Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 561 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 28.06.2021 15:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2124
Bydliště: Doma
procedit skrz strom taky dobry. nemel omlaceny nabezky, diry v kridlech? ale rychlostni rekord zda se budu drzet s temi 40m/s ja :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 28.06.2021 16:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3122
Bydliště: Praha Letňany
Hele já to ltadlo zazím neviděl, ale co jsem s ním mluvil, tak díry v křídle určitě ne, ani žádné jiné výrazné poškození. Asi ho mezi ty větve šikovně napasoval.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 29.06.2021 17:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2124
Bydliště: Doma
tak mi dnes prisly DSM44 serva a pri te prilezitosti jsem rozebral ty oholene Dymondy, neb jsem chvili koketoval s myslenkou ze koupim i nahradni prevody a nakonec je tam necham, protoze se mi nechce predelavat patky.. a popravde kdyz koukam na ty male zoubecky na tech koleckach oholene kolem dokola, tak mi to servo prijde dost krehke na to ze ma udrzet kilo a pul.. takze preci jen tam vrazim ty DSM s kovovymi prevody.

jeste otazka - pri prehazovani jsem zjistil, ze paky od DSM maji nepatrne vetsi diru nez ty od dymondu. dymondovy sedely na tahlo vyskovky nafest, takze to chodilo pekne, ty DSM maji kvuli o fous vetsi dire pro tahlo malou vuli tak plus minus 1-2mm to udela na konci kridelka. nejaka rada, jak zmensit tu diru? prolit trochou sekundaku? paky od dymondu pouzit nemuzu maji jiny rozmery.


Přílohy:
Snímek obrazovky 2021-06-29 v 17.45.29.png
Snímek obrazovky 2021-06-29 v 17.45.29.png
[ 662.18 KiB | Zobrazeno 2167 krát ]

Snímek obrazovky 2021-06-29 v 17.45.47.png
Snímek obrazovky 2021-06-29 v 17.45.47.png
[ 710.65 KiB | Zobrazeno 2167 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 30.06.2021 0:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 3006
Bydliště: SK
Ja mám na výškovke tretiu sezónu BLUEARROW D05010MG. Úplná spokojnosť. O triedu lepšie servo ako D56MG, ktoré som tam mal pred tím.
https://www.banggood.com/BLUEARROW-D050 ... rehouse=CN


Naposledy upravil juraj.jurej dne čtv 01.07.2021 9:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 01.07.2021 7:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2009
Příspěvky: 102
Bydliště: Čtyřkoly
Citace:
tak mi dnes prisly DSM44 serva

Serva Power HD DSM44 jsou na trhu už dlouho. Když se objevily, byly velkým lákadlem, ale měly už jako nové velkou vůli v převodech a mnoho dalších neduhů. Je však možné, že se situace zlepšila, přesto doporučuji toto vlákno prostudovat:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=39&t=60226

_________________
T12FG+Telemetry Box, PRESTIGE 2PK UltraLight (1100), Light (1200-1600), Windy (1500-2200), Demon F3F


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 02.07.2021 9:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2009
Příspěvky: 6186
Bydliště: Praha
Obrázky: 38
Kuba78 píše:
vcera jsem si doma Django vazil a zjistil jsem, ze jedna pulka kridla je o 5g tezsi nez druha.. konkretne 180 vs 185g. to by asi chtelo dovazit, co? oloveny brok do sachty serva nebo jak nejlepe dovazit?



Jinak já každé letadlo dovažuji (teda dřív když jsem aktivně modelařil - teď se vracím) v kompletně složeném stavu v klidovém stavu a někam ke konci křídla - může se stát že třeba ten rozdíl 5 gramů reálně neudělá vůbec nic .... a že pro vyvážení bude stačit i necelý gram na konci křídla .... nebo teoreticky klidně může model klopit i na stranu lehčího křídla - měl by hmotu v konci ... takže řešit jen podle váhy to nemá smysl.

prostě dám model do roviny a musí mi v rovině stát ... pokud se klopí na stranu dodávám závaží někam ke konci křídla - kupříkladu zalepením do mezeri u křidélka po jeho "otevření"

_________________
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......

KLM RC Sovy // KPM Model Kit Kladno


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 26.07.2021 15:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2124
Bydliště: Doma
tak jen pro informaci.. chvili to trvalo, ale Django zaletano s novymi servy DSM44. brzdy prenastaveny na klapky dolu + kridelka velmi mirne nahoru par mm. klesa to krasne, jen musim jeste vyladit ten prechod z normalniho letu do brzd aby to bylo bez zhoupnuti, nejak dodelat krivku vyskovky.
vymenil jsem i baterku za lehci, ted litam s 1,1ah. Kdyz je termika, tak mi staci jeden vystrel nahoru a pak to krasne lita az do nekonecna.. pri beznem letu je spotreba asi 270mah za hodinu, jeden vystrel me stoji asi 120mah, takze energie je dost na nekolik hodin letu..
rozdilnou vahu kridel jsem nakonec neresil, lita to i tak krasne.

prikladam jeste pro pobaveni graf s variem z onoho osudneho letu, kde je jasny dukaz ze jsem vstoupil do Djangovy knihy rekordu. Django ktere lita pres 140kmph asi nikdo nema :-)


Přílohy:
django_.jpg
django_.jpg
[ 76.11 KiB | Zobrazeno 1318 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 18:26 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.2.2020
Příspěvky: 97
Obrázky: 2
Nechci být kazitentononc, ale to jsou dva starty, dvě hodiny letu plus rezerva na nenamáhání baterky a ten druhý start už bude plazivka...


Jinak pro ilustraci, co se (v patřičně legislativně a mapově ošetřeném prostoru, to pro rýpaly) dá letět se 100" za skvělých podmínek-tedy hlavně optických. Slunce v zádech, letadlo proti vzdálenému nasvícenému mraku, který pokrývá oblohu mezi 15-65° výšky nad obzorem, zleva doprava. 516 metrů výšky, asi 550 metrů daleko (výpočet z měřeného pozorovacího úhlu a výšky). Proti modré obloze, nebo klasicky tmavému mraku to samozřejmě nejde, to je tak malé letadlo po druhé otočce neviditelné. Chtěl jsem to dotáhnout na 15 minut, ale oči byly unavené tak, že jsem prostě zdrhal dolů a k sobě.
A taky je vidět, že v daných podmínkách by se velké F5J chytalo už někde pod 30 metry, jenže 100" prostě do určité chvíle propadá mezi spojujícími se stoupajícími bublinkami...


7148

_________________
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 20:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No... Graf s Coradem v 820 metrech nema cenu sem davat.
Takze se 100 palcovkou... Nic moc vykon :-) :-)
No a v legislativně neošetřeném prostoru s Coradem naprosto běžná výška..a z 20 metrů. ( Corado je 60 palcovka :-)


Přílohy:
21.7.2018_z_20metru.gif
21.7.2018_z_20metru.gif
[ 257.95 KiB | Zobrazeno 1021 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 21:41 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.2.2020
Příspěvky: 97
Obrázky: 2
Jenže ty v tom vozíš výškoměr a GPS, že? I kdyby jen jako záloha, je to velká podpora. Tohle byl tréning v soutěžním F5J režimu, takže jenom na oči a odhad. Odletět ze 70 m samozřejmě není nic památného.

Podle toho, co jsem od tebe v minulých asi dvaceti letech četl, jsi měl oči někde na úrovni nejlepších 1-1,5% populace, možná lepší-takže i když dnes tvrdíš, že to zdaleka není co bývalo, budeš na tom líp, než 90% ostatních. Navíc jsi v tomhle směru ten největší extremista v širokém okolí 8)

_________________
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 21:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Jen pro doplněni.
Aby to nevypadalo, ze se honim za vyskovymi rekordy. Ono to takvubec neni. Proste to vyplyne ze situace.
Nejhezci je litat nizko a blizko... Jen je problem, ze to by si clovek moc nezalital. Proste slusna termika je od 100m vysky a taky je potrebna slusna vyska na vyhnivaci cas kluzu do dalsi oblasti kde mozna bude dalsi stoupak.

Proto se lita vysoko... Někdy.
Mnohem dulezitejsi je jit litat.. Kdyz to nosi. A do prostredi kde je vyrazne vyssi sance na casty vyskyt stoupaků. Na ciste zelenem poli o rozloze 3x3km se toho moc s konvekci nenaděje.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 11.08.2021 21:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Jo vozim.. Proc ne. Dokonce tam ty varia mam dvě.
Skutečne větroně taky maji variometr, vyskomer.. sklonomer.. Atd. Ac jsem vycvik i se zakrytymi budiky prodelal ( na L13), Nevidim duvod proc to tam tyto prostredky nemít. Takze stejne i v F5J.
Klidne bych je povolil i u vas soutezaku... Protoze, i souhra ruce, usi, mozek vers spozdeni varia.. Oci. Se proste naucit musis. Stejne jako se podle nej dobre ustredit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.08.2021 14:39 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 20.2.2020
Příspěvky: 97
Obrázky: 2
Nechci tu z toho dělat flame, naprosto rozumím tomu, co, jak a proč lítáš (a až se dokopu k vhodnému letadlu, taky si do něj všechny tyhle informátory zabuduju)-ale takhle to sem asi úplně nepatří.
Jako ukázka, kam až se dá posunout lítání s maličkým letadlem s přidáním přístrojů jednoznačně, ale jako přímé srovnání je to srovnávání rajčete s dlažební kostkou.

Přístrojové vybavení ve FAI class modelech povolené není (v podstatě kromě GPS kategorií) a jen tak nebude-i proto, že se modelářské kategorie pár desítek let rodily a vyvíjely (celou svou historii, mínus pár posledních let a ani pre-early adopters jako ty s tím nic nenaděláte) jako bezpřístrojové a co člověk neukoukal a na co si nevypěstoval cit, to prostě neodlítal.
Navíc závody se lítají "tady a teď" a někdy je to prostě fakt psí počasí.

S GPS, výškoměrem a variem si prostě odpočinu očím, letím (minimálně) tak, aby nic neukazovalo nějak ujeté hodnoty, pak vím kam koukat a někde si to najdu, nebo přiletím tak, abych model viděl a pokračuju v krasojízdě.
Pro kohokoliv letícího ve FAI-class režimu znamená v hraničních podmínkách změna světla, pozadí, nebo uhnutí okem nevidím=neřídím a ztrátu modelu. Zrovna tam, kde jsem začal zdrhat, by to bylo v tu ránu, protože vzduch se tam slušně vařil a chvíli neřídit znamenalo letadlo v nožáku, letící místo doprava ke mně doleva ode mne (takže neviditelné) a tak.

_________________
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.08.2021 17:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7747
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Já zase rozumím tobě.
Možná bych i nějakou soutěž (až bude na jaře , nebo o vánoce Eternity i pro mne), zkusil.
Problém je, že bych musel být registrovaný pilot..a to nechci :-)
Nebo se to dá i bez těch dnešních nesmyslů ( QR kod, test na kopteru...a pod píčoviny) ?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12.08.2021 18:08 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10161
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
graup15 píše:
Nebo se to dá i bez ...( QR kod, .a pod ) ?


Na soutěž se lze dostat i bez členství ve Svazu modelářů, výjimka platí pro děti.

Jakýkoliv model nad 250g musí mít označení.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 561 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz