Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 787 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2013 18:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Dobrá židlička je velmi důležitá..mám speciál polohovatelnou a dnes mi tak bolelo za krkem,že jsem se do ní rozvalil a lítal de fakto v polo-leže.

Jinak mám velkou radost. Naše řady se rozšiřují o dalšího nakaženého virem Viking-2E. A navíc majitel je kapitán u Travel-servisu. (lítá s těma bečkama kerosinu :-) :-) Tak mi pak aspon bude vyprávět ,jaký je rozdíl mezi řízením nádrže kerosinu a ušlechtilým kompozitovým ptákem :-)
Design Vikinga zvolil umírněný a podle mojich zkušeností, ve vzduchu nejlépe a nejdále viditelný.

Vybavení bude standardní,osvědčené.
Motor Mega 16351E/5.2 Kontronik. Vrtule RF 16/10,baterie 4S-2700mAh. Regulátor YEP 100. Serva křídla Hyperion 095 Wing + podpúrná ložiska. Serva motýl mikro Futaba 3156. Přijímačovky Hyperion LiFe 850mAh. Přijímač (a tím i system) Jeti Duplex-EX


Přílohy:
P1100669.JPG
P1100669.JPG
[ 210.75 KiB | Zobrazeno 2895 krát ]

P1100671.JPG
P1100671.JPG
[ 197.51 KiB | Zobrazeno 2895 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2013 18:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2011
Příspěvky: 866
Bydliště: Praha
...jéééé Pepíkův mazlík - paráááda :P . Jinak dneska to bylo Dalibore fakt parádní polítání a dvě další hodky v luftu :wink:


Přílohy:
20130721_111615.jpg
20130721_111615.jpg
[ 29.79 KiB | Zobrazeno 2872 krát ]


_________________
JETI DC-16
GPS Ikura 2020, F3X Viking 2E, Graupner Junior
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2013 10:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Můj postup jak přidělat MUI čidlo do Vikinga aby zabíralo co nejméně místa.
(Jo Marku,spojil jsem plus pro měření napětí,přímo se silovým vodičem . Takhle pak už nebude potřeba další konektor pro spojení se servisním konektorem)

Na čidlu MUI 200 (ale i 150) ustříhnout silové kabely cca 1cm od čidla. je to z důvodu tepelného vedení při výměně kabelů. Pak vezmu 150W pájku s kladívkem od Mega motors a nechám hodně prohřát. Hned po ruce mám hadr namočený do perchlorethylenu (na rychlé ochlazení).
Co nejrychleji odpájím púvodní kabely. Pak připájím k již připravenému reglu se zkráceným plus vodičem. Není to,žádná věda, ale pájka musí být opravdu schopná spoj rychle natavit , aby se nepřehřál čip Halovo sondy. I tak ho chladím perchlorem!!! při pájení. Púvodní kablík minus na měření napětí jsem nahradil ohebným se silikonovou izolací a spojil s minus vodičem.

Na obrázcích je hotová sestava.


Přílohy:
P1100673.JPG
P1100673.JPG
[ 137.65 KiB | Zobrazeno 2748 krát ]

P1100675.JPG
P1100675.JPG
[ 135.35 KiB | Zobrazeno 2748 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2013 11:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Praha
Ahooj Dádo, to si vymyslel suprově ;-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2013 11:52 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 9584
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 295
Blog: Zobrazit blog (3)
Osobně jsem měl propojené minus od MUI přes přijímač. Tedy minusový vodič připájen na minus telemetrického výstupu do přijímače.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.07.2013 7:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Na rajče galerii našeho kamaráda Vaška jsem našel správně provedený start ,dobře omotorovaného oštěpu :-)
Trošku to rozvedu...
Pokud je motorizace provedená tak,že tah pohonu (ale i jeho pitch speed výrazně převyšuje optimální rychlost) převyšuje výrazně hmotnost modelu, je jediný správný zpúsob startu..odhod pod cca 30st nahoru. Týká se to i těžkých modelů jako je např Volcano od Valenty. Jde o to,že při tomto zpúsobu startu nahrazuje vztlak,vektor tahu motoru. I kdyby pilot udělal nějakou malou chybičku, tak model za cca 1 až 2 sekundy je ve výšce min 20 metrů a je čas na korekci.
Další faktor je,že tah pohonu pohybující se od 4 do 8kg na púsobí na dlouhém rameni trupu, takže na ruku pilota,pokud se včas nepustí modelu :-) púsobí klopná síla přez 15kg. A to obzvláště starší ročníky nezvládají udržet.
Proto nikdy!! neházejte omotorované kompozity těžších váhových kategorií rovně před sebe!! Potřebnou rychlost pro vytvoření vztlaku na křídle málokdo dokáže udělit .

Na fotkách Pepa Kavale startující svého Vikinga.


Přílohy:
113.jpg
113.jpg
[ 101.09 KiB | Zobrazeno 2559 krát ]

114.jpg
114.jpg
[ 65.18 KiB | Zobrazeno 2559 krát ]

115.jpg
115.jpg
[ 27.9 KiB | Zobrazeno 2559 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2013 16:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Létání je fakt radost...dnes to nosilo naprosto neskutečně a na 5s motoru jsem si dal první letošní dvouhodinovku. :-) Ono to bylo 2h15 min, ale víc už to nešlo. Přijímačovky mám jen 850mAh a tak si nechávám vždy rezervu na bezpečné přistání. Nejsilnější stoupák v jádru byl 6m/s..to se nepotká každý den.:-)

Včera jsem byl létat brzo ráno spolu s kolegou co má Pike Perfekt...Jsem rád,že jsem si zase mohl potvrdit,že F5J opravdu nechci :-) Létá to skvostně, ale děsivě pomalu..prostě to neletí,hrne se to luftem :-) :-)


Přílohy:
ScreenHunter_01 Jul. 25 17.09.gif
ScreenHunter_01 Jul. 25 17.09.gif
[ 53.84 KiB | Zobrazeno 2324 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2013 16:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2011
Příspěvky: 866
Bydliště: Praha
...jinak co se týče těch RX Hyperionů, tak po tom co jdu lítat a udělám dva lety s půlhodinovou přestávkou na sváču (každý v trvání zhruba hodinku ve vzduchu-pro mě naprosto optimální) tak to vymlaskne dohromady kolem 400mAh :wink:

_________________
JETI DC-16
GPS Ikura 2020, F3X Viking 2E, Graupner Junior


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2013 21:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1889
něco pro ty, kteří se ještě nerozhodly, jaké palubní baterie použít. Já se vrátil opět k A123 1100mAh originálům. Stačí si porovnat průběh napětí na grafech. Srovnání jsem prováděl na stejném modelu za stejných provozních podmínek.
První graf je A123 1100mAh s použitím MAX bec 10A od Jeti. Druhý graf jsou stejné baterie se dvěma diodami v serii ( dnes jen jedna ). A třetí graf je A123 G3 1700mAh se dvěma diodami v serii. Já mám jasno :wink: .


Přílohy:
A123 1100mAh + Max bec 10A.JPG
A123 1100mAh + Max bec 10A.JPG
[ 149.09 KiB | Zobrazeno 2173 krát ]

A123 1100mAh + 2S diody.JPG
A123 1100mAh + 2S diody.JPG
[ 160.08 KiB | Zobrazeno 2173 krát ]

A123 G3 1700mAh + 2S diody.JPG
A123 G3 1700mAh + 2S diody.JPG
[ 159.57 KiB | Zobrazeno 2173 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2013 22:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.8.2007
Příspěvky: 2401
Bydliště: Liptovský Peter
Standa Stuchlý píše:
něco pro ty, kteří se ještě nerozhodly, jaké palubní baterie použít. Já se vrátil opět k A123 1100mAh originálům. Stačí si porovnat průběh napětí na grafech. Srovnání jsem prováděl na stejném modelu za stejných provozních podmínek.
První graf je A123 1100mAh s použitím MAX bec 10A od Jeti. Druhý graf jsou stejné baterie se dvěma diodami v serii ( dnes jen jedna ). A třetí graf je A123 G3 1700mAh se dvěma diodami v serii. Já mám jasno :wink: .


Nič proti Max becu ale je o mnoho väčšia šanca, že s ním budeš mať problémy ako s diodami...
A preto aj ja mám jasno. :wink:

_________________
Sky Lady - po 4 rokoch zhorela, Tornado XX, Cap 232, Super Zoom 2 - 460g, F3K Super Gee, Lynx E


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.07.2013 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1889
nepopírám, že čím více krámů, tím více možností problémů. Šlo mi jen o to, zjistit, jak se která baterie bude chovat. A protože mám v modelech serva do 6V, zvolil jsem toto řešení. Max bec nepoužívám. Použil jsem ho jen na test. A s diodama jsem doposud problém neměl, i když jsem upálil v letu seklé servo, diody vydržely. Takže pro mne OK :wink: . A 3G LiFePO4 již ani náhodou. Na A123 1100mAh jsem odebral asi 260mAh, na G3 740mAh. Trochu rozdíl, ne? Řešil jsem baterie.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2013 6:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
No...Asi by to chtělo trošku,technického pragmatismu. To,že ti z jedné baterky serva vycucla 700mAh a z druhé polovinu,opravdu není baterkou, ale stylem létání.(tzn průměrnou spotřebou serv za let).
Diody jsou nelineární člen,vřazený do serie....musíš počítat s tím,že úbytek napětí roste s proudem.Navíc při brzdění elektromotoru v servu se ta energie sama neztratí, ale jde zpátky do vedení k baterce-a tam máš v závěrném směru diodu... Když dás dvě do serie, dějou se tam zajímavé věci :-) Proto se dvě do serie nedávají, ale pouze jedna a k ní třeba dvě paralelně.
Já už mám s Vikingem 2-ELS nalétáno 46 hodin na pořád tu samou Hyperion 850mAh. Baterka je napřímo..bez diod,či BEC.
Na obrázku máš průběh napětí za 2h15 minut letu. Sky Assistant je dost rychlý na logování napětí, ale né pořád dost na skutečné děje,co se na elektro instalaci dějí.
Někdy si vem osciloskop a změř si to. Budeš se divit stejně jako já a radši na to rychle zapomeneš:-)


Přílohy:
ScreenHunter_01 Jul. 26 07.38.gif
ScreenHunter_01 Jul. 26 07.38.gif
[ 70.5 KiB | Zobrazeno 2542 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2013 10:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Ještě čekám na regulátor YGE 150HV a jeden 3článek 2650mAh (ve Vikingu bude in-line 4+3 články) a jde se hledat místo pro baterky,tak aby vyšlo těžiště na 98mm.
Celá instalace v trupu dozná změn, neb čekám,že baterky budou hodně daleko v trupu( možná až u Vop) a tak přemýšlím,jak dostat na přístupné místo balanční konektor od rx-baterky.


Přílohy:
P1100676.JPG
P1100676.JPG
[ 56.16 KiB | Zobrazeno 2480 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.07.2013 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1889
[quote="graup15"]No...Asi by to chtělo trošku,technického pragmatismu. To,že ti z jedné baterky serva vycucla 700mAh a z druhé polovinu,opravdu není baterkou, ale stylem létání.(tzn průměrnou spotřebou serv za let)..............

jistě, pokud bych to poměřoval za letu, tak to sem ani dávat nebudu :D . Jenže já to testoval v dílně na stole a jen občas zakvedlal servama. Křidélka a klapky jsem zatížil, abych alespoň trochu nasimuloval letové podmínky. Netvrdím, že to bylo vše echt přesně stejné, ale rozdíl jsem zaznamenal. Alespoň já ho vidím. S tím osciloskopem, to máš pravdu, taky jsem poměřoval a je to lepší, jako česká telenovela :D .
Na G3 baterkách mám nalítáno asi 28 hodin a na druhých přibližně stejně. Netvrdím, že nefungují, ale rozjíždění jejich článků je až nechutné. Ale třeba jsem jen náročný :D A123 1100mAh jsou staré myslím tak 4 roky, hodin nepočítaně a jsou zaručeně lepší. Sám víš velmi dobře, jaký je mezi nimi rozdíl :wink: . Proto jsem se k nim vrátil.
Ale je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27.07.2013 21:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7478
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Asi takto (přibližně) budou rozmístěny baterky 2S A123-1100mAh , abych vykompenzoval hmotnost 400g motoru v čumáku a 7S baterek. :-)
Už mám vymyšlené jak budu baterky nabíjet (ten konektor je originál MPX ale trošku jiný druh než standard zelené 6piny). Konektor bude samozřejmně zapuštěný.


Přílohy:
P1100678.JPG
P1100678.JPG
[ 117.29 KiB | Zobrazeno 2268 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 787 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 53  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz