Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: úte 20.01.2015 22:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.6.2007
Příspěvky: 3525
Bydliště: Frenštát p.R.
Toto je vhodný motor: http://www.aircraft-world.com/en/p1032908-sc-s3032-v2

_________________
ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu
Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: úte 20.01.2015 22:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
Woita píše:
No tenhle 160g motůrek by slabej nebyl ne?----------


možná je to ale zbytečný, se snažit do trupu, kam se určitě v pohodě vleze oběžka 44mm dávat motor s převodovkou o kterou se asi budeš muset občas i starat a o penězích samozřejmě nemluvě.

Určitě ale vyber něco né mín, než cca 1,5KW, já jsem tuším staticky na 1,4 motor je i při létání stylem šup nahoru, blbnutí a znovu cca 10-15 minut vcelku pouze vlažnej, baterky 2650ma trochu v létě topěj, pro delší životnost by to chtělo jít asi alespon na 3000ma, aby vydrželi pár sezon, ne jen jednu, páč přecijenom to není ero na každodenní polétání a někdy se ty přetěžovaný baterky nakonec umrtvěj samovolně časem asi i při nepoužívání.

jinak motorové přepážky lepím tak, že mezi dva volnější kroužky dám uhlikovou, nebo skelnou tkaninu s cca 1,5cm přesahem, přišroubuju na oblepenkovaný motor, vsunu kabinou dopředu, nasadím kužel, kužel slícuji s trupem---oblepím lepenkou, aby kužel seděl s trupem a za cca 4-7h, kdy už je epoxyd zatažený vyšroubuji motor ven, pak sedí uplně všechno---hlavně díry pro šrouby, ta je samozřejmě potřeba potom trochu protáhnout, stejně tak středovou díru a případně odvrtat díry pro chlazení motoru.

PS--motorovou přepážku nechávám zhruba 0,5mm utopenou dovnitř trupu pro případ, že by bylo potřeba následně doupravit potlačení a vyosení motoru----pak ovšem samozřejmě zase nesedí kužel na trup, takže pokud jde o malé doladění, řeším to taky mixem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: úte 20.01.2015 22:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
tks:
Ten skorpion vypadá fakt dobře. A ta cena je zrovna z tvého odkazu super!!! Jdu zjistit možnosti zaslání a poštovné.
Jaká by byla k tomu vhodná vrtule? Typuju tak 15x10 pro tu verzi 880kV a tříčlánek?
Já bych rád ten tříčlánek, mám je pro kopteru, používám 3000 mAh a 4000mAh, tak by mi to pěkně pasovalo.

U Skorpionů mě děsí poznámka, která je u Skorpionů na domácím webu: Je prý nutné mazat ložiska specielním olejem každý třetí let!!! Tohle mám načtené z doby, kdy jsem koupil Skorpíka do helikoptéry. Nevím ale jestli je to fakt nutné, nebo pověra. Já ten motor do heliny nakonec nedal.

Mě to pořád táhne k těm s převodovkou, ale jsou moc drahý.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: stř 21.01.2015 0:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12820
Bydliště: praha 5
Woita píše:
Já bych rád ten tříčlánek, mám je pro kopteru, používám 3000 mAh a 4000mAh, tak by mi to pěkně pasovalo.


taky většinou používám u er 3 články, právě proto jsem chtěl větší občasnopoužitelné ero postavit na 6 článek, ten sestavíš ze dvou 3 článku vždy v pohodě :wink:

ve foxovi mám dva 3 články, až dostanou za uši, dolétám je někde, kde budou ještě stačit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: stř 21.01.2015 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
Tady máš podobný a za polovinu:-)ze stejného eshopu. Funguje v pohodě do 10 dnů to máš doma.
http://www.aircraft-world.com/en/p10719 ... /pkl-compl
a tady datasheet
http://aircraft-japan.com/en/datasheet/ ... z40all.htm


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: stř 21.01.2015 11:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Taky jsem na ty "40" hyperiony koukal, parametrama se mi moc líbí, ale trochu mě odrazuje ten jejich průměr, Do toho velkého trupu by se to asi v pohodě vešlo, ale možná by byl problém s velikostí kuželu? Třeba na RFM vrtule jsem koukal se dělají největší 48mm. Průměr tohoto motoru je 48,8mm. Co s tím?
Edit: Koukám že má docela dlouhou hřídel, takže přepážka o větším průměru (žekněme 60mm?) by byla utopená hlouběji v trupu, ne hned u čumáku. Je to řešení? Nebo takové ty hliníkové "čumáky" co se dávají k hyperionům, to by taky bylo řešení - jestlipak se k tomuto motoru dá taky takový koupit?
A nebo obrácenou montáž? Fakt nevím. Čím dýl na ty motory čumím, tím větší v tom mám zmatek :(

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: stř 21.01.2015 12:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
Utopit určitě půjde, rozhodnout se musíš sám:-))))
Osobně bych šel do tohoto--
http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... hop_id=778
a neprznil to kuželem..


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 11:24 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Volal mi p. Valenta, řešili jsme pohon, on je takovej mírnej větroňář, tvrdil že kilowatta (pro maketu) je podle něj až moc. Ale opravil mi názor v hmotnosti, má to 2700 holý drak, takže odhad se upravil na 3500 kg v plné zbroji.

Podle mě to kolem té 1 kW bude OK??
Rozhodl jsem se použít 6s baterku, budu dávat dvě 3s do série, třeba z helikoptéry mám 3s2200mAh.
(Na 3s mi vycházely moc velké proudy, 100A to už nese další problémy -tlusté dráty, konektory, regl, ...)

Tak už jsem objednal tento Z4020-16
Data zde:
https://www.aircraft-world.com/en/datas ... z40all.htm
a zde:
http://www.robotbirds.com/catalog/image ... motor.html

Další v řadě je 543kV, ale ten nebyl skladem, a dále 660 kV, a to už je určitě na 6s moc.
Takže volba byla jasná.
Hmotnost motoru cca 250g, to je myslím akorát.

v e-Calcu mi to vychází takto se sklopkou 13x6,5":
(Kdyby to bylo slabé, vždycky mám možnost "přitvrdit" vrtulí.
Nevím do jaké míry se dá e-Calcu věřit?)

Motor @ Maximum
Proud: 38.69 A
Napětí: 20.73 V
Otáček*: 9722 ot./min
Příkon: 802.2 W
Mech. výkon: 720.8 W
Účinnost: 89.8 %
Dosažená teplota: 67 °C

Vrtule
Statický tah: 3676 g
Otáček*: 9722 ot./min
Kritický tah: 2821 g
Rychlost náběhu listů: 96 km/h
Rychlost konců vrtule: 605 km/h
Specifický tah: 4.58 g/W


Motor stojí směšných 19$, a dalších 19$ je poštovné z Japonska, bude to tu za týden.
I tak to vychází cenovéě přímo fantasticky, ne?

Jsem zvědav jak to naroubuju do trupu, japonský bumbrlíček má průměr 5 cm.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 12:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
To bude dobré, jen si uprav tu celkovou váhu, celou výbavou se asi nedostaneš do 800 g, to bude jen kompletní pohon a kde máš serva, přijímačovky atd..


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 12:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
S váhou už teď teoreticky moc vymýšlet nebudu, už nic nezměním na tom že motor je na cestě. Takže až přijde, udělám statickou zkoušku na standu (čti "ve svěráku"), zjistím jaká vrtule mi k tomu bude pasovat (13x6,5 mám k dispozici, tak z toho vyjdu při prvním pokusu), no a pak budu vymýšlet co kam umístím aby mi vyšlo těžiště. Budu to strkat do trupu. případně lepit izolepou zvenku a ono to nějak vyjde.
On mi p. Valenta říkal že to bude vzhledem k váze docela rychlá raketa. Ale co, je to akrobat a ne termik, žejo?

A Ariane děkuju za tip na motor, byl to děsnej boj, tři dny jsem probíral možnosti, zvažoval výkony, hmotnosti, Doktor taky ochotně pomohl (též velice děkuji), e-Calc, atd. No znáte to všichni, jak z toho brní hlava. Jsem opravdu rád že už mám objednáno.

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 12:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
V dobrém větru to bude na Nuzově luxus:-))


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 13:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
ariane píše:
V dobrém větru to bude na Nuzově luxus:-))


Ahoj, vcelku docela čumim, že znáš Nuzov. Já tady zrovna dávám dohromady malýho otloukánka na tenhle "Píseckej" kopec. No je fakt, že ty máš k Písku blízko a to nejen vzdálenostně :-)

Když jsem u toho, neznáš ještě nějakej jinej zajímavej kopec tady u nás na jihu, kde by se dalo posvahovat? Ten Nuzov je spíš taková znouzectnost... :D

Vojto až budeš mít tohle éro hotový, tak se rád podívám a až s tím budeš chtít jet třeba vyzkoušet Rannou tak dej vědět, rád bych si taky zajel zase pořádně posvahovat. Pořádnej kopec mi už docela chybí a tohle éro by snad byla i škoda na svah občas nevzít :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 14:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6974
Bydliště: Písek, ČR
Uvidíme jak mi půjde stavba, ale snad dobře, takže léto to jistí!
Průběžně tady budu dávat vědět :wink:

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: pát 23.01.2015 16:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
No, jistý vztah k tomu místu mám:-)) Na Nuzov tak 2-3x za rok vyrazíme..
Nějaké kopce na Z vítr jsou za Táborem , směrem na Mladou Vožici, ale Raná je Raná. Ty to máš kousek do Volyně, tam je kopců dost.
Proto jsem si pořídil F3K a můžu svahovat na každé mezi..)))


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: L-213A elektro
PříspěvekNapsal: sob 24.01.2015 8:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2006
Příspěvky: 471
Vojto možná bych se nebál potom u toho pohonu na tý vrtuli přitlačit a vytáhnout z toho aspoň nějakejch 1200w příkonu. Jestli tohle bude 4 kilovej drobeček, tak minimálně při odhozu asi buděš u takovýho éra za každej watt navíc rád :-)

ariane píše:
No, jistý vztah k tomu místu mám:-)) Na Nuzov tak 2-3x za rok vyrazíme..
Nějaké kopce na Z vítr jsou za Táborem , směrem na Mladou Vožici, ale Raná je Raná. Ty to máš kousek do Volyně, tam je kopců dost.
Proto jsem si pořídil F3K a můžu svahovat na každé mezi..)))


Na Káčko si taky dlouho brousím zuby a už tu mám do něj i připravený vybavení, ale kvůli kolenu nejsem schopnej už dlouhodobě dělat podobný pohyby jako je otočka, no možná časem se z toho úrazu vyplácám a Káčko si konečně pořídím. Až pojedete zase na na Nuzov, tak mi napiš SZ když buděš mít chuť :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 104 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz