|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Wormsnake
|
Napsal: pát 25.09.2015 20:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Uspořádání ocasních ploch větroně
Chtel bych si koupit vetrone pravdepodobne to bude Astra od topmodel cz . Dela se s klasickymi ocasnimi plochami a s ocasnimi plochami do V.
Chtel bych poprosit nejakeho zkusenejsiho vetronare aby se vyjadril k vyhodam a nevyhodam ocasnich ploch klasickeho usporadani a ploch do V.
Myslim ze uspordani do V bude pro zacatecnika lepsi melo by byt odolnejsi vuci spatnym pristanim... Ale letove vlastnosti budou asi lepsi u klasickeho usporadani. U usporadani ocasnich ploch do V musi dochazet pri potlaceni nebo pritazeni k aerodimamickym stratam protoze kormidla pusoby castecne proti sobe, nebo se pletu?
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: sob 26.09.2015 0:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Wormsnake píše: [b]
Myslim ze uspordani do V bude pro zacatecnika lepsi melo by byt odolnejsi vuci spatnym pristanim...
zásadní výhoda, pokud odejde jedno pidi servo poloviny výškovky, stále mužeš výškovku řídit druhým motýlem, u klasického řešení--výškovka--směrovka, pokud odejde výškovkové servo, je konec a je to jen o náhodě, jak to o tu zem pleskne.pokud nemáš s motýlem designový problém větron na ocase s véčkem, jdi do motýla
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 26.09.2015 1:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Wormsnake píše: [b] Ale letove vlastnosti budou asi lepsi u klasickeho usporadani. U usporadani ocasnich ploch do V musi dochazet pri potlaceni nebo pritazeni k aerodimamickym stratam protoze kormidla pusoby castecne proti sobe, nebo se pletu? ě motýl je opravdu náročnější na nastavení poměru výchylek--výškovka--směrovka, pokud budeš chtít létat nějaké soutěže s kompozitovým modelem v uspořádání ocasních ploch do v, bude určitě potřeba si s tím pohrát,osobně jsem to nikdy neřešil, pokud pro zábavu a jen svoje potěšení, vystačíš si se seřízením těžiště, aby to na těžký čumák nedělalo přez přitaženou výškovku která eliminuje ten těžký čumák---sudovité výkruty--znalci hledají problém ještě v diferenciaci křidélek , ale znalci nemívají nikdy těžký čumák, to je opravdu základ pro rovný výkrut, bez kterého nemá smysl pokračovat v doladění. s véčkem chybu neuděláš, pokud ti pohledově nevadí ero s véčkem.
|
|
Nahoru |
|
|
Genagen
|
Napsal: sob 26.09.2015 12:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.1.2010 Příspěvky: 1657 Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Motyl se afaik dela hlavne proto, ze ma mensi odpor nez klasicke usporadani. Pro zacatecnika bych doporucil klasiku - motyl je narocnejsi na serizeni. Dalsi vyhoda klasiky je, ze velmi casto jde udelat odnimatelna vyskovka, co z setri celou radu problemu pri transportu nebo ulozeni.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: sob 26.09.2015 16:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Asi bych to videl na klasicke usporadani ocasnich ploch, bude jednodussi serizeni modelu a navic sem me liby klasicky design.
Ale jestli jeste nekdo ma k tematu co rict prosim piste budu rad za kazdou informaci.
Jinak dekuju za Vase nazory!
PS: Vlakno k modelu Astra od topmodel cz tu je nebo neni? Hledal jsem ho ale nazev se kryje s astra model a nic kloudnyho sem nenasel (jen zminky v jinych vlaknech).
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 26.09.2015 19:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
pepin: jen tak pro zajímavost, kolikrát ti odešlo servo ve výškovce? Lítám 25 let a mě ještě ani jednou. K dotazu. Již léta se názory nejlepších v této otázce různí. Setkal jsem se s jedním i druhým. Jednu dobu byl motýl "módní hyt". Já to dělám takhle, na přepravu, výrobu a častou montáž je podle mě vhodnější klasické ocasky. Pokud letadlo stavím klasicky, volím tohle. Pokud ho kupuji hotové, volím podle toho, co mu víc "sekne". Seřídit a lítat jde s oběma. Neznám model na jaký to chceš, ale nevidím problém u téměř žádného letadla, ani v jedné variantě.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 26.09.2015 19:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Golfista píše: pepin: jen tak pro zajímavost, kolikrát ti odešlo servo ve výškovce? Lítám 25 let a mě ještě ani jednou.
u větroně pouze jednou, u 3D epp poletuch víckrát, z okolí si matně pamatuji na nějakou větronovou-4m kompozitovou maketu, se kterou se mu podařilo náhodně v houpání vcelku bez ujmy sednout po kleklém výškovkovém servu na zádech. mě moc serva na výškovce opravdu neodcházejí, i tam, kde má být dle výrobce třeba 20g servo pro výškovku ve směrovce to většinou překopu tak, abych měl pro výškovku servo standatrtní velikosti v čumáku a výškovku honím lanovodem, i když to není uplně přesný pevný náhon.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: sob 26.09.2015 20:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Lítal jsem i malé modely. Stavěl jsem minimakety z balzy do 400mm rozpětí a opravdu jsem se s kleklým servem nesetkal. Před týdnem jsem zrušil dva úplně nové F3K modely (všechny serva KST) a nepovedlo se mi přijít nato proč. Servem to ale nebylo. Nebylo to ničím, co mě napadlo zkoušet a testovat. Ptal jsem se, protože jsem prostě moc zvědavý. Ale nezasírejme tohle vlákno. Sem to nepatří a omlouvám se. Už jsem zticha.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: sob 26.09.2015 20:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
To ze Vtail snese poruchu jednoho serva me predtim nedoslo, takze pro me dobra informace. Pravdepodobnost tehle poruchy me prijde ale mala. Takze zatim u me vede klasika.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 26.09.2015 22:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Golfista píše: Ptal jsem se, protože jsem prostě moc zvědavý. Ale nezasírejme tohle vlákno. Sem to nepatří a omlouvám se. Už jsem zticha. v pohodě, v době blbnutí s 3D epp poletuchama jsem odpravoval serva vcelku pravidelně a rychle, vyvrcholilo to testem, kolik a jak dlouho vydží serva křidélek při výkrutu do kruhu--víc, jak 3 minuty nikdy žádné nedalo , tehdy mi došlo, že malé servo-- malý motorek, je prostě malý motorek a ty pidi kartáčky to prostě v setrvalé zátěži vzdaj--čti, koupil jsem nové servo a to znovu do tří minut ve výkrutech do kruhu shořelo.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: ned 27.09.2015 8:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
pepin píše: v pohodě, v době blbnutí s 3D epp poletuchama jsem odpravoval serva vcelku pravidelně a rychle, vyvrcholilo to testem, kolik a jak dlouho vydží serva křidélek při výkrutu do kruhu--víc, jak 3 minuty nikdy žádné nedalo , tehdy mi došlo, že malé servo-- malý motorek, je prostě malý motorek a ty pidi kartáčky to prostě v setrvalé zátěži vzdaj--čti, koupil jsem nové servo a to znovu do tří minut ve výkrutech do kruhu shořelo.
Pujde spis o prevody v EPPoletet byvaji serva s plastovymi prevody dal bych nejake "lepsi" s kovovymi prevody z HK sam sem GAMU 2100 kupoval v kitu a serva s kovovymi prevody zvlast...
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 27.09.2015 18:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
Wormsnake píše: Pujde spis o prevody v EPPoletet byvaji serva s plastovymi prevody dal bych nejake "lepsi" s kovovymi prevody z HK sam sem GAMU 2100 kupoval v kitu a serva s kovovymi prevody zvlast...[/quote] ne o převody nejde, odchází utahaná elektronika, dokud byli pidi serva ještě drahý, vozil jsem je na opravu k hnízdilovi--někdy pouze vadná deska elektroniky, častěji ale i spálený motor a následně spálená elektronika. spálenek 8-20g serv mám doma opravdu pytel.
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: ned 27.09.2015 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
Dobra tedy ja zas tolik zkuseno se malymi servy nemam letam zatim jen kratce. Prosim vratme se k tematu vlanka tedy k ocasnim plocham vetronu. Ale dik kazda informace se zacatecnikovi jako ja hodi.
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|