Stando, kopej do ega jak to jde..ono to snese a potřebuje to.. Máte s Lacem pravdu..ať si abonenti vyberou ..maj z čeho Apropo, oživuju Vikose, zatím mu dávam umělý dejchání
Zdarec dovolenkáři nakonec jsem volno ztrávil jinak, ale jsem si našel čas dokompletovat a nastavit Vikose
Příloha:
1.jpg [ 75.34 KiB | Zobrazeno 4312 krát ]
Příloha:
2.jpg [ 83.24 KiB | Zobrazeno 4312 krát ]
Příloha:
3.jpg [ 96.85 KiB | Zobrazeno 4312 krát ]
Příloha:
4.jpg [ 86.14 KiB | Zobrazeno 4312 krát ]
Příloha:
5.jpg [ 73.92 KiB | Zobrazeno 4312 krát ]
No a teď budou následovat různé pohyblivé obrázky, setup story apod...nevím kdy, kde a v kolik, ale už tomu nic nebrání prdnout to do vzduchu, včetně Avalona
Jó..už si musím pořizovat blbník..v tomhle věku Ale na kniply si ještě přes bachor vidím.. Dneska jsem to trochu doladil..nabil baterku, ale zase z tepla zblbnul mobil a moje kozatá kameramanka
..trochu ještě donastavím Mezon, v něm je spousta pičičinek, vrtule se zatím jeví 16/13 ..uvidíme jak si sedne baterka(Nano-tech 2800/4s..60C)..tvrdostí žádnej zázrak. ..letovka 2785g, CGčko cca 101...jinak žádné příznaky anomálií..takže next
Vikos zalétnut .... Protože jsem s podobným eroplánem nikdy nelétal, přistoupil jsem k tomu s respektem.... první start mi to hodil pomocník a ... nebylo moc co řešit, Vikos se rozběhl jako po kolejích, stačilo malinko přitáhnout... a pak jsem začal Vikose poznávat z hlediska létání termiky ( v konečném určení do hoodně větrného termického počasí). Mám krapet zatím problém poznat, kdy to už letí "pěkně" a není to "udojené", spíše jsem tomu popustil a ... pochoduje to opravdu rychle. V kroužení to vyžaduje práci směrovkou a výškovku uvážlivě, když jsem to začal "dojit", tak najednou "hrk dolů", ale na to jsem byl připraven, prostě dojit to jako F5J fakt nejde. Pak jsem přepnul na cca 5mm klapek a .... jevilo se mi to kroužení jakoby stabilnější, k "hrknutí dolů" už nedocházelo...Ještě jsem zkusil "diving", vybíralo to přiměřeně, t.zn. asi mohu malinko ubrat zátěže vpředu. K motýlku zatím nedošlo, čas utekl nějak rychle. Něco o tom jak to dopadlo: - letovka je 2585 g - motor mega 16/30/3 na 3S s vrtulí 9"x6", na zemi přesně 40A - stoupe to 6-7 m/s, není to moc, ale na vytažení nahoru to stačí - těžiště někde od 96 do 100mm, přesněji to nedávám, ale za 100 to rozhodně nejde Příště nacvičím motýlek, abych se nemusel na přistání plížit z daleka a budu ladit klapku na co nelepší kroužení. ... a možná skusím místí borce z F3B, jestli by to "nezhodnotili" .... Pak napíšu.... Zdraví J.
... utajený projekt .... Utajený projekt to není, ale není moc se čím "chlubit", nějak jsem to prostě "umodelařil" použitím standartních "starých" technologií.... R.Munzar mi napověděl, že to bude chtít "desku" za kabinu, tak aby serva byla za křídlem, t.zn. strkat to z kabiny.....a příslušně nakrátil lanovody v trupu. Chvílema se mi zdálo "o čertech", ale nějak jsem to dal a ... funguje to. Obrázek ukazuje jak to dopadlo. Výkres dílů desky má R.Munzar i s dxf pro frézování, kdyby to náhodou někdo chtěl opakovat. Serva v křídle mají normální páky, nic nového. Snažil jsem se o co nejkratší páky, musel jsem upilovat vidličky. Spíše zajímavější je létání ... . Dnes jsem to opět zkusil a ... začátek byl pěkný, krapet větřík a stoupáky, dost dobré....ale pak se Vikos začal nějak hrnout a než mi docvaklo, že se asi posunulo sevo (teplem ?), tak došla baterka. Překvapila mě citlivost na trimování, když napípám aby to pěkně "jelo", tak stačí dvě pípnutí do přitažení a .. rázem se to hrne..... a kroužení ještě musím poladit, resp naučit se, ale určitě to půjde. Jako bombarďák do větrné termiky to nebude mít chybu....Na přistání jsem už poladil butterfly, není co řešit....jen létat..
Pěkná laborace já mám v EL. Vikosu serva KST 8mm v motýlovi a super! i těžiště vyšlo dobře. S tím trimováním máš pravdu, zkus na RC soupravě naladit menší krok trimu na 1 pípnutí. Mám GR MC20 a snížil jsem krok na nejměnší ze 4 možností a je to pak v pohodě. Do termiky se mi osvědčilo odtokovku spouštět max 2mm, spíše 1,5mm - blbě se to měří Petr
Asi jsem přišel na to, co způsobuje to "roztrimování". Po "dolétání" baterky jsem otevřel kabinku a .... baterka byla posunuta dozadu, jde to asi o 2cm a to bude ten důvod, poslední let jsem do toho musel trimem zase "strčit"... Baterku vážu dvěma sucháči, ale je kluzká a ... tak si při přistání klouzne, jednou jsem udělal hodiny..... Opět jsem kroužil, jde to, ale nemohu najít nejlepší polohu klapky, resp. zřejmě to bude opravdu těch 1,5 - 2mm, jak píšeš, diky ... já to mám na cca 4mm a "nezdá" se mi to. Zítra to zkusím na doporučených 1,5-2. Diky za tip na krok trimu, mrknu na to.... Taky mě včera "rozčílilo", že jsem ve vysílači (DC14) nenašel logovací soubor se záznamem telemetrie, přičemž to, že to funguje vidím na displeji. Tak jsem dnes ráno zavolal do Jeti a .... že prý musím záznam spustit a to buď tlačítkem start nebo nějakým časovačem. To start mi stačí a pak se ten čtvereček nahoře začne měnit na kolečko a ... záznam jede. Teď jsem stáhnul dnešní let a opravdu max. stoupání je 8m/s, proud po odhozu klesne z 40 na cca 38A, na konci baterky je cca 38 na 36. Zatím mi to stačí..... Jsem rád za ta videa, kde je vidět, že ta přistání jsou poněkud rychlejší, alespoň se toho "nebojím", resp. nesnažím se to "udojit", to bych už asi padnul.... ... diky.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru