RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
L-213A elektro http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=70418 |
Stránka 7 z 7 |
Autor: | pepin [ pon 20.07.2015 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Woita píše: Ty moje brzdy nevyjíždějí nahoru, ale zvedají se jednou stranou, jsou na pantu. odhaduju tak 9x5cm. Na ty brzdy budu muset vymyslet nějakou jako kulisu z kousku "L" profilu nebo tak něco, aby to servo mohlo vyklápět ale taky aby to mohlo držet zavřený. tak to bude v pohodě. jinak ohledně toho pohonu---6čl 2200ma odběr 30 ampér---- já mám 6čl 2650ma odběr určitě přez 50A--tuším mi watmetr ukazoval na zemi cca 1400w--to mi letově tady pro ten typ letadla přijde už použitelný na neopruzující dlouhé nastoupání---při stoupání klesákem už to ale vnímám, že se nahoru--do cca 200-250m hrabu dlouho a i ty 2650 ky dostávají už dost za uši a lepší by byli alespon 3000ma s rezervou možnosti trochu stárnout a pořád táhnout---2200ma si myslím, že pohřbíš velice brzy a postupně asi dospěješ k tomu, k čemu já, že tady s tím erem vyšplhat nahoru a tam se snažit lízat termiku k tomu eru prostě nesedí ---já s ním nevydržím kroužit v komínu delší dobu i když to jde---přijde mi v takovém počasí--kdy to nosí a chci teda létat spíš termiku s foxem přistát a vzít si na termiku a občasný přemet, výkrut ASW. mimo svah to vnímám spíš jako větronový motorák--8-10 minut letu, spíš 8. |
Autor: | Woita [ pon 20.07.2015 22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
pepin píše: jinak ohledně toho pohonu---6čl 2200ma odběr 30 ampér---- .......... Už mám nachystanou větší vrtuli, místo 13x6,5 bude 14x7, slibuju si od toho více proudu (cca 50A), větší tah a taky jsou na ceste lepší baterky. Já pro zálet šetřil co nejvíce hmotností, proto ty první baterky měly okolo 170g (GensAce pouze 20C), ty nové jsou 60C Nanotechy ale skoro 200g, to znamená cca 60g navíc, ale zase drsnější pohon - tedy bude to ještě větší "rakéta", kam se hrabou dmychadlový speciály Ještě jsem baterky nenabíjel, zítra je dám na nabíječku a zjistím kolik to vlastně sežralo. Jak z pohonných (jedna sada pro oba lety), tak z přijímačovek (ty jsem měl raději dvě a po jednom letu vystřídal). Pohonné jsem teď orientačně změřil a mají 11,3V každá. Jedna přijímačovka 4s NiMH ukazuje 5,33V, tedy o tom ani nevěděla. Druhou tady v tom bordelu nemůžu najít Edit: Tak druhá má 5,29V. |
Autor: | Ilja 59 [ úte 21.07.2015 11:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Woita. Pokud chceš startovací vozík tak ti dám ten muj zadarmo. Nebo poštu.Tam kam ted chodím není na něj rovná vhodná plocha a navíc ten muj blaník váží jen 2600g a v pohodě ho hážu sám.Ptám se prvně zde,jinak ho dám do inzerce za odvoz.Fotku najdeš tady. viewtopic.php?f=15&t=72537 |
Autor: | Woita [ úte 21.07.2015 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Teeeda Iljo, to by bylo super! Vozík určitě beru, jestli bys byl ochoten mi ho poslat, rád bych ti za něj něco zaplatil. Určitě se dohodneme, pošlu ti SZ s kontaktem. Předem moc děkuju!!! |
Autor: | Woita [ sob 22.08.2015 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Brzdící štíty (neboli spoilery) jsou už funkční. Ještě neletěly, ale určitě to brzdit bude Ovládané jsou servy MKS DS-450 přes kulisu: Příloha: Příloha: Příloha: Příloha: Otázka je, jestli na ty štíty stačí jako panty kvalitní izolepa (3M Crystal clear)? |
Autor: | Woita [ ned 23.08.2015 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Mechanizace křídla je kompletní, křidélka, klapky, spoilery: Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz |
Autor: | AVALON57 [ pát 18.09.2015 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Ahoj, už to letělo s plnou mechanizací křídla? a jaký z toho máš pocit? Díky Petr |
Autor: | Woita [ pát 18.09.2015 10:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Ahoj, už to s těmi spoilery letělo. Vcelku úspěšně, brzdí to daleko lépe, dokonce jsem byl na přistání nečekaně krátký, tak jsem na začátku dráhy proletěl nějakým plevelem - ale bez následků, éro je pevné. Bude to chtít ještě poladit dva mixy (výškovku pro butterfly a pro spoilery, stále to nemám naladěné). Letěl jsem s tím jen jednou, se zvětšenou vrtulí na 14x7, a ještě budu jednou zvětšovat na 15x7, s tou už by to mělo mít snad odpovídající výkon. Budu muset měřit proud, a taky teplotu za letu (telemetrická čidla mám namontovaná a funkční), sice e-calc mi tvrdí že se to upeče, ale on kecá . Vrtuli 15" RFM čekám každým dnem (možná i dneska), ale o víkendu bude asi pršet, tak nevím jestli to proletím. Zatím to letadlo letělo všeho všudy třikrát, jestli bude pěkný podzim tak lítání teprve začne. Pak sem napíšu čerstvé informace. Bude to chtít lítat a zvyknout si na to, ale bude to fakt dobrý letadlo a polítání bude super! |
Autor: | Woita [ úte 29.09.2015 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
A já pořád špekuloval, jakto že to nelítá samo, že to musím furt řídit. Pak jsem na to přišel: Nebyl tam pilot!!! Tak jsem udělal do kokpitu Helmuta: Příloha: Hlava je vysochaná ze zelené pěnové hmoty, která se používá na aanžování květin. Kukla je z kůže z řádně jetých pracovních rukavic. Brýle - stejná kůže, plus kousek černého kinofilmu a gumový "O" kroužek. Barva - normální Primalex + tónovací pasta. Měl jsem ještě lepší hlavičku, ale díky špatné technologii se mi zničila. Použil jsem bílý matný autolak ve spreji, abych udělal základ na té zelené pěnové hmotě a po vyschnutí laku hlavička popraskala: Příloha: Příloha: Příloha:
|
Autor: | pepin [ úte 29.09.2015 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Woita píše: éro je pevné. Bude to chtít ještě poladit dva mixy (výškovku pro butterfly a pro spoilery, stále to nemám naladěné). Bude to chtít lítat a zvyknout si na to, ale bude to fakt dobrý letadlo a polítání bude super! dnes jsem dostal sodovku od kolegy, že pro plánované 6 servové křídlo pro ero na příští sezonu budu potřebovat i jiný vysílač, abych to mohl odladit--přistání --křidélka, klapky--brzdící štíty létám zájmově a píše se rok 2O15, pujde tam jednoznačně stabilizace. |
Autor: | Woita [ stř 30.09.2015 9:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Jooo, stabilizace... Taky na ní maličko myslím, mám doma jednoho Spirita, tak uvidím časem. Mohlo by to být zajímavé. |
Autor: | pepin [ stř 30.09.2015 23:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Woita píše: Jooo, stabilizace... Taky na ní maličko myslím, mám doma jednoho Spirita, tak uvidím časem. Mohlo by to být zajímavé. mě by teoretricky stačilo head lock servo jen na výškovku--nebo tak nějak, ale u toho mi vadí, že jde jen vypnout head lock, ale klasické gyro jde jen stáhnout na procentech ale né uplně do nuly a na let ho vypnout uplně, ale kuli jednomu 6 servovému křídlu se mi opravdu nechce kupovat jiný vysílač a mimo investice ještě předatlovávat ostatní modely, uvidím, až jestli na něj dám dohromady peníky a jestli to fakt bude nějaký zásadní brutál s klapkama a štítama při přistání. ale vzhledem k tomu, že dvě stabilizace pro plošníky už mám--jedno ero visí na Rané ve skleníku, letos jsem ho nelítal ani jednou, druhou stabilizaci mám ve V1--letos jsem ji taky nelítal ani jednou, asi bych brakoval stabilizaci z těch er a jiný chytřejší vysílač neřešil, navíc po zkušenostech co obnášelo sednout při záletu s V1 bez stabilizace a druhý start a přistání se stabilizací---nooooo, to bych chtěl fakt ladit a ob jedno přistání tu V1 stavět znovu, bez té stabilizace jsem si byl jistý, že prostě nemám vubec šanci sednout bez destrukce, pokud jen nebudu mít hodně velké štěstí,páč bez klapek mi byla dráha krátká a s klapkama si to žilo vlastním životem, druhý start se stabilizací nastavenou odhadem vcelku bez problému---ta V1 je fakt jedovka-- po vyklopení klapek, žádný vzpínání, klonění, naklánění, jen přistání s erem s těžkým plošným zatížením. to samé start V1 ze startovacího vozíku, první start brutus a doslova jen o štastné náhodě--jsem to odlepil ze smyku kolmo na dráhu po smyku, druhý start další den s head lock gyrem na ostruhovém kole vozíku--to jsem už jen přidal plyn, do řízení nehrabal a počkal, až ta V1 z toho vozíku odstartuje. |
Autor: | Woita [ čtv 01.10.2015 7:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Tak to jsou Pepine zajímavý postřehy... Jsem nalomenej tam tu stabilizaci dát. Nejdříve to ale pořádně naladím bez ní (nějak se nemůžu časově dostat s tím víc polítat, letělo to snad jen třikrát). Mám tady plonkovýho Spirita, ze zkušenosti s vrtulníkama to je super věc, teď nově je verze FW i pro plošníky, ale nejsou zatím od nikoho žádné zkušenosti. Jak jsem četl, tak nastavení má být hodně jednoduché. No bude to další zajímavá věc na zkoumání: viewtopic.php?f=107&t=65010&start=990#p1243484 |
Autor: | pepin [ sob 03.10.2015 1:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: L-213A elektro |
Woita píše: No bude to další zajímavá věc na zkoumání: viewtopic.php?f=107&t=65010&start=990#p1243484 minulý týden jsem ho měl doma v ruce--nabídka na testování právě pro větroně, momentálně nemám ale v čem testovat, tak jsem si to jen osahal a vrátil, nic méně pár měsícu zpět jsem k té stabilizaci pro použití do plošníku nějaký nápad měl--kuli záletu a to už v tom softu je prý zohledněné---aby šlo troooošku trimovat, ale stabilizace to nebrala hned jako přebrání řízení a nepřestala hned stabilizovat, jako ostatní stabilizace---prostě aby tam byla v programu volitelná položka většího rozsahu trimu právě pro zálet modelu. |
Stránka 7 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |