martin z
|
Napsal: čtv 14.05.2015 15:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Prasknutý trup - něco podobného jsem předpokládal že se bude dít u modelu Sirius od Reicharda a tak jsem trup zevnitř v oblasti křídla na několikrát vyplnil směsí epoxidu s mikrobalony či co je ten bílej prášek vlastně zač. Přírůstek váhy nízký, vyztužení snad něco platný. Udělal jsem to pak dodatečně i kolem lemu kabiny když mi to tam naprasklo po v protivětru přebržděným přistání na křídlo. Vyztužit to zevnitř uhlíkem by bylo samozřejmě lepší.
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: pon 18.05.2015 13:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Taky jsem to provedl. Tady jsou fotky.
Přílohy: |
IMAG50.jpg [ 38.71 KiB | Zobrazeno 1763 krát ]
|
IMAG51.jpg [ 58.18 KiB | Zobrazeno 1763 krát ]
|
|
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: stř 20.05.2015 6:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
ked to prasklo v rohu otvoru pre spojku krídla,to sa tam zasúva natesno? Väčšinou pri kruhových spojkach to je navolno aby nepraskol trup pri nevydarenom pristatí, spoj trup - krídlo je len cez tie kolíky pri nábežke a odtokovke.
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: úte 26.05.2015 15:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
A takto to vypadá osazené a zapnuté...
Přílohy: |
IMAG65.jpg [ 81.34 KiB | Zobrazeno 1667 krát ]
|
|
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: úte 02.06.2015 18:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
najlepšie je zalietavat v podvečer, vzduch je kludnejší, bola už vo vzduchu ALPINA?
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: stř 03.06.2015 18:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Ještě jsem letos nebyl ve vzduchu. Pokud bude počasí tak to co nejdříve testnu...Teď ještě něco dolaďuji v nastavení výchylek. Rozlétám se a pak ji hodím, věřím že půjde tam kam patří do vzduchu... a ne do země... O tom jak jsem dopadl budu informovat. Jsem zvědav jak dopadne měření proudu do motoru za letu - na zemi jsem překročil max proud o 7A.
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: pon 22.06.2015 10:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Tak buhužel, dvakrát jsem tak tak přistál a napotřetí katastrofa. Cítím se všemi co jsou na tom jak já. Ale musíme jít dál...foto přiložím až ten zápich "vstřebám" - já jsem neskutečnej vůl. Dva dny to vyvažuji a stejně to zapíchnu. Strašně se vzpínala ve velkých "houpačkách" tak jsem posunul těžiště dopředu a pak už jsem to nezvládl. Mimo trup vše přežilo. Ještě tedy nevím co motor (nenašel jsem odvahu ...) Tak to je zatím vše asi na dlouho
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: pon 22.06.2015 12:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
škoda že to tak zle skončilo , Alpina ma plávajucu vyškovku, stou to šlo vyvážit aj bez dovažovania. Ak vzpínanie bolo pri motorovom lete tak zle vyosený motor pri velkom ťahu vrtule. Ak pri kĺzaný tak len vyškovka zle nastavená, ovšem ak sedelo ťažisko od vyrobcu. Plavajúca vyškovka to je prevít
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: pon 22.06.2015 13:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Co se stalo? Tohle už od pohledu přece není druh éra z úzkýma křídlama který bez varování vrtá atd. Zas tak jiný od Laguny a Siriuse to není, tam jsem taky musel posunovat těžiště a asi zmešovat výchylky VOP, ale pak už se to zklidnilo a bylo to dobrý. Ale je fakt, že Lagunu jsem při prvním startu málem taky rozmlátil jak to bylo citlivý a těžiště moc vzadu.
Pokud jsou křídla v pořádku, tak model může mít před sebou ještě dlouhej druhej život s novým trupem..
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: úte 23.06.2015 7:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
ingwarr píše: škoda že to tak zle skončilo , Alpina ma plávajucu vyškovku, stou to šlo vyvážit aj bez dovažovania. Ak vzpínanie bolo pri motorovom lete tak zle vyosený motor pri velkom ťahu vrtule. Ak pri kĺzaný tak len vyškovka zle nastavená, ovšem ak sedelo ťažisko od vyrobcu. Plavajúca vyškovka to je prevít Ahoj, díky chlapi že se mnou cítíte... Foto trupu přiložím v sobotu a v neděli po přezkumu co je ještě v háji Jinak píšeš asi přesně to co jsem absolvoval. Probíhalo to na tři hody: 1/ do pole (ať sejí nic nestane...to jsem si myslel) na 1/2 plynu, hod z ruky proti vánku spíše bezvětří. Let: mírně vzhůru pak prudce do 5m a volný pád (skluz) po levém křídle. Zatím vše bylo OK. 2/ Kontrola všeho... a usoudil jsem, že jsem dal malou počáteční rychlost a moc šikmo vzhůru. Nový start: přímo před sebe, 3/4 plynu hod, opět zatáčí doleva, začne prudce stoupat, pořád točí doleva a prudce stoupá, vyrovnávám a pořád stoupám asi 50m, vypnu motor, okamžitý přechod na pád po křídle (levá) vyrovnávám 1 hup ... 2 hup ... 3hup, vždy přidávám motor ať to nezapíchnu, 5m nad zemí vzdálenost 200m a rychlé přizemnění v místě zhoupnutí (už jsem těžko odhadoval výšku nad zemí...). Moje rozhodnutí: špatné těžiště (moc vzadu). Posun těžiště dopředu, model je pořád OK. 3/ start na 3/4 plynu prudce nahoru, přemet v 15m, vše proběhlo v levé zatáčce a potom "šipka" k zemi... Tak to je celé. Co pak následovalo...no comment
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: úte 23.06.2015 8:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Trup jsem objednal (bude za čtyři týdny) a 5 tisíc v "čoudu". Uvažuji o předletové kontrole někým zkušenějším? Ale nikoho neznám - to dojíždění za prací, nás jednou všechny zničí... Inzerát: Je tu někdo z okolí Olomouce, který na to hodí odborné "oko" před letem. Na letišti nebo v dílně (garáži)??? Další let za dva měsíce...pokud bude vše OK.
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
PavelKK
|
Napsal: úte 23.06.2015 15:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.9.2012 Příspěvky: 179 Bydliště: Olomouc
|
Tak jsem ještě jednou prošel návod a našel asi moji chybu. Cituji manuál strana 18 k Alpina 3001: The correct longitudinal dihedral (decelage) is +1 to +1,3°. This is the angle of the elevator (at the neutral position) with respect to the wing and is best measured with the aid of an incidence meter.
Jestli to dobře chápu (opravte mě) úhel nastavení křídla je zároveň správným úhlem - nulovou (neutrální) polohou výškovky. Či-li výškovka je zvednutá o +1 až +1,3 stupně. Což jsem neměl !!! Tady se už nedá říci moudrý z nebe nespad, ale takového v.la aby pohledal...
_________________ Loop,Calmato,Cherokee,MultiplexGemini,RadianPro,Alpina3001,Bora,Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|