Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 10:32 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Zdravim
nedávno se mi do ruky dostal starší štír, původně na 1,5ccm spalovák na pylonu.
Já bych ho ale chtěl přemotorovat na elektro, protože motor k tomu není, a elektro mi prijde hodne jednodužší.

Model ma rozpeti 2,5m a váhu jen se dvema servy 840g.
Zatím myslím že bych tam mohl dát tyhle komponenty, s tím by narostla letová hmotnost na cca 1050g.
Motor: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -gf2215-20
Regulátor: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -serie-20a
Baterka: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... 00-mah-25c
Přijímač by měl být Minima 6T
A serva jsou 2x HS-422
Je to vhodné, nebo byste mi doporučili jinou sestavu?

Na konec bych se chtěl zeptat jestli je nutné mít na elektro motoru sklopnou vrtuli, nebo nevadí když se bude za letu bez motoru volně otáčet?
Předem děkuji za jakékoliv rady.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 10:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8058
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Parametrami ten pohon vyhovuje.
Štandartné servá sú zbytočné, stačia tam aj 15-20 gramové.
Sklopka a nastavená zapnutá brzda je nutná.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 10:47 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Serva jsou v modelu už zabudována sice jsou stará asi 7 let ale nikdy nelétaná.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 11:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 429
Bydliště: Vysočina
Loni jsem to taky u Štíra řešil. Vyměnil jsem spalovák na pylonu za oběžku. Použil jsem motor - co bylo doma ale s vyšším počtem otáček na 1V (kv) aby byla rezerva na vrtuli. Větší než 8" by se nevešla. Sklopka je vhodná ale protože se mně líbí zastavená vrtule na pylonu, tak ji nepoužívám.
Baterku mám větší ale to je věc vkusu. Serva jsou tam 30let stará (FP-F7 Futaba).
A je to pořád příjemný éro...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 11:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Takže na pylonu mi bude stačit jen ta brzda?
A vzhledem k potřebě mensi vrtule mam najit silnejší motor, mebo i tenhle zvládne tu 8" vrtuli?
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 12:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 238
Bydliště: Hodonín/Brno
Pokud bude motor na pylonu, pevná vrtule ,,nevadí", ale brzdu na regulátoru rozhodně nastav (volně se točící vrtule je brzda jak prase - lze využít při strmém sestupu, při nastavené brzdě necháš vrtuli na dva tři zoubky převalovat a krásně tě zbrzdí na přistání - používal jsem na Tracy). Jinak tu pevnou vrtuli použij spíš na otestování, který rozměr bude nejlepší a potom kup sklopku.

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 12:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 429
Bydliště: Vysočina
Nevím jak velká vrtule se vejde na tvůj pylon. Protože se jedná o pomalé éro, vhodnější by byla větší vrtule (a menší stoupání). S menší vrtulí (na př 8x5) to poletí taky ale motor nebude plně vytížen (s bateríí 3S). Záleží co očekáváš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 12:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Puvodne byl na spalovak ktery ho mel jen dostat do vzduchu, a potom uz letat bez motoru.
Tudiz od elektra necekam dlouhy motorovy let, z toho duvodu jsem volil i mensi kapacitu baterek.
Osobne bych byl radsi kdyby na motor stacila 2S baterie, ale to by musel byt pravdepodobne jiny motor?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: ned 21.02.2016 13:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 429
Bydliště: Vysočina
Na 2S určitě jiný motor. Mluvíme-li stále o vrtuli max. 8", potom bude třeba motor alespoň 1700kv a při této hodnotě nebude stoupání modelu nic moc. (Mám vyzkoušeno)

Musím ještě dodat, že záleží i na motoru a tvaru použité vrtule.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 10:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.10.2009
Příspěvky: 195
Bydliště: Třeboňsko
Takto jsem to řešil já a osvědčilo se mi to.:
http://www.rcalbum.cz/model/4073-stir.html


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 16:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4219
Bydliště: Žilina SR
ellet píše:
Nevím jak velká vrtule se vejde na tvůj pylon. Protože se jedná o pomalé éro, vhodnější by byla větší vrtule (a menší stoupání). S menší vrtulí (na př 8x5) to poletí taky ale motor nebude plně vytížen (s bateríí 3S). Záleží co očekáváš.

Ten motor má KV=1200 a hodí se spíš pro 9 až 10-palcovou vrtuli. S 8" vrtulí už bude opravdu podávat menší výkon, poněvadž při 3S se asi dostatečně neroztočí a při 2S už vůbec ne. Ale určitě to poletí a bude stoupat, otázkou však je jak? :?:
Na malou vrtuli na pylonu je třeba hledat motor s vyšším KV kolem 1400 - 1500. Ale pro montáž sklopky do čumáku to může být docela dobrá volba. Výhodou elektromotorů je to, že existuje množství typů různého výkonu a KV, takže není problém přizpůsobit kombinaci motor-vrtule takřka pro jakékoli požadavky. To u spalováků tak snadno nešlo. A jsou na to kalkulační programy, jen je třeba znát pár vstupních parametrů modelu, krom hmotnosti a požadovaného statického tahu taky rychlost letu, aby se mohly stanovit otáčky a stoupání vrtule.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 20:06 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Od modelu necekam zadne velke vykony ani rychlosti. V podstate by melo stacit cca 5min motoroveho letu.
Z toho duvodu bych se nejradsi vyhnul baterce 3s kterou by bec v regulatoru musel snizovat na cca 6v max. Tak mam strach aby se nehral. Mozna je to jen blby dojem.
Predelavka pylonu se mi stejne nakonec asi nevyhne, takze vrtule je asi jedno jaka, ale s tim ze 10" je max potom uz je to moc velky...
Z toho mi vypliva ze by mi, v pripade ze se nebude prehrivat bec, mel stacit i tenhle "malej" motor...
Ovsem mozna veskere tyhle obavy jsou bezpredmetne a prameni jen z me nevedomosti...
Kazdopadne dekuji za rady a za to se mnou mate trpelivost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 20:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4219
Bydliště: Žilina SR
Pokud chceš napájet motor pomocí 2S LiPol, aby se Ti nehřál BEC, a přitom 8" vrtuli, tak bys potřeboval motor s KV=2000 i víc abys z něho dostal s tou vrtulí výkon >100W. Potřebuješ dosáhnout točky 15000 ot/min, spíš i víc.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: čtv 03.03.2016 13:50 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.2007
Příspěvky: 11
Bydliště: Troubky, okr. Přerov
Zdravim,
Dnes mi přišla elektronika, (viz. úvodní post).
Po rozbalení, nejsem úplně moudrý hlavně z připojení motoru a regulátoru.
Motor i regulátor mají tři vývody, Regulátor je má popsané A B C. motor nikoliv.
Dá se to uspořádání podle něčeho zjistit? Nebo je regulátor natolik chytrý že je mu to jedno jak je motor připojený?
Dále předpokládám že regulátor se pouze připojí do "kanálu 1" a serva potom do 2 a 3 a tim to hasne. Případně by se samostatná baterka připojila na "kanál 6"? Tohle si teda pamatuju z doby kdy jsem se tomu věnoval...
Dá se vyřadit funkce BEC, (nejakou programovaci kartou)? Dostal jsem přijimačovou baterii zdarma k obednávce, tak jestli by se nehádala s tim BECem?...

Děkuji za případné odpovědi.
Příloha:
IMG_20160303_123319.jpg
IMG_20160303_123319.jpg [ 48.27 KiB | Zobrazeno 777 krát ]

Příloha:
IMG_20160303_123239.jpg
IMG_20160303_123239.jpg [ 39.72 KiB | Zobrazeno 777 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motorizace štír
PříspěvekNapsal: čtv 03.03.2016 14:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4219
Bydliště: Žilina SR
Azaret píše:
...
Motor i regulátor mají tři vývody, Regulátor je má popsané A B C. motor nikoliv.
Dá se to uspořádání podle něčeho zjistit? Nebo je regulátor natolik chytrý že je mu to jedno jak je motor připojený?

Ať už připojíš ty dráty v jakémkoli pořadí, nic tím nepokazíš, jen se Ti motor může točit do nesprávné strany. Tak na to pozor! Pokud se tak stane, tak směr rotace otočíš prohozením kterýchkoli dvou drátů z té trojice. Pak je dobré si už tu správnou kombinaci na konektorech označit.
Nebo ještě lepší je to sletovat a udělat nerozebíratelné.
Azaret píše:
Dále předpokládám že regulátor se pouze připojí do "kanálu 1" a serva potom do 2 a 3 a tim to hasne. Případně by se samostatná baterka připojila na "kanál 6"? Tohle si teda pamatuju z doby kdy jsem se tomu věnoval...

do 1. kanálu se dává servo křidélek, do 2. výškovky, do 3. motor (tedy i ten regl) a do 4. směrovky. Baterku externího napájení přijímače můžeš dát do kteréhokoli volného kanálu, ale nejlépe někam mezi ty ostatní (přijímače Futaba mívají na to červeně označenou pozici).
Azaret píše:
Dá se vyřadit funkce BEC, (nejakou programovaci kartou)? Dostal jsem přijimačovou baterii zdarma k obednávce, tak jestli by se nehádala s tim BECem?...

Určitě hádala. Pokud má regulátor integrovaný BEC, tak se musí vyřadit, jinak by mu ta samostatná přijímačová baterka mohla uškodit.
Nevím jestli se to dá programově, to záleží od konkrétního typu regulátoru.
Ale každopádně se to dá udělat celkem snadno tím, že se na kablíku k regulátoru přeruší prostřední červený vodič, nejlépe pomocí upravené krátké prodlužky, která bude mít jen krajní dráty (na tom tvém regulátoru je to hnědý a žlutý, na prodlužkách často spíš černý a bílý).

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne čtv 03.03.2016 16:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz