Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: pon 25.05.2015 18:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
ka2012 píše:
F3J je zatím mimo dosah financí, ale bude následovat. Od mládí jsem s přestávkama všecko lepil sám, a teď, když už mám šedivý vousy a všecko koupím mi to asi chybí.


já jsem puvodně před Nimbusem a pak i vedle něj uvažoval prvotně právě o kompozitovém jéčku--rád létám s maketami cca 4m, ale když na ně ta termika není, je to zbytečný trápení, jenže klasické soutěžní jéčka mi přišli na moje požadavky co by otloukánky na svahu příliš hrachovitý a lehce zranitelný,když to vubec nefouká, vytáhnu 2m vakuovaný rcenko a vyblbnu se s pidibublinama okolo hlavy, kolega si ale nechal pro nesoutěžní létání kompozitový jéčko trochu víc přivrstvit, jak křídla, tak i trup, to se mi moc líbilo, takový přerostlý béčko, nakonec ale zavolal kámoš, že na modelbazaru někdo prodává funglovku Nimbuse--vlož přijímač za 8k a tím se to rozhodlo.

jinak ted o víkendu mi odešli převody na jedné klapce a jedna klapka zustala při náletu na přistání otevřená do 90 ti stupnu, tak jsem si s tím zase vystoupal pod motorem, abych si vyzkoušel jak se to bude chovat , jen to trochu přibrždovalo, ale jinak žádná tragedie, ani to nemělo nějakou výraznou tendenci klopit , že by bylo potřeba to nějak výrazně korigovat křidélkama kontra.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 19:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.4.2011
Příspěvky: 109
Bydliště: Jindřichův Hradec, ČR
Ahoj vespolek,

objednal jsem si Nimbuse a začínám uvažovat na vybavení. Rád bych se zeptal jaká serva používáte. Zůstali jste u HS-125 a HS-225? Máte nějakou vhodnější alternativu?

Pepine, máš prosím nějaké (zde ještě nepopsané) postřehy ke stavbě, které by se mi mohly šiknout?

Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 22:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Medved74 píše:

Pepine, máš prosím nějaké (zde ještě nepopsané) postřehy ke stavbě, které by se mi mohly šiknout?

Děkuji


ke stavbě ne, ale u hitec 125 mi na obou klapkách odešli převody , hlavní
kulatinovou plnou spojku křídla--tuším 8ku v podstatě nelétám ani ve větru, dávám místo ní lehčí nerezovou trubku a v kombinaci s plnou zadní spojkou mi ta pevnost přijde v pohodě.

občas ale musím zalepit znovu páku ve směrovce, jak je zalepená jen z jedné strany do balzového potahu,tak to občas při dosednutí trochu povolí, už se docela těším, až to nepujde zase jen prolejt prstolepem a donutí mě to udělat tu páku novou a z jedné strany až do druhé a trochu hlubší, aby tam ta páka držela větší plochou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 22:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.4.2011
Příspěvky: 109
Bydliště: Jindřichův Hradec, ČR
Ahoj Pepine,

díky za rychlou odpověď.
Ještě k těm HS-125MG: odešlo to při nějakém nárazu, nebo při běžném používání? Stalo se to jednou, nebo opakovaně? Jde mi o to jestli má smysl hledat nějaká jiná serva. Jaká bys tam dával teď? Diky.

PS. před chvílí mi přišlo oznámení od dopravce, že je balík na cestě :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 08.07.2015 23:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Medved74 píše:
Ahoj Pepine,

díky za rychlou odpověď.
Ještě k těm HS-125MG: odešlo to při nějakém nárazu, nebo při běžném používání?
nejspíš jsem je někdy včas dostatečně nezatáhnul při přistání, nic méně oproti čínským placatým turnigy--tuším 712, mi přijdou slabá a nepřesná na trimu při malých výchylkách klapky do termiky--ve vzduchu tam ty serva odcestují vždy, ale na zemi je evidentní, jak jedna klapka poskočí víc a druhá mín.

převody jsem nové nedával, pecka je skladem neměl a já to potřeboval pořešit rychle--nakonec stačilo jen přesadit o zoubek ty vyčesaná kolečka na plně vyklopených klapkách, abyto předposlední číslé ozubení nedojelo až k chybějícímu zubu---až to čísnu znovu, nejspíš ale dám už ty turnigy--létám je v kompozitovém foxovi a přijdou mi opravdu lepší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2015 21:16 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.4.2011
Příspěvky: 109
Bydliště: Jindřichův Hradec, ČR
Pepin: Díky za odpověď


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2015 22:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
Medved74 píše:
Pepin: Díky za odpověď


není zač, jinak jak tady padla zmínka o nedostatečné velikosti směrovky--poslední dobou jsem zkoušel, co té origo vytknout a výsledek---větší směrovka by byla k užitku opravdu pouze pro souvraty, při kroužení i v utaženém stoupáku nejde dát setrvale plnou směrovku ani při té malé velikosti jaká je origo na Nimbusovi--při setrvale plné dřív, nebo později naznačí, že už se mu chce vrtat---kroužení v podstatě okolo vnitřního křídla--samozřejmě né doslova---zkoušel jsem v rámci ustálení pípání vária ve stoupáku i uplně přestat korigovat ero směrovkou :( veliký smutek, stoupalo to bez hrabání do řízení směrovkou ještě rychleji----nechci plácat nesmysly, nic méně LS asi opravdu dobře ví, proč je pro era s malým plošným zatížením řiditelná směrovka zbytečný přepych, kterým se dá víc pokazit, nežli získat---smysl směrovky je u Nimbuse opravdu spíš pro dobrý pocit, líp stoupá v napatrně větším náklonu---na bočním ovladači mám jemné doladění výškovky vuči nastavení klapek, používám to pro zálety letadel, kdy nemusím pak pomalinku odtrimovat, jen si model neutrálně seřídím místo pákou výškovky tím potákem a teprve po přistání přepíšu neutrální hodnoty středu přenastaveného trimu---neskutečná pohoda, páč trimem je to seřizování neskutečně zdlouhavé---tady mohu v pohodě řídit nahoru--dolu, jen s menší výchylkou, než na výškovkové páce.

pak ten trim ale používám při běžném létání právě v ustáleném stoupáku u er s malým plošným zatížením, které se umí ve výraznějším stoupáku ustředit jako ušáky---vzhledem k nutnému náklonu je ale bez toho potáku výškovky nutné pořád tahat za výškovku--tím trimem si ji mohu optimálně přitáhnou, přestat řídit a kochat se jen tím, jak mi model bere stoupák----v sezoně ale takových stoupáku, kdy se nemusím o nic starat zase až tolik není, kdy se ta efektivnost opravdu smysluplně projeví--nic méně zábavné to nastavování optima při ustáleném kroužení je, i když nakonec zjistím, že tento stoupák bude lepší odkvedlat ručně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 18:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
pepin píše:
----nechci plácat nesmysly, nic méně LS asi opravdu dobře ví, proč je pro era s malým plošným zatížením řiditelná směrovka zbytečný přepych, kterým se dá víc pokazit, nežli získat---


No ale tohle je fakt nesmysl... Právě že lehké modely se řídí z 80ti procent směrovkou, křidélka se použijí tak nanejvýš pro prvotní uvedení do zatáčky a pak spíš kontra, naprosto ale dominuje směrovka.
Tohle je mimochodem hlavní problém Reichardových F5J, směrovka Cirruse i Mandarina je prostě malá. Nimbuse tolik neznám, možná ji má větší (navíc je přeci jen pojat jinak a je o poznání těžší, tak to může fungovat lépe).
Nicméně pokud někdo tvrdí cosi o směrovce jako zbytečném přepychu, tak nevím, zda se smát nebo brečet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 19:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1795
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Někdo holt nemá směrové kormidlo rád i když např. u Mandarina 2 jde celkem už o výraznou a opravdu propracovanou záležitost jistě ne zbytečnou.
:lol:
http://stoupak.cz/forum/f5j/12253-mandarin-2-0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 20:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
tomashr píše:
Nicméně pokud někdo tvrdí cosi o směrovce jako zbytečném přepychu, tak nevím, zda se smát nebo brečet...


já netvrdím o směrovce, že je to zbytečný přepych všeobecně---osobně už nechci žádné ero, které nemá řiditelnou směrovku,--i když jsem u hotlinera neměl řiditelnou směrovku, stejně jsem tím kniplem podvědomě řídil--- u Nimbuse jsem ale řízením směrovkou ve stoupáku vubec nic nezískal, zkoušel jsem to ale při ustředění vě výraznějším komínu---je ale i vcelku možné, že díky té malé velikosti směrovky u Nimbuse a nutnosti ji vychýlit hodně pak naopak pusobí jako brzda.

PS: není to tak dlouho, co se všichni čertili po článku na Lomcováku, že jsou situace, kdy je efektivnější točit stoupák s nenaklapkovanou odtokovkou.


jinak ještě k té malé nízké směrovce u nimbuse---učelového era pro nesoutěžní létání----pohledově se mi ta pidisměrovka taky nelíbí, ale zase mi na druhou stranu vubec nevadí, že není tak náchylná na prasklinky--nebo kompletní ulítnutí u trupu při tvrdším přistání, jako u jiných modelu, kde je zadek řešen do T

prostě něco za něco.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 21:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6038
Bydliště: Praha ČR
HONZIK 22 píše:
Někdo holt nemá směrové kormidlo rád i když např. u Mandarina 2 jde celkem už o výraznou a opravdu propracovanou záležitost jistě ne zbytečnou.
:lol:
http://stoupak.cz/forum/f5j/12253-mandarin-2-0


Bohužel i Mandarin 2 má směrovku malou, v sobotu jsem ho měl večer půjčeného a fakt málo :-( Ale to už je ve fóru o Nimbusu offtopic.

Jinak s posledním příspěvkem od Pepina problém nemám a Nimbuse chápu podobně - beru to jako snahu udělat model s větším ohledem na estetiku pro nesoutěžní létání, přitom ale se zachováním velmi slušné výkonnosti. Tohle se podle mě podařilo a Nimbus to plní, na nic jiného si přitom nehraje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 22:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
tomashr píše:

Jinak s posledním příspěvkem od Pepina problém nemám a Nimbuse chápu podobně - beru to jako snahu udělat model s větším ohledem na estetiku pro nesoutěžní létání, přitom ale se zachováním velmi slušné výkonnosti. Tohle se podle mě podařilo a Nimbus to plní, na nic jiného si přitom nehraje.


já do něj šel, abych měl nějaké větší ero vedle 3,8m makety asw, páč poslední dobou mě už s ničim menšim moc lítat nebavilo, ale pokud to nenosilo, nebo byl variábl, tak to byla pakárna čekat při startu, až mi trochu foukne vítr, abych to 4kg ero mohl bezpečně hodit, navíc s tou maketou se mi taky nechtělo moc přistávat na menších plochách--dýhopolyšové křídlo--klapky na pantech, takže je nevyklopím naplno , což je už náročnější na rozpočet na přistání a stejně s tou váhou 4kg se to musí už posadit relativně měkce .

zvažoval jsem i soutěžní kompozit--víc na zakázku naložený sklem--soutěžního lehouše jsem nechtěl,něco přez 3,5m a váha tak 2,5-3kg, ale spíš mě to táhlo pohledově k eru, né ke koštěti---mám béčko s motýlem a v podstatě s ním vubec nelítám--vytáhnu ho tak možná jednou za rok.

pak mi někdo dal tip na Nimbuse a nic letadlovějšího jsem mimo nimbuse nenašel--osobně by se mi na něm víc líbil ocas do kříže s plovoucí výškovkou, ale když nic takového není, tak jsem se smířil s ocasem, jaký má nimbus a už při záletu mi bylo jasný, že po čem jsem prahnul, to jsem taky pořídil, s tím erem se dá létat v podstatě v jakýchkoli podmínkách--teda já beru za jakékoli podmínky, že si ještě nemusím přivazovat kšiltovku k hlavě provázkem, to už si vezmu jiné ero.ale jinak opravdu paráda a zájmově nesoutěžně pohodové polétání, hlavně je fajn, že umí bezvadně i slabou termiku a když chci někam přeletět, tak se umí hezky rozjet a po přitažení zase pěkně vyplave nahoru.

časem bych si chtěl udělat ještě jednu radustku

http://members.liwest.at/pertlwieser/zefiros.html

měl jsem u něj zamluvený prototip, ale dokončil ho až na jaře, tak jsem ho nakonec vzdal, páč bych ho finančně a časově stejně v té sezoně asi stěží zprovoznil, ideální by bylo, kdybych fláknul o zem s Foxem a zustali mi střeva :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: čtv 23.07.2015 13:31 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.12.2014
Příspěvky: 140
Ocasní plochy Nimbuse jsem už tady propíral, velikost řídících ploch je důležitá. V zatáčce se vždy musí použít křídélka a směrovka v patřičném poměru jinak není zatáčka ustálená a letoun strácí vztlak. V letadle jsou na to přístroje u modelu cit nebo gyra.

Já jsem kritizoval malou plochu výškovky, no zatím jsem se nedostal k vyrobení jiné s větší plochou, tak nemohu dodat žádné poznatky. Dnes se dělají éra s krátkým trupem a malými ocasními plochami a éro se pak více hrne než klouže a v zatáčce padá po křídle a zrychluje, tak se raději více řídí křídélky, protože pak letí ve výkluzu, nezrychluje a méně opadá.

Já to řeším přez vypínanej mix křídelka-výškovka tak, že mixuji k pohybu křídelka + 2-3% na výškovce a tím malinko snižuji rychlost.

Starší letadla měla dynamické vyvážení rychlosti přez pomocnou plošku na výškovce, ale na modelu jsem to zatím neviděl.

Serva HS-125MG slabota nemontovat.

Příloha:
zatáčkoměr.pdf [91.07 KiB]
167 krát


Přílohy:
skluzoměr.pdf [119.98 KiB]
115 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: čtv 23.07.2015 20:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12832
Bydliště: praha 5
ka2012 píše:

Serva HS-125MG slabota nemontovat.



já ten model s nima koupil a nic mnoho mě taky právě nenadchli--ze šuplíkových zásob, nu dobrá, ale cíleně bych je na ten model nekupoval---fakt raději turnigáckou čínu 712, nebo něco novějšího.nic méně i oproti těm Turnigy 712 je ten hitec fakt bída z nouzí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nimbus 3,6m Reichard
PříspěvekNapsal: stř 19.08.2015 22:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.12.2014
Příspěvky: 140
Tak jsem v minulých týdnech nalétal s Nimbusem cca 12 hodin a po vyladění s novou MZ-24 jsem si to pěkně užíval. Termika se nechá na klapkách točit i v 50 metrech jen ten ocas při malé rychlosti hůř reaguje, ale klapky-křidélka dolů a jede téměř krokem. Nacpal jsem do kabiny ještě Air-modul a s váhou na 3100g to letí i v 7m větru docela slušně. Při butterfly se nejdřív křídlo trochu překroutí, ale hned se srovná. Na rychlé létání to moc není , ale jak píše Pepan na pohodu je to fain. Je dobré, že i při velmi malé rychlosti nepadá hned po křídle. Potřeboval, bych trochu odlehčit, menší aku a místo plné kulatiny na spojce křídel nějakou trubku jen nevím jakou, abych to nezklap.


Příloha:
P1050852.JPG
P1050852.JPG
[ 85.84 KiB | Zobrazeno 1462 krát ]



Přílohy:
P1050860.JPG
P1050860.JPG
[ 75.53 KiB | Zobrazeno 1349 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 304 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz