Registrován: 5.12.2010 Příspěvky: 13 Bydliště: okr. Nový Jičín
Ahoj, nemáte prosím někdo uložené údaje o nastavení výchylek a letových režimů a polohu těžiště pro Vikinga 2e. Bylo to na stránkách Jiřího Sodomky, ale ty nefungují a zkoušel jsem to hledat a bez výsledku. Díky moc Dan
Do jednoho lehce staršího Vikinga přehazuji místo Futaby..to co je na obrázku. Vůbec nevím jestli to pujde a je to vůbec možné. Protože u toho přijímače na 900Mhz nemám tušení co s tou protiváhou antének.
Máte s tím někdo zkušennosti? Resp jak by to mělo být umístěné na modelu?
Přílohy:
IMG_20201103_202404.jpg [ 96.37 KiB | Zobrazeno 3124 krát ]
Chápu majitele že chce mít zálohu na 868Mhz ale v tomto případě by byl lepší přijímač jako je R9MM nebo R9Mini.V případě jedné antény Tx a Rx by měla být optimálně vertikálně.Pokud tam zůstane R9SX pak antény budou do kříže a na Tx vertikálně.Samo že antény musí ven pokud je tam uhlí. Mrkni na video cca od 07:20.Ještě by šlo použít monopol anténu. https://www.youtube.com/watch?v=U8YcFbW9byM
Díky za názor. Mně šlo spíš o to,jestli tu protiváhu na 868Mhz můžu přismrštit ke koaxiálu. Prostě aby se to tvářilo, jako normální (spíš standardní) anténka jako u 2.4Ghz. Protože tak jak to je, je to do ošťepu ala Viking naprosto nenainstaovatelné !!!.
Jo pro zasmání. Proč 868Mhz jako dual ? Majitel rozšlehal dle jeho slov na Futabu 2.4Ghz Vikinga. Tak koupil jiného, který lítal na pohodu doteď na 2.4Ghz. (Futabu) Při výslechu popisu žíně o zem z něj vylezlo,že lítal tak blízko VVN až najednou neřídil (a to tak blízko,že ho až škrtnul křídlem) ...ale samozřejmně za to mohlo řízení na 2.4Ghz.. hmmmmmmm Tak podle mediální masáže, je potřeba nainstalovat do éra dva systemy..protože čím víc frekvencí, tím víc addidas. ( mimochodem těsně u VVN je na tom 868Mhz ještě hůř než 2.4Ghz) ...
Tu protiváhu můžeš dát k tomu vedení koaxu.Úplně ideál to není ale fungovat to bude.Testy funkce a dosahu beru jako samozřejmost.Utíkat od Futaby mě nepřijde moc rozumné ale každý svého štěstí strojvůdce.
Po dlhsom zvazovani aky 3m hotliner zadovazit som sa rozhodol pre noveho slovenskeho vyrobcu Juraja Stanceka a jeho Wasabi F3F vo verzii s elektro trupom. Model je v najpevnejsom prevedeni double carbon 160/160, vecko je double carbon 50/50 a aj trup dostal zosilnenie. Pohon bol zvereny F5B klasike Leomotion 4031-2050kv napajanej regulatorom YGE 200 HV FAI a 10 clankom Tattu R-Line Version 3.0 1550mAh 120C. Pohonna bateria sa sklada z 3 sekcii 4+4+2 a pred pouzitim ju ohrievam na 40°C. Kedze bateria obsadila znacny priestor v trupe (posledny dvojclanok je pod spojkou kridla) bol prijimac, serva a prijimacova bateria posunute dalej za kridlo. Napriek tomu sa podarilo dodrzat tazisko a do doporucenych 92mm stacilo posunut prijimacovu bateriu o 2cm vzad. Pre overenie dosiahnutych vykonov a dalsie laborovanie bol osadeny senzor UniSens-E. Motor roztaca vrtulu GM F5B 18×24, ktora je rychla ale vzhladom na velkost a hmotnost modelu trva akceleracia prilis dlho a budu postupne skusane dalse vrtule GM 18x18, 19x22 a trojlisty 18x18 a 18x21. Pri zalete bol dosiahnuty prikon 7.5kW (221A pri 34V) a stupavost 75 m/s. Letova hmotnost je 3280g. Vysledok snazenia na stranke vyrobcu: http://www.aviatikcomposites.sk/?p=859
Přílohy:
W2a.jpg [ 254.66 KiB | Zobrazeno 2130 krát ]
W6a.jpg [ 220.95 KiB | Zobrazeno 2130 krát ]
W9a.jpg [ 122.91 KiB | Zobrazeno 2130 krát ]
W8a.jpg [ 306.38 KiB | Zobrazeno 2130 krát ]
Naposledy upravil Burro dne sob 06.03.2021 23:41, celkově upraveno 1
Registrován: 5.6.2011 Příspěvky: 768 Bydliště: Odolena Voda Obrázky:4 Blog:Zobrazit blog (9)
ahoj, to je pěknej bitevník, tak ať to lítá! jinak jsem koukal na to video, na tý hraně to musí chodit, paráda. by jsi možná ani tu vrtuli nepotřeboval
Teda super!!! Gratulace. Jeden čas jsem měl chuť pořídit Hurricane od StratAiru..., ale nějak z toho sešlo. Předpokládám ,že v Irsku nepotřebuješ dementní nálepky z QR kodem a piloťák na model. Nebo Ano? Fandím ti!!! A možná časem , taky nějakou šílenost stvořím....možná. Dalibor
Všimni si,že letový projev se od tvé vůbec neliší . Je to tím,že tam má velké baterky, kterým velký proud tak moc nevadí a nemá i tak velký ubytek napětí pod zátěží. Tvoje cesta je zajímavá, ale rozhodně ne zrovna ideální. Ty malinké baterky vydrží ten proud kolik startů ?? Deset, dvacet? Víc asi těžko.
Bohuzial v Irsku potrebujeme QR kody , skusky "UAS Operator", poistenie ... ale kedze sa to dalo vybavit rychlo tak ma to moc neobtazuje. Video s Hurricanom samozrejme poznam a viem aj ake tam ma baterie a vlastne aj cely pohon. Rovnaky pohon ako je vo Wasabi pouzivam aj v F5Bcku Speedfire 2 a baterie uz tahaju druhy rok bez nejakeho problemu, nebadam nejake zasadne zvacsovanie vnutorneho odporu a ani sa nenafukuju, teplota po dolietani je podobna ako bola pri starte (40°C). Ich vykon sa samozrejme casom mierne zhorsuje ale kedze nelietam zavodne a nenahanam kazdu sekundu tak je to pre mna zanedbatelne. Mam dokonca este dva desatclanky (tiez Tattu akurat verziu 1 95C, 3 roky stare) co som dostal k modelu ako uz nevhodne na sutazne lietanie a po vymene jedneho clanku co bol poskodeny su stale pouzitelne aj ked uz su mierne prifuknute a maju zhruba dvojnasobny vnutorny odpor. Pokles napatia na 34V pri 221A je aj na pomery sutazneho F5B lietania vyborny vysledok a baterie to znasaju dobre (zasadna vec je predohriatie na 40°C). Jediny rozdiel je ze v Speedfire je motor v chode 2-3 sek. a vo Wasabi bude okolo 5-6 sek. po zmene vrtule a doladeni rampy. Wasabi ma za sebou 8 letov a baterie sa zatial spravaju rovnako ako v Speedfire, sam som zvedavy ako to budu zvladat. Mozem uviest aj priklad ineho mojho modelu Raven 3,2m kde je pouzita bateria 6S Turnigy Graphene Panther 3000mAh 75C (co je viac ako slusna bateria) a pokles napatia je tam na 21,3V pri 260A (prikon 5,5kW) co je 3.55V na clanok. Ak by som chcel dosiahnut 7,5kW ako ma Wasabi bolo by tam urcite viac ako 350A a neverim tomu ze by bol pokles iba 3,4V. Takze pre mna je to riesenie akceptovatelne a nezda sa mi pravdepodobne ze mal Lukas Gaubatz v roku 2012 baterie s nizsim poklesom napatia aj ked tam mal 2x vacsiu kapacitu a 8S . Priorita je teraz naist najvhodnejsiu vrtulu ktora nebude s rozumne dlhou rampou kavitovat ale bude stale dost rychla. Inak model riadi tvoja byvala Futaba T16SZ.
Po dlhsom zvazovani aky 3m hotliner zadovazit som sa rozhodol pre noveho slovenskeho vyrobcu Juraja Stanceka a jeho Wasabi F3F vo verzii s elektro trupom. Model je v najpevnejsom prevedeni double carbon 160/160, vecko je double carbon 50/50 a aj trup dostal zosilnenie. Pohon bol zvereny F5B klasike Leomotion 4031-2050kv napajanej regulatorom YGE 200 HV FAI a 10 clankom Tattu R-Line Version 3.0 1550mAh 120C. Pohonna bateria sa sklada z 3 sekcii 4+4+2 a pred pouzitim ju ohrievam na 40°C. Kedze bateria obsadila znacny priestor v trupe (posledny dvojclanok je pod spojkou kridla) bol prijimac, serva a prijimacova bateria posunute dalej za kridlo. Napriek tomu sa podarilo dodrzat tazisko a do doporucenych 92mm stacilo posunut prijimacovu bateriu o 2cm vzad. Pre overenie dosiahnutych vykonov a dalsie laborovanie bol osadeny senzor UniSens-E. Motor roztaca vrtulu GM F5B 18×24, ktora je rychla ale vzhladom na velkost a hmotnost modelu trva akceleracia prilis dlho a budu postupne skusane dalse vrtule GM 18x18, 19x22 a trojlisty 18x18 a 18x21. Pri zalete bol dosiahnuty prikon 7.5kW (221A pri 34V) a stupavost 75 m/s. Letova hmotnost je 3280g. Vysledok snazenia na stranke vyrobcu: http://www.aviatikcomposites.sk/?p=859
Musí být celkem procedůra výměna baterie. Kolik lítáš motorový čas.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru