Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 17:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
mab píše:

Zajímavá reakce.
Proč bys měl odpovídat? Protože si myslím, že nemáš pravdu a poukázal jsem na to. Jestli se pletu já, tak bych to taky rád věděl.
Naco je hotlinerům statický tah? Potažmo co nevyšší g/W.
Proč se má s ION Pro+ hnát za statickým tahem?

Ještě pár čísel o jednom z pohonů, které mám možnost zkoušet.
Hyperion GS3032-08 (699kv) regl100a LiPo 6s3300mah
a k tomu vrtule RFM 13x10,5 (tu mám na modelu)
1,77 g/W stoupání 27,9m/s

Tak dáme RFM 11x6,5 Hmm výrazně menší vrtule a přitom výrazně vyšší g/W?
3,90 g/W stoupání 11,6m/s

To by mě vážně zajímalo co si vybereš do ION Pro+.


dobře.omlouvám se, jestli jsem tě na začátku špatně pochopil.

Napsal jsem toho spoustu, ale napadla mi jedna věc, tak jsem to smazal a zjednoduším to.
Bylo by zajímavé změřit otáčky na zemi a při plné rychlosti.
Podle rozdílu otáček - poměrově bych v e-calcu zmenšil stoupání vrtule proti skutečnosti.
Uvidíš co z toho vyleze.
Můj názor je,že bavit se o druhé vrtuli nemá smysl - ta motor nezatěžuje a po odlehčení už vůbec ne,
Nemůžeš srovnávat efektivitu při různém statickém tahu .
Ta první ho přetěžuje i za letu a zbytečně ztrácíš na výkonu a utrácíš za topení. (podle e-calcu !)
nevím kolik je tvoje letová váha, ale spíš bych viděl vrtuli 13/8 , 13/9 (co ukazuje ecalc)
Počítám že by to mohlo stoupat stejně,možná víc, ale s menší spotřebou - záleží na váze modelu .
Tu taky neznám.
Tu rychlost stoupání udáváš skutečnou, nebo z e-calcu ?
Protože ten e-calc je hodně orientační a skutečnosti - proudy , otáčky a výkony mohou být dost jinde.

A ten statickej tah - taky je důležitá skutečnost.
Prostě e -calc je berlička a doladit se musí podle skutečných tahů a spotřeb.
koukal jsem na Leopard a v výrobce s nějakou vrtulí a napětím udává tah 6,4 kg a e-calc 8,6 kg !!
To je hodně jinak :D

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 18:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3785
Dovolím si tvrdit, že statický tah u hotlinera je naopak důležitý poměrně málo... Viděl jsi už někdy F5B pohon s nadčtvercovou vrtulí? Staticky je tah extrémně malý, ale jak se model rozletí, tak vrtule najednou začne zabírat až extrémně. Příklad od maba je o tom samém, byť méně vyhrocený - i u jeho vrtule 13x10,5 se už projeví výrazně lepší chování až od jisté rychlosti...
Na tohle se u hotlinera nesmí nikdy zapomenout, chci li stoupat 20m/s či dokonce 40m/s (a více), tak mě zajímá chování vrtule právě při té větší rychlosti a čím je požadované stoupání (či rychlost průletu) vyšší, tím bude rozdíl proti statickému tahu větší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 19:40 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2190
Bydliště: Zvole u Prahy
tomashr píše:
Dovolím si tvrdit, že statický tah u hotlinera je naopak důležitý poměrně málo... Viděl jsi už někdy F5B pohon s nadčtvercovou vrtulí? Staticky je tah extrémně malý, ale jak se model rozletí, tak vrtule najednou začne zabírat až extrémně. Příklad od maba je o tom samém, byť méně vyhrocený - i u jeho vrtule 13x10,5 se už projeví výrazně lepší chování až od jisté rychlosti...
Na tohle se u hotlinera nesmí nikdy zapomenout, chci li stoupat 20m/s či dokonce 40m/s (a více), tak mě zajímá chování vrtule právě při té větší rychlosti a čím je požadované stoupání (či rychlost průletu) vyšší, tím bude rozdíl proti statickému tahu větší.


No ale z něčeho se musí vycházet.
Třeba dmychadlo mám navržený na rychlost výtoku vzduchu 500 km/h
Při tomto se edf prakticky ve 150 km/h (odhad) neuvolní . Dělá to asi při 150 A 5A.
Statickej tah přes 9 kg . A stoupání (32cm) vůči průměru(12 cm) by mohla závidět lecjaká vrtule .
Když budu mít 6 kg tahu- nepoletí to. Když budu mít místo 150 A odběr 200 A mám kamna.
U vrtule je to horší, že laboruji ještě s průměrem.
Když na zemi budu mít statickej tah v jeho případě 6 kg a rychlost proudění vzduchu třeba 350 km/h ,
a rozumnou spotřebu, tak třeba přidám maličko na stoupání a jdu do vzduchu.
Ale když podle E-calcu uberu stoupání z 10,5 na 8 a jsem stále v červených číslech tak bude něco špatně.
Mimochodem 100 km/h rychlost není mnoho.
Vrtule se trochu uvolní, trochu se sníží spotřeba a vzrostou otáčky. Zajímalo by mne , jestli tady měřil skutečné
rozdíly ve spotřebě a otáček - let proti tomu, když to drží v ruce.
Záleží samozřejmě na průměru vrtule - čím větší průměr, tím větší uvolnění, ale taky menší výsledná rychlost,
ale vše samozřejmě souvisí se vším.


Ještě bych doplnil- stále se říká statický tah - jako že se nepohybuje model, ale proud vzduchu před
vrtulí se nasává a čím rychleji, tím rychleji proudí i k vrtuli.
Takže vlastně statický tah je dopředná síla pohonu v proudu vzduchu, jehož rychlost se o něco zvýší.


hrál jsem si s e-calcem u Vaškova dmychadla a Megou
spotřebu vypočítal o 15 % větší a tah o 35 % nižší !!!
Než udává Vašek. A Vašek nekecá. V tom mu věřím - takže info z e-calcu je úplně o ničem hoši.
Má smysl se bavit nad skutečnými hodnotami

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 23:37 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.3.2011
Příspěvky: 20
Bydliště: Brno
Tak jak píšete cokoliv jsem zadal do e-calcu tak se výsledek skutečnosti moc nepřibližoval .Buď najít na fórech osvědčeny pohonný setup nebo koupit pár vrtulí různých rozměrů , zkoušet a měřit proud staticky ,aby to podle výrobce vydržel .Za letu se pohon odlehčí a proud klesne tak asi o 20 procent dle stylu létání .
-Dávat do IONa motor s převodovkou je podle mě zbytečnost ,protože dvou metrový ION vyšší rychlost jak 40m/s nevydrží. S křídlem v celku možná ano ,ale s děleným chytá flutter-viz video https://www.youtube.com/watch?v=tK5plOl5h1Y
-Tady jsou odkazy na RC album :http://www.rcalbum.cz/model/8341-minion2.html ,http://www.rcalbum.cz/model/6909-minion.html . Jsou to sice MINIONy s křídlem v celku, ale jsou stejné jako IONy akorát mají menší křídla cca 30cm .Pohony s motory MEGA ,které jsou zde popsány jsou vyzkoušené a bezproblémové ,pro IONa to chce vrtuli trochu vyšším průměrem a nižším stoupáním . :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: sob 19.03.2016 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2008
Příspěvky: 987
Bydliště: Holíč (SK)
Obrázky: 13
__________________


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz