Autor |
Zpráva |
smyk1111
|
Napsal: pon 19.10.2015 9:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Chci nahradit ocelovou spojovací tyč 12mm u křídel (originál od výrobce) motorizovaného větroně o hmotnosti cca 4kg a rozpětí křídel cca 3500mm. Zajímaly by mne praktické zkušenosti toho, kdo tuto záměnu provedl. Nepodařilo se mi najít vlákno, které by tuto problematiku u velkých větroňů řešilo
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Adler
|
Napsal: pon 19.10.2015 9:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.1.2011 Příspěvky: 253 Obrázky: 10
|
Zdravím Vás, nebál bych se toho,pokud bude silnostěná ,vhodnější by byl plný uhlík. V mém připravovaném novém modelu mám 11 mosaz trubku a 10uhlík.trubku.(Rzp.2600mm, hlubka křídla 400mm) Ještě jde o to jaký je to větroň,jaké budou působit síly na křídla. A nakonec proč měnit? Petr
|
|
Nahoru |
|
|
lukypav
|
Napsal: pon 19.10.2015 9:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 23.2.2006 Příspěvky: 149 Obrázky: 0
|
smyk1111 píše: Chci nahradit ocelovou spojovací tyč 12mm u křídel (originál od výrobce) motorizovaného větroně o hmotnosti cca 4kg a rozpětí křídel cca 3500mm. Zajímaly by mne praktické zkušenosti toho, kdo tuto záměnu provedl. Nepodařilo se mi najít vlákno, které by tuto problematiku u velkých větroňů řešilo Mrkni sem : viewtopic.php?f=23&t=46333&hilit=spojka+k%C5%99idel+ocel+nebo+uhl%C3%ADk
|
|
Nahoru |
|
|
midge
|
Napsal: pon 19.10.2015 9:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.11.2005 Příspěvky: 132
|
NEDĚLEJ TO. Je to úplná blbost. U větroně rozpětí 2,3 m a váhy 2,2 kg mám hliníkovou trubku průměr 12 mm, ve které je natěsno plná uhlíková tyč. Křídla "cvičí" jako blázen. U větroně tvého rozpětí a váhy to zlomíš ve vzduchu raz dva.
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: pon 19.10.2015 12:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Já jsem u svých elektrizovaných polomaket větroňů použil uhlíkovou tyč. Asiago- 2,6 m, 2,1 kg - spojka 8 mm, Polydor- 3 m, 2,7 kg, Pilatus B4- 3 m, 3,4 kg, u obou spojka 10 mm. Žádné velké lomcováky ale nedělám. Nevýhoda uhlíku je, že při ráně spolehlivě praskne, což není levná záležitost. Ale ten uhlík znamená úsporu pár set gramů, o které můžu dát větší baterku.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 19.10.2015 14:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Měl jsem DG 300 od reicharda a to je tak pevné letadlo, že tam byla ocelová spojka cca 18mm a dlouhá cca 35cm. Po dotazu, proč nepoužít uhlík to nedoporučoval. Když jsem potom éro zalítl a poprvé jsem to potlačil a z 250metrů to poslal k zemi s krásným průletem, tak mi bylo jasné, proč ocel. Ale DG je na akrobačku a na svah, tak ta spojka funguje i jako dovážení.
Michal
|
|
Nahoru |
|
|
draceq
|
Napsal: pon 19.10.2015 15:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2011 Příspěvky: 909 Bydliště: Havířov Obrázky: 8
|
Je fakt, že údaje o tom co to je za letadlo by se pro aspoň trochu smysluplnou radu celkem hodily Termický větroň to asi nebude (vzhledem k poměru rozpětí/váha), takže se počítá s tím, že spojka bude muset udržet i poněkud drsnější styl letu... Pokud by tam měla být 12mm uhlíková spojka, tak raději ne fiknutá z obyčejné uhlíkové kulatiny z obchodu, a už vůbec ne z obyčejné trubky (ani silnostěnné) s podélnými vlákny. Tohle by muselo být vyrobené trošku fortelněji.... Ale na druhou stranu - taková babská rada - nic ti nebrání si to otestovat - dej tam uhlí, podlož ve 2/3 křídla a na trup nalož tak 4-12 kilo (podle stylu létání, 2G to musí udržet i u termika). Trochu zahoupej a uvidíš Buď prdne, nebo ne...
_________________ Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....
|
|
Nahoru |
|
|
Austria-P
|
Napsal: pon 19.10.2015 17:46 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 13.7.2015 Příspěvky: 91 Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
|
Zdravim, pro smyk1111: kvuli rozsireni informaci ohledne pouziti plnych CFK tyci na spojku kridla se treba podivej i sem: http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-Tra ... eckung.pdfI kdyz treba nemecky neumis, tak se lze v prispevku dobre orientovat (popripadne prekladac Google). Pro priblizne zjisteni prumeru CFK tyce (tabulka / graf) je dle autora nutno znat: nasobek zatizeni, rozpeti a max. hmotnost trupu. Naprosto souhlasim s doporucenimi od draceq (nasobky zatizeni, kvalita CFK, ...).
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 20.10.2015 11:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
midge píše: NEDĚLEJ TO. Je to úplná blbost. U větroně rozpětí 2,3 m a váhy 2,2 kg mám hliníkovou trubku průměr 12 mm, ve které je natěsno plná uhlíková tyč. Křídla "cvičí" jako blázen. U větroně tvého rozpětí a váhy to zlomíš ve vzduchu raz dva. No prave preto. Ten blatovy hlinik ta pripravil o "stavebnu" vysku. 12mmuhlikova tyc bude mat pevnost v ohybe vyssiu ako bezna ocel.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: úte 20.10.2015 19:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Austria-P píše: Zdravim, pro smyk1111: kvuli rozsireni informaci ohledne pouziti plnych CFK tyci na spojku kridla se treba podivej i sem: http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-Tra ... eckung.pdfI kdyz treba nemecky neumis, tak se lze v prispevku dobre orientovat (popripadne prekladac Google). Pro priblizne zjisteni prumeru CFK tyce (tabulka / graf) je dle autora nutno znat: nasobek zatizeni, rozpeti a max. hmotnost trupu. Naprosto souhlasim s doporucenimi od draceq (nasobky zatizeni, kvalita CFK, ...). Tak podle těchto grafů je uhlíková tyč o průměru 16mm v akrobatickém svaháku o rozpětí 3,2m a o váze 7kg odsouzena ke zničení při prvním přemetu... a přesto se s takovýmá lítá a nepraskají, tak kde je pravda? Má někdo nějakou zkušenost v tom rozměru a jakou? Díky za každé info
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 20.10.2015 20:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Pepin nahradil v Nimbusovi 3,6m od Reicharda ocelovou spojovací tyč, nerezovou trubkou. Což beru jako takovou střední cestu, nějakou váhu ušetříš a pevnost neztratíš.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: úte 20.10.2015 20:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Vážka píše: Pepin nahradil v Nimbusovi 3,6m od Reicharda ocelovou spojovací tyč, nerezovou trubkou. Což beru jako takovou střední cestu, nějakou váhu ušetříš a pevnost neztratíš. Předpokládám, že měl v Nimbusovi 12mm ocel tyč, jako mám v Grobovi. Jakou sílu stěny měla ta trubka?
|
|
Nahoru |
|
|
mhabr
|
Napsal: úte 20.10.2015 20:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2009 Příspěvky: 1067 Bydliště: Brno sever
|
Já mám v Nimbusu 2 kulatiny, 8 a 10mm.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 20.10.2015 23:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
smyk1111 píše: Předpokládám, že měl v Nimbusovi 12mm ocel tyč, jako mám v Grobovi. Jakou sílu stěny měla ta trubka? kouknu na to o víkendu--nějaká klasika z ferony-- tuším maximálně 1mm ve stěně, víc tam určitě nebude, ani jsem dovnitř nedával uhlík, on ten Nimbus má ještě jednu spojku--8 ku, nerezová trubka 8 ka měla ale pruměr něco přez 8, tak tam nešla narvat a zadní spojku mám teda plnou ocelovou kulatinu, tak jsem se na vlepení uhlíkové kulatiny do hlavní nerezové trubky vyprdnul, na termiku v pohodě i na rozumné blbnutí a na svah dávám ocelové kulatiny co jsou k modelu. zrovna u Nimbuse by možná odvážlivci s kulatinovými uhlíkovými spojkami možná uspěli, páč trupem nimbuse nejde pouzdro, tak tam ten uhlík muže pružit--než nakonec dopruží já už na to spojování větších letadel--nad cca 1kg letové váhy uhlíkovou kulatinou peču, polámal jsem jich už opravdu hodně na to, abych si o použitelnosti kulatinové uhlíkové spojky bez kovového--pláště a uhlíku použitého pouze jako výpln kovové trubky , nebo uhlíkové trubky--dovnitř s vlepenou ocelovou kulatinou už opravdu udělal svuj názor---prostě to nefunguje, uhlíková spojka má smysl, jako opravdu pevný komponent, na kterém nevzniká žádný prohyb--klasický spojky u kompozitu, ale ty kulatiny praskaj. Příloha:
P1160263.JPG [ 106.99 KiB | Zobrazeno 2199 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: stř 21.10.2015 12:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Tak moc díky za informace. Vychází mi z toho , že uhlíkovou tyč raději neriskovat. Pepin se svými zkušenostmi a praktickým vyzkoušením mne přesvědčil. Snad ještě ta varianta kvalitní nerezové trubky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|