Switch to full style
Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odeslat odpověď

čtv 24.02.2011 20:39

milost píše: stoupání alespoň 10m/s (kolem 1kW)

No tak na 10m/s nepotrebujes ani zdaleka tech 1000W, pokud to nebude vazit moc pres 3kg.
Mel jsem 3m 3kg ero s Feigaem a 18" vrtuli, 6xA123 a necelej 1kW a lezlo to 20m/s kolmo nahoru (pohon byl spis na tah nez na rychlost, v rovine to moc nezrychlilo na motor).... Ted je tam SNeu 7xA123 1.3kW a 26m/s... a v supliku je uz 6s Lipol a to by mohlo dat 2kW a pres 32m/s akorat asi s jinou vrtuli.

Na tech 10m by ti stacilo nejakych 600W... ale u toho se unudis nez to nastoupa :D

čtv 24.02.2011 21:07

Něco ve stylu Trinity by to asi mělo být.

Klidně ať to motor v horizontu zpomalí - já chci nahoru - dolu to letí samo.

čtv 24.02.2011 21:43

Kup si převodovku Kontronik 4.2/1 s konverzním čelem...já ti k tomu za pěknou( rozumnou) cenu naroubuju Neu 1115/2D....a budeš v klubu co nahoru létají kolmo :-)
Nabídka je dočasná :-) Než si to rozmyslím :-) :-)

pát 25.02.2011 12:52

hmmm co by to udelalo s mym coradem :-d celohuhlem :lol:

pát 25.02.2011 15:27

1115 je na Corado moc těžký.

pát 25.02.2011 15:34

škoda :-d Mambu by to asi zlomilo :)

pát 25.02.2011 19:03

Do trupu nacpu Feiago 540. A Neu od Dalibora s přehledem.

V "rozumné" vzdálenosti ve špici je průměr na šířku (užší) 4mm. Dál jsem se nedostal.

Fotky v noci/ráno.

pát 25.02.2011 20:18

milost píše:V "rozumné" vzdálenosti ve špici je průměr na šířku (užší) 4mm. Dál jsem se nedostal.


To v pohode vytvaruje motorova prepazka. Zmer si obvod planovanyho kuzelu, na trupu oznac misto se stejnym obvodem a s rezervou 3mm rizni spicku. Potom tam natukni prepazku a postupne dobrusuj hranu trupu, az to bude sedet. Jestli bude prepazka vic odsazena od hrany, tak ji bude potreba, proti kulatemu tvaru, na sirku trochu zuzit.

pát 25.02.2011 23:00

milost píše: A pro ty, co se nudí - nesmysle povoleny.

milost píše:Do trupu nacpu Feiago 540

Naprosto sociální pohon - motor 540XL (3674) s 16 až 15 závity na 4S bez převodu rovnou na vrtuli. Pouze jako výtah nahoru. Cca 1kW Pin. Akorát co těžiště na 370g v čumci?

sob 26.02.2011 21:16

Fotky kabiny a další v průběhu stavby na Picase .



Doktor: Zní to jako rozumnej nápad. Znáš to přímo z nějakýho modelu?

Nevim jestli se ušetřený 2000,- oproti NEU+Kontronik 4.2/1 vyplatí.

340g by se možná dohnat dalo. To abych dal do motýla pořádný serva 8)
Naposledy upravil milost dne sob 26.02.2011 23:23, celkově upraveno 1

sob 26.02.2011 22:23

Nejdou mi otevřít ty fotky :?:

sob 26.02.2011 22:42

milost píše:Doktor: Zní to jako rozumnej nápad. Znáš to přímo z nějakýho modelu?

Nevim jestli se ušetřený 2000,- oproti NEU+Kontronik 4.2/1 vyplatí.


Tak ten pohon je čistě teoretickej návrh. Tohle v praxi asi moc lidí používat nebude. Teoreticky by to ale fungovat mohlo. Určitě to nebude pohon na nějaký kravení. Pokud to bude hmotit kolem 3kg (což asi bude), tak aby to lítalo alespoň trochu dynamicky, tak by tam musel být pohon alespoň s příkonem 1,5kW. U toho 540XL napřímo by ta snad reálná 1kW stačila na takové trochu svižnější stoupání. Žádnej zázrak, ale účel by to splnit mohlo. Daní za nízkou cenu bude vyšší hmotnost motoru a né asi optimální režim motoru ohledně eff.

Jinak netušim čeho je schopnej ten NEU 1115, ale je u něj udáváno jako max. power 1000W. K tomu Ti určitě něco řekne Dalibor.

A k té ceně. Koukam na nějakej shop s NEU motorama, a 1115 prodávají za 160$. Převod od Kontroniku bude asi taky koštovat kolem 100$. Dohromady tedy kolem 260$.

Za 260, ale € si můžeš koupit Hackera B50 15XL:
http://www.hacker-motor-shop.com/e-vend ... &c=39&p=39
Ten "samej" motor od Feigaa koupíš teď v akci na HiModel za 58$:
http://www.himodel.com/electric/5mm_Sha ... 415XL.html
Ten "samej" motor od FSD si můžeš koupit i za 48$:
http://www.bidproduct.com/part/Product_ ... OR_46.html
No a nakonec si ten "samej" motor můžeš koupit od KEDY na HC za 30$:
http://www.hobbyking.com/hobbycity/stor ... oduct=6679

Takže lze ten 540XL (3674) pořídit i za méně jak 1/8 toho NEU+Kontronik. Výkonem to bude určitě slabší. Ale záleží co od toho čekáš a za jakou cenu. Určitě bych ale nekupoval pro experimentování s motorem 540XL bez převodu něco drahýho (Hacker). Maximálně to Feigao.

Pokud bys chtěl trochu přitlačit na výkonu, tak by asi šel použít pohon 540S asi s 11 závity + převod Feigao 6,7:1. Hmotnostně by to vyšlo taky líp. Co ale snese převod od Feigaa netušim. Tam by to šlo možná dotlačit na nějakých 1,3kW.
Přesně takhle postavenej pohon prodává Topmodel:
http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... ail&id=520

Takže rozhodnutí co a za kolik je jen na Tobě.
Ta 1kW na 3kg modelu znamená 333W na kilo. Ten samej poměr mam v 2,5m termiku s váhou cca 1400g (Pin cca 475W). Nahoru se to hrabe už celkem obstojně. Akorát u toho pohonu 540XL budeš limitovanej velikostí vrtule na asi max. 12" (Ae. 12/6,5-12,5/6). Otáčkama se to bude za letu asi blížit samotnýmu stropu co ty Aeronautky snesou. Takže by to šlo motorovat asi jenom do "kopce" v tahu. Z "kopce" pod plynem to tu vrtuli asi určitě "ztratí". Ideál by bylo nějaké uhlí 12-12,5/7-6.

Ale jak sem psal na začátku, tak je to jen teorie. Třeba ji někdo vyvrátí. :wink:

P.S.:Fotky taky neotevřu.

sob 26.02.2011 23:33

Díky, pane Doktore! Cestou bez převodovky se po zralé úvaze nevydám.

Zbývají už jen dvě možnosti:
1) NEU+Kontronik
2) Feiago+Hendrych
Obojí na 4S s pořádnýma lopatama.


(Fotky přesunuty na Picasu. )

ned 27.02.2011 11:48

Tak vzhledem k tomu že si limitovanej aku 4S, což pro model 3m a asi 3kg fakt neni žádná sláva, tak pokud budeš chtít z minima dostat maximum, tak cesta povede přes ty převodovky. Pohon vyjde lehčí a na větší vrtuli dostaneš o něco víc tahu a samotná účinnost motoru bude taky určitě vyšší jak na pohonu 540XL napřímo.

K NEU se já vyjádřit nemůžu. Čeho je schopnej inrunner 165g (1115) ví asi jenom Dalibor.

Pokud bys zvažoval dvoupólovou čínu (je asi jedno jakej výrobce to nakonec bude), tak mě napadají jen dvě varianty.

Motor 380XL (2868) s osmi závity a nebo motor 540S (3650) s dvanácti závity. Váhově a asi i výkonově to bude hodně podobný. Co na to dokáže nabídnout Hendrych nevim. Chybí mi nějaká aktuální info o jeho produktech. Jako by to ani nenabízel.

Třeba ale někdo poradí něco lepšího. Ty převodovky jsou hroznej pakec. Motory vyrábí snad každá druhá fabrika na světě, ale převodovky nedělá pomálu nikdo. A když dělá, tak abys špendlíkem hrabal.

Ještě by bylo řešení tam nějakým způsobem nacpat oběžku Hyperion Gs 3032-06 a kabely vést venkem. Byla by to ale práce pro gynekologa. Bylo by asi možný to zatížit až cca 1,5kW se slušnou vrtulí. To už by lítalo celkem slušně. Tím bys mohl poslat všechny výrobce dvoupólových inrunnerů a převodovek k čertu. Navíc cena toho Hyperiona odpovídá ceně nějaké solidní převodovky.:wink:

ned 27.02.2011 12:07

Ještě mě napadá motor od MEGAmotor V RCR 2/2011 je reklama na pohonou jednotku s převodovkou 3. nebo na 4.čl. MEGA AC F3J.
Měl by mít 2kW, soutěžní pohon.

Víc se o něm neví, musel bys kontaktovat p.Matyáše nebo Luďka N. který pohon v loni testoval v Pike Perfect.
Cena asi nebude za lidovku :( .
Odeslat odpověď