Autor |
Zpráva |
Jiri
|
Napsal: stř 26.07.2017 11:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Přikládám slíbené foto sprayů. Zleva tekuté lepidlo pro výrobu nebo obnovu lepu samolepek (dělá se i v menším balení) a dále červená a žlutá barva, která dobře drží na EPP. Vše kupováno v Globusu, pouze a jen z praktických důvodů, že tam často chodíme nakupovat jídlo, tj. člověk to obstará při jednom nákupu.
Přílohy: |
Poznámka: Spraye
spray.jpg [ 93.74 KiB | Zobrazeno 3327 krát ]
|
|
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Hoki
|
Napsal: stř 26.07.2017 11:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Jiri píše: Přikládám slíbené foto sprayů. Zleva tekuté lepidlo pro výrobu nebo obnovu lepu samolepek (dělá se i v menším balení) a dále červená a žlutá barva, která dobře drží na EPP. Vše kupováno v Globusu Super za foto. Už je staženo a uloženo - "Co kdyby ... "
|
|
Nahoru |
|
|
Alex1
|
Napsal: sob 05.08.2017 21:27 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.4.2010 Příspěvky: 72
|
Tak už mám svého Fungliderka doma. Jen se chci zeptat majitelů Funglidru nebo Pandy , zda máte udělané nějaké vyztužení v trupu nad křídly.Zdá se mi to dost náchylné k prasknutí. A také ,zda máte v křídle a naproti v trupu nějaké magnety . Po sestavení se mi to trochu " viklá" a to je nové.
_________________ pkysely@centrum.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pon 07.08.2017 13:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Alex1 píše: Tak už mám svého Fungliderka doma. Jen se chci zeptat majitelů Funglidru nebo Pandy , zda máte udělané nějaké vyztužení v trupu nad křídly.Zdá se mi to dost náchylné k prasknutí. A také ,zda máte v křídle a naproti v trupu nějaké magnety . Po sestavení se mi to trochu " viklá" a to je nové. Já to stavěl podle návodu, neb si říkám, že Multiplex ví co dělá. Takže bez dalších výztuh a nic za ty dva roky neprasklo. Co mi vadí, že se to dost vymačkává kolem křídel a maj už vakl. Sedám na občas sekanou louku za chatou a tak to není vždy skluz. Asi nezbude nic jinšího, než tam dát širší pásku. Když bude vymačkávání pokračovat, tak nevím. Nejspíše koupit nová křídla a to se mi zatím moc nechce ... Ty jsi na tom líp, ty už máš vakl od začátku. Já si ho pracně musel za ty roky udělat. Ale i s vaklem to lítá stejně dobře, jen jsem opatrný ve výkrutech. Včera jsem ho zas musel sundávat dolů. Tak tak jsem viděl výškovku a nechtělo se mu ani ve spirále a na vývrtky jsem opatrný - nárus rychlosti. Tak jsem ho hodil na záda a 2min lítal tak. K tomu nějaký přemet či výkrut.
|
|
Nahoru |
|
|
Alex1
|
Napsal: pon 07.08.2017 19:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.4.2010 Příspěvky: 72
|
No nakonec jsem pod to přemostění dovnitř nalepil 1mm pertinax a v poho. Není nic vidět a přece to drží. Co se týká termiky,tak já byl sobotu lítat z Gamou ,ale nějak mi ta potvůrka nepřirostla k srdci,tak jsem vytáhl A200 (sky climber) a musel jsem ji také tahat dolů ,podařilo se mi najít stoupák až jsem ji málem neviděl .Skoro mi uletěla, Ale parádní zážitek.Jsem zvědav na Funglidera. Ten by ,ale v té výšce nebyl vidět .Co se týká toho vaklu ,ta tom dám přece jen magnety (až je koupím(
_________________ pkysely@centrum.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: pon 07.08.2017 23:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Alex1 píše: No nakonec jsem pod to přemostění dovnitř nalepil 1mm pertinax a v poho. Není nic vidět a přece to drží. Co se týká toho vaklu ,ta tom dám přece jen magnety (až je koupím( Jak říkám, žádné zesílení nebylo třeba, leda bys to měl jinší ... Na vakl magnety nepomohou. Když je tak je. Maximálně ho vytěsnit páskou. Křídla sama od sebe se oddělit nemohou ...
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 08.08.2017 10:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Až s Fungliderem opravdu pořádně praštíš, tak zjistíš, že přemostění křídel je pevné dost a netřeba jakkoliv zesilovat. Mnohem dříve povolí: - Trup před SOP, v místě kde končí hliníková výztuha - kabina v místě díry pro baterii a vybavení
Co se týče vaklu, krídla zaražená na doraz ho vždycky vymezily dostatečně.
Co se týče uvolnění křídel, ty se (bez poškození) uvolní a rozpojí při každém ostřejším přistání. Je to záměr, jakmile se při nárazu ohnou dopředu, uvolní se zubová spojka a oni se logicky rozpojí. V podstatě to letadlo chrání, že trošku tvrdší přistání nezpůsobí škody.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: úte 08.08.2017 12:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Jiri píše: Co se týče vaklu, krídla zaražená na doraz ho vždycky vymezily dostatečně.
Co se týče uvolnění křídel, ty se (bez poškození) uvolní a rozpojí při každém ostřejším přistání. Je to záměr, jakmile se při nárazu ohnou dopředu, uvolní se zubová spojka a oni se logicky rozpojí. Já už to dál zarazit nemohu, byť tam je ještě jeden zoubek volnej ... Tak to jsem s tím asi ještě řádně nepraštil, křídla vždy zůstávají na místě ...
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: úte 08.08.2017 20:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Doplním fotodokumentaci: 1) Jak pomůže viditelnosti červená barva zespoda 2) Nejslabší místa trupu po destruktivním testu (rána na čumák téměř kolmo do země)
Rovnou odpovím, že příčina problému nebyla ani v letadle, ani v rádiu....
....to je tak, když dvěma v termice společně létajícím letadlům nestačí plocha záložního letiště cca 700x 300 metrů a ve 3d prostoru ve výšce kolem 70m se potkají. ....vyhrál ten druhý (mimochodem taky Multiplex), ověřeno, že když vám v té výšce seberou VOP, ani Funglider nelítá.
Křídla prakticky netknutá, VOP (pravá a levá část cca 100m od sebe) pouze bez plastových částí, které by ji měly držet pohromadě. Bohužel se samotné neprodávají a na takové ploše blbě hledají, takže nutno objednat celou VOP. Motor, kužel, prakticky všechny plasty vcelku OK. Nový trup už je v dílně.
Přílohy: |
Poznámka: Funglider zespodu
FG1.jpg [ 198.94 KiB | Zobrazeno 2928 krát ]
|
Poznámka: Slabé místo 1
FG2.jpg [ 188.34 KiB | Zobrazeno 2928 krát ]
|
Poznámka: Slabé místo 2
FG3.jpg [ 99.24 KiB | Zobrazeno 2928 krát ]
|
|
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Alex1
|
Napsal: stř 09.08.2017 20:29 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.4.2010 Příspěvky: 72
|
Tak jsem byl dnes zalítat nového Funglidera můžu říct ,že SUPER!! Lítá opravdu nádherně a co víc nádherně drží výšku.Před pár dny jsem byl lítat s A200 Scorpio a jak jsem tady psal tak paráda,ale srovnat s Fungliderem se to fakt nedá. Na to ,že A200 je 2metr a Funglider jen 1,3m ,tak opravdu víc drží ve vzduchu a dolu se mu moc nechce .Je to mé druhé letadlo od Multiplexu a nedám na ně dopustit.Zatím bych řekl,že mé nej ,jsem nadšen a opravdu můžu doporučit. Je fakt ,že jsem s ním lítal poprvé a bylo téměř bezvětří,takže celkem ideální podmínky na zálet. Ještě bych se chtěl zeptat dalších majitelů zada mají naprogramovány klapky jako brzdy pro pomalejší přistání ,zda to má smysl.U nás přistávám do neposečené trávy a tak dostanou křídla trochu ránu.Není to sice nic hrozného ,ale přistání do ruky si v té rychlosti vůbec netroufnu.
_________________ pkysely@centrum.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: čtv 10.08.2017 11:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Alex1 píše: Ještě bych se chtěl zeptat dalších majitelů zada mají naprogramovány klapky jako brzdy pro pomalejší přistání ,zda to má smysl.U nás přistávám do neposečené trávy a tak dostanou křídla trochu ránu.Není to sice nic hrozného ,ale přistání do ruky si v té rychlosti vůbec netroufnu. Já klapky taky né a do ruky si to taky netroufnu, takže pár ťukanců už mám na náběžkách. Ale vydrží to hodně. Jinak bacha na minimálku. Nevím jak Ty, ale mně při přetažení přepadává. Což je při přistání blbé. Má rádo svou rychlost a na malé rychlosti to moc nedojit a nedělat nízko ostřejší zatáčky. Vyzkoušej si to ve větší výšce, ať Tě to dole nepřekvapí ...
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: čtv 10.08.2017 11:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Křidélka jako brzdící klapky naprogramované mám a je to dobrá věc, zejména pokud lítáš někde, kde není přebytek prostoru. On totiž při své klouzavosti a rychlosti letí nad zemí hrozně daleko. Mám to přes jiný letový režim namapované na páku plynu, tj. mohu ovládat výchylku plynule, a třeba při přistávání na svahu je to k nezaplacení. Ale i na třípolohový přepínač by to bylo fajn, určitě doporučuji. Mixované s (velmi) mírným potlačením VOP. Taky jsem to s výhodou opakovaně využil při silné termice, kdy jsem potřeboval vytrácet výšku. Ty klapky to v ostrém sestupu opravdu významně zbrzdí. Klapky zároveň působí jako obrovské negativy, tj. celkem výrazně eliminují možnost padnutí po křídle při nízké rychlosti nebo přetažení při přistání. Osvědčenou velikost výchylek ti budu moc změřit až dodělám nový trup . Na ochranu náběžek u EPP standardně používám pásku se skelnými vlákny, je to bezvadná věc. Pouze se musí při lepení trochu nastříhat v místě ohybů a vzepětí, nahoře a dole vždy střídavě. Mohu jedině doporučit.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Kayakero
|
Napsal: čtv 10.08.2017 13:31 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.7.2016 Příspěvky: 18 Bydliště: Hradec Králové
|
Jako majitel jednoho funglidera přidám pár postřehů. Jelikož jsem stále začátečník, par tvrdých přistání se mi povedlo. Při záletu jsem zkoušel let na zádech. VOP měla malou výchylku na potlačení. Zazmatkoval jsem, tlačil jsem tlačil, neutlačil a zapíchnul se po zádech do oranice. Zlomený trup na konci dvířek pro baterku. Vrchní oblouk nad křídlem vydržel. Naprasklá SOP mezi výřezem pro závaží a průchodkou pro VOP. Plastová spojka u VOP se mi jednou odlepila, naštěstí na zemi. Dávám si pozor u zajištění VOP, ten kolíček nedrží úplně pevně. občas zůstane kolébka jakoby vycvaklá. Nevím jak to dobře popsat Plastová spojka křídel zatím drží, ale povedlo se mi lehce ohnout hliníkové profily v místě zasunutí do spojky. Narovnat to moc nejde. Vyndal jsem profily a vlepil opačně. Do konce profilu jsem strčil kousek uhlíkové tyčky. Zatím to drží dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: čtv 10.08.2017 13:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Blbé je, že se ty 2 díly plastové spojky VOP nedají sehnat samostatně. Ten systém se mi líbí a klidně bych ho použil i jinde. Problém je, že při ráně se ta spojka z VOP může vylomit (což by až tak nevadilo) ale pak je vzhledem k velikosti nedohledatelná (což vadí) a řešením je pouze objednání celé VOP. Neuměl by to někdo tisknout na 3D tiskárně? Ty díly jsou docela jednoduché.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: čtv 10.08.2017 16:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Jiri píše: Křidélka jako brzdící klapky naprogramované mám a je to dobrá věc, zejména pokud lítáš někde, kde není přebytek prostoru. On totiž při své klouzavosti a rychlosti letí nad zemí hrozně daleko. Mám Hitec Mini Lite a tam to nejde zapojit. Takže lítám s V-kabelem ...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|