Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 499 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2015 15:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.9.2011
Příspěvky: 21
Prvni mouldie:

Zatim jsem lital pouze toto:
alpha 1500 -> MPX EasyGlider -> MPX Cularis -> Reichard Proxima II

chtel bych vyzkouset nejakej kompozit a padl me do oka tadyten http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2399037
Jedna se o model od Pazderky a chtel bych se jenom zeptat jak kvalitni vyrobu pan Pazderka ma , porovnaval jsem Strator SL s Eraserm Xtreme a Eraser by mel byt lepsi pro zacatecniky.

Co jsem cetl na rcgroups tak je to nezaludny a predvidatelny stroj (narozdil od Strator). Mohli by jste prosim okomentovat vybaveni a cenu toho stroje ? Prodejce tez uvadi zadnou velkou havarii pouze par skrabancu.

Jorge


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: sob 25.04.2015 2:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10423
Bydliště: praha 5
michalv píše:
Mě váží Stork 2600 :wink: a prakticky každé létání musím jít dolů po 3,5hod, protože by mě zdechly RX baterky :lol:
Ale je fakt, že extrémně lehké F5J musí být hříčka větru. Když nefouká, tak je to něco jiného, ale takový počasí je málo kdy.


já jsem taky šel pro mimosoutěžní létání v základu do těžšího--univerzálnějšího era--3,6m --2,7 kg, ale kdybych soutěžil a zrovna bylo to počasí, co bejvá málokdy, asi by to ve výsledkovce žádná hitparáda nebyla :wink:

že vám to opravdu není blbý, co by obyčejný poletovači tady hodnotit smysluplnost pruhledných křehkých soutěžních letadel :roll:

PS: podle čeho hodnotí nesoutěžní poletovač soutěžní ero F3J ?

podle rychlosti ve výkrutech ? nebo jestli usojí kopaný výkrut?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.07.2016 18:52 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 5.11.2012
Příspěvky: 87
Bydliště: Jičín
Blog: Zobrazit blog (2)
.... po 3 měsících čekání (uteklo to jako voda) přistála doma krabice a v ní nová hračka... tak jen pár fotek pro potěšení oka


Přílohy:
1..JPG
1..JPG [ 198.46 KiB | Zobrazeno 1467 krát ]
2..JPG
2..JPG [ 197.11 KiB | Zobrazeno 1467 krát ]
3..JPG
3..JPG [ 150.54 KiB | Zobrazeno 1467 krát ]
4..JPG
4..JPG [ 235.28 KiB | Zobrazeno 1467 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.07.2016 20:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 90
Bydliště: S.M.
Krásný model :-) prozradíš nám výrobce a název?

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.07.2016 20:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 14.5.2006
Příspěvky: 543
Bydliště: Zlín
Obrázky: 8
Tipnul bych si Fosa elektro od Jirky Baudise. http://www.baudismodel.com/models/k1596 ... ectro.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.07.2016 21:56 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 5.11.2012
Příspěvky: 87
Bydliště: Jičín
Blog: Zobrazit blog (2)
jo jo... Fosa elektro v provedení F3B.. jen pro info rozpětí 3200mm váha prázdného modelu včetně serv v křídle 1730g. Klapky, křidélka systém LDS


Přílohy:
5..JPG
5..JPG [ 71.26 KiB | Zobrazeno 1378 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 9:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3793
michalv píše:
Mě váží Stork 2600 :wink: a prakticky každé létání musím jít dolů po 3,5hod, protože by mě zdechly RX baterky :lol:
Ale je fakt, že extrémně lehké F5J musí být hříčka větru. Když nefouká, tak je to něco jiného, ale takový počasí je málo kdy.


Je to už starší debata, ale dovolím si doplnit postřehy po letošní sezóně, kdy jsme si větru užili na některých akcích až dost... V reálu se ukazuje, že do větru, kdy má ještě smysl létat na rovině v termice, je u modelu typu Pike Perfection 1800g naprosto postačující, spíš výjimečně se nakládá někam mírně nad 2kg. Při této hmotnosti jsme ve větru přes 6m/s létali v Bořeticích běžně 800-1000 metrů po větru, abychom se dostali nad mírný svah, kde se trhala termika, nalétat to nebyl zas takový problém a vrátit se také ne (vše samozřejmě bez motoru, při rekreačním létání s možností přimotorovat by vůbec nebylo o čem mluvit). Podotýkám, že vzdálenost i síla větru je skutečná hodnota, žádná v diskusích běžná nadsázka. Těžší model nepřinese prakticky nic, jen rychleji klesá... Samozřejmě jsou výjimky typu vítr 12m/s a svah po větru dokonce dost přes kilometr (stalo se na jednom MS F3J), ale to už rekreační pilot prostě řešit nemusí, podobným způsobem nikdy létat nebude. Skutečně nevidím žádný rozumný důvod, aby elektrifikované F3J vážilo přes cca 1700g s možností zatížit dejme tomu do 2200g. Přitom 1800g letovka je dosažitelná u Perfectiona i u již velmi slušně pevného provedení SL, které snese i F3J vlek, takže odpadají i argumenty o tom, že pro nesoutěžní létání je vhodná vyšší pevnost a "lehké" modely jsou moc křehké...
U elektro F3B (typu Vikingu) to je trochu jinak, tyto modely jsou zajímavé i v divokých průletech atd. a hmotnost se dá smysluplně využít tímto směrem, u větších v F3J stylu ale skutečně nemá vyšší hmotnost klady žádné...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 10:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2011
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha
...Nazdar Tome, jak už napsal kdysi Honza Kohout, "Téměř 4m model s hmotností 1.3-1.5 kg není žádnou výjimkou, ovšem pochopitelně dynamika pohybu je zde poměrně zoufalá a celý projev je myslím nepřirozený"...nedá se jinak než s tímto naprosto souhlasit, fyzika je holt dost neúprosná. Zrovna o víkendu jsme byli s bráchou lítat, já s Vikoušem udělal 2 lety každý asi po hodince a brácha se Storkem F5J (2.600g) jeden jediný řekl bych maratonský let v trvání necelých 5 hodin vkuse !!! a náletu 200km ! Musel jsem ho vystřídat aby se moch vůbec trochu občerstvit :lol: a můžu ti říct, že z hlediska ne úzce specifického soutěžního, ale z právě z toho rekreačního lítání, aby měl člověk opravdu radost a pocit, že model ještě letí a jen se krokovou rychlostí nevznáší, je takto naložený Stork kolem 2,5kg pro mě zvyklého na 3kg 3m Vikinga ideální co se týče letového projevu a určité dynamiky letu a to jsem se i s takto dle tvých slov "těžkým" Storkem docela nudil. Proč by měl být tedy ještě lehčí, když už z nudy si pak člověk rád občas udělá i s tím Storkem nějaký ten rychlejší průlet, ostřejší zatáčku na křídle atd. a aspon to opravdu ještě slušně letí aniž by jsi měl pocit, že se to úplně v tom luftu zastaví a že místo lítání pořádáš vzduchoplavectví :mrgreen:.

_________________
JETI DC-16
F3X Viking 2E, Graupner Junior


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3793
Zaprvé si neodpustím poznámku, že Honza Kohout je sice skvělý pilot, nicméně některé jeho názory jsou vnímány jako velmi svérázné i v F3J komunitě :wink:

Ale fakticky... Já pro změnu zastávám názor "a co si za tu dynamiku koupím?" :D Extralehké modely prostě létají dobře, jen se jaksi řídí dost výrazně jinak. Že to ortodoxní "jéčkaři" dost špatně nesou a vymýšlejí nápady na zvýšení hmotností atd je spíš jejich problém, nehledě k tomu, že se to už začínají stále častěji také učit (a někteří moooc dobře). A když nefouká a nosí, tak pak finále vypadá jako o tomto víkendu v Německu, viz video. Mohu tě ubezpečit, že by ses při pilotáži nenudil...
https://www.youtube.com/watch?v=jYFcUYQ80pQ

Nicméně tohle bych sem netahal už proto, že model 1200g bych i přes výše uvedené normálnímu "nesoutěžnímu" pilotovi z více důvodů spíše neradil.
Můj příspěvek ale byl o něčem jiném, totiž naopak o létání za větru způsobem, který se od toho tebou popisovaného zase tolik neliší. A tam je prostě faktem, že při 1800-2000g si oblétáš v podstatě cokoli, dynamika taky naroste, model typu zmíněného Perfectionu SL (strong light) rozhodně průletem a přemetem nerozlomíš atd. Přitom ale s ním pořád dokážeš točit bublinu pár metrů nad zemí poměrně běžně, ne jen někdy náhodně. Pro rekreačního pilota bude přitom proti 2,5kg šutru obrovskou výhodou snadnější přistávání (lze propastně lépe zastavit atd.). Někdy ti to budu muset ukázat na Písnici v reálu, tys u mně viděl Perfectiona jen v klidu s 1360g hmotností, ale když se naloží, tak se leccos změní.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 11:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2011
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha
..."Ale fakticky... Já pro změnu zastávám názor "a co si za tu dynamiku koupím?"

Tome nemyslíš, že ta dynamika letu je právě při rekreačním létání zrovna dost důležitá aby se na to dalo koukat a nebyla to ta tzv. drakiáda? A co si podle tebe koupím za to, že éro bude lehouš ?...lehké éro je mi dobrý tak na vylizování bublin v přízemních výškách a až si nastoupáš 50-100m a bude tě to táhnout dál co pak s tím ? když letí krokem a když je silnější termika, tak máš pocit, že už ho z tý oblohy nikdy nedostaneš, víš sám moc dobře, že si měl vysunutou veškerou možnou mechanizaci a měl si problém ho dostat zpět na zem a při pohledu na tu spojku křídel se člověk bojí se na ni i špatně podívat. Mě prostě v tomhle nepřesvědčíš, znovu opakuji, že se bavíme o univerzálnosti a koukatelnosti rekreačního létání, kde se vyžaduje větší univerzálnost a využití modelu a kde kolikrát lítáš úplně sám a potřebuješ si to užít a je mi jasný že pro ryze účelové létání ten lehký nejen Pike bude parádní F3J speciál :wink:

_________________
JETI DC-16
F3X Viking 2E, Graupner Junior


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 12:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3793
A podle tebe je 1800-2000g Perfection SL nějaká plandavá poletucha??? Nemotej to s 1200-1300g ultralight, o tom můj první příspěvek nebyl a napsal jsem to dost jasně!

Tohle jsou právě ty mylné představy, nadhozený model pošleš z termiky bez potíží střemhlav s efektním průletem a vybráním, nepřekvapilo by mne, kdyby proti 2,6kg Storku tvého bráchy byl dokonce ještě rychlejší, protože je aerodynamicky čistší. Přitom je ale pořád zachována lepší výkonnost v menší výšce, lépe se s tím přistává atd. Já tu nikomu pro rekreaci neradím 1250g Storka (a napsal jsem to v minulém příspěvku zcela přímo, ne mezi řádky), to už extrém je. Tvrdím pouze, že moc nedává smysl ani druhý extrém, tedy modely F3J stylu výrazně nad 2kg, to prostě nemá při létání na rovině už žádnou přidanou hodnotu. A zrovna tohle platí pro rekreaci možná ještě víc, než pro soutěži, magoři na soutěži čas od času ve větru 10m/s a více letí, zatímco každý normální "rekreační pilot" se na to vykašle (závidím...) :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 12:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2011
Příspěvky: 857
Bydliště: Praha
...bráchův Stork má nějakých 3,65m a 2.600g a znovu opakuji, že bych ani já ani on lehčího nepotřeboval... být déle ve vzduchu mu mnohokrát nedovolí jen alarm na překročení kapacity RX a to kolikrát nemá vylítanou ani z půlky pohonnou bat., tak proboha proč ho zlehčovat, zalétat se s ním dá vše jak nízké bubliny, tak i trochu razantnější let, samozřejmě ne jak s Vikingem, to by Stork samo neskousnul, ikdyž má ten jeho z uhlí i konce křídel...i těch tvojich zminovaných 1.800 -2.000g není žádná velká výhra pro tyhle účely, o těch hmotnostech do 1500g se nemá cenu ani bavit pro normální lítání.

_________________
JETI DC-16
F3X Viking 2E, Graupner Junior


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:00 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 7762
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Jen tak pro snadnější porovnání. Nemáte kluci spíš plošné zatížení? Ono to prostě více řekne. Díky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3793
Perfection i Stork mají plochu plusminus stejnou, takže jsme si rozumněli, v tomto rozpor nebyl :-)

Bavíme se o cca 75dm2, ať se to dobře počítá. Ultralehká F5J verze 1250g je tedy někde kolem 16g/dm2, "bitevní" z mého úhlu pohledu, tedy 1800g má 24g/dm2, těžký 2500g by byl cca 33g/dm2.
Pro orientaci by ti to mělo stačit?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 16:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 6539
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Ahoj Tome


Píšeš,že jste létali 6m/s...což je 20km/h.
Zajímalo by mne kolik ten 1800g F5J stroj letí při normální rychlosti klouzání. (tzn né,že to tlačíš Vop proti větru).
Zajímá mi ta skutečná rychlost s odečtením větru...abych si udělal představu o té skutečné dynamice letu F5J autobusu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 499 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz