Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 22.05.2017 9:20 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6020
Bydliště: Praha ČR
Standa Stuchlý píše:
máš to pěkné, ale ty anténky bych dal do trubiček celé. Tak jak to máš, si je můžeš polámat o trávu a navíc, pokud to trochu rozjedeš, konce se tlakem vzduchu ohnou k uhlíkové trubce a může nastat problém se signálem. Ale spíš o ty anténky přijde při přistání. nejsou chráněné.


To očesání při přistání si dovolím označit za naprostý nesmysl, odolnost je reálně velmi slušná.
Ohyb za letu a přiblížení k uhlíku je teoreticky možné, ale v praxi jsem se s problémy u F5J nesetkal nikdy ani náznakem.

Ad uchycení baterky - hřebíkový sucháč je jistota, leckdy se ale jen do trupu namuchlá nějaká pěna či kostka EPP k fixaci polohy a baterka se zamáčkne druhým kusem pěny proti boku trupu. Ale sucháč je OK.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2017 6:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Dnes ráno proběhla na místním letišti zkouška dosahu.
Model na dřevěném stolku asi 60 cm nad zemí, vysílač Taranis, přijímač X8R.
V režimu Range osa trupu kolmo k anténě vysílače/osa trupu rovnoběžně s anténou vysílače:
45 dB - 54/90 metrů
42 dB - 67/101 metrů
ztráta signálu - 92/149 metrů

Plný dosah osa trupu kolmo k vysílači/osa trupu rovnoběžně s anténou vysílače:
47/48 dB - 550 metrů
Dál se mi už nechtělo jít.


Přílohy:
IMG_20170523_062215.jpg
IMG_20170523_062215.jpg
[ 151.27 KiB | Zobrazeno 3540 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: úte 23.05.2017 15:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
tomashr píše:

To očesání při přistání si dovolím označit za naprostý nesmysl, odolnost je reálně velmi slušná.
Ohyb za letu a přiblížení k uhlíku je teoreticky možné, ale v praxi jsem se s problémy u F5J nesetkal nikdy ani náznakem.

Ad uchycení baterky - hřebíkový sucháč je jistota, leckdy se ale jen do trupu namuchlá nějaká pěna či kostka EPP k fixaci polohy a baterka se zamáčkne druhým kusem pěny proti boku trupu. Ale sucháč je OK.



OK :D ........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zálet
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 6:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Kdosi kdysi řekl "Do roka a do dne".
Projekt začal návrhem a prvním příspěvkem 8.6.2016, dnes skončil úspěšným záletem. Ráno v 5.30 hodin bylo jen 3,5°C, ale jasno, bezvětří, prostě krásné ráno. Vyjel jsem na kopec hned za vesnicí. Říkal jsem si, lepší bude kopec, kde je pod modelem víc místa, než na rovině.
Po startu model nechtěl moc stoupat, letěl prakticky rovně, ale zatraceně rychle. Tak jsem přitáhl výškovku a model stoupal. Vypnul jsem motor a model letěl. Musel jsem natáhnout trimem výškovku, ale pak už letěl pomalu, klidně, rovně. Přistál jsem, na směrovku nalepil jeden z klíčů, které jsem měl v kapse, vrátil trim na střed a poslal éro do vzduchu znovu. Bylo to lepší, ale pořád málo. Přistál jsem a posunul baterku asi o 1 cm dozadu. Tentokrát už model na motor stoupal skoro kolmo a síly má motor dost. Bez motoru jsem poletoval v tom ranním klidu a bylo to super. Vycházející slunce v zádech, vlastní výtvor se pomalu ploužil vzduchem a vypadalo to, že vůbec neklesá. Po 25ti minutách jsem přistál k noze.
Nakonec jsem skončil u vrtule 10x6, na zemi odběr 28,8A, 317W (měřelo měřákem Turnigy). Podle Ecalc to mělo být 18,8A, 246W, tah 1134g. Motor je Turnigy 2836, 1000kv. 10 sekund na motor je ažaž. Vario jsem zatím nezprovoznil, takže tyhle údaje chybí.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 7:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2007
Příspěvky: 732
Bydliště: Ostrava
Velká gratulace k úspěšnému záletu :D
My si ještě počkáme, zítra laminujeme kormidla...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 14:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Taky se připojuji ke gratulaci a doufám, že bude brzy i nějaké letové video :-)
Já se teď trošku trápím s kotníkem VOP, ale doufám že se to brzy vyřeší ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 14:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.7.2006
Příspěvky: 1054
Bydliště: Česká Lípa
Super, dotaženo do konce a to je vždy fajn. Možná jsem přehlédl, ale jak to vyšla celkově hmotnost? A až budeš mít vário, dej pro zajímavost jak to stoupá s tímto motorem a hlavně až to budeš mít doladěné, seřízené a v nějakém večerním klidu bez termiky jaké máš opadání.
No a gratulace samosebou :-D
Papíra

_________________
DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG
www.vpmodel.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 17:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
JFV píše:
Taky se připojuji ke gratulaci a doufám, že bude brzy i nějaké letové video :-)
Já se teď trošku trápím s kotníkem VOP, ale doufám že se to brzy vyřeší ;-)

Nemám čím natáčet, když musím u toho ještě řídit. Zkusím něco vymyslet.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 18:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Papir píše:
Super, dotaženo do konce a to je vždy fajn. Možná jsem přehlédl, ale jak to vyšla celkově hmotnost? Papíra

Hmotnost je 850 gramů s baterkou 3S 1300mAh. Nakonec jsem ji zasunul až pod křídlo k servům, těžiště je 88mm při hloubce křídla 200mm.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 26.05.2017 18:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Po 1 minutě motorového letu a 25 minutách celkem plus nějaké to chození kolem se zapojenou baterkou jsem dobíjel 373mA. Takže rezerva je více než slušná.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: ned 28.05.2017 18:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Dnes třetí let a poprvé s variem OpenXsensor. Vario funguje dobře, pro mě, jako nesoutěžního pilota, je to fajn věc. Naměřené stoupání na motor bylo 14,9 m/s.
Krytky serv jsem nakonec udělal z durofolu 0,3 mm, který jsem nastříkal načerno. Barvou jsem dal krytky ke křídlu, takže se barva neodře. Krytky zakrývají jen otvor pro servo a servo, na páky serv jsem musel vyříznout do krytky otvor. Na klapce kouká páka jen úplně málo, u křidélka je táhlo celé venku. Sice jsem chtěl udělat formičky a krytky odlaminovat, ale zatím se mi moc nedaří. První krytky jsem skoro nedostal z formy ven a taky se mi nelíbí tvar. Tak to musím ještě trochu předělat.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: čtv 08.06.2017 11:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Mám nalítáno asi 3 hodiny a zatím spokojenost.
Upravil jsem výchylky křidélek. Měl jsem je hodně velké a při zadnějším těžišti se model při zatáčení hodně vrtěl. Z mixu jsem vymazal klapky, takže při pohybu křidélky klapky stojí a mám k tomu přimixovanou směrovku. Model se už nevrtí a tak jsem posunul těžiště ještě trochu dozadu. Hodnotu nevím, prostě jsem pomalu posouval, až se mi zdá, že je to dobré.
Jaké používáte výchylky křidélek a klapek při zatáčení?
Dnes jsou dost mimořádné podmínky, nemohl jsem větroně dostat z oblohy dolů. Prakticky celá obloha stoupala, musel jsem z 270 metrů prchat na vysunutých brzdách a hodně tlačit VOP, abych se dostal dolů. Pak jsem ještě chvíli točil asi v 70ti metrech a pak už jsem zase musel jet do práce.
Přikládám fotky krytek, o kterých jsem psal v minulém příspěvku.


Přílohy:
Poznámka: Křidélko
IMG_20170602_114634.jpg
IMG_20170602_114634.jpg
[ 126.47 KiB | Zobrazeno 3064 krát ]

Poznámka: Klapka
IMG_20170608_114957.jpg
IMG_20170608_114957.jpg
[ 155.82 KiB | Zobrazeno 3064 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: čtv 08.06.2017 13:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6020
Bydliště: Praha ČR
Ono to chce naucit se ridit nezavisle smerovku a kridelka :-) Pak se stane smerovka dominantnim prvkem...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: čtv 22.06.2017 12:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Tak mám nalétáno 7,5 hodiny a model mě pořád baví. Těžiště mám na 85 mm. Aby ale těžiště takto vyšlo, musel jsem dát na kozlík VOP 6 gramů závaží. Včera jsem namontoval lehčí motor Turnigy 2830 1000kv (byl tam 2836 1000kv) a ještě jsem místo baterie 1300mAh použil jen 1000mAh. Tím se mi podařilo snížit hmotnost čumáku tak, že jsem mohl 6 gramů z ocasu sundat a těžiště zůstalo na stejném místě. S původní vrtulí 10x6 motor na zemi bere 16,9A a měřák ukazuje 185W. Hodnoty většího motoru byly 28,8A a 317W, takže zhruba o polovinu víc. Dnes jsem poslal model do vzduchu a dobrý. Model stoupá místo 15m/s jen 7,5m/s, což je ještě pořád v pohodě. Příští trup bude mít určitě kratší čumák, aby baterka byla v kabince. Teď je vlastně až pod křídlem.
Se závažím pod VOP model trochu "tahal" ocas, teď je to rozhodně lepší. Ještě zkusím trochu zvětšit úhel náběhu křídla podložením náběžky. Tím by se měla změnit poloha trupu vůči vzduchu a ocas by se mohl dostat ještě víc nahoru. Zdá se mi totiž, že i bez závaží je ocas trochu níž, než by mohl být. Nebo je to polohou těžiště? Nebo něčím úplně jiným?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: čtv 22.06.2017 13:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.12.2007
Příspěvky: 732
Bydliště: Ostrava
Podle mne kombinace těžiště a úhel křídlo/výškovka.
Pokud podložíš křídlo, budeš muset potlačit výškovku nebo posunout těžiště dopředu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz