RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
ION Pro+ motorizacia http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=73202 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | dudaj [ čtv 16.07.2015 16:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ION Pro+ motorizacia |
mab píše: Zajímavá reakce. Proč bys měl odpovídat? Protože si myslím, že nemáš pravdu a poukázal jsem na to. Jestli se pletu já, tak bych to taky rád věděl. Naco je hotlinerům statický tah? Potažmo co nevyšší g/W. Proč se má s ION Pro+ hnát za statickým tahem? Ještě pár čísel o jednom z pohonů, které mám možnost zkoušet. Hyperion GS3032-08 (699kv) regl100a LiPo 6s3300mah a k tomu vrtule RFM 13x10,5 (tu mám na modelu) 1,77 g/W stoupání 27,9m/s Tak dáme RFM 11x6,5 Hmm výrazně menší vrtule a přitom výrazně vyšší g/W? 3,90 g/W stoupání 11,6m/s To by mě vážně zajímalo co si vybereš do ION Pro+. dobře.omlouvám se, jestli jsem tě na začátku špatně pochopil. Napsal jsem toho spoustu, ale napadla mi jedna věc, tak jsem to smazal a zjednoduším to. Bylo by zajímavé změřit otáčky na zemi a při plné rychlosti. Podle rozdílu otáček - poměrově bych v e-calcu zmenšil stoupání vrtule proti skutečnosti. Uvidíš co z toho vyleze. Můj názor je,že bavit se o druhé vrtuli nemá smysl - ta motor nezatěžuje a po odlehčení už vůbec ne, Nemůžeš srovnávat efektivitu při různém statickém tahu . Ta první ho přetěžuje i za letu a zbytečně ztrácíš na výkonu a utrácíš za topení. (podle e-calcu !) nevím kolik je tvoje letová váha, ale spíš bych viděl vrtuli 13/8 , 13/9 (co ukazuje ecalc) Počítám že by to mohlo stoupat stejně,možná víc, ale s menší spotřebou - záleží na váze modelu . Tu taky neznám. Tu rychlost stoupání udáváš skutečnou, nebo z e-calcu ? Protože ten e-calc je hodně orientační a skutečnosti - proudy , otáčky a výkony mohou být dost jinde. A ten statickej tah - taky je důležitá skutečnost. Prostě e -calc je berlička a doladit se musí podle skutečných tahů a spotřeb. koukal jsem na Leopard a v výrobce s nějakou vrtulí a napětím udává tah 6,4 kg a e-calc 8,6 kg !! To je hodně jinak |
Autor: | tomashr [ čtv 16.07.2015 17:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ION Pro+ motorizacia |
Dovolím si tvrdit, že statický tah u hotlinera je naopak důležitý poměrně málo... Viděl jsi už někdy F5B pohon s nadčtvercovou vrtulí? Staticky je tah extrémně malý, ale jak se model rozletí, tak vrtule najednou začne zabírat až extrémně. Příklad od maba je o tom samém, byť méně vyhrocený - i u jeho vrtule 13x10,5 se už projeví výrazně lepší chování až od jisté rychlosti... Na tohle se u hotlinera nesmí nikdy zapomenout, chci li stoupat 20m/s či dokonce 40m/s (a více), tak mě zajímá chování vrtule právě při té větší rychlosti a čím je požadované stoupání (či rychlost průletu) vyšší, tím bude rozdíl proti statickému tahu větší. |
Autor: | dudaj [ čtv 16.07.2015 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ION Pro+ motorizacia |
tomashr píše: Dovolím si tvrdit, že statický tah u hotlinera je naopak důležitý poměrně málo... Viděl jsi už někdy F5B pohon s nadčtvercovou vrtulí? Staticky je tah extrémně malý, ale jak se model rozletí, tak vrtule najednou začne zabírat až extrémně. Příklad od maba je o tom samém, byť méně vyhrocený - i u jeho vrtule 13x10,5 se už projeví výrazně lepší chování až od jisté rychlosti... Na tohle se u hotlinera nesmí nikdy zapomenout, chci li stoupat 20m/s či dokonce 40m/s (a více), tak mě zajímá chování vrtule právě při té větší rychlosti a čím je požadované stoupání (či rychlost průletu) vyšší, tím bude rozdíl proti statickému tahu větší. No ale z něčeho se musí vycházet. Třeba dmychadlo mám navržený na rychlost výtoku vzduchu 500 km/h Při tomto se edf prakticky ve 150 km/h (odhad) neuvolní . Dělá to asi při 150 A 5A. Statickej tah přes 9 kg . A stoupání (32cm) vůči průměru(12 cm) by mohla závidět lecjaká vrtule . Když budu mít 6 kg tahu- nepoletí to. Když budu mít místo 150 A odběr 200 A mám kamna. U vrtule je to horší, že laboruji ještě s průměrem. Když na zemi budu mít statickej tah v jeho případě 6 kg a rychlost proudění vzduchu třeba 350 km/h , a rozumnou spotřebu, tak třeba přidám maličko na stoupání a jdu do vzduchu. Ale když podle E-calcu uberu stoupání z 10,5 na 8 a jsem stále v červených číslech tak bude něco špatně. Mimochodem 100 km/h rychlost není mnoho. Vrtule se trochu uvolní, trochu se sníží spotřeba a vzrostou otáčky. Zajímalo by mne , jestli tady měřil skutečné rozdíly ve spotřebě a otáček - let proti tomu, když to drží v ruce. Záleží samozřejmě na průměru vrtule - čím větší průměr, tím větší uvolnění, ale taky menší výsledná rychlost, ale vše samozřejmě souvisí se vším. Ještě bych doplnil- stále se říká statický tah - jako že se nepohybuje model, ale proud vzduchu před vrtulí se nasává a čím rychleji, tím rychleji proudí i k vrtuli. Takže vlastně statický tah je dopředná síla pohonu v proudu vzduchu, jehož rychlost se o něco zvýší. hrál jsem si s e-calcem u Vaškova dmychadla a Megou spotřebu vypočítal o 15 % větší a tah o 35 % nižší !!! Než udává Vašek. A Vašek nekecá. V tom mu věřím - takže info z e-calcu je úplně o ničem hoši. Má smysl se bavit nad skutečnými hodnotami |
Autor: | Memory [ pát 17.07.2015 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ION Pro+ motorizacia |
Tak jak píšete cokoliv jsem zadal do e-calcu tak se výsledek skutečnosti moc nepřibližoval .Buď najít na fórech osvědčeny pohonný setup nebo koupit pár vrtulí různých rozměrů , zkoušet a měřit proud staticky ,aby to podle výrobce vydržel .Za letu se pohon odlehčí a proud klesne tak asi o 20 procent dle stylu létání . -Dávat do IONa motor s převodovkou je podle mě zbytečnost ,protože dvou metrový ION vyšší rychlost jak 40m/s nevydrží. S křídlem v celku možná ano ,ale s děleným chytá flutter-viz video https://www.youtube.com/watch?v=tK5plOl5h1Y -Tady jsou odkazy na RC album :http://www.rcalbum.cz/model/8341-minion2.html ,http://www.rcalbum.cz/model/6909-minion.html . Jsou to sice MINIONy s křídlem v celku, ale jsou stejné jako IONy akorát mají menší křídla cca 30cm .Pohony s motory MEGA ,které jsou zde popsány jsou vyzkoušené a bezproblémové ,pro IONa to chce vrtuli trochu vyšším průměrem a nižším stoupáním . |
Autor: | slavoo [ sob 19.03.2016 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ION Pro+ motorizacia |
__________________ |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |