Doktor
|
Napsal: sob 01.10.2011 11:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Otázkou je zda chceš jít cestou aku 3S nebo 4S. Osobně mi příde jít cestou aku 3S u modelu 2,3m a letovkou 1,8kg už jako né moc dobré řešení. Na tuhle hmotu už potřebuješ nějaké W. Ty získáš podstatně snáz z vyššího napětí než z vyššího odběru. Osobně bych volil aku 4S. Tím tam získáš pohon za kterej se nebude muset model stydět, ale taky z něj ještě nespychne.
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: sob 01.10.2011 12:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Jestli máš na mysli ten TGY TR 3548-800, tak na ten raději zapomeň stejně jako na všechny žlutochromové TGY TR. Další problém těhle motorů je hřídel 4mm. Ta je dobrá pro 70g motor průměru 28mm, ale naprosto nevhodná pro 170g a 50mm dlouhou oběžku průměru 35mm. Elektricky jsou to motory na úrovni Ray, což neber jako pozitivum. Pokud chceš nějaký tip na solidní pohon dostupný třeba na HC, tak si kup: motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 850kv.htmlRegl min. 60A max. 80A. Ten Tebou navrhovaný 70A by určitě posloužil. Aku 4S s kapacitou tak 2,65Ah 30C a víc. Cihlu s kapacitou 4Ah nemá význam tam dávat. Raději si kup dvě lehčí aku a toč je. Na motor kužel buď MP Jet, nebo Pohoda let. Nic jinýho nekupuj. Na kužel listy Aeronaut 12/8. Tímhle získáš 1kW pohon který nikdo vzhledem k ceně nepomluví. Tebe naopak takovej pohon rychle neomrzí. Jinou alternativu na HC asi nehledej, protože ji nenajdeš. Až se na HC objeví lepší motory jak B&R tak se to určitě mezi modeláři rozkřikne. Zatim se o ničem lepším neví.
|
|
Nahoru |
|
|
kubrider
|
Napsal: sob 01.10.2011 19:34 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 19.3.2011 Příspěvky: 31 Bydliště: Banská Bystrica Obrázky: 0
|
A este ak by mi niekto opisal ako to lieta na svahu či to ma dost velku zotrvačnost a prenikavost? A do akej rychlosti vetra na svahu to vydrzia tie kridla
|
|
Nahoru |
|
|
Homer.Simpson
|
Napsal: stř 05.10.2011 9:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2010 Příspěvky: 913 Bydliště: SK
|
Potreboval by som vediet, kde je tazisko?Dik
_________________ Futaba T-14MZ,Proxima II,Skywalker EPO,DJI F450 + NAZA M V2 + H3-2D,Tricopter
|
|
Nahoru |
|
|
Homer.Simpson
|
Napsal: úte 11.10.2011 21:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2010 Příspěvky: 913 Bydliště: SK
|
Nikto? Tak skusim takto. Tazisko mi vychadza priblizne 65-67mm od nabezky.Hlbka kridla je cca 220mm.Neni tazisko moc v predu? Este dotaz na " Doktor"-a. Mam motor TGY 35-48-A 1100Kv, 60A regl.,4S Li-pol a momentalne vrtulu 10x6".Na zoznamenie zatial bude stacit. Mohol by si mi doporucit vrtulu s ktorou vytlacim z toho motora maximum?Ale tak, aby to ten motor este vydrzal.Asi ju nahradim co najskor po zoznameni lebo letovka je dost vysoka, asi 2150g (4S 4000mAh)
_________________ Futaba T-14MZ,Proxima II,Skywalker EPO,DJI F450 + NAZA M V2 + H3-2D,Tricopter
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: stř 12.10.2011 15:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
>Homer.Simpson Osobně bych viděl těch cca 66mm asi vhodných pro zálet. Při záletu bych čekal že budeš s těžištěm couvat. U tohohle modelu nebude problém dive test a následná korekce těžiště.
K motoru. Já si tady neodvažuju moc co doporoučet. Záleží jak je ten konkrétní motor "namotanej". Nejlépe změřit statickej odběr s vrtulí 10/6 a posléze zkusit vrtuli 11". Ten 1" ale u takového pohonu přinese znatelnej nárůst odběru! Takže opatrně! Jestli tam máš 60A regl, tak si myslim že těch 60A motor krátkodobě snese, ale zda se do 60A vejdeš s vrtulí 11" netušim. Pokud ano, tak stoupání asi nebude moct být vyšší jak 6". 11/6 je ale už dost podčtvercová vrtule která se za letu celkem rychle vytočí a bude asi celkem rychle atakovat svůj výrobcem stanovený pevnostní limit 13000ot/min (předpokládam už v horizontálním letu)! Když dáš těžší vrtuli jak 11/6, např. 11/7, tak se motor roztočí sice o něco méně, ale zase stoupne statickej odběr. Co ten motor snese fakt netušim. I s tou vrtulí 10/6 bych to moc nedráždil letem pod plynem z "kopce"! Tady by asi nebyl problém to roztočit po hlavě dolů na limit 10" vrtule 16000ot/min!
Jestli chceš nějakou radu, tak upust od motoru s Kv 1100 napájeným aku 4S. Tady se už dostáváš výrazně do kolize s pevností plastových vrtulí. Jistota by byla použití vrtule CFK, ale v kontrastu s cenou motoru je to investice "divná". Raději bych investoval do pomalejšího, ale přesto solidního třeba i čínského motoru. Na aku 4S to chce motor s Kv max. cca 900. I tak se člověk pohybuje těsně na hranici pevnosti plastových vrtulí. Další výhoda použití pomalejšího motoru je použití účinnější vrtule s menším poměrem D/S. Takže pokud je pomalejší motor sám o sobě dostatečně efektivní, tak použitím "rychlejší" vrtule dál roste efektivita celého pohonu.
Můj závěr a doporučení tedy zní: Motor s Kv 1100 + 4S eé! Cena motoru (koupě jiného) je nesrovnatelná s cenou celého modelu a už vůbec nesrovnatelná s možnými riziky spojenými s rostržením listu! Mohl bych napsat že čert nikdy nespí, ale v tomhle případě bude náramně vychrápanej a bude jenom čekat až dáš plnej a model se trochu "rozjede"!!!
|
|
Nahoru |
|
|
Homer.Simpson
|
Napsal: stř 12.10.2011 16:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.5.2010 Příspěvky: 913 Bydliště: SK
|
Dik Model som kupil lietany a takto osadeny.Takze ta vrtula bude asi maximum.Pre istotu budem davat pozor, aby som daval plny knedlik iba pri stupani.Pokial nebudem s tymto pohonom spokojny najlepsie bude zohnat motor s mensim Kv a tym padom budem moct pouzit vacsiu vrtulu. High performance komponenty budem davat az do plnokrvneho Hotlinera
_________________ Futaba T-14MZ,Proxima II,Skywalker EPO,DJI F450 + NAZA M V2 + H3-2D,Tricopter
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: sob 10.11.2012 12:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Tak sem asi dospěl do stádia kdy potřebuju na "nedělní" polétání univerzála jež bude o něco svižnější než je P-13 od Reicharda. Jelikož za to nehodlam utrácet víc peněz, tak mi jako optimální volba napadá právě Xtreme od Azera. Jelikož už mam menšího sportlinera "1,7m", tak nechci jít cestou nějaké dvoumetrovky ala Optima či Ion. 2,3m Xtréma mi příde tak akorát, kdy to bude reálně možný namotorovat i čínou. Větší modely budou jednak dražší a hlavně těžší a tudíž náročnější na pohon.
Takže než se rozhoupu a stanu se taky xtrémistou koupí modelu, tak bych poprosil nějakého aktivního xtrémistu zda by nebyl tak hodnej a nesdělil mi tyto dvě věci: 1) spojka křídla je ocelová jakého průměru a délky? To z důvodu zjištění kolik by se nechalo ušetřit gramů použitím kulatiny uhlíkové. Ocelových tyčových spojek nejsem příznivec. 2) je reálný do trupu nacpat aku 6S velikosti 2,7Ah? Tedy něco ve smyslu velikosti asi d145xv45xš40mm? Hmotností to cca odpovídá aku 10S NiCd 1,6RC (470g) o které píše výrobce, tak by snad s vyvážením problém být neměl.
Šlo by to asi konzultovat i s výrobcem, ale dam raději přednost někomu kdo to fakt momentálně létá a má to "vočíhnutý".
Předem moc díky za pomoc a ochotu.
|
|
Nahoru |
|
|
Jenda_84
|
Napsal: pon 12.11.2012 19:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.6.2010 Příspěvky: 353 Bydliště: Praha 9
|
Tak mě napadlo, nezkoušel náhodou někdo kompatibilitu křídla z Xtreme a trupu Filipa 600? Na stránkách Azera mají trupy na oba modely vedle sebe a přední část i lože křídla vypadají na pohled stejně.
_________________ Pokud "každý ví", že je to tak, pak to tak není nejmíň deset tisíc ku jedné. (R.A.H.)
|
|
Nahoru |
|
|
bighugo
|
Napsal: stř 14.11.2012 1:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.10.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
Doktor píše: Tak sem asi dospěl do stádia kdy potřebuju na "nedělní" polétání univerzála jež bude o něco svižnější než je P-13 od Reicharda. Jelikož za to nehodlam utrácet víc peněz, tak mi jako optimální volba napadá právě Xtreme od Azera. Jelikož už mam menšího sportlinera "1,7m", tak nechci jít cestou nějaké dvoumetrovky ala Optima či Ion. 2,3m Xtréma mi příde tak akorát, kdy to bude reálně možný namotorovat i čínou. Větší modely budou jednak dražší a hlavně těžší a tudíž náročnější na pohon.
Takže než se rozhoupu a stanu se taky xtrémistou koupí modelu, tak bych poprosil nějakého aktivního xtrémistu zda by nebyl tak hodnej a nesdělil mi tyto dvě věci: 1) spojka křídla je ocelová jakého průměru a délky? To z důvodu zjištění kolik by se nechalo ušetřit gramů použitím kulatiny uhlíkové. Ocelových tyčových spojek nejsem příznivec. 2) je reálný do trupu nacpat aku 6S velikosti 2,7Ah? Tedy něco ve smyslu velikosti asi d145xv45xš40mm? Hmotností to cca odpovídá aku 10S NiCd 1,6RC (470g) o které píše výrobce, tak by snad s vyvážením problém být neměl.
Šlo by to asi konzultovat i s výrobcem, ale dam raději přednost někomu kdo to fakt momentálně létá a má to "vočíhnutý".
Předem moc díky za pomoc a ochotu. Tak ta spojka je ocel, je poměrně krátká a tenká (mám dojem že 6mm, mohl bych zítra přesně změřit). Dle mého názoru (mám s Xtremem za sebou cca. 40 startů) je její nahrazování kvůli váze zbytečné. Trochu vyšší váha tomu dodává příjemnou dynamiku. Můj má 2kg a lítá parádně. Původně jsem měl spíš obavu jestli nebude slabá, ale po rozhovoru s výrobcem, kdy mě ujistil že je to OK a důkladně vyzkoušené (prý to má mj. i ten účel, aby to lehkým prohýbáním křídel dalo včas najevo, že se blíží hranice a není radno to dál přehánět - a opravdu to tak funguje, i tak snese celkem dost a v mezních G včas upozorní). Mohl tam dát třeba planžetu (v prototypu to prý zkoušeli), ale pak by adrenalisti lámali křídla. Ta baterka - já tam mám 4S tuhle: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... P_20C.htmla ta 6S by se tam měla vejít, otázka je co k tomu za motor? Jinak váha té baterky nehraje roli, resp. čím těžší tím lepší, protože čumák je poměrně krátký. Já mám tu 4000 4S nacpanou hned za motor a je to akorát. Za sebe můžu Xtrema doporučit, je to slušné letadlo za slušné peníze. Je tam pár detailů, které by se daly vyřešit líp, ale jsou to vesměs maličkosti. Celková úroveň je dobrá, stěžovat si nemůžu.
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: stř 14.11.2012 11:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Díky za odpověď! No jestli budeš mít čas, tak tu spojku klidně přeměř. 6mm na 2kg éro s rozpětím 2,3m mi příde jako dost málo. Tipuju že tam bude klasika 8mm která je u modelů téhle váhy asi dneska standard. Každopádně pokud tam bude min. 8mm tak to stejně nahradim uhlíkem. Pevnostně to bude podobný, ale váhově tam nějakej gram pošetřim. Váha při letu dolů je samozřejmě dobrá, ale pokud to má letět svižně nahoru, tak je tam zase zbytečná váha blbá. Tady je znát potom každej gram. Koukal sem na rcalbum a vidim žes použil do křídla MG-14. Vešli se Ti do "profilu" nebo koukají trochu ven a jsou skovaný pod lehce vydutou plastovou krytkou? Já zatim rozvažuju nad výbavou. Jasno mam zatim jenom v pohonu. Půjde tam Lipola 6S 2,7Ah s motorem TGY R&B 3648-600. Vrtule bude asi Ae. 12/10. To by mohlo dát statickej příkon kolem 1,3kW s účinností kolem 75%. Jenom doufám že to na 12" plastovou sklopku nebude už moc. Určitě to nebude na lítání pod motorem dolů. Kdyby měl pohon ještě rezervu, tak bych možná zkusil i Ae. 13/11. S tou už by to mohlo příkonem přelézt i 1,5kW. Tady už to ale bude s aeronautem o ústa. Zatim tápu i nad reglem. Chtěl bych to honit přes všechna možná rizika BECem z reglu. Tedy 6 serv z aku 6S. Výkonem bych se nebál použít 60A Plushe, ale nejsem si jistej jeho 3A spínaným BECem že to dá bez problému. Navíc je to už dost v rozporu s návodem. Další neznámá jsou zatím serva. EDIT: Ještě jedna otázka. Páku plovoucí Vop to má uloženou v nějaké překližkové výztuze nalepené zevnitř na kýl nebo "ložisko" páky tvoří jen samotnej laminát kýlu? Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
TERAZKY
|
Napsal: stř 14.11.2012 11:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.6.2008 Příspěvky: 2560 Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
|
No ten vstavaný BEC na 6S LiPol je už dosť brutál. Na 4S a 6x HS 81 mám odskúšaný tento reg.: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _SBEC.htmlNa Tvojom mieste, ak tam nechceš prijímačovky by som tam dal akku. 2x 3S do série + exterrný BEC na jeden z tých akku.
_________________ ... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|