Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: ned 23.04.2017 21:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
výplň lehce odbrousíš a vlepíš proužek tvrdé balzy, nebo co budeš chtít. Tím se potahy spojí a celé se to vyztuží. Ideální je, olaminovaná balza.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: ned 23.04.2017 21:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 22.8.2015
Příspěvky: 285
Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno
Obrázky: 0
Hezký.. dík! :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2017 6:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Nejlépe to řešit před vakuováním, kdy se odřízne křidélko v požadovaném zkosení, hrana se olepí tkaninou a před vakuováním se tato tkanina namaže lepidlem, přiloží zpět ke zbytku křídla a olaminuje se celé křídlo. Pak se křidélko odřízne, jak jsem psal o několik stránek zpátky a máš křidélko olaminované ze všech stran. Stejně se postupuje u řezu na křídle. Já jsem to pro jednoduchost neudělal, přeci jen je to moje první křídlo a bylo toho i tak dost. Snad to vydrží. Dodatečně to jde udělat, jak píše Standa.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2017 18:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Vyřízl jsem a zalepil páku do křidélka. Povedla se na první pokus a výchylky jsou myslím dostatečné. Vzdálenost čepů od plochy křídla je 6 mm. Táhla jsem vyrobil ze dvou plastových vidliček a závitové tyčky M2. Plastové vidličky jsou samosvorné, takže jsem nemusel dávat kontramatky. Klapky může mít výchylku 90°, křidélko asi 2 cm nahoru a 1 cm dolů. Teď ještě to samé na druhém křídle, rozhodnout se pro definitivní umístění konektoru (zatím to vypadá na Standovo řešení) a křídla budou hotové. Krytky asi sundám ze Storka a zkusím je zaformovat a vyrobit si vlastní.


Přílohy:
IMG_20170424_132135.jpg
IMG_20170424_132135.jpg
[ 134.77 KiB | Zobrazeno 2675 krát ]

IMG_20170424_132158.jpg
IMG_20170424_132158.jpg
[ 164.4 KiB | Zobrazeno 2675 krát ]

IMG_20170424_140700.jpg
IMG_20170424_140700.jpg
[ 136.52 KiB | Zobrazeno 2675 krát ]

IMG_20170424_140847.jpg
IMG_20170424_140847.jpg
[ 154.4 KiB | Zobrazeno 2675 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2017 18:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Další fotky


Přílohy:
IMG_20170424_140713.jpg
IMG_20170424_140713.jpg
[ 61.44 KiB | Zobrazeno 2674 krát ]

IMG_20170424_140759.jpg
IMG_20170424_140759.jpg
[ 50.06 KiB | Zobrazeno 2674 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: stř 26.04.2017 18:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Kabeláž jednoho křídla je hotová, serva se hýbou, jak mají a klapka i křidélko jsou velmi zhruba seřízené. Serva nejdou na doraz, v plných výchylkách nevrčí. Zkrátím páky na servech, zalepím konektor a jedna půlka křídla je hotová. Konektor bude v kořenovém žebru. Mám dovolenou a tak jde stavba pěkně od ruky.


Přílohy:
IMG_20170426_144252.jpg
IMG_20170426_144252.jpg
[ 117.48 KiB | Zobrazeno 2552 krát ]

IMG_20170426_144231.jpg
IMG_20170426_144231.jpg
[ 85.24 KiB | Zobrazeno 2552 krát ]

IMG_20170426_144116.jpg
IMG_20170426_144116.jpg
[ 61.43 KiB | Zobrazeno 2552 krát ]

IMG_20170426_144204.jpg
IMG_20170426_144204.jpg
[ 77.95 KiB | Zobrazeno 2552 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 10:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Křídla jsem dokončil, kromě krytek jsou hotová. Konektory do středového žebra jsem musel přesadit, protože je tlusté jen 10 mm a kvůli délce kontaktů by to naproti sobě nevyšlo.
S krytkami zatím nevím. Zkoušel jsem je odvakuovat z durofolu podle tohoto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=myCnhzMZ6ZE&app=desktop , ale nepovedlo se mi to, durofol nepřilnul v koutech tak, jak bych si přestavoval. Zkusil jsem upravit vakuovací desku podle tohoto odkazu: http://www.slope-dudes.co.uk/How-To/Servo_Covers.htm , ale výsledek byl stejný. Tak jsem to zatím odložil.


Přílohy:
IMG_20170508_143803.jpg
IMG_20170508_143803.jpg
[ 73.13 KiB | Zobrazeno 2361 krát ]

IMG_20170508_143836.jpg
IMG_20170508_143836.jpg
[ 66.58 KiB | Zobrazeno 2361 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 10:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Včera jsem poprvé celý model sestavil. Všechno pasuje, vypadá to dobře. Rozmístil jsem RC výbavu v trupu a zkusil model vyvážit. Těžiště jsem odhadl na 35% hloubky křídla. Začnu někde kolem 30% a uvidím při zalétávání.


Přílohy:
IMG_20170508_135347.jpg
IMG_20170508_135347.jpg
[ 149.95 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]

IMG_20170508_135615.jpg
IMG_20170508_135615.jpg
[ 198.09 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]

IMG_20170508_135428.jpg
IMG_20170508_135428.jpg
[ 169.51 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]

IMG_20170508_135748.jpg
IMG_20170508_135748.jpg
[ 110.71 KiB | Zobrazeno 2357 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
paráda, pěkný model, víc k tomu nejde napsat, musel bych se opakovat .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 9:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Pro použitý motor Turnigy 2836 1000 Kv jsem původně chtěl použít baterii 2S 1800mAh, kterou mám doma a regulátor YEP 40A, také ze šuplíku. Vybral jsem vrtuli 13x6,5. Když jsem vše sestavil a rozmístil výbavu v trupu, zjistil jsem, že musím mít baterii až pod náběžkou a serva na kraji kabiny. Prostor pod kabinou je kromě regulátoru prázdný. Tak jsem to trochu přehodnotil, objednal lehčí regulátor YEP 30A, baterii 3S 1500mAh a vrtuli 11x6. Serva jsem dal pod křídlo, kousek za náběžku. Přijímač bude pod odtokovkou nebo ještě kousek dál na destičce zasunuté do trupu, antény vysunuté ven.


Přílohy:
Poznámka: Původní návrh rozmístění
IMG_20170508_134440.jpg
IMG_20170508_134440.jpg
[ 117 KiB | Zobrazeno 2245 krát ]

Poznámka: Konečné provedení
Trup - rozmístění elektroniky.pdf [23.19 KiB]
122 krát
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 10:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Velikost baterky nepřehánějte, v daleko větším F5J už nemám žádnou sadu větší než 3s850mAh a to dokonce ani pro "bitevníka", který se nakládá i přes 2kg a létá se s ním dost vysoko, žádné vypnutí pod 100m. I v tomto režimu jsou dva soutěžní lety absolutně v pohodě a s rezervou.
Pro ultralight speciál pak používám už výhradně 3s500mAh, víc není třeba.

Dávat do stopalcovky 3s1500mAh mi přijde hodně zbytečné a to i pro rekreační létání, kde se čeká více stoupání během jednoho letu. Pokud už je máš a těžiště ti vyjde rozumně, tak proč ne, ale bral bych to spíš jako horní limit velikosti, víc už mi přijde divné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 14:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Zatím jsem ve svých větroních používal pohonou a přijímačovou baterii. Tady použiji jen jednu pro všechno a chtěl bych tam mít rezervu. Vím, že u soutěžních modelů se používá malá baterka a buď se po letu vymění nebo nabije. Když jdu létat, jsem na louce maximálně hodinu, spíš ale jen 30 minut a podle podmínek mám většinou motorový čas 20 - 90 sekund na tu půlhodinu letu.
Lehčí baterii bych mohl posunout třeba až těsně za motor, s těžištěm bych problémy neměl. Trochu jsem s tím i počítal a trup je od náběžky křídla k motoru poměrně dlouhý. Baterii už mám, tak to zatím tak nechám. Aspoň vím, kde je prostor k odlehčení.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pát 12.05.2017 19:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.4.2011
Příspěvky: 219
Bydliště: Teplice
Ahoj,
v Djangu (a vlastně ve všech modelech) používám ke spokojenosti opačné rozmístění. Baterka (3S-800) za motorem (2830), regl a výškoměr v kabině, přijímač na konci nebo za kabinou a serva kormidel pod odtokovkou.

_________________
Létat je tak snadné.........ale padat je snažší !
FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 6:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
mirek100 píše:
Zatím jsem ve svých větroních používal pohonou a přijímačovou baterii. Tady použiji jen jednu pro všechno a chtěl bych tam mít rezervu. Vím, že u soutěžních modelů se používá malá baterka a buď se po letu vymění nebo nabije. Když jdu létat, jsem na louce maximálně hodinu, spíš ale jen 30 minut a podle podmínek mám většinou motorový čas 20 - 90 sekund na tu půlhodinu letu.
Lehčí baterii bych mohl posunout třeba až těsně za motor, s těžištěm bych problémy neměl. Trochu jsem s tím i počítal a trup je od náběžky křídla k motoru poměrně dlouhý. Baterii už mám, tak to zatím tak nechám. Aspoň vím, kde je prostor k odlehčení.


Ten tvůj požadavek (30minut, z toho dejme tomu minuta motor) právě na 3s850mAh docela sedí - v F5J dá spolehlivě dva finálové lety, tedy 2x15 minut letu a motor řekněme 2x20s. Samozřejmě, že normálně se nabíjí po každém startu, není důvod to nedělat, ale když je potřeba, tak je rezerva značná.
Jinak tento víkend jsem byl pro zpestření na RCEO, čehož jsem využil ke zkoušce, jak vysoko mi vlastně F5J za 30s vyletí, když neřeším penalizace. S "bitevníkem" s pohonem, který bere z 3s zpočátku 39 ampér jsem letěl plných 30s naplno a po letu jsem dobíjel cca 300mAh, zjevně by to dva lety spolehlivě zvládlo i v takto drsném režimu. U RCEV bude možné ke všm mnou uvedeným hodnotám přidat minimálně třetinu, odběr v kluzu se tolik lišit nebude, ale motor má odběr menší.
Z hlediska typu v poslední době létám převážně Bolt 850, je to sice LiHV, ale nabíjím výhradně jako klasické LiPOL, což mi naprosto stačí. Jde o toto: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bol ... -lihv.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Stavba vakuovky RCEV
PříspěvekNapsal: pon 15.05.2017 10:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 498
Bydliště: Žamberk
Díky za informaci, vyzkouším to, co mám. Ty baterie Turnigy Bolt vypadají dobře.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz