Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2015 18:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Kolegové jaký bude lepší potah na elektrovětroně rozpětí 1700mm Profil E387 předpokládaná letová váha kolem 350g, Použít bud Solarfilm nebo Litespan ? bude to klidný větron na klidné večerní polétání díky za všechny názory .

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2015 19:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 361
Bydliště: Kroměříž
Jestli nechceš honit gramy a výkony, a pohodu si užít už při potahování, dej tam Solarfilm. Oproti Litespanu se ním lépe a rychleji pracuje, a taky Ti při potahování a opravách dost věcí odpustí. Je totiž výrazně více smrštitelný.

Pokud si chceš "zamodelařit" vyber si Litespan.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2015 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Gramy trochu honím a potahovat mě nečiní žádný problém zda Solar ,Litespan ,Airspan či jiné folie je jedno spíš jde o letové vlastnosti co bude lepší .

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2015 21:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 843
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic
Pro malý pomalejší větroň vychází vzhledem k letovým vlastnostem lépe papír nebo nějaká náhražka papíru. Takže za mě Litespan nebo obarvený Vlies.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2015 21:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Papír určitě ne lakovat určitě nechci.

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: čtv 07.05.2015 8:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 361
Bydliště: Kroměříž
OK, takže Litespan.

Můžu se zeptat co je to za éro a v jakém stupni rozpracovanosti je? Pokud to totiž není nějaké retro, nemáš postavená křídla a záleží Ti na gramech a výkonech, pouvažoval bych určitě nad jiným profilem. Jak by řekl strýc Lněnička, kdyby byl od nás: "Epplerovy profile sú dávno překonané."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: čtv 07.05.2015 15:59 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 6.7.2014
Příspěvky: 4
Neviem si dobre predstaviť elektrovetroň o rozpätí 1700mm a váhe 350 gr, v parametroch máš asi chybu. K poťahu: Krídlo potiahnuté fóliu má v tejto kategórii modelov horšie aerodynamické vlastnosti ako Vlies, takže by som Ti poradil Vlies. Model predsa staviaš výhľadovo na dlhú dobu používania, podľa mňa sa oplatí technologický postup, ktorý dá lepšie výsledky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: čtv 07.05.2015 17:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.2.2014
Příspěvky: 1051
Bydliště: Blatnica, SR
S tym konstatovanim pri 1700 mm "vlies" versus "folia" (v mojom pripade IBA oracover) nemas celkom pravdu.
Ak su tie profily rovnake, zalezi od pocasia....
Kolega ma 2 rovnake kridla okolo 1,6 m vlies a oracover. Raz lieta lepsie jedno, raz druhe... Na rovnakom trupe...
Osobne som za foliu, ale iba oracover, s ostatnymi nemam skusenost.
A tu vahu co uviedol, myslel asi vo verzii vetron, teda bez motora...
1,7 m sa s balzovym strojom na termiku bude hybat okolo 500-650g


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: pát 08.05.2015 12:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 243
Bydliště: Hodonín/Brno
Proč by 1,7m elektrovětroň nemohl vážit 350g? Tady má borec 1,57m elektru a váží mu to 135g v plné palbě. Ale to už je extrém...

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2015 17:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Tak jsem začal dneska potahovat Litespanem a jinak ta váha by měla být opravdu komplet kolem 350g jak to potáhnu a osadím dám foto ,vše je stavěné ze 100g balzy.

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2015 20:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Příloha:
ultra angel.jpg
ultra angel.jpg [ 51.49 KiB | Zobrazeno 1449 krát ]
Tak elektrovětron modifikace Rivala je potažený Litespanem a kompletní letová váha včetně 3čl 500mA je 341g chybí pouze příjmač 5g a páky kormidel takže ta letovka bude přesně 350g motor je foxy C2208-1000, serva Waipoint + Graupner, regl 12A Mystery a sklopná vrtule 9*5 Graupner ,příjmač Minima .Tak už dodělat pár drobností a počkat na slušné počasí .A co se týče profilu mám to pro rekreační polétání ale i tak jaký profil by byl vhodnější ??? není problém udělat další křídla.
Příloha:
ultraangel vaha.jpg
ultraangel vaha.jpg [ 51.58 KiB | Zobrazeno 1449 krát ]

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: ned 10.05.2015 22:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 11.6.2012
Příspěvky: 243
Bydliště: Hodonín/Brno
Krásná práce!

_________________
„Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
mkhobby.blog.cz


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: pon 11.05.2015 10:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 361
Bydliště: Kroměříž
Citace:
...jaký profil by byl vhodnější???


No, já tady mám teď rozkreslenou čistou 1,5 m mršku na gumicuk/HLG a rozhoduju se mezi:
HN1033
S3021
S4083
SD7037
AG38

Každý profil má svoje výhody i nevýhody... Ať je to složitost stavby, přesné dodržení profilu minimálně v jeho první třetině, velikost vztlaku vs odporu a podobně, které mají vliv na konstrukční řešení křídla.

Jde o to, že tyto novější profily mají obecně lepší pronikavost, můžeš si proto trochu poodletět s termikou a nemusíš se bát, že se nevrátíš proti větru.

A protože umíme dnes modely stavět lehčí a pevnější, nemusí nás už ani tak zajímat velký vztlak E387. Taky bych se tam asi bál použití na křídlech s malým Re číslem. E387 byla dobrá na nějaký velký hmotný jednokanálový autobus, kde byl vlastně pevně dán úhel náběhu a šlo jen o to, aby to minimálně opadalo.

Jinak už před lety se tady cosi podobného řešilo:
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=128958#p128958
http://rcmania.cz/viewtopic.php?p=773034#p773034


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: pon 11.05.2015 21:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2003
Příspěvky: 1029
Bydliště: Praha 5 Lužiny
Obrázky: 0
Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky .

_________________
https://www.youtube.com/user/blueangel222222/videos


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Potah na elektovětroně
PříspěvekNapsal: pon 11.05.2015 21:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10773
Bydliště: praha 5
blueangel píše:
Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky .


určitě vyzkoušej něco modernějšího,387 ku používám zkostnatěle na samo domo větroně už spoustu let a poté, co jsem koupil moderní rcnko jsem si řekl, že profilu 387 už opravdu odzvonilo, ve větru se mu dopředu prostě moc nechce.Jinak v termice a bezvětří jsem s ním vylizoval bublinky vedle daidalose vcelku v pohodě, ale jak začne trochu foukat, tak je to už špatný.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: hombre333 a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz