Příloha:
Vyosení 2.jpg
[ 73.46 KiB | Zobrazeno 1317 krát ]
Predne - vyoseni mame dve.
Jedno je doprava a je to kompenzace sikmo nabihajiciho proudu vzduchu od vrtule - vzduch od vrtule jakoby "zataci" - ten se udava cca 1° doprava a zalezi take na velikosti ofukovane SOP. My tady ale spis resime vyoseni dolu, ktere kompenzuje moment tahu motoru vuci tezisti (zjednodusene).
Tak jsem nelenil a nafotil trupy svych modelu. Do fotky jsem se pokusil nakreslit osy motoru. Neni ani tak dulezite to, kam presne vede osa, ale jakym zpusobem (je nad/pod tezistem a hodne/malo)
O spravnosti vyoseni Blizzarda od Multiplexu a MiniCorada asi netreba diskutovat. Obe letadla jsou si velice podobna - jsou to takove ostrejsi warmlinery s podobnym tvarem trupu - jejich vyoseni je take hodne podobne. Osa motoru prochazi pod tezistem kridla, ale ne nijak vyrazne - tim je zaruceno male rameno mezi osou motoru a tezistem a tak modely pod motorem lehce stoupaji vzhuru (tak, jak to ma byt).
Jak uz jsem uvedl ve svem predchozim prispevku, tak Guppy s beznou vrtuli litalo pomalu a v poradku. Po vymene za mensi a rychlejsi vrtuli vzrostla rychlost a to uz vyoseni nestaci. Na obrazku je jasne videt, ze rameno mezi osou a tezistem je vetsi, nez u predchozich dvou pripadu.
Mini Kanja a Canary SQ byly puvodne bezmotorove modely a ja je omotoroval dodatecne. Vyoseni jsem delal od oka. Je videt, ze osy naopak miri nad teziste - podle toho, co jsem psal vyse by ty modely mely spis pod motorem jit dolu. Jenze tyhle dva modely jsou namotorovane malo a tak neni tento efekt tak vyrazny.
Konkretni motorizaci muzete zjistit zde:
http://inc.wz.cz/Letadla-a-hrefhttpinc-wz-czrubrik.htmlM.