Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 17:07

Ahoj, pomalu opouštím své začátečnické EPO modely a chystám se pořídit něco "dospělého". Ideálně nějaký univerzální či termický větroň, Na celokompozit bohužel nemám, takže to musí být něco levnějšího.

Dotaz zní, zda balsové konstrukční křídlo s potahem folíí, nebo křídlo ze styroporu potažené balzou (+ folie) ... nebo jsou i jiné typy? Jde mi o to, aby to bylo odolnější vůči začátečnickým chybám, nebo prostě když to žuchne do pole nebo vletí do keře. Předpokládám, že když něco podobného udělám s foliovaným křídlem, je o "zábavu" postaráno. Takže spíš to potažené balsou?

díky za odpovědi. :oops:

JiMi

*EDIT Tak nakonec jsem sehnal Ariane V6 za dobrou cenu. Jen ji musím upravit k obrazu svému :wink:
Naposledy upravil jimi-m dne pát 01.04.2016 6:42, celkově upraveno 1

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 18:25

Ahoj,
a co Pike plus. Má to 3,3m a je to létaný celokompozit. Létá bombasticky a jestli si uřídil EPO u kterých si myslím, že lítají blbě, tak tohle bude dobrý postup. Éro je extrémně pevné, tak tomu snadno nic neuděláš.

PS: napsal jsem ti SZ.

Michal

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 20:08

jimi-m píše: Ideálně nějaký univerzální či termický větroň, Na celokompozit bohužel nemám, takže to musí být něco levnějšího.

Jde mi o to, aby to bylo odolnější vůči začátečnickým chybám, nebo prostě když to žuchne do pole nebo vletí do keře. :oops:

JiMi


vybíral bych z modelu křídlo--polyš balza, nebo dýha, potažené folií, derobné šrámy není problém opravit stylem--pomlácenou náběžku a zásek do náběžky poklepeš kladívkem a jen přežehlíš potah, nebo u zásadnější rány vyřešíš opravu zlomeného křídla vcelku jednoduše vlepením pomocných nosníku, pomláceného žbrdlinkáče odneseš v igelitce a budeš stavět--kupovat komplet nové křídlo, u kompozita to bude znamenat poměrně náročnou dílenskou výbavu--epoxyd--tkaniny, tmely a další nutný základní materiál na opravu takového modelu, navíc tam není u kompozitu moc velký prostor na nějaké kuchynsko panelákové bastlení.

v každém případě vybírej model, který má i klapky a pokud možno zavěšené na spodní hraně, aby šli vyklopit do 90 stupnu a dalo se s tím sednout na malé rychlosti, to bejvá dost často právě ten duvod muset zase něco opravovat.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 20:17

Díky. Já si to myslel a teď mi to i potvrdil někdo zkušený :)

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 21:00

vybírej pečlivě a s rozmyslem, dnes už není problém vybrat vcelku slušný model, kterýho nebudeš mít potřebu se zbavit už po jedné sezoně, osobně bych doporučil v tom dýhopolyši větroně určitě přez 3 metry, ten bude mít smysl i když si třeba za rok, dva pět pořídíš kompozita pod 3 metry už na razantnější létání, zásadně duležité ja ale to zavěšení klapek na spodní hraně , když to bude přistávat pomalu, nebudeš se s tím bát lítat a přistávat kdekoli, kdykoli--pokud to nesprasíš na elektronice,která lehne v letu, tak se s tím sedá líp než s easygliderem, nebo jaklýmkoli jiným polyšákem, kde i když jsou klapky, tak jdou ale dolu jen tak nějak trošku.

elektronika--serva do většího modelu vubec nemusejí stát balík peněz, v pohodě a dobře poslouží obyč čínská levná serva, jen to chce je už napájet přijímačovými baterkami a nepomlátit ero na žravá levná serva napájená becem z reglu motoru

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 21:22

Pravděpodobně se poohlednu po něčem bazarovém do 2,2 metru. Větší éro už nemám bohužel jak přepravovat. Ani toho místa na létání za barákem moc není na velký model...

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 21:34

jimi-m píše:Pravděpodobně se poohlednu po něčem bazarovém do 2,2 metru. Větší éro už nemám bohužel jak přepravovat. Ani toho místa na létání za barákem moc není na velký model...


tak do 2,2m, to si přesně pořídíš v dýhopolyši ero, kterýho se budeš chtít do roka zase zbavit,pokud takové ero neplánuješ i na svah, to bych pak možná spíš zvážil kompozitové corádo.

pod 3 metry je problém létat termiku, pokud to není nějaké káčko, nebo Rcenko, které umí vylizovat bublinky nízko nad zemí a jde o opravdu lehký model.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 21:46

Hele, já nejsem moc náročný. Než se rozpadl Easystar, celkem i vyhovoval. Pak jsem přišel na to, ze jsou i letavejsi modely než je EPP. Nehodlám někde lovit jen termiku, od toho to má vrtuli, abych si s tim vyletěl nahoru. O závodní kariéře nepřemýšlím :mrgreen: Takže fakt nějaký univerzál, se kterým se dá i blbnout ale i pěkně plachtit. To mi žádné EPP neumožní ...

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 22:07

jimi-m píše:Hele, já nejsem moc náročný. Takže fakt nějaký univerzál, se kterým se dá i blbnout ale i pěkně plachtit. To mi žádné EPP neumožní ...


to se ale obávám, že neumožní být univerzál ani cca 2,2 dýhopolyš.

ale není nad vlastní zkušenosti.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 22:30

Ahoj,

posledních několik týdnu řeším to samé a stále se nemůžu rozhodnout :(
Ale moji dva poslední favorité jsou Butterfly nebo Olympic od Topmodel CZ

PH

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

úte 22.03.2016 23:21

modrus píše:Ahoj,

posledních několik týdnu řeším to samé a stále se nemůžu rozhodnout :(
Ale moji dva poslední favorité jsou Butterfly nebo Olympic od Topmodel CZ

PH


při rozpětí něco málo přez 2 metry a s letovou váhou 1,4 a víc tady budeš o termickém létání jenom číst, vyjma možná dvou podařených víkendu, kdy se trefíš do podmínek, kdy létají jak se říká i vrata od chlíva.

ona ta termika je i víckrát do roka, ale výrazněji to běžně nosí až třeba nad 200 m a tam už začíná být 2 metrovka špatně vidět--abys mohl stoupat ještě výš. pokud ero do dvou metru a plánovat termické létání, tak je potřeba být letovou váhou pod 1kg.pak jde létat i pidibubliny nízko nad zemí.

nekompozitová dvoumetrovka nad 1 kg bude většinou jen hodnější motorák.

to, že nechci létat soutěžně ale jen pro zábavu ještě neznamená, že nemužu vybírat z modelu, které mají nějaký smysl a proto s nimi někdo létá soutěže.

rozhodně zapomente na rádo by univerzála pod 3 metry, bud musíte volit model spíš pro motorové blbnutí, který bude trochu pevnější, ale nic mnoho termika, nebo lehký model do termiky, ale zase né moc odolný na nějaké blbnutí a přetěžování křídel v přemetech a podobně.

to, že je na bazarech 2-2,5m větronu přez 1,5kg letovky za pár korun k prodeji mraky bude možná z toho duvodu, co tu zminuji.

určitě ale v poho tato velikost a váha přez 1,5kg pro létání na svahu.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

stř 23.03.2016 6:45

Ja by som stavil na osvedčenú dlhoročnú klasiku ako filip 400, filip 600.
rozpätie do 2 m, náklady nízke, váha nízka a krídel si môže postaviť časom aj 5 ks rôznych.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

stř 23.03.2016 7:09

Zdravím,
Šel bych do Filipa 600 od p. Vodínského (Azero), mám jej stále, a nemohu říci špatného slova na jeho adresu.
Rozumná poměr cena/výkon. Kvalitně zpravovaná stavebnice.
Různé kombinace křídel (polystyren-balsa nebo konstrukční křídlo.
Vydrží i hrubší zacházení.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

stř 23.03.2016 8:19

Ja mám Filipa 400, kúpený bol iba trup.
Jedno krídlo mám asi 1,6m do vetra, druhé 1,96m do termiky.
Kolega má viacero trupov Filip400 /každý s iným chvostom/ a k tomu navzájom kompatibilných 4-5 krídel rôznych veľkostí, mechanizácií a profilov.

Re: Přechod z EPO na "dospělé". Jaký typ křídla?

stř 23.03.2016 8:32

A co třeba Absolution od www.vhmodel.cz? Je to sice třímetrovka, ale s třídílným křídlem, takže do auta to dostaneš lehce. Létám ho 3. sezónu a jsem opravdu spokojen. Jak s letovými vlastnostmi, tak i s kvalitou zpracování.
Odeslat odpověď