Autor |
Zpráva |
milost
|
Napsal: úte 09.08.2011 19:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
FOTKY
Jsou u mě na blogu (viz. vlevo). Včetně komentářů a průběžných aktualizací.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
Naposledy upravil milost dne pon 15.08.2011 20:37, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
milost
|
Napsal: úte 09.08.2011 19:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
POHONNÁ JEDNOTKA
4S Lipo TGY Nanotech 45C 2200mAh + CC Ice lite 100A + S-NEU 1115/2D + Kontronik KPG27 5,2:1 RFM 18x12,5/17x13 na kuželu Pohoda-let (kleština 5mm, trámec 34mm, kolík 3/8mm)
Baterie jsou těsně před spojkou křídel – vybrousil jsem drážky v trupu v “rozích“ baterie, pasují na milimetr přesně. Abych je ven netahal za kabely, je na nich poutko ze skelné pásky, a schovávám do něj balanční konektor. Vnitřní odpor článků je 5mOhm – žádná sláva. Baterie teď dva měsíce ležely v lednici, tak se třeba časem probudí ze zimního spánku.
Nechtěl jsem krátit kabely regulátoru, tak jsem je stočil pod něj. Prostorově i prakticky elegantní řešení – vedle regulátoru už bych stejně nic necpal a napájecí kabely směřují přímo k akumulátoru. Problém je potom upevnění reglu – kdybych použil přepážku v trupu, nepůjde rychle vyndat regulátor, a za kabely to přilepit samozřejmě nejde. Přilaminoval jsem tedy na dno uhlíkem dva stahovací pásky.
Přijímač mám až za spojkou křídel, takže jsem přijímačový kabel rozdvojil a jednu větev nechal v kabince – na CastleLink (zároveň by s tim šel napájet třeba i výškoměr, ale výrobce nedoporučuje používat BEC při 4S - promyslím). Druhá větev směřuje k přijímači, plus tam není připojeno.
Dalibor dodal motor a sehnal převodovku. Jsou slepeny něčím speciálním (pamatuju si jen, že to tvrdne 72 hodin) – díky graup15!
Motorová přepážka je domácí výroby. Směrem od motoru 2mm Cuprexit+3mm překližka+ 4 vrstvy uhlíku 100g/m2 a 2 vrstvy skla 80g/m2 s jemný vláknem. Koutový spoj uhlíkovým rovingem. Připevněno čtyřmi 3x10mm šrouby s imbusovou hlavu.
Kužel má větší průměr než trup. Upravovat přechod kužel-trup budu až po zaletání a doosení motoru. Kužel není „turbo“ – přepážka stejně nemá otvory. Motor by měl beztak běhat jen pulzně. Větrací otvory jsem ale přece jen udělal kolem motoru a bude-li potřeba, přidám další.
Vrtule bude pro začátek RFM 18x12,5. Uvidím, jak se bude chovat převodovka, a potom možná přijde rychlejší a “těžší” RFM 17x13.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: úte 09.08.2011 19:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
SERVOTRONIKA
2S LiFe A123 1100mAh + 4 diody SB560 paralelně + Low ESR kondenzátor 1000uF/16V V křídle 4x Volz Wing-Maxx. Ocasní serva digitální JR DS385. Přijímač osmikanál Schulze Delta 8.40w.
Pořádné letadlo si zaslouží pořádné napájení. Kvůli nastupujícímu trendu HV jsem se rozhodnul používat jako přijímačovky už jen LiFe. NiXX ve straších modelech ještě dolítám, do nových jen LiFe s diodami nebo bez nich.
Čtyři 5-ampérové diody paralelně snesou bez problémů zatížení 20A a z hlediska selhání jsou spolehlivější než dvě 10-ampérové. Kondenzátor musí být LowESR a až za diodami – chytá bordel od serv, který jinak spolknou baterie. Kapacitně by stačil 500uF, tenhle byl doma a vešel se.
Napájení serv je oddělené od přijímače – z baterie přes diody přímo do serv. Do přijímače pak vede napájení (8ch), třížílový vodič od regulátoru (7ch) a šest signálů (1-4ch=4pin z křídla a 5-6ch=2pin z ocasu). Ocasní serva mají společné + a - , ale 6pin konektor - aby při výměně serva nebylo potřeba pájet.
Centrální mozek servotroniky je na uhlíkové destičce, která je připevněná na vystřelovacím háčku. Vybrousil jsem do něj drážku, destičku přilepil vteřiňákem, a pak v koutech přilaminoval rovingem. Má to jednu obrovskou výhodu - po odšroubování jednoho šroubu jde všechno snadno vyndat. A mělo to i jednu menší nevýhodu – MPX konektory ke křídlu jsem umisťoval do připravených otvorů snad 45 minut (pasují tam naštěstí a bohužel naprosto přesně). Kolmo v destičce je zasunutý feritový kroužek, v něm jsou zasunuty/natočeny všechny kabely. Všechny bych neobtočil, prostě by se nevešly. Ferit není přilepený, drží „pnutím“ kabelů.
Přijímačová baterie je v kabině, aby šla snadno vyndat a rychle nabít (hurá!). Připevňuji páskem z cykloduše opatřeným patentkami. Patentky nedržely lepidlem (dělá se vulkanizační vteřinové lepidlo na gumu, ale nemám), tak jsem je přišil. Vypadá to blbě, nejsem švadlenka, ale drží to.
Přepážka na ocasní serva je 3mm překližka + 2mm uhlíková destička. Dal jsem i příčné vzpěry. Tim jsem si značně zkomplikoval instalaci, ale všechno zlé je pro něco dobré. Všechny spoje jsou zase koutové s uhlíkovým rovingem. Pevné jako předtím, nemám strach. Dvířka jsem podlaminoval sklem a nastavil tak hmotu, kterou jsem odfrézoval. Příčné vzpěry jsem použil jako západky a dvířka na ně přilepil kapkou vteřiňáku. Nebudu je otvírat – nemám proč, takže jsem je zatmelil šlehaným tmelem. Až bude potřeba měnit servo, ťuknu do toho, a mělo by se to krásně vyloupnout. Když se to neodloupne, ťuknu do toho pořádně.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
vitousek
|
Napsal: úte 09.08.2011 19:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zajímavé A fotky jsou kde ?!?!?!?!
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: úte 09.08.2011 19:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
vitousek píše: Zajímavé A fotky jsou kde ?!?!?!?!
V noci nebo zítra ráno. Ale mám je připravené.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
vitousek
|
Napsal: úte 09.08.2011 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
milost píše: V noci nebo zítra ráno. Ale mám je připravené.
Tak potom je to v pořádku Těším se na ně.
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
sumpi
|
Napsal: úte 09.08.2011 20:42 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 21.5.2008 Příspěvky: 158 Bydliště: Nupaky Obrázky: 6
|
No vidím že jsi to pojal poměrně velice pečlivě
, už se těším na zálet
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: úte 09.08.2011 20:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Další sada fotografií bude, až dodělám ocasní serva. Teď se jdu věnovat zbytku světa - nejen modely živ je člověk.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
Naposledy upravil milost dne stř 10.08.2011 13:45, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: čtv 11.08.2011 20:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Nahrál jsem pár dalších fotek.
A neštěstí v podobě vyhořelého serva v křídle odsouvá zálet na neurčito. Na druhou stranu dobře, že to vyhulilo na zemi.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
vitousek
|
Napsal: čtv 11.08.2011 20:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
milost píše: Nahrál jsem pár dalších fotek.
A neštěstí v podobě vyhořelého serva v křídle odsouvá zálet na neurčito. Na druhou stranu dobře, že to vyhulilo na zemi. Co se stalo ?
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: pát 12.08.2011 10:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Šlo by to přirovnat k havárce Daliborova Vikinga. Myslel jsem, že se to srovná, a ono se to nesrovnalo...
Serva Volz nemají v datasheetu možnost napájení 6V. Nicméně na dobré slovo to prý zvládají zdatně. Při nastavování vysílače jeli hodinu krásně. Pak jsem se ale ukliknul a servo odjelo na doraz - a tři vteřiny plné zátěže udělaly svoje. Ještě chvíli jsem servo normálně ovládal, pak už se ale ani nehlo.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
vitousek
|
Napsal: pát 12.08.2011 19:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.10.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Tak to je velká škoda
_________________ Rychlost, výška, myšlenka.Pro úspěšné létání je třeba mít alespoň dvě.
|
|
Nahoru |
|
|
klingon77
|
Napsal: pát 12.08.2011 21:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.1.2009 Příspěvky: 253
|
milost píše: Serva Volz nemají v datasheetu možnost napájení 6V. Nicméně na dobré slovo to prý zvládají zdatně. Stesti, ze se to stalo na stole. Volzum vetsi napajeci napeti nikdy moc "nechutnalo", napajeni z 5 clanku Nixx byl problem. Me u nich odchazely motorky, "uhliky" komutatoru byly jen slaby dratky dolehajici na komutator a ty se po case prebrousily a nasledne propojily vedlejsi lamely komutatoru. Jinak to mas moc pekne! Jaky mas v planu pouzit kuzel?
|
|
Nahoru |
|
|
milost
|
Napsal: sob 13.08.2011 14:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.8.2009 Příspěvky: 721 Bydliště: Říčany
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Měl jsem za to, že jsem fotky ocasních serv přidal, ale sám jsem se divil, když jsem zjistil, že ne. - Teď už tam jsou.klingon77 píše: Jinak to mas moc pekne! Jaky mas v planu pouzit kuzel? Díky za pochvalu. Od esa se cení! Kužel Pohoda-let (kleština 5mm, trámec 34mm, kolík 3/8mm). Možná převrtám na čepy od MPJet.
_________________ Kdo je bez miny, ať hodí kamenem.
|
|
Nahoru |
|
|
klingon77
|
Napsal: ned 14.08.2011 0:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.1.2009 Příspěvky: 253
|
U diry pro serva chtelo udelat vetsi radius v koutech. A chce to HODNE vybetonovat kout mezi deskou serv a stenou trupu. 6x1600tex uhlikovy roving na kazdou stranu a protahnout ho az za hrany diry.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|