stř 14.06.2017 12:37
Lupac píše:Jo bezva že si tady,
dej si těžiště podle návodu je zbytečné to přehánět s tím posunutím do předu možná trošku můžeš jít na přední centráž do začátku budeš mít větší stabilitu ale jinak si myslím že je to o pilotáži je třeba rychle reagovat na to co se děje a řídit při vlétnutí do turbulence ze všech sil
A když je čas tak mrknout na to co je to aerodynamika a mechanika letu.
Při lítání samotném ti teorie moc nepomůže tam je třeba rychle reagovat a to se dá jen trénovat a trénovat.
Přeju samá dobrá přistání
stř 14.06.2017 13:36
stř 14.06.2017 14:00
Hoki píše:A jak je výškovka? V rovině s VOP?
Totiž když budeš mít model těžký na čumák a budeš chtít aby Ti model lítal rovně, budeš muset mít nataženou výškovku. Takže když vítr ofoukne nataženou výškovku, stačí ocas dolů a větru nastavíš spodek křídla. Co se pak děje asi tušíš . Taky čím silnější vítr, tím víc musíš se věnovat řízení a chodit kontra proti větru. Čím silnější vítr, tím rychleji musíš reagovat a nenechat model napospas poryvům...
stř 14.06.2017 14:36
stř 14.06.2017 15:16
Hoki píše:A jak je výškovka? V rovině s VOP?
Totiž když budeš mít model těžký na čumák a budeš chtít aby Ti model lítal rovně, budeš muset mít nataženou výškovku. Takže když vítr ofoukne nataženou výškovku, stačí ocas dolů a větru nastavíš spodek křídla. Co se pak děje asi tušíš . Taky čím silnější vítr, tím víc musíš se věnovat řízení a chodit kontra proti větru. Čím silnější vítr, tím rychleji musíš reagovat a nenechat model napospas poryvům...
stř 14.06.2017 16:43
koko píše:A kde teda máš to těžiště? V 1/3 křídla?
stř 14.06.2017 19:26
stř 14.06.2017 19:30
sky59 píše:vyskovka je nastavena v rovine s lietadlom, ale ci ju pilot nedrzi "natazenu" musim nabuduce odsledovat
stř 14.06.2017 19:39
Hoki píše:Těžiště v 1/3 od náběžky platí u obdélníkových křídel.
stř 14.06.2017 19:55
jio píše:Nechci být vepři, ale nezáleží poloha těžiště na konstrukci letadla? Poměru ploch křídla a výškovky a jejich vzdálenosti? Jinak řečeno, těžiště může být před křídlem, někde v prostoru křídla, ale i za křídlem. Záleží na celkové konstrukci. Tu mantru 1/3 bych raději vynechal a držel bych se spíše doporučení od Grugh o 3 příspěvky výše.
stř 14.06.2017 21:34
Grugh píše:1/3 křídla, to jako vážně?
Tam to má orientačně skoro každý, kdo to udrží ve vzduchu. Rozhoduje každých pár milimetrů.
Spíš by byl zajímavější údaj vzdálenost těžiště od náběžné hrany a doporučená vzdálenost výrobcem, která bývá z preventivních důvodů spíše více vpředu než vzadu.
V nějakém fóru jsem našel, že pelikán doporučuje 75-80mm:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=16&t=67905
čtv 15.06.2017 6:19
stř 19.07.2017 21:47
stř 19.07.2017 22:39
čtv 20.07.2017 13:59