px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: sob 04.07.2015 16:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Řeším stejný problém,zvítězil Fascinacion...už je doma ,vypadá dost dobře. S házením jsem neměl problém ani u čtyřmetrovky a to používám relativně velmi slabé motory.
P.s. Ono najít termiku je příjemné ale šťastně ji opustit bývá dost napínavé,na to jsem myslel při výběru dost!


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 5:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1253
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
mirek100 píše:
JNa kompozitový model je ale potřeba dávat hodně pozor. Ve vzduchu je to v pohodě, jinak je to křehké a náchylné na zacházení. Absolution je polystyren a dýha s fólií. To je snad nerozbitné.

Absolutiona jsem viděl, vzhledově se mi líbí, ale podle mně už to není takový lehouš = větší výška nutnost, což jen potvrzuješ s tím Storkem. Hmm, na modelbazaru jsem jeden viděl, zkusím mu napsat, za jakou by byl cenu. (A doufám, že mě nikdo nepředejde, na Enjoy jsem psal prodávajícímu a větroň byl 30 minut zamluven :) )
A s tou odolností - proto právě ten Vektor XXL - ta technologie je stejná - dýha plus polystyren.

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 8:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8123
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Jindra_S píše:
... proto právě ten Vektor XXL - ta technologie je stejná - dýha plus polystyren.

A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 8:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 490
Bydliště: Žamberk
LV píše:
A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"?

Tak to bohužel je. Dýha a polystyren není technologie pro superlehké éro. Pro každodenní létání a převážení je to ale opravdu odolné.

Jistě stojí za zvážení vakuovka kategorie RCEV - rozpětí do 254 cm. To je lehouš jak hrom, skladné taky a vylétáš s tím kdejakou bublinu.
Nebo ještě www.hobbyarena.cz - K3000 nebo teď nově K3600, ale to už je asi mimo tvá kritéria.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 9:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1253
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
LV píše:
A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"?


IMHO tolik ne. Na začátku přesněji vysvětluji, jaké jsou požadavky a název vlákna není "Nejlehčí elektrovětroň".

Jinak ta závislost na technologii není tak jednoznačná (=ano, technologie má jistě své limity, ale Absolution a Vektor jsou stejná technologie a rozdíl ve váze je značný):
Vektor XXL - cca 1,5 kg při 3m
K3000 - cca 1,3 při 3m
Absolution - cca 3 kg při 3m
Stork - 2kg při 2,65m

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 10:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2011
Příspěvky: 490
Bydliště: Žamberk
A to můj Stork je proti 1,5 Kg závodním chrtům pěkně obézní.
U Absolutiona je problém servo ve směrovce, poměrně krátký nos a proto nutná těžká baterie. Já vozím 315 g. 4S, 2,9Ah.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 20:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 8.1.2012
Příspěvky: 144
Bydliště: ¨Libina
Je to teda trochu od věci ,ale jak je to s tou křehkostí u kompozitů.Na soutěžích je při přistání zapichují,ne teda elektry . Nevím zda by to šlo i s polystyrenem.

_________________
koksák


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: ned 05.07.2015 21:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2009
Příspěvky: 2405
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
S celokompozitem nesmíš udělat hvězdu. To je jistá smrt. Tvrdší přistání mu neuškodí. :D

_________________
Ventus 2cx (6m)-11,55 kg, elektro / Stork 8 (3,82 m) / Futaba T18 SZ / Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8 /


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: pon 06.07.2015 22:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3950
STROHUR píše:
Cirruse cca rok létá kolega , pomalý termický autobus. Dle mě strašně měkké křídlo , nesmí za to moc brát prudší obrat by nemuselo přežít.


Hele Cirruse nezlomil snad ještě nikdo - ono to křídlo je gumové, to ano, ale to není synonymum pro málo pevné. Ono ti prostě mění vzepětí, ale nepraskne...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: pon 06.07.2015 22:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3950
ST píše:
Pokud Chceš pokoušet terminku, tak na LS modely zapomeň. Tohle je naprosto ideální záležitost. Sám to mám doma a je to naprosto jiná kategorie. Navíc to vyráběl člověk, který lítá špičku u nás v F3J a F5J. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=98&t=72745.


V tom odkazovaném inzerátu se taktně mlčí o hmotnosti a odhaduji, že na poměry dnešních F5J bude dost velká... Enjoy totiž skutečně skvělý model je, ale aktuálně už je ve verzi 3 a i u ní se jeho tvůrci UL verzím dost vzpírají, minima někde kolem 1700g, v inzerátu je stará verze 1, která bude asi ještě o poznání těžší. Létat bude velice dobře i tak, v tom bych se nijak nebál, ale od toho, co se dnes rozumí pod pojmem F5J, to asi bude relativně daleko (pro rekreaci může být trochu těžší a masivnější model i výhodou).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 5:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1253
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
tomashr píše:
Hele Cirruse nezlomil snad ještě nikdo - ono to křídlo je gumové, to ano, ale to není synonymum pro málo pevné. Ono ti prostě mění vzepětí, ale nepraskne...


To vypadá, že s tímhle érem máš nějaké zkušenosti.
Do jakého větru se s tím dá rozumně létat? Na základě téhle diskuze jsem našel zmiňovaný K3000 a Rimmerovu recenzi. V bezvětří to vypadalo pěkně, ale ve větru to byl (z mého pohledu) jen boj s přírodou nemajíc nic společného s lítáním.

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 7:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3950
Už Cirruse nemám, ale nějakou dobu jsme ho doma měli, nejprve já, pak ho létal syn. Pevnost viz výše - Cirrus (to samé Mandarin) je prostě gumový ve smyslu, že se prohýbá, ale je to záměrný průhyb, který nemá žádné následky. Ono to rozlomit určitě půjde, ale není to zdaleka tak snadné, jak se zdá.

K tomu větru - já tyhle diskuse moc rád nemám. Jde o to, že od jisté síly větru termické létání na rovině nestojí za nic s žádným modelem - točit se dají jen silnější stoupáky a problémy s návratem má i těžší pevný model, pokud fouká třeba 7m/s (opravdu změřených, lidi mají tendenci nadsazovat!!!), tak je létání poměrně naprd skoro s čímkoli. Mám teď na mysli skutečně termické létání s točením bublin z menší výšky, pokud jde o rekreační blbnutí s průlety a spoustou motorování, tak samozřejmě třeba model typu Vikingu hravě zvládne i více, ale na to asi otázka nebyla.

Moje zkušenost je, že Cirrus je na létání příjemný tak do 3-4m/s, přežije i více, ale pak už to není ono. Ale viz výše - on ten rozsah větru, kde už Cirrus "není ono", ale jiný model by byl ještě v pohodě, je ve skutečnosti poměrně malý...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 7:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.7.2009
Příspěvky: 1253
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Díky, samozřejmě mám na mysli změřených.
Ono to pocitové/odhadované porovnávání je trošku na houby. Malá historka - potkal mě kdysi soused z vedlejšího bytu a stěžoval si, že má velkou zimu - něco jako 21°C. Tak jsme se zamýšleli, čím by to mohlo být, všechno bylo stejné jako v mém bytě, kde bývalo přes 25° Nakonec jsem se ho zeptal, čím to měří, protože fakt už jiný rozdíl nás nenapadl. A on bezelstně prohlásil, že teploměr nemá, ale že to přece pozná. Od té doby jsem se s ním na toto téma nikdy nebavil :)

Díky za popis z vlastní zkušenosti.

_________________
-


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 8:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 3950
Jo a ještě poznámka - problém s házením u větších modelů fakt není žádný v případě, že to je koncepce "F5J", případně mírně úhlednějšího modelu (třeba Reichardův Nimbus).
Prostě dokud se trup v pohodě vejde do ruky a hmotnost je do řekněme 3kg, tak není žádný problém... Komplikace nastanou až u polomaket, které prostě v ruce tolik nesedí a jsou těžší, třeba něco jako http://www.rcex.cz/?p=4768 . I podobný model hodit jde, ale tam už je jistý respekt na místě...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lehký elektrovětroň
PříspěvekNapsal: úte 07.07.2015 9:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2481
Bydliště: Praha Letňany
Jindra_S píše:
To vypadá, že s tímhle érem máš nějaké zkušenosti.
Do jakého větru se s tím dá rozumně létat? Na základě téhle diskuze jsem našel zmiňovaný K3000 a Rimmerovu recenzi. V bezvětří to vypadalo pěkně, ale ve větru to byl (z mého pohledu) jen boj s přírodou nemajíc nic společného s lítáním.


Toho Cirruse, kterého tady zmiňuje tomashr mám teď já. Lítal jsem s ním včera, kdy podle windgurua u nás mělo foukat nějakých cca 5m a 7-8 v nárazech. Neměřil jsem to, ale podle toho, jak mávaly stromy a jak je to popsané tady:
http://www.vlajky.cz/informace/informac ... upnice.php
by to mohlo +-odpovídat.

Lítat se dalo a i termika se dala chytit. Ale rozhodně to nebylo na točení bublin kousek nad zemí - pěkně do výšky, tam propátrávat nebe a když to koplo, tak se v tom snažit udržet.
Mimochodem na začátku jsi se ptal na srovnání Vector vs. Cirrus. Zrovna včera jsem lítal s kolegou, který má od LSmodel Etalona (myslím, že ti tady taky psal) - "bratříčka" od Vektora. Pro něj to byl v tom větru trochu větší boj, ale taky se dalo.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tom75 a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz