To zavětrování bylo již tolikrát kritizováno že mi nedá a chtěl bych vědět jestli jste tedy mněl nějaký konkrétní problém že vyjelo za letu nebo podobně. Je to věc která mně odrazuje. Z důvodu předpokládám snadnější dostupnosti bych se na Valentu obrátil. Přeji Vám krásný polítání a těším se na další srovnávací testy .
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
Bohužel se mi stalo, že se ovládací část křidélka zasekla právě v souvislosti s tou zavětrovací lištou. Prostě stejný průšvih, jako když vypoví službu servo, ale v tomto případě obě. Je fakt, že foukal vítr kolem 8 m/s a já jsem měl zůstat doma a ne blbnout s tak citlivým érem. S RAY X se má lítat maximálně do 5 m/s, tedy já si to myslím. Možná má někdo (jiný majitel) jiný názor. Stačí taková odpověď?
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
Nejlepší je tam fakt zajet. Valentovci jsou supr lidi. Ukážou ti i provoz když bude čas. Je to úžasná podívaná. Dobrý je si domluvit předem schůzku. Mají práce až nad hlavu.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
kovaco píše:
Tak Carbonita je novinka . Asi je to fakt nástupce RAY X. Ale hodně připomíná RAY X podle toho obrázku. Zatím se mi jednoznačně jeví Stork 8 jako stabilnější letadlo. Dnes bylo dosti místy větrno a Stork se držel jako by jel po kolejích. RAY X jsem měl v letové hmotnosti 2350 g , Stork 8 mám 2010 g. Takže bych předpokládal, že RAY X bude stabilnější. Nebyl. Tak tolik zatím.
OK
Carbonita F5J zas taková novinka není, podle mne létala už předloni, v loňském roce zcela jistě. On je problém naopak v tom, že Vojtu Valentu F5J nějak omrzelo (není tajemstvím, že má hlavní příjmy z jiných typů modelů) a letos podle mě neletěl žádné závody a tím stojí i vývoj. Nicméně co jsem viděl v reálu, tak bych ji před Ray-X upřenostnil, jevila se lépe.
Jinak Stork je podle mne z F5J modelů jasně nejhodnější. Netvrdím, že je nejvýkonnější, to se tvrdit nedá, ale létá se s ním fakt snadno a myslím si, že méně zkušený pilot by měl leckdy se Storkem lepší výsledky než s Perfectionem či Dynamicem právě kvůli snadnější pilotáži.
Ad zavětrování - hele on je to u lehkých modelů (pod 1500g) problém všeobecný, třeba na Perfectionu 1300g mám zavětrování pěkně pomrvené právě kvůli občasnému kousnutí. Nic si nenamlouvejme, tato křídla se prostě prohýbají a občas se to potká. Tys měl Ray-X tuším těžší, ale zase se s ním asi létalo o to razantněji a občas se prostě "zadaří".
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
Jo Tomáši, měl jsem RAY X něco přes 2kg. Ale taky to bylo éro do snad 3m/s. Fakt to zavětrování tam byl problém. Stork 8 je pohodové, lehce ovladatelné éro. Už mám za sebou asi 10 startů. V termice to táhne neskutečně. Reaguje na nejmenší závan termiky.
Fotky budou až u dalšího kousku. Tenhle kousek skončil po řádném sešupu do průletu takhle
re Ondra. a) když si nastavíš v rádiu logování, tak po cca 100ms budeš mít pak představu jak jsi vrklal kniplama a k tomu i udaje ze všech senzorů na palubě. A když si dáš na serva ocasních ploch i senzor serv, budeš tam vidět nejenom,jestli jsi včas přitáhnul, ale i jestli serva opravdu najeli do polohy. (jen to vyžaduje serva od Futaby pro S-Bus2) b) na poslední fotce je ukázka logu z rádia a na něm příklad grafu z výškoměru (jedná se o zenzor od Rcsense...je opravdu velmi dobrý)
Přílohy:
IMG-20180930-WA0002.jpg [ 171.7 KiB | Zobrazeno 2033 krát ]
IMG-20180930-WA0003.jpg [ 173.6 KiB | Zobrazeno 2033 krát ]
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
Ano, byla to šlupka. Doslovně zamrzla výškovka. Bohužel, chybu jsem nenašel. V rukou to nebylo. Storka jsem odstrojil a hodil kompletně do kontejneru s pet lahvema. Už je doma nový, s novou směrovkou, o které psal TomasHr.
Ondro...rukama to být nemuselo, ale taky mohlo. Právě pro to slouží ten log..pak je to bez divného pocitu ...přitáhnul jsem opravdu, nebo si to jen myslím. Se jukni kolik času jsem měl na přitáhnutí..a kolik bylo nad zemí.
Registrován: 24.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
Ze 100m jsem vyzkoušel přitáhnout výškovku 3x. Času bylo habakuk. Vidím to na servo, ale bohužel zrovna výškovkové servo dostalo ránu od přijímačových NiMh. Bohužel.
Registrován: 28.6.2010 Příspěvky: 111 Bydliště: Praha 8
kovaco píše:
Ze 100m jsem vyzkoušel přitáhnout výškovku 3x. Času bylo habakuk. Vidím to na servo, ale bohužel zrovna výškovkové servo dostalo ránu od přijímačových NiMh. Bohužel.
Stalo se mi něco podobného, ale se štěstim se Storkem 4. Po prudším sešupu jsem přitáhl a nic, plné brzdy a pak se mi ho podařilo vytáhnout nahoru a bezpečně přistát. Při kontrole výškovky jsem zjistil, že bez pohybu serva měla vůli cca 7 mm. Byla odlepená vodicí trubička táhla výškovky v zadní částy trupu před výškovkou. Přilepil jsem to (je to velmi špatně přístupné) a od té doby v pořádku, ale bojím se ho pustit prudce dolů, aby se to znovu neodlepilo. Při velké rychlosti je asi tlak na náhon výškovky vyšší než je schopen vydržet.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
Zrovna selhání výškovky je situace, kdy se hodně vyplatí vysunutí brzd... Pokud by se při vysunutí náhodou model rozložil, tak to horší než rána do země nebude, ale když přežije, tak prakticky na 100% zpomalí, takže dopad na zem je mírnější a dokonce je nemalá šance (minimálně 50%), že se stabilizuje a srovná a může to dokonce skončit úplnou záchranou letadla.
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 10 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru