px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2015 11:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
Už probíhají poslední dodělávky, zavíčkoval jsem křídlo (krytky serv). Krytky jsou z tenkého laminátu, přilepil jsem je "samolepkou ve spreji" - lepidlem 3M77. Osvědčilo se mi lépe než oboustranná samolepka.
Příloha:
Krytky_serv.jpg
Krytky_serv.jpg [ 104.58 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

Příloha:
Krytka_klapky.jpg
Krytka_klapky.jpg [ 54.25 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

Příloha:
Krytka_kridelka.jpg
Krytka_kridelka.jpg [ 39.55 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

Pak ještě dovážit 15g na ocase. Toho jsem využil a udělal jako zátěž zadní kolečko (kamarád věnoval hokejový puk :idea: ):
Příloha:
Zadni_kolecko.jpg
Zadni_kolecko.jpg [ 65.96 KiB | Zobrazeno 780 krát ]

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: úte 14.07.2015 13:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
Tak to na 99% vypadá, že k telemetrii využiju ten RCDroidBox, čím více ho testuji, tím více jsem nadšen. Od doby řídicí jednotky APM jsem tak hezkou elektroniku pro modelaření neviděl.
Při letu (hlavně při zalétávání) budu potřebovat sledovat proud, napětí pohonné i přijímačové baterie, teplotu motoru a teplotu reglu. No a jako bonus bude výška, rychlost, poloha (na mapě), vario, GPS souřadnice (bezpečnostní prvek pro případ ulítnutí).
Telemetrie se pak dá sledovat na Androidím telefonu nebo tabletu - buď pomocník, nebo mám pěkný otočný držák přímo na RC vysílačce::
Příloha:
Aurora_s_mobilem_02.jpg
Aurora_s_mobilem_02.jpg [ 140.43 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

Příloha:
Aurora_s_mobilem_05.jpg
Aurora_s_mobilem_05.jpg [ 113.68 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

Příloha:
Aurora_s_mobilem_04.jpg
Aurora_s_mobilem_04.jpg [ 108.79 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

Příloha:
Aurora_s_mobilem_01.jpg
Aurora_s_mobilem_01.jpg [ 155.79 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne úte 14.07.2015 14:02, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: úte 14.07.2015 13:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
RCDroidBox (RCDB) jsem zabudoval přímo do vysílačky, takže netřeba nic propojovat ani zapínat. Prostě jakmile zapnu vysílačku, tak už přes BlueTooth vysílá telemetrická data.
Příloha:
RCDB_v Auroře_02.jpg
RCDB_v Auroře_02.jpg [ 69.91 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

Příloha:
Konektor do Spektra modulu_02.jpg
Konektor do Spektra modulu_02.jpg [ 108.89 KiB | Zobrazeno 740 krát ]

Z toho telefonu to pak hovoří (slečna mluví česky), dá se nastavit ledacos. Pravidelná hlášení hodnot v časových intervalech, krizová hlášení, ...
Hlavně abych pro samá hlášení a sledování nezapomněl řídit éro. :lol:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 10485
Bydliště: praha 5
Woita píše:
Z toho telefonu to pak hovoří (slečna mluví česky), dá se nastavit ledacos. Pravidelná hlášení hodnot v časových intervalech, krizová hlášení, ...
Hlavně abych pro samá hlášení a sledování nezapomněl řídit éro. :lol:



vaše ero padá---vaše ero padá

to vidím taky ty blbá krávo ---to vidím taky----- :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 7:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
Jen si dělej srandu - hlášení o klesání se dá taky zapnout :lol:
Bych pak ten displej musel rozkopat! :lol:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 7:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
Jedna z posledních dodělávek - držáky antén z mého oblíbeného materiálu, říkám mu "tvrzený molitan" (používá se na různé tabule v reklamních agenturách). Velmi lehký materiál, dá se krájet nožem, brousit, a výborně se lepí vteřiňákem.
Edit: Jedná se o pěněné PVC desky (známé pod různými obchodními značkami, např. Forex, Ongrofoam, Trovitex, Komatex, Falcon, Lentalight.
Příloha:
01_drzaky_anten.JPG
01_drzaky_anten.JPG [ 60.92 KiB | Zobrazeno 682 krát ]

Příloha:
02_anteny.JPG
02_anteny.JPG [ 74.63 KiB | Zobrazeno 682 krát ]

Příloha:
03_anteny.JPG
03_anteny.JPG [ 75.61 KiB | Zobrazeno 682 krát ]

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: ned 19.07.2015 21:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
Tak dneska, 19.7. ráno, zalítntnuto!
Teda... zalítnuto je silný slovo. Dva starty na jedny baterky. Natrimováno, osaháno.

Nechal jsem se přesvědčit od kolegů zkušených modelářů, abych první let podniknul na opravdickém letišti s dlouhou přistávací dráhou. Díky bohu za to, přistání nebylo snadný ani na té supr_dráze.

Výsledek prvního zalítnutí - Bude to chtít pár úprav:

1. Především vyosení motoru, to jsem moc neodhadnul a je třeba o hodně více potlačit. Bylo to hodně nepříjemný, jakmile jsem vzal za motor, musel jsem dost potlačovat výškovkou, pral jsem se s tím statečně.

2. Větší vrtuli; Se 13x6,5 to na místě žere 30A a to je málo. Rád bych blízko 50A, takže vyzkouším 14x6,5, 14x7 ??? Zkusím to dát do E-calcu, o kolik zvětšit aby bylo o 15A více. Asi pořídím RFM, tohle éro si jí zaslouží. Stávající Aeronautka je přesně na hranici s otáčkami (12.000 RPM).

3. Dodělám ty brzdicí štíty (nechal jsem neosazená serva, ale je to připravené). Těch pár gramů už mě nezabije, a na přistání to brzdím očima, je to raketa. Prý ty štíty dost pomůžou. Teď brzdím Butterfly-mixem, zvolní to tak na polovinu, ale stejně to na přistání letí nekonečně vodorovně a nechce dolů a nechce... Na přistání jsem poprvé nalétával snad desetkrát. :D Při prvním přistání jsem stejně byl dlouhý a přistával jsem až za dráhou do vysoké trávy, podruhé už jsem trefil slušně na dráhu.

4. Asi si budu muset pořídit startovací vozík, sám si to nehodím a s vozíkem by to mohla být skutečná lahoda!

Celkově první dojmy: Letadlo se po odhozu odlepí do vzduchu přímo ukázkové, vzhledem ke hmotnosti se mi to zdá až neskutečný - při odhozu se to prakticky nepropadlo, i když jsem měl slabou vrtuli (se silnější to bude ještě lepsí). Ve vzduchu je to hodný, nezaznamenal jsem ani náznak padání po křídle, i když jsem dělal chyby a vydojil jsem to čumákem vzhůru až do zastavení (ten málo potlačený motor to táhne nahoru, a když jsem v tuhle chvíli ubral, zůstalo to na fleku svisle vzhůru, ale nijak mě to netrestalo, nepropadlo se, vzorně se to sklopilo dolů a zase se to rozjelo).
Lítá to hodně rychle. Plošný zatížení snad 90g/dm je znát 8O . Před startem vzal jedno křídlo do ruky excelentní pilot Petr Baťák Pokorný, potěžkal, zvážněl a prohlásil: "Tak to bude hodně rychlý." A měl pravdu...
Počítám, že až se s tím sžiju, že to bude krásný polítání, a určitě žádná nuda :D To ale bude chtít ještě spoustu startů.

Dle Dive testu je těžiště skoro OK, snad posunout jen mírně dopředu (Dive-test vybíralo, ale jen velmi pomalu).

Video ze záletu:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: ned 19.07.2015 21:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 10485
Bydliště: praha 5
tak velká gratulace k uspěšnému záletu. ty štíty zprovozni, fox mi s nima jde dolu jako šutr--nejde ani podrovnat, na přistání to je ale i se štíty vzhledem k plošnému zatížení za bezvětří rychlý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 7:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2005
Příspěvky: 130
Woito, vyosení motoru nepředělávej ! Od toho jsou mixy v rádiu, vyřešíš to snadno přimixováním potlačení výškovky k motoru. Dělám to tak běžně a jde to doladit tak, že model letí po spoštění motoru stále stejnou dráhu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 9:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 632
Bydliště: Vyškov
Gratuluji k záletu, moc pěkný stroj.

Ještě dotaz, jaký je úhel klapek při maximálním vyklopení? Podle videa to vypadá dost málo pro brždění, chce to aspoň 75-80°, alemožná mě jen klame youtube.

_________________
Taranis a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 12:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1079
Bydliště: Pelhřimov
Já bych zase řekl, že to potlačení motoru by vizuelně vylepšilo ten kužel, na spodní straně trupu by to sice bylo horší, ale víc je na model na zemi vidět seshora. Na to proč nevyklápíš klapky dolů na 90 stupňů jsem strašně zvědav co odpovíš! :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 12:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
mab a martin_z: YT neklame, ty klapky jsou tak okolo 45°, víc to z konstrukčních důvodů nejde (panty nahoře). A ještě ke všemu jsou proklatě malé, mají tak poloviční plochu než křidélka. Takže když je vyklopím, dělají spíš vztlaky než nějaké velké brždění.
Ten Butterfly brzdí jakž-takž, chvílemi se mi dokonce zdálo, že to letí téměř pomalu :wink: , ale určitě dodělám ty brzdy a mělo by to prý padat dolů jako hruška. Jsou to dvě maličká servíčka, ostatní je připravené, tak to už těch 20g navíc uvezu. (Aspoň to bude trošku rychlejší :lol: )

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Naposledy upravil Woita dne pon 20.07.2015 13:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 13:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
K tomu mixu motor -> výškovka:
Před týdnem jsem si hrál s tímto mixem u historika, který pod motorem taky táhnul nahoru. Udělal jsem 7-mi bodovou křivku, a pečlivě ladil. Dá se to skoro vyladit tak, aby to v různých režimech lítalo rovně, ale vidím tam zádrhel: Při různých rychlostech je směrovka různě účinná a mohlo by mě to pěkně vypéct, když nevychází přistání a znovu si přimotoruju. Představím si, že letím docela rychle, bez motoru. V této situaci když prudce přidám plyn, tak je-li dobře vyosen, je to OK, ale když mi při té vyšší rychlosti prudce potlačí výškovka, tak než motor stačí zabrat, jsem zapíchnutý v oranici.
U toho historika se to dalo, ten se sotva plouží a je čas reagovat, ale u tohoto rychlého větroně mi to přijde nebezpečné.

Já myslím že to vyosení by nebylo nic složitého, zkusil bych nějaké podložky pod motor.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 16:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 10485
Bydliště: praha 5
Woita píše:
určitě dodělám ty brzdy a mělo by to prý padat dolů jako hruška. Jsou to dvě maličká servíčka, ostatní je připravené, tak to už těch 20g navíc uvezu. (Aspoň to bude trošku rychlejší :lol: )


nenech se zmást tím, že brzdy jen vyjíždějí nahoru a na serva není žádný nárok, já dal na 4,2m asw na štíty 14g hextronic, které létám na křidélkách a klapkách vcelku v pohodě na asw 3,8m a na těch štítech si při vysouvání na vyšší rychlosti ani neprdnou a štíty se nevysunou dokud trochu nevytratím rychlost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 20:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6059
Bydliště: Písek, ČR
pepin píše:
nenech se zmást tím, že brzdy jen vyjíždějí nahoru a na serva není žádný nárok, já dal na 4,2m asw na štíty 14g hextronic, které létám na křidélkách a klapkách vcelku v pohodě na asw 3,8m a na těch štítech si při vysouvání na vyšší rychlosti ani neprdnou a štíty se nevysunou dokud trochu nevytratím rychlost.

Větší serva tam nedostanu, nezbyde než to zkusit. Jsou tam kapsičky akorát tak na tyto serva:
http://shop.jpmodels.net/product/serva/ ... s-ds-450/6
Ta tloušťka serva 10 mm je důležitá a i ostatní rozměry pasujou. Podobný jen maličko rychlejší a slabší (DS460 a 470) jsem používal na T-Rexe 450 na cykliku, a držely dobře a tam taky dostávají záhul.
Ty moje brzdy nevyjíždějí nahoru, ale zvedají se jednou stranou, jsou na pantu. Nemák křídla tady abych se podíval na veliost, ale velké moc nejsou, odhaduju tak 9x5cm. Takovej nápor to bejt nemůže :?:
Viděl jsem tam udělaný i větší serva (nějaký zahraniční tvůrce), ale bylo to zprasený, kapsičky odříznul a prořezal křídlo až na spodní stranu a na tu to přidělal.
Na ty brzdy budu muset vymyslet nějakou jako kulisu z kousku "L" profilu nebo tak něco, aby to servo mohlo vyklápět ale taky aby to mohlo držet zavřený.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz