RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=81060
Stránka 14 z 42

Autor:  Papir [ úte 03.04.2018 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

X-Blade píše:
Chtěl bych se vás zkušenějších zeptat na výhody případné nevýhody verze z D-Box. Letadlo bude jen na rekreační polétání.


D box:
- nemá balastní šachtu (není kam dát) - což někomu vadí, někomu nevadí protože za větru nelítá.
- je dražší
+ křídlo je o chlub pevnější podélně, torzně je to stejné
+ je "hezčí" něž klasik
+ přechod uhlík/sklo není tak znát na povrchu jako u klasiku.

Profilově je to naprosto stejné, letově taky.
Nic dalšího mně teď nenapadá :) .
Papíra

Autor:  tomashr [ pát 11.05.2018 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Šílený pistolnický černoch potřebuje stylovou zátěž, tak jsem na tom popracoval :-) Takřka ideální řešení - do každého křídla krásně zapadne šest nábojnic 9mm Luger, po vylití olovem vychází každá na 13-14g, celkem tedy pro průměrnou hmotnost 12x13,5g - 162g. Přirozeně lze přidat ještě pár nábojnic prázdných bez olova a tím kombinovat i jiné hmotnosti. Hotovo, není co dodat :-)

Příloha:
IMG_0309.jpg
IMG_0309.jpg
[ 136.09 KiB | Zobrazeno 2362 krát ]


Autor:  HONZIK 22 [ sob 12.05.2018 12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Tak to je tedy vychytavka. Uz jsem myslim pochopil Graup 15 co myslel tim, ze vetron by mel mit nejakou tu hmotnost..... S tim je spojena i pronikavost a ovlatelnost a s tim spojen i rozpocet na pristani atd.A ne docouvani na pristavacku a pich to do zeme. :roll: Mam kousek Dino letiště a opravdu lehousove litaji jako igelitove tasky ve vetru. Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti... konstrukteri si tu vajecnou skorapku nechaji radne zaplatit a pak laduju olovo,, kobalt,, mosaz a dalsi xxxhmotnosti do kridel. Já to kdysi nalepil nastrihlou izolepou pod trup do teziste Kdyz to pristalo tak se to odtrhlo, dokluz na zemi byl kratsi a bylo to. :mrgreen: Nekdy mi to pripada jako skrabani se za levym uchem pravou rukou pres rameno za krkem.
JO jeste bych navrhl adminovi nove vlakno:,, Vetrone, elekrovetrone a,, bezvetrone,,

Autor:  HonzaS [ sob 12.05.2018 13:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Já nevim, ale kdo byl vloni na Jiřický Show, tak může potvrdit, že Django lítá i za větru :wink: Jasně, při mojí letový ukázce trpělo víc než by normálně trpělo za větru, ale i tak, pohoda :-) Na mezi pevnosti to éro není.

A možnost dovážit to máš proto, že lehký éra lítají blbě za větru, těžký i za bezvětří. :lol:

Autor:  HONZIK 22 [ sob 12.05.2018 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s..
Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat....
Pozn. VTIP nic ve zlem.

Autor:  BoBik_CZ [ sob 12.05.2018 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

"Nicmene proc si vlasne kupuji odlehceneho vetrone na mezi pevnosti" - no třeba proto, aby si nemuseli kupovat větroně dva. :wink:

Když se vzduch ani nehne, tak lítáš s lehoušem, a když fouká, tak do něho narveš balast a lítáš taky.

Jinak s tou mezí pevnosti bych byl opatrný. Pár dnů nazpátek jsem lehce trénoval soutěžní lety, nějak jsem se zamyslel a minutu před koncem času jsem byl cca 200m vysoko. Takže klapky ven a v následujících 60 sekundách to bylo Stuka-Django při sestupu, následované Kamikadze-Django pro přistání na bod. :lol: Následoval reset výškoměru a šlo se znovu do vzduchu. Asi tak k té mezi pevnosti . . .

Autor:  HONZIK 22 [ sob 12.05.2018 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Z 200m za minutu na bod a jeste pouze s resetem vyskomeru a ne s deletem celého era? Toz to jo, nechapu jak jsi to mohl tak rychle vycouvat. :mrgreen:

Autor:  Papir [ sob 12.05.2018 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Honzik si z nás sice dělá srandu, ale z 200m když chci rychle dolů, tak plné Butterfly, sklopit ke kouly a koukat jak to rychlostí svižné chůze sklesá :-) To si fakt užívám.
Add hrana pevnosti: pokud je tím myšlen b.n. 5G tak je vše v pořádku :mrgreen:
Koukni na trubce na videa jak s tím někteří zachází. A kdyby to chtěl někdo vidět na živo, rád v Manušicích předvedu na svém a že na něj hodnej fakt nejsem

Tomášovo patrony jsou ovšem super stylovka. :D

Papíra.

Autor:  tomashr [ sob 12.05.2018 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

HONZIK 22 píše:
Jak to ze trpelo? Ze ty jsi ho otocil po vetru do 5m/s..
Vítr je cítit ve tváři,listy stromů šelestí, větrná korouhev se začíná pohybovat....
Pozn. VTIP nic ve zlem.


Faktická poznámka - v té citaci jsi o stupeň vedle, tvůj popis podle Beauforta je pro "Slabý vítr", což je do 3,3m/s, 5m/s je "mírný vítr".

Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně -
taky otrava. Člověk si to užije na svahu a někdy i při rekreačním létání s možností neomezeně zapínat motor, ale na rovině čistě v kluzu bez zapínání motoru to je prostě otrava a požitek mizivý (i když se leckdy maximum nalétá i tak). To odlehčení modelů F5J je dáno tím, že model přes 1600-1800g základní hmotnosti zkrátka nemá smysl, pevnost už stačí i na silný vítr a je vždy lépe doložit než mít model celkově těžký. Mimochodem já jsem ve větru i 10 m/s o tom víkendu létal převážně s 1400g modelem doloženým o 300g a opravdu jsem neměl pocit, že bych se měl nějak moc bát pevnosti...
U F3J to bylo trochu jinak, protože vleky v silném větru jsou brutální zátěž křídla a tak modely nad 2kg byly pochopitelné, ale u elekter je to zkrátka jinak.
A u stopalcovky jako Django to máš stejné, jen úměrně posunuté - už při hmotnosti někde u 650g je pevnost naprosto vyhovující, do větru případně trochu doložíš, to je celé.

BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje :-) Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí...

Autor:  Papir [ sob 12.05.2018 15:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

tomashr píše:
BTW pro papira - dnes jsem vlastně poprvé pořádně vytáhl Django s tím protaženým motýlem na RCEV Horní Branná a výsledkem bylo první místo, tak to asi funguje :-) Jen je asi na ten větší motýl slabá trubka, docela viditelně se kroutí...

Tak super, gratuluju. Kdyby jsi naznal, že trubka velkého motýla nedává, tak písni a natočím trochu "ostřejší" a pošlu. Jen ta práce ji vyměnit :roll:

Autor:  graup15 [ ned 13.05.2018 6:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

tomashr píše:

Ale k tématu - ono je upřímně létání ve větru přes 7-8m/s stejně dost nanic, minulý víkend jsme si toho užili v Hořicích až dost. Problém není v pevnosti modelu a mimochodem ani v pronikavosti, ale zkrátka v tom, že každý stoupák bleskově mizí po větru, návrat sice jde, ale často za cenu velké ztráty výšky atd. Anebo se stojí ve vlně -
taky otrava.


Tak to je rozhodně pravda...
Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie.
Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru.
Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.

Autor:  HonzaS [ ned 13.05.2018 6:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Nojo, ale by ses pak udržel v úzkým stoupáku v pár metrech, až foukat nebude 8) I když to vlastně není tvůj styl lítání, takže tě to těžký asi bavit bude.

Autor:  tomashr [ ned 13.05.2018 7:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

graup15 píše:

Tak to je rozhodně pravda...
Ale trošku bych polemizoval o té pronikavosti. Když to éro (lehouš F5J) má rychlost v kluzu 8m/s a vítr fouká 8m/s..tak mi nenamluvíš,že je to pronikavé. Já tyhle éra taky občas někomu stavím a pak si s nima zalítám. A jak začne foukat, je to tragedie.
Uznávám, že pojem pronikavost..je hodně subjektivní věc. Já si pod tím představuji,že ero prostě viditelně čiperně letí vpřed. Né,že poštolkuje a sotva se plazí proti větru.
Mám objednané F5J, ale upravené pro můj styl létání. Takže hmotností se šetřit nemusí.


Já ale netvrdím, že se ve větru létá s lehoušem 1300g a méně... O větru se bere "bitevník", který má v základu 1600-1800g a případně se ještě přiloží, je dobře si uvědomit, že 1800g Perfectiona prostě nemáš na rovině šanci rozlámat, to bys musel létat DSing :-) To už není žádné papírové křídlo ale slušně dimenzovaná fošna...
Nakládá se obvykle maximum tak 2300g, víc fakt nemá smysl, to už musí být naprosto výjimečné počasí, kdy je sice všude spousta silné termiky, jen zkrátka hodně rychle odcházející po větru, ale to se neděje zas tak často.
Obecně - z mého pohledu je cílem nalétat dobrý čas a v tomto ohledu je poněkud naprd, když letadlo sice na pohled letí čiperně vpřed, ale s brutální ztrátou výšky... Není to jen o hmotnosti, ale i o celém pojetí profilů atd., zkus se poptat, kolik opravdu top pilotů se od Pike Dynamic vrací k Perfectionu, právě proto, že pronikavost prostě není všechno... Ale to už je opravdu mimo téma Django :-)

V tomto tématu bych se spokojil s konstatováním, že je třeba, aby měl model přijatelnou pevnost a že není absolutně nic divného na tom, když se lehký model doloží zátěží :-)

Autor:  graup15 [ ned 13.05.2018 7:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

No já to nikomu neberu..někdo se rád placatí v třiceti metrech v bezvětří nebo slaboučkém větru. Někdo zase ne.
Já mám rád styl létání podobný skutečnému létání..tzn vytočit vysoko,kde to nosí a tam se udržovat přeskoky. Už kvůli tomu,že s sebou nevozím nabíječ..vezmu jen dvoje baterky a ty musí vydržet na celý den. A taky čekám na termický interval..nemá cenu se snažit honit termiku,když tam žádná není :-) :-)
Mimochodem,to,že nejde vytočit s normálním!! tzn 3.5m-do 3kg hmotnosti (nemyslím 5kg modelem) z 40m je mýtus. Povedlo se mi to hodněkrát.
Bavíme se o rekreačním létání..né o soutěžním!!! Tam je vše dost jinak. Už kvůli tomu,že v rekreačním modelu vozím i dvě varia najednou :-) :-)
Takže já si objednal model do kterého se vejde vše rozumně (né jak v těch dnešních tyčkách), provedení double carbon..ať je to pevné když s tím potřebuji zařádit (hodně zařádit!!) a cílová hmotnost bude někde okolo 2.6kg. S tím,že si tam dodělám místo na naložení kila olova .

Autor:  michalv [ sob 26.05.2018 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Django - termická vakuovka pro RCEV a podobně

Tome
Dneska vyborne pocasi :wink: se Storkem 6 2,6kg jsem udelal 5hod ve vzduchu a bohuzel jsem byl donuceny pristat, protoze uz dochazeli rx baterky :) mam tam 2100mAh a doma jsem dobil 1900mAh 8)
Jinak se Storkem litam bezne 2-4hod a jdu na pristani a v pohonych baterkach 2700mAh mam jeste treba 2000mAh.

Stránka 14 z 42 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/