Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 8:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.4.2013
Příspěvky: 11
Ahojte,
riesim alebo rad by som si so skusenejsimi potvrdil vyber pokracovacieho vetrona po Radian Pro.

Viac ma to taha k termickemu pohodovemu polietaniu. Je to urcene na relaxacne kludne polietanie.
Ak by ma to casom tahalo k adrenalinovejsiemu polietaniu, radsej by som to riesil na to urcenym dalsim modelom typu Optima atd.
A XXL kedze vacsi je lepsi...

Aj ked priznam sa, ze novy Vektor II, trosku lakal univerzalnejsimi parametrami a menej citlivy na vietor. Ale rozum mi hovori, ze budu lepsie dve specializovane lietadla?

Do Etalonu XXL by som si chcel dat dorobit klapky, pridanie ovladatelnej SOP (z coho vyplynie ze servo klapiek bude v kridle) a srobovaciu VOP, kvoli transportu.

Co by som sa chcel spytat je:

Leos ponuka moznost pridania uhlikovych pasnic pre trup aj kridla (toto zvazujem, kedze ide o relaxacne urcenie, ze by to spravilo model robustnejsim?)

Momentalne nemam k dispozicii ziadny anglicky travnicek na pristavanie. Jedna sa o pole zarastene na divoko travou. Skratka nie je to uplne idealne miesto.
Dalo by sa zmenit, ale momentalne je to pre mna pohodlne vzhladom na blizkost. Predpokladam ze tento model by s klapkami mal dosadat v min rychlosti.
Pripadne som v inom vlakne videl ze s Leosom zvazovali smrekovu nabezku?

Kde je asi tak hranica max rychlosti vetru pre takyto model?

Este doplnim ze vlastnim Futabu 8FG, co by nemal byt problem, uz radian pro ma 4 servove kridlo.

Dakujem pekne za rady
Camel


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 8:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
etalona XXL má Abu, určitě se ozve, já bych spíš doporučil to menší rozpětí, jinak volba podle mého dobrá, létavé ero a né tak náchylné na poškození, jako ta skleněná vakuovan křídla u soutěžních speciálu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 9:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 6.9.2011
Příspěvky: 160
Bydliště: Jičín
pepin píše:
etalona XXL má Abu, určitě se ozve, já bych spíš doporučil to menší rozpětí, jinak volba podle mého dobrá, létavé ero a né tak náchylné na poškození, jako ta skleněná vakuovan křídla u soutěžních speciálu.



Etalon XXL mám taky sic zmenšený na 2,5m. Mám ho též s klapkama. Zatím neletěl, ale už jsem ho zvážil má 1048g s 145g baterii 1800mAh.
Podle Leoše zvládá základní akrobacii, tak s myslím že mu vítr zas tak vadit nebude. Je to pořádný kus nábytku. Těch ran co dostala křídla ve sklepě při montáži serv :-(

Se stavbou a se stavem dodané stavebnice naprostá spokojenost. Prováděl jsem i nějaké výpočty profilů a klouzavosti pro tu 2,5m a i výsledky jsou fajn.

_________________
Jaroslav Kuba
jabber:kouba159@jabber.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 9:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Tak se teda ozyvam. :)
Etalon je velice dobry rekreacni model. Ja mam tu 2.5m verzi (jeden z prvnich dvou vyrobenych kousku, ostatne to zvetsene rozpeti jsem si vymysleli s Vigem a kdyz to Leos videl litat tak to pak zacal nabizet i na webu).

Rizenou smerovku - urcite ano (ja mam V-tail vlastni konstrukce, ale priste uz bych to nedelal a nechal tam klasicky kriz).

Kridlo klidne 4 servove (mam taky), da se pouzit zmena zakriveni, treba prizvednuti odtokovky o 2mm trochu zlepsi pronikavost proti vetru, nebo mix vyskovky s celou odtokovkou umozni vic utahovat krouzeni ve stoupaku.

Kridlo mam vyztuzene uhlikem, ale myslim ze ve vzduchu bude stejne nejslabsim clankem spojka a jeji uchyceni v kridle (mam tam ocel, myslim 5 nebo 6mm, ale je pomerne kratka). Nicmene Leos tvrdi, ze s tim litam zbytecne opatrne a ze to snese daleko vic a ze to tam ten uhlik teda vubec nemusel davat :D

Odolnost proti poskozeni je pomerne slusna. Taky obcas pristavam do vysoke neupravene travy a modelu to nijak neskodi. Navic na klapkach se da hodne zabrzdit a pri trose cviku chytit do ruky za cumak.
Jedine poskozeni (pokud nepocitam ocas pribouchnuty do dveri od auta) bylo nalomene ucho pri "souteznim pristani na bod". Prasklo to presne v miste kde koncil uhlikovy pasek. Ale vzhledem k tomu jak ta havarka vypadala bylo poskozeni jeste celkem male. Dokonce jsem to i dolital po provizorni oprave skelnou paskou a pet lahvi. Doma jsem vyriznul kus rozstipaneho potahu a nahradil novou dyhou a bylo hotovo.

Nevim proc Pepin doporucuje to mensi rozpeti, me prijde vetsi o neco lepsi, ale velice dobre lita i ten mensi, videl jsem ho litat v "eco" variante, jen 3 serva bez klapek a smerovky a bylo to vpohode.

Ohledne toho vetru - model je dost pomaly, takze ve vetru to neni nic prijemneho. Lital jsem i za 10m/s, ale to byl spis boj (zase videt vetrone na klapkach couvat je docela zajimave).
Pokud si to clovek chce uzivat, tak je rozumna hranice tak 5m/s, maximalne 6 kdyz to neni moc turbulentni.

S tou "zakladni akrobacii" bych to zase tak realne nevidel, profil pri letu na zadech moc nenese. Samozrejme ze vykrut a premet to pri setrnem rizeni zvladne,a le neni to ono. Rozhodne to neni model na rozbihani z 300m kolmo dolu k zemi.

Me to vazi asi 980g a vykon pohonu (podle pouzit baterky 2s/3s) bud 120W, pomale plouzeni stoupani asi 6ms, nebo 300W = 15m/s kolmo nahoru. Takze pro "normalni" letani bude rozumne neco kolem 200-240W.

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 9:47 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 9.4.2013
Příspěvky: 11
Abu píše:
Kridlo klidne 4 servove (mam taky), da se pouzit zmena zakriveni, treba prizvednuti odtokovky o 2mm trochu zlepsi pronikavost proti vetru, nebo mix vyskovky s celou odtokovkou umozni vic utahovat krouzeni ve stoupaku.


Dakujem pekne za podrobne info. Mohol by som sa spytat na pouzitie 4 servove kridla? Myslel som si zo suvislosti, ze na termicky vetron staci 3 servove kridlo. T.j. len 1 servo na klapku. (ja som si to laicky vysvetlil tak, ze nemusim potom riesit synchronizaciu klapiek po obidvoch stranach, a na akrobaciu to zrejme aj tak velmi nie je).

Rozumne vyuzitie chapem pre mix krideliek do klapiek, pre razantnejsi naklon. Mozno prave pre nejaky ten vykrut? Nie je lepsie obetovat tuto moznost pre vacsiu istotu
rovnomennej vychylky klapky po oboch stranach? Pripadne je tam nejake dalsie pouzitie, ktore nepoznam?

Dakujem aj za info o vetre, presne toto som chcel vediet, kedze hodnoty do 5m/s su relativne caste a bol som zvedavy ci je to este v pohode. Vyssie hodnoty su zrejme datelne, ale uz je to boj co som ocakaval. Len som sa bal ci to nebude este citlivejsie.

Dakujem


Naposledy upravil camel82106 dne úte 09.04.2013 9:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 9:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
Abu píše:
Tak se teda ozyvam. :)
Nevim proc Pepin doporucuje to mensi rozpeti,Ohledne toho vetru - model je dost pomaly, takze ve vetru to neni nic prijemneho. Lital jsem i za 10m/s, ale to byl spis boj


počítám, že spojka bude stejná pro obě varianty--menší i větší, menší pujde trochu naložit a už v principu ty menší křídla budou ve větru létavější---si teda myslím---Do termiky a bezvětří je samozřejmě vhodnější ten větší model.
oddělené serva na klapky jsou lepší--nese to ale s sebou jeden problém--možná nedostatečnost napájení becem pro více serv, to je nejspíš i duvod, proč Leoš vypouští řiditelnou směrovku a dvě serva na klapky, jednou jsem se s ním o tom bavil, když jsem vybíral model pro kamaráda--právě etalona, tu menší variantu.

ještě k té velikosti--pro toho menšího by hrálo asi roli, pokud bys s tímto modelem chtěl někdy zajít i na svah, ten menší nebude tak náchylný na pomlácení při přistávání.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 10:32 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
K tem servum na klapky - ten 2.5m ma ty klapky uz pomerne dost velky, predstava ze je budu obe tahat jednim malym servem (protoze vetsi se do kridla proste nevejde) se mi moc nelibi. Ale pokud tam das jedno silne placate servo (pocitej ze bude drahe, treba Hyperion Atlas DS095, DS11,...), tak to asi bude ok.

K tomu proudovemu odberu Pepine - myslim ze vyjde celkem nastejno jestli mas 2 serva a kazde tahne 0.5kg nebo mas jedno a to tahne 1kg, okamzity odber proudu bude v ten okamzik zhruba stejny (akorat to jedno zatizeny 1kg bude mit asi mensi zivotnost a spolehlivost).

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 10:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
Abu píše:
K tomu proudovemu odberu Pepine - myslim ze vyjde celkem nastejno jestli mas 2 serva a kazde tahne 0.5kg nebo mas jedno a to tahne 1kg, okamzity odber proudu bude v ten okamzik zhruba stejny (akorat to jedno zatizeny 1kg bude mit asi mensi zivotnost a spolehlivost).


To musíš probrat s Leošem, já bych dal s čistou hlavou dvě serva a i řiditelnou směrovku, jen už bych dnes dal externí bec a bec reglu přez diodu jako zálohu.

MOŽNÁ :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 11:02 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 4.10.2011
Příspěvky: 103
camel82106 píše:
Ahojte,
riesim alebo rad by som si so skusenejsimi potvrdil vyber pokracovacieho vetrona po Radian Pro.

Viac ma to taha k termickemu pohodovemu polietaniu. Je to urcene na relaxacne kludne polietanie.
Ak by ma to casom tahalo k adrenalinovejsiemu polietaniu, radsej by som to riesil na to urcenym dalsim modelom typu Optima atd.
A XXL kedze vacsi je lepsi...

Aj ked priznam sa, ze novy Vektor II, trosku lakal univerzalnejsimi parametrami a menej citlivy na vietor. Ale rozum mi hovori, ze budu lepsie dve specializovane lietadla?

Do Etalonu XXL by som si chcel dat dorobit klapky, pridanie ovladatelnej SOP (z coho vyplynie ze servo klapiek bude v kridle) a srobovaciu VOP, kvoli transportu.

Co by som sa chcel spytat je:

Leos ponuka moznost pridania uhlikovych pasnic pre trup aj kridla (toto zvazujem, kedze ide o relaxacne urcenie, ze by to spravilo model robustnejsim?)

Momentalne nemam k dispozicii ziadny anglicky travnicek na pristavanie. Jedna sa o pole zarastene na divoko travou. Skratka nie je to uplne idealne miesto.
Dalo by sa zmenit, ale momentalne je to pre mna pohodlne vzhladom na blizkost. Predpokladam ze tento model by s klapkami mal dosadat v min rychlosti.
Pripadne som v inom vlakne videl ze s Leosom zvazovali smrekovu nabezku?

Kde je asi tak hranica max rychlosti vetru pre takyto model?

Este doplnim ze vlastnim Futabu 8FG, co by nemal byt problem, uz radian pro ma 4 servove kridlo.

Dakujem pekne za rady
Camel


poslal jsem ti soukromou zprávu


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 11:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 6.9.2011
Příspěvky: 160
Bydliště: Jičín
pepin píše:
To musíš probrat s Leošem, já bych dal s čistou hlavou dvě serva a i řiditelnou směrovku, jen už bych dnes dal externí bec a bec reglu přez diodu jako zálohu.


Já mám 2 serva na klapkách a ani jsem o jiné variantě neuvažoval. Mám také ovládanou směrovku a mám tam externí bec. Dioda na bec reglu by se mi líbila ale to jde tak nějak mimo mně. Jaká dioda kam příjde?

Vše se to vejde do trupu tak tak. Moc místa na posouvání těžiště baterií tam není.

_________________
Jaroslav Kuba
jabber:kouba159@jabber.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 11:18 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 10872
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Obrázky: 11
Kentán píše:
poslal jsem ti soukromou zprávu

Skoda ze se stydis prezentovat svuj nazor verejne, treba by se i ostatni neco priucili...

_________________
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Moje modely - http://poletuchy.ic.cz/hangar/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 11:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 10416
Bydliště: praha 5
kouba159 píše:
pepin píše:
To musíš probrat s Leošem, já bych dal s čistou hlavou dvě serva a i řiditelnou směrovku, jen už bych dnes dal externí bec a bec reglu přez diodu jako zálohu.


Já mám 2 serva na klapkách a ani jsem o jiné variantě neuvažoval. Mám také ovládanou směrovku a mám tam externí bec. Dioda na bec reglu by se mi líbila ale to jde tak nějak mimo mně. Jaká dioda kam příjde?

Vše se to vejde do trupu tak tak. Moc místa na posouvání těžiště baterií tam není.


tady se řešila ta záloha tou diodou.
viewtopic.php?f=39&t=54972&start=30


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.10.2010
Příspěvky: 1077
Taky se zajímám o tento model psal jsem p.Svobodovi tak jsem dám jeho reakci

Dobrý den,
aktuální ceníky jsou na stránkách .
Na rozpětí 2200 mm je původní Etalon a na rozpětí 2500 mm zkracuji Etalon XXL. ( původně 2740 mm )
Vztlaková klapka ovládaná jedním servem je na hranici u rozpětí 2200 mm, na větší rozpětí musí být klapky ovládány samostatně,
Stavebnice obsahují krom laků a lepidel vše pro dokončení modelů a pokud požadujete model provedení ARF, na dokončení Vám zbývá jen vlepit mot. přepážku ( její vlepení je na přání podle použitého motoru a kuželu) a začít instalovat RC soupravu.
Výslednou cenu zjistíte velice snadno - na prvním ceníku si vyberete požadovanou stavebnici a na ceníku na přání si doplníte co požadujete.
V případě nějakých ujasnění mi zavolejte na 608 175655 a vše vám vysvětlím.

S pozdravem Leoš Svoboda


Ted z toho nějak sešlo kvůli času a financím takže možná až o prázdninách. Jen by mě zajímalo jestli to má směrovku už v základu, protože na všech obrazkách co má LS na webu směrovka je. A taky se píše: Křídla všech modelů mají z důvodu vysoké pevnosti a nízké hmotnosti uhlíkové pásnice nosníků. Doobjednat jdou tuplované uhlíkové pasnice, to by mě tedy taky zajímalo jak to je.


Křídla všech modelů mají z důvodu vysoké pevnosti a nízké hmotnosti uhlíkové pásnice nosníků.


Přílohy:
Poznámka: ETALON XXL
etalonXXL.jpg
etalonXXL.jpg [ 77.23 KiB | Zobrazeno 2073 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 15:03 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 6.9.2011
Příspěvky: 160
Bydliště: Jičín
Myslím si, že směrovka je u Etalonu XXL za 100kč. Prostě si vyber co chceš a na tom letadle to bude. Když se do toho ceníku víceprací podíváš tak ty ceny nejsou nijak hrozné.

_________________
Jaroslav Kuba
jabber:kouba159@jabber.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon xxl od lsmodel
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2013 15:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2009
Příspěvky: 6280
Bydliště: Praha
Obrázky: 38
jako Leošův přístup je ukázkovej, a ceny za modifikace dosti směšné ...

kolik výrobců je ochotno člověku udělat i větší rozpětí, barevnou kombinaci podle vlastního návrhu ...
a to v letadlech za pár tisíc, ne desítek tisíc

nad velkým etalonem sem na tuto sezonu taky velmi uvažoval

_________________
SOVA is YouR CO-pilot
Cesta je mým cílem .......


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz