RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

MaxIon
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=118&t=69303
Stránka 2 z 2

Autor:  vladinek [ ned 29.07.2018 1:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

xia píše:
Pro Vladinek
Co na to říkal motor- na HK udávají max odběr 45A.


Co si budeme nalhávat - ta vrtule je s LiPo 4S na tendle motor moc (ve špičce mi vychází příkon přes 1100W) .
Není jasné, zda udávaný proud je tvalý, nebo špičkový. Z udávaného výkonu 830W by vycházel proud pro 4S necelých 60A, ale známe údaje těhle výrobců.
Při testu na zemi byl proud těsně pod 80A, po 5s teplota motoru stoupla na 65°C.
Ve vzduchu je proud při rozběhu 75A, do 2s klesá pod 60A. "Plnej" nedávám dýl jak 10s. Neměl jsem s sebou teplotní sondu, ale po přistání byla teplota určitě do 100°C.
Měl jsem obavy, abych měl dostatek výkonu, ale vypadá to, že si v budoucnu vystačím s LiPo 3S a to už by i s toudle vrtulí mělo být pro motor k přežití.

Ten motor mě stál nějakých 30USD (mám ho 5 let), do budoucna počítám s tím, že uvolní místo něčemu jinýmu.

Autor:  LV [ ned 29.07.2018 5:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

graup15 píše:
Skoro 1kw a stoupe to jen 10m/s...co je špatně?

Údaj z regulatora?

Autor:  vladinek [ ned 29.07.2018 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

LV píše:
Údaj z regulatora?


Píšu příkon ve špičce, výpočet - P=U*I, odběr serv zanedbáme.
Hodnoty jsou zaokrouhlené z telemetrie, na zemi jsem to kontroloval klešťákem.

Autor:  tratonah [ ned 29.07.2018 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Ten motor evidentně potřebuje odlehčit a dostat se do otáček . naštěstí ho brzdí ty lipolky , jinak by se dávno upek :D
Vrtuli bych viděl tak kolem rozměru 14-15 . Pak to rozhodně poleze i víc než těch 10ms

Autor:  vladinek [ ned 29.07.2018 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

AVALON57 píše:
A CO ZKUSIT VRTULI 15/13 ??


Jo to bude ono, že mě to hned nenapadlo.

Autor:  vladinek [ úte 31.07.2018 0:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

tratonah píše:
Ten motor evidentně potřebuje odlehčit a dostat se do otáček . naštěstí ho brzdí ty lipolky , jinak by se dávno upek :D
Vrtuli bych viděl tak kolem rozměru 14-15 . Pak to rozhodně poleze i víc než těch 10ms


Osazeno 13x8 (trámec 45), na zemi odběr 57A, napětí pokleslo na 14,3V - na 5 let starý baterky docela dobrý 8O (při Těch 80A šly na 13,7V).
Po 10s motor "studenej".
Měl jsem co dělat, abych trup udržel.

To už by šlo ?

Chtěl jsem s tím jít večer do vzduchu, ale nestihl jsem to, snad zítra.

Autor:  tratonah [ úte 31.07.2018 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

vladinek píše:

Osazeno 13x8 (trámec 45), na zemi odběr 57A, napětí pokleslo na 14,3V - na 5 let starý baterky docela dobrý 8O (při Těch 80A šly na 13,7V).
Po 10s motor "studenej".
Měl jsem co dělat, abych trup udržel.

To už by šlo ?

Chtěl jsem s tím jít večer do vzduchu, ale nestihl jsem to, snad zítra.


Nevím co tam máš za vrtuli,ale 13x8x4S už můžeš být na hranici co se otáček týče možností tvé vrtule Pokud tam dáváš Aeronaut,tak na prázdno točíš 12500 ,13x8 má max 12000 já bych to viděl 14x8-14x10 pro ten motor v pohodě .Já používám u větších RFM listy
Zkus to ověřit na eCalcu.

Autor:  vladinek [ stř 01.08.2018 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

tratonah píše:

Nevím co tam máš za vrtuli,ale 13x8x4S už můžeš být na hranici co se otáček týče možností tvé vrtule Pokud tam dáváš Aeronaut,tak na prázdno točíš 12500 ,13x8 má max 12000 já bych to viděl 14x8-14x10 pro ten motor v pohodě .Já používám u větších RFM listy
Zkus to ověřit na eCalcu.


E-calc říká necelých 8600 ot/s, takže rezerva by tam měla být.
Až to prolétnu, vyhodnotím, jakou vrtulí to osadím definitivně a objednám RFM.
Pro jistotu zatím snížím "výchylku na plynu" o 10%.

Autor:  vladinek [ úte 21.08.2018 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Max nyní osazen kapotovanou oběžkou 4.6/840 (nekamenujte mě, není to MVVS, ale čínská kopie), vrtule CAM-Carb 12.5x6 na trámci 45mm, LiPo 4S/3600/30C Turnigy (modrá), letovka 2250g. LiPolka je v čumáku kousek za motorem (cca 2cm) a těžiště vychází uplně akorát bez dovažování.
Odběr při startu je 54A (klešťák i telemetrie), za letu nejvíc do 49A. Stoupá to do 10m/s.

Oprava - hmotní to 2450g.

Autor:  Cili ale [ úte 21.08.2018 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Nechápu trochu tu hmotnost, ten můj vážil přes 2700 g. Kira 500-30, regl Kontronik Jive 80LV a 5S 2700 mAh.

Přílohy:
Maxion.JPG
Maxion.JPG
[ 57.84 KiB | Zobrazeno 1680 krát ]


Autor:  vladinek [ úte 21.08.2018 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Cili ale píše:
Nechápu trochu tu hmotnost, ten můj vážil přes 2700 g. Kira 500-30, regl Kontronik Jive 80LV a 5S 2700 mAh.


OJOJO, chybička se vloudila, hmotní mi to 2450g i s obalama, omlouvám se, už jsem to opravil.

Příloha:
20180821_141501_014_01.jpg
20180821_141501_014_01.jpg
[ 82.27 KiB | Zobrazeno 1646 krát ]



Kira + Jive + 5SLipo je cca 265 +85g + odhadem 450g = 800g
GliderDrive + YEP80A + 4SLiPO je cca 180 + 70g + 390 = 640g
rozdíl na pohonu je tak nějak 160g, zbytek by se někde taky našel

jinak barvičky ala KTM nemaj chybu :wink:
kde je mu konec ?

Autor:  LV [ úte 21.08.2018 15:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Kamarátov setup 2650g
Motor MVVS 5,6 Glider s vrtuľou 15/10 na 4S Lipol 3000.
Servá sú použité 6x Futaba S3172SV a prijímačový akumulátor 2S LiFePO 2000.

Autor:  Cili ale [ stř 22.08.2018 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

kde je mu konec ?[/quote]

Je pravda že mi ho Pepa dělal tak nějak na zakázku co si pamatuji tak v křídle je d-box a trup je takový betonový a i barvu jsem si vybral takže mohl být těžší. Po cca 5 rocích mého velmi skromného poletování - za 5 roků do 50 startů jsem ho prodal kamarádovi u nás na jihu a pořídil jsem si nového Vikose.

Autor:  vladinek [ sob 03.11.2018 0:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: MaxIon

Nastal čas na malý update pohonu.
Pro LiPo 4s mám vybraný motor s převodovkou HET 2W-22 + 5,2:1 a regulátor Castle TALON 90
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3409
https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=2051
Celková letová hotnost by měla zůstat cca stejná jako nyní, tedy cca 2750g, ale mělo by to být o dost živější (raketu nepožaduju), začnu s lehčí vrtulí, asi tak 14-15/8 s tím, že by to mělo v pohodě utáhnout až 15/10.
Mohl by mi to někdo posoudit, případně navrhnout jiné řešení?
(Nyní je tam kapotovaná oběžka 4.6/840 a vrtule CAM-Carb 12.5x6/45mm a YEP80 a už se mi to zdá trochy pomalý)

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/