tak úplně pravda není, naopak v poslední době se motýl docela vrací "do módy" i u ultralehkých F5J, kde se řídí směrovkou primárně. Fakt tedy je, že se velikost motýlů zvětšila, ale funguje to. Je to o dost složitější na seřízení a částečně i na pilotáž, ale při zvládnutí je s tím docela spokojenost.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: stř 24.10.2018 7:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Pro rekreační létání vidím u V tailu víc pozitiv, než negativ. Seřízení zase taková rocket science není
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 24.10.2018 7:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
graup15 píše: Seřízení zase taková rocket science není Aby to "nějak" letělo jistě problém není, ale když chceš třeba otočit s lehkým strojem doslova na fleku, tak to je složitější. Například je ve spojení s motýlem vesměs žádoucí používat jako křidélka celou odtokovku (tedy klapky i jako křidélka), což u kříže nutné není... Ale obecně motýl v moderním větším provedení opravdu špatná volba není, to se plně potvrzuje. Jo jen poznámka - motýl je náročnější na pevnost zadní části trupu, pěkně s tím kroutí... Osobně jsem takto u Djanga se zvětšeným motýlem trubku fakt ukroutil, výrobce mi musel dělat zesílenou
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|