Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 21:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.11.2014
Příspěvky: 58
I já jsem z toho chlapci opravdu blázen a nikdy bych tomu nevěřil kdybych to neviděl na vlastní oči, ještě jsem se s něčím podobným nesetkal.Ano je to tak že nataženo,páka k sobě jde klapka výškovky nahoru.Odebíráním olova nebo posouváním baterie dozadu posouvám těžiště směrem dozadu.Vždy to tak bylo ale tady je to prostě obráceně.Čím více olova zepředu odeberu tak tim víc musím výškovku natahovat směrem nahoru.Já motorový let neřeším já jsem jen napsal že pokud je výškovka v nule tak motorový let je vpořádku,model stoupa pod uhlem asi 35-40 stupnu.Těžiště měřím u kořenového žebra tak jak je na té fotce a tam je značka v 33mm. Dělám to tak že s modelem nastoupám do nějaké výšky odhad 100-150 m uplně uberu plyn a začnu model trimovat.U tohoto modelu nebylo téměř třeba trimovat směr ale jen uhel klesání.Který byl už s těžištěm 33mm od náběžné hrany opravdu velký,z těch 150m bych byl dole tak za 25-30 vteřin.Ale to je jenom muj odhad.Křídla nejsou pokroucená,jsou nepatrně prohlá dolu ale to by asi tento problém nedělalo.Model se nesnažím dojit na malé rychlosti, i když i to jsem zkoušel.Model na malé rychlosti se dost špatně řídí a má tendenci v zatáčkách padat po křídle. S jedním nastavením těžiště, lze nastavit různé přitažení výškovky pro klouzavý let.S tím těžištěm 46mm a vystřelením nahoru v testu si nejsem jist zda jsem to nepotápěl moc dlouho.Byl to jen jeden let a stašně špatně se to řídilo.Byl jsem rád že jsem to pomocí gyra dostal na zem a model nezazdil.Dál s těžištěm už bych určitě nešel.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 23:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Rád dělám chytrého, ale v tomhle případě už opravdu nevím, co bych ti poradil.
Určitě se vrať s těžištěm třeba na těch 37mm, ať nemáš problémy se stabilitou.
Zkus jestli někde nejsou vůle (ale vnitřně jsem přesvědčený, že by způsobovaly opačné chování), např. ve výškovce nebo klapkách a křiídélách. Nebo jestli se ti pod tlakem neprohýbají táhla. Nebo jestli se ti za letu nepohybuje akumulátor.
Taky bych zkusil, jestli nejde nastavit menší přitažení výškovky, model trochu urychlit a srovnat do kluzu. Resp. jestli v tom kluzu na vyšší rychlosti nezůstane (i s méně přítaženou výškovkou).
Další moje teorie zahrnuje výškovku v úplavu. Ale proč při běžném kluzu při malých rychlostech?
Hlavně mě neber moc vážně, teď už opravdu fantazíruju.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 0:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2010
Příspěvky: 1657
Bydliště: Praha
Blog: Zobrazit blog (1)
Ilja 59 píše:
Byl jsem rád že jsem to pomocí gyra dostal na zem a model nezazdil.

omlouvam se, jestli reknu neco nevhodneho - ale na trimovani vyskovky a dive test - nezapominas vypnout gyro? to je snad to jedine, co me jeste napadlo, ze by mohlo zpusobit tohle divne chovani.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 8:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Hele a nelítáš omylem v poloze na zádech, tedy směrovkou dolů? Tím by se vše vysvětlovalo.
(No, to byl jen pokus o vtip v tom zoufalství :lol:)

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 8:57 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.11.2014
Příspěvky: 58
Woita píše:
Hele a nelítáš omylem v poloze na zádech, tedy směrovkou dolů? Tím by se vše vysvětlovalo.
(No, to byl jen pokus o vtip v tom zoufalství :lol:)

:lol: :lol: :lol: Nemám slov a také už mě to příjde k smíchu.
To gyro je vypnuté dal jsem ho tam jen pro případ.Je na třípolohovém přepínači.A dole je vypnuto.
Tak,jedno výškovkové servo jsem dal pryč,stejně asi na tak malou výškovku bylo zbytečné dávat 2 serva.Táhla v trupu jsem spojil a výškovku tahám jen 1 servem.A pujdu to zkusit.
Příloha:
02072015089.jpg
02072015089.jpg
[ 55.24 KiB | Zobrazeno 674 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 9:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Tak držím palce!
Mimo téma tvého původního dotazu:
Můžeš se trochu rozepsat o vybavení?

Baterie, vrtule, motor, hmotnost, ....
Zajímá mě to, protože právě dokončuju podobný éro.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 9:19 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.11.2014
Příspěvky: 58
Serva v křídle 4x HS 70MG,v trupu ted už jen 2x HS 85MG.Motor AXI 2826/10 vrtule 13x8,baterie 3 článek 4000mAh,regulátor 65A,momentální hmotnost je ted 2550g.
Baterie je na suchém zipu a ještě zipem zapnutá a tak se nemá jak posouvat.Vrátím se ale s těžištěm k té poloze okolo 30mm tam to tak vypadalo že to je nejlepší popřípadě zkusím jít ještě níž.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 10:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Ilja 59 píše:
......

Díky za údaje,
tak to nemám s tebou úplně srovnatelné, pouze rozpětí máme podobné (2770mm), ale hmotnost mi vyšla úplně jinde, cca 4.5 kg, 8 serv, šestičlánek 2200mAh. Vrtuli máme také podobnou - 13x6,5. Dosela se to budu bát poprvé hodit, doufám že sem brzo nebudu psát nějaké problémy se zalétnutím :lol:
P.S: Je to éro kterému se říká (asi nesprávně) taky Blaník, správně je to asi Inteco L-213A:
viewtopic.php?f=118&t=70418&p=1231634#p1231634

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 16:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.12.2009
Příspěvky: 856
chová se to při vypnutém gyru (resp. vykuchanem gyru) při dive testu stejně jako při zapnutém?

Jen zoufalý pokus, zda náhodou ovládání gyra nemůže dělat zmatky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L13 Blaník větroň 2700 mm.
PříspěvekNapsal: čtv 02.07.2015 17:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 3.11.2014
Příspěvky: 58
Při dive testu jsem to se zapnutým gyrem vubec nezkoušel.To gyro by to sice krásně srovnalo,ale to tak nejde zalétavat. Při prvních pokusech jsem ho tam vubec neměl.Dal jsem ho tam až ted jak jsem laboroval stím těžištěm.Gyro stím nemá asi nic společného.Používám ho na jiných modelech a tam to je bez problému.Možná na něco ještě příjdu.Zatím ale nevím naco.Zatím chlapci ale děkuji za rady.Pokud to nepujde budu stím lítat tak jak to je.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz