Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2023 18:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Jasně, lakovaná verze Air Zermatt mě nenapadla. Tu tam skutečně nemají. Baterky se uvolnit můžou ale za to si holt může člověk sám, stane se. U mechaniky která je vystavená díky větší celkové hmotnosti a zátěži se musí dost sledovat ložiska, minimálně ten hlavní domek hlavní hřídele. Dostává to dost zabrat. Páka rotor a zbytek je prostě větší. Na druhou stranu při ostřejším 3D lítání je to podobné nebo horší.

Celní poplatky úplně malé nebudou, Pavel platil tuším okolo 2500 a já tam mám navíc podvozek. Čekám 2500-3000.

Čepy navíc nebo nějakou větší rekonstrukci aby to dokonale lícovalo Pavel určitě dělal, to bude vůbec hlavní úkol udržet jeho kvalitu :-). Zažil jsem pár modelů kde byla baterka napevno bez možností výměny, nabíjela se v trupu a znova do vzduchu, zrovna ten Hughes z Olomouce který jsem poškodil. Upravil jsem si to na výměnu, baterky měním a z auta nebo trakční baterie jsem nikdy nenabíjel. Na 450 jsem měl velkou gelovku 26Ah, ta dala 17 startů na baterky 3S 2200-2600mAh. Na 6S byla už slabá.

Každopádně ztratit kabinu za letu musí být na infarkt.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2023 21:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.6.2007
Příspěvky: 707
Bydliště: Zlín
bylo to na infarkt, nejhorší bylo asi nezapnout záchranu, protože jsem byl díky jen záložnímu zdroji ( pánbůh zaplať za něj) jel už jen se zbytky otáček, asi 5m nad zemí. No naštěstí dva večery s prskyřicí a tmelem a dá se to považovat za opravené. Ale šrámy na duši už zůstanou. Hlavně ta nejistota, když neznáš příčinu.

_________________
Díky za toto fórum.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2023 23:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Jakýkoliv karambol kde člověk nezná příčinu je na mašli a na potřebném sebevědomí to rozhodně nepřidá. Před lety jsem měl namále s 550. Někam jsem přejížděl a šel si pak zalítat, naštěstí už při roztáčení jsem zjistil že místo zavisení se helina zakláněla a převracela, ihned jsem to vypnul. Asi za 20 minut jsem zjistil že je lehounce povytažený konektor serva v Helicommandu, plas a mínus měly kontakt ale signál ne. Chystalo se to zřejmě delší dobu, stát se to o pár desítek vteřin později bylo vymalováno. Vrtulník by havaroval a v troskách už bych povytažený konektor považoval za následek nárazu. Nedivím se že hodně lidí konektory zajistí tavnou pájkou která jde okamžitě povolit malou kapičkou lihu. Já tam pak protáhnul režnou nit kterou jsem nedotahoval na krev abych udržel funkci podkladní pásky pod Helicomandem. V maketě se řada věcí vůbec nedá zkontrolovat bez vyndání mechaniky takže zlatá tavná pájka nebo stahovací pásky. Navíc vibracema se kablíky dokážou poškodit.

A to se ti odpojila hlavní baterka ? S tou záchranou je to dvousečné a nejednoznačné. Loni když jsem spadl s maďarskou policií po kontaktu vrtulky s boxem na vodu do bambi vaku tak podle dat z jlogu jsem sice cvaknul a držel záchranu ale omylem vypnul ještě motor. Za dvě vteřiny se zase zapnul, to mi rukama napodobit nešlo ale budiž :-). Nicméně ta trvale zapnutá záchrana, přestože se motor zastavil a vrtulník rychle ztratil otáčky protože v režimu záchrany byly listy na 10 stupňů náběh, po celou dobu pádu až na zem dokázal VBar model udržovat i se zbytkem otáček v horizontální poloze takže dopadl na podvozek a dal se opravit. Kdybych tu záchranu necvaknul tak to padalo v kotrmelcích a trup šel do kontejneru.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.01.2023 8:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj pánové,
se zájmem jsem si přečetl nové vlákno a jsem rád, že se tu děje něco nového :-)
Mezi trupem Ondry a Tomáše bude jeden z rozdílů právě v tom upevnění kabiny. Tomáš kupuje, stejně jako jsem to udělal já, nenabarvený trup a ten má z výroby zalaminované jenom magnety, kolíky vůbec nemá. Protože nerad čtu návody, tak jsem si jaksi nevšiml, že ve stavebnici jsou kolíky dodané, takže jsem je realizoval tak, jak se mi osvědčily u velkého Hughese a u menšího sportovního trupu na mechaniku Snipera, tedy v trupu i v čumáku zalepené trubičky 4x0,5mm a jako spojovací kolík uhlíková kulatina 4mm. Kolíky jsou potom v trubičkách v trupu zajištěné tak, že je tam zastrčím spolu s kouskem tenké gumičky. Drží to a jde to vyndat. Ty trubičky v trupu a v čumáku jsou zalepené směsí epoxidu 285 a mikrobalonů - je to hustá kaše, která nestéká,
Kolíky vyčuhují z trupu cca o 10-12mm, takže čumák se nehne jinam než přímo dopředu přes sílu magnetů. Drží to dobře, čumák je díky kokpitu s poměrně těžkým pilotem hodně těžký a nemá tendenci spadnout. Stejně to mám u velkého Hughese, ani tam nemám žádné šrouby, které by čumák držely, stačí magnety.

Nějaké vibrace tam mám taky, i když jsem se opravdu snažil je eliminovat.

P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.01.2023 9:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Tak to ani nemusím hledat v mailech :-). Akorát to nechápu s tou gumičkou. Když je trubka i uhlíkový kolík 4mm tak se tam žádná gumička nevejde ne ? Čekal bych že kolíky se na jedné straně zalepí do trubiček a do protilehlých se pak zasunou, počet a velikost magnetů zajistí optimální sílu pro oddělení kabiny tahem. Každopádně to chce udělat hodně přesně, ideálně ještě před vlepením oken do přední části. A kolíčků nemusí být asi víc jak čtyři nebo spíš šest.

Pavel si taky myslí jestli není Ondrův trup od Robanu místo Jettech, Roban prý tohle zbarvení dělal. Takže se může konstrukčně a rozměrově trochu lišit.

Hlavu nastříkám, balotinování je passe jak u kluků tak technicky. Vymaskovat místa kam se skleněné kuličky nesmí dostat je dost složité a stejně tam patří šedá barva. Stříknu pouze to co je na fotkách, desku cykliky ne. Bude schovaná a vínovou barvu tam přežiju. V budoucnu se dá nástřik sundat acetonem pokud by to bylo aktuální.


Přílohy:
IMG_3281.jpg
IMG_3281.jpg
[ 100.26 KiB | Zobrazeno 1446 krát ]

IMG_3282.jpg
IMG_3282.jpg
[ 75.41 KiB | Zobrazeno 1446 krát ]

IMG_3283.jpg
IMG_3283.jpg
[ 46.83 KiB | Zobrazeno 1446 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.01.2023 10:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Pavel má ještě věcnou poznámku že doplatek české poště není jenom clo ale hlavně DPH.

Talířek na hlavu možná zkusím udělat přes 3D tisk, nějaký nápad už na to mám. Tisk by musel mít podpůrnou strukturu která by se pak oddělila.

Ze soustruhu by to bylo hodně drahé. Takhle bych mohl vzít za základ originální kus z hliníku a na něj přišroubovat ve třech bodech 3D tisk, celek pak vytmelit a vybrousit na stojanové vrtačce. Výhoda je dokonalá přírubo do kamene hlavy. Pod talířkem jsou tři krabicové díly, tam by se to upevnilo. Byly by integrované do tisku a zdola chycené do hliníkového originálu. Vycentrovat to na epoxid na točně, talířek předem předvrtat a po zaschnutí epoxidu navrtat do PLA samořezné šroubky.


Přílohy:
AS350_rotor.jpg
AS350_rotor.jpg
[ 482.26 KiB | Zobrazeno 1443 krát ]

273457380_475799674153311_3891247043880869539_n.jpg
273457380_475799674153311_3891247043880869539_n.jpg
[ 131.46 KiB | Zobrazeno 1443 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2023 15:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Přípravou na testování třílistu jsem se dostal k další věci která nebyla předpokládaná a sice rozměrům hřídele z upgrade setu pro třílist co jsem koupil. Upgrade set je sice označený 500E ale ta hřídel je jiná než ty co jsem dosud používal na vařečky ( oba Hughesy mají nitro hřídel se stavěcím kroužkem ) a je na ní vyznačeno 500L. V čem se liší ? Má o 13mm delší vzdálenost mezi zúžením pro náboj volnoběžky a hnacích kol a manžetou, vymezující horní ložisko hlavního domku. Je to 70mm místo 57mm. Pro větší zatížení při 3D lítání je to drobná výhoda ale pro je to mě komplikace. Mechaniky novější než 550E už jsem nesledoval, poslední verze jako 500L Dominator mají úplně jiné bočnice a rozmístění serv hlavních serv. A zřejmě i ten rozměr hřídele +13mm.

Hřídel z updrade setu potřebuju minimálně na testování jaký motor bude stíhat nebo bude ideální. Když porovnám kameny hlavy s tím že ještě nevím jaký rozměr tam má u své doma vyrobené hlavy Pavel, určitě bude podobný nebo i delší než u původní verze 38mm. A kámen pro třílist je výrazně nižší. Pokud cílím na opticky co nejpodobnější polohu rotoru vůči trupu, nejspíš s touto hřídelí vůbec nemám šanci. Je jenom o 5mm delší než ta starší a nitro hřídel, která je o dalších 10mm delší taky nejspíš nebude stačit. Záleží prostě na konečné poloze mechaniky v trupu. Dost možná dojde na výrobu úplně atypické hřídele na zakázku s tím že musí mít nahoře oba křížem pootočené otvory pro správnou montáž kamene.

Napadlo mě zkusit dát pod výš umístěnou manžetu stavěcí kroužek. Podle fotky schválně nadoraz dolů nastavených serv ( s tím, že do takové polohy se za chodu nemůžou nikdy dostat ) to vypadá nadějně. Kroužek se do spodní probrané části desky cykliky v pohodě vejde a na testování by to mohlo fungovat. Do trupu by pak přišla delší hřídel.

Tak či tak budu vyrábět jedny táhla mezi serva a desku cykliky na testování a druhou ( finální ) sadu do makety. Pokud tedy nebude ta upgrade hřídel použitelná což se nerýsuje, leda bych dostal mechaniku dostatečně vzhůru.

Při snížení rotoru musím mimo jiné pohlídat aby se mi 600mm listy nepotkaly s vrtulkou. Kámen pětilistu je naštěstí ještě nižší tak by to mohlo dopadnout v pohodě, jenom na to nesmím zapomenout :-).


Přílohy:
IMG_3286.jpg
IMG_3286.jpg
[ 117.09 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_3289.jpg
IMG_3289.jpg
[ 93 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_3291.jpg
IMG_3291.jpg
[ 65.91 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_3293.jpg
IMG_3293.jpg
[ 40.82 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_3294.jpg
IMG_3294.jpg
[ 30.65 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_3295.jpg
IMG_3295.jpg
[ 28.66 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

IMG_20211125_093055.jpg
IMG_20211125_093055.jpg
[ 64.86 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]

TREX550L Dominator.JPG
TREX550L Dominator.JPG
[ 73.31 KiB | Zobrazeno 1415 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2023 21:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.6.2007
Příspěvky: 707
Bydliště: Zlín
Relax píše:
Jakýkoliv karambol kde člověk nezná příčinu je na mašli a na potřebném sebevědomí to rozhodně nepřidá. Před lety jsem měl namále s 550. Někam jsem přejížděl a šel si pak zalítat, naštěstí už při roztáčení jsem zjistil že místo zavisení se helina zakláněla a převracela, ihned jsem to vypnul. Asi za 20 minut jsem zjistil že je lehounce povytažený konektor serva v Helicommandu, plas a mínus měly kontakt ale signál ne. Chystalo se to zřejmě delší dobu, stát se to o pár desítek vteřin později bylo vymalováno. Vrtulník by havaroval a v troskách už bych povytažený konektor považoval za následek nárazu. Nedivím se že hodně lidí konektory zajistí tavnou pájkou která jde okamžitě povolit malou kapičkou lihu. Já tam pak protáhnul režnou nit kterou jsem nedotahoval na krev abych udržel funkci podkladní pásky pod Helicomandem. V maketě se řada věcí vůbec nedá zkontrolovat bez vyndání mechaniky takže zlatá tavná pájka nebo stahovací pásky. Navíc vibracema se kablíky dokážou poškodit.

A to se ti odpojila hlavní baterka ? S tou záchranou je to dvousečné a nejednoznačné. Loni když jsem spadl s maďarskou policií po kontaktu vrtulky s boxem na vodu do bambi vaku tak podle dat z jlogu jsem sice cvaknul a držel záchranu ale omylem vypnul ještě motor. Za dvě vteřiny se zase zapnul, to mi rukama napodobit nešlo ale budiž :-). Nicméně ta trvale zapnutá záchrana, přestože se motor zastavil a vrtulník rychle ztratil otáčky protože v režimu záchrany byly listy na 10 stupňů náběh, po celou dobu pádu až na zem dokázal VBar model udržovat i se zbytkem otáček v horizontální poloze takže dopadl na podvozek a dal se opravit. Kdybych tu záchranu necvaknul tak to padalo v kotrmelcích a trup šel do kontejneru.


Ano. Těmi vibracemi vypadlo plato s.pohonnymi akumulátory. Takže Schottka přepnula Liionky a jelo se dál. V těch dvou sekundách jsem ani neřemýšlel o kolektivu, o záchraně. První impuls byl zastavit otáčení, srovnat helinu a zbytek dokonalá gravitace. Teď už není po pádu památky, víceméně. Teď bude hledání příčiny.

_________________
Díky za toto fórum.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2023 21:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
To musely být chvilky hrůzy, ještě že to dopadlo takto a model jsi opravil. Maketa spadne většinou rovnou do kontejneru....

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.02.2023 23:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Takže se baterky rozpojily ? Něco s nimi muselo hodně pohnout, to se jenom tak snadno nestane.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2023 22:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Hlava a kompenzátor plus táhla na gripy jsou nastříkané, během dne jsem zjistil že kompenzátor a táhla jsem řešil asi zbytečně. Postupně mi to začíná docházet i bez trupu a složitého počítání. Pavlův rotor je dejme tomu trochu níž ale jak si vyrobil hlavu, je skutečně tak vysoká jako klasický kámen na 550/600 - tedy těch 38mm od šroubu po rovinu listů. Můj kámen je mnohem nižší = první faul.

Druhý problém je jinde. Kompenzátor je integrovaný do spodní části kamene což je technicky super, nemůže se protočit jako typy dotažené na hřídel zpravidla jedním špičatým červíkem, ten Pavlův vyrobený doma tak moje SK na Hughesech. Po havarovaném Raptorovi mi zbyl třetí set na pětilist včetně SK kompenzátoru, teď se bude hodit.

Jde o to že táhla z gripů na desku cykliky jsou velmi krátká, určitě o 10mm než obvykle. Pokud bych trval na maketové rovině rotoru u vrtulníku, celá sestava včetně desky cykliky by se na hřdeli posunula nahoru, dost možná by byla deska cykliky i vidět což je sice podle předlohy ale technicky je to nereálné. Deska cykliky = i prodloužená oska vrtulky která jde vodítkem a to by trčelo taky ven, je to běžné u malých maket viz snímek ze Zlončic kde je Pavlův AS350 a jeden menší, nevím už jestli to byla 450 nebo 500. To ovšem znamená i to že ra rotorem by se musela vytáhnout i celá mechanika a tak vysoko se dostat určitě nemůže. Takže je to celé na betla.

Musím počkat na trup, tam zkusit mechaniku a jak dlouhou hřídel budu potřebovat. Na 99,9% bude atypická, stejně tak delší táhla od serv a hlavně mezi desku cykliky a gripy. A kompenzátor použiju SK na hřídel někam pod kámen tak jak to vyjde.

Ohledně odhazovacího systému se rýsuje zajímavá varianta vyrobit oba systémy s možností výměny v pumovnici trupu - klasický otvor pro spalovací vrtulníky. Pavel ho tam má taky ale zaslepený, já tam zkusím vyrobit dva sety. První jako svůj systém pokud se mi to povede miniaturizovat buď přes snížené standardní servo uložené případně na výšku a hlavně předěláním konstrukce tak aby nebyla dlouhá 80 ale jenom 55-60mm. Druhý set by bylo pouhé servo s bowdenem který povede na pyramidovou klec s kopií skutečného háku. Celé to bude na čtyři šrouby, nic víc. Na výměnu to bude chtít nějaký šikovný stojan abych nemusel pokládat heli na bok. Chci tam vyrobit hrazdy se zpětnýma zrcátkama a možná i velké vypouklé zasklení. Navíc Helibernina má ještě jedno okno v podlaze kde vidí pilot přímo pod sebe.


Přílohy:
IMG_3296.jpg
IMG_3296.jpg
[ 45.42 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]

IMG_3301.jpg
IMG_3301.jpg
[ 68.4 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]

fsdfadgfgas.jpg
fsdfadgfgas.jpg
[ 74.27 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]

IMG_3270 (2).jpg
IMG_3270 (2).jpg
[ 62.94 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]

IMG_0903.jpg
IMG_0903.jpg
[ 97.49 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]

IMG_5300.jpg
IMG_5300.jpg
[ 136.81 KiB | Zobrazeno 1312 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.02.2023 11:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Sestaveno. Na testy motoru budou nutné úpravy. Táhla od serv na desku cykliky (DC) musím vyrobit o 8mm delší, ALU vodítko na prodlouženou osku výškovky je úzké protože oska je silnější. Musím proto vzít to z 550 které potom bude na AS350 a protáhnout ho pilníkem. Na test tam nemusí být ty opěrné desky a dřevěné hranolky co potřebuje Hughes.

Musím počítat s tím že táhla pak budu nejspíš vyrábět znova a možná obě sady, nad i pod DC. Plus kompenzátor SK.

Hlava vypadá celkem pěkně, nástřik tomu pomohl. Základna klobouku už má vyvrtané otvory pro budoucí upevnění klobouku vytištěného 3D z PLA,

Ještě musím zbrousit samojistící matice M5 do gripů, ty chromované origo tam nadostanu, hliníkové gripy se jim úplně nepovedly. Ale to je naštěstí jenom detail. Zbrousím normální matice z Hornbachu, postupně střídáním aby se přílišným zahřátím nepoškodil plastový kroužek. Nechat tam nezamáčknuté matice nejde protože šrouby jsou potom krátké a jejich konec se k plastovému kroužku který ho zajistí nedostane.


Přílohy:
IMG_3302.jpg
IMG_3302.jpg
[ 70.5 KiB | Zobrazeno 1281 krát ]

IMG_3303.jpg
IMG_3303.jpg
[ 43.57 KiB | Zobrazeno 1281 krát ]

IMG_3304.jpg
IMG_3304.jpg
[ 89.92 KiB | Zobrazeno 1281 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03.02.2023 14:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Broušení vodítka nebude, stačilo vzít původní osku z 550 a menší kuličky, je vyřešeno. Místo 4,9mm tam patří 4,7mm a oska je silná 2,95mm místo 3,46mm z 550L.

Delší táhla na serva udělat musím. na to už mám dva měsíce, dřív na lítání počasí asi nebude.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.02.2023 1:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Je sobota 1:40 a v mailu mi přistálo avízo České pošty o vyskladnění zásilky z mezinárodní pošty Praha 120 a předání dopravci k doručení.

Celní dluh vyčíslen na 2459, poplatky za zastoupení 300, celkem 2759 hotově při předání. Zřejmě v pondělí nebo úterý. James to odesílal v pondělí 30.ledna, muselo to sem jít určitě letecky. Tak rychlé jsem to tedy nečekal :-).

Jak se ptal Mawerick na ty poplatky tak 516 USD jsem platil přes PayPal 11830Kč ( 22,97Kč/USD ). Clo 2459 dělá 20,786%.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04.02.2023 17:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5079
Bydliště: Praha 6
Česká pošta už prý zase zdražuje ale tady překvapili, krabici přivezli dnes po deváté. Šlo to AIRMAIL EMS, proto ta rychlost a cena. Ale lodí nepo momalu to Jettech holt neposílá.

Obě hlavní části buď dělá jiná dílna nebo jim došel gelcoat, nemá stejný odstín. Zpracované je to pěkně, sice jsem to ještě moc nestudoval ale zásadní vadu nevidím. Co mě zarazilo je zasklení, nepamatuju si už co k tomu tehdy Pavel psal, snad jenom že mu chybělo nějaké malé okno ale nejsou to jednotlivé přesné kusy, jsou to takové větší sdružené segmenty ze kterých se to po slícování asi vystřihne. V celkem podrobném návodu na několika A4 je všechno včetně instalace mechanik Hirobo, Thunder Tiger a Align Nitro, šablona kotvících bodů mechanik. Model má hodně maketových detailů,to je příjemná změna proti Hughesům :-). Navíc zvažuju udělat i nýtování, napřed musím spočítat jestli je jejich maketová velikostz shodná s tím co reálně zvládne plotter, kluci mají vyzkoušenách 0,8mm ale na větší modely.

Otvor dole kam se dá vložit můj závěsný systém je luxusně velký - 83 x 60mm ale má jednu vadu, jeho střed je odhadem 75mm před osou hlavní hřídele. Ještě to změřím přesně, pokud tohle platí tak i když dám hák co nejvíc dozadu, bude to 50mm před hřídelí a teď je otázka co to udělá letově. Váha může model předklánět, nevím s čím se poradí nebo neporadí Demon. Otvor se dá zvětšit o 13mm dozadu k žebru, dál do toho zasahovat nechci. Tím bych snížil minimum odchylky zavěšení na 30mm, to už podle mě gyro dá. Problém je spíš výška, to co Pavel na sestaveném modelu s osazenou mechanikou odhadnout nesvedl - je to pouze 30mm a to mi nestačí, určitě se bude muset řešit vzájemná vazba s mechanikou dole, výřez a podobně.

To všechno platí pro můj systém, pro maketové zavěšení a hák tam bude pouze základna se servem a bowdenem, nic víc.

Přední část s velkými otvory na okna je dost měkká, i když to okna zpevní tak nějaké zesílení možná bude aktuální. Baterie 6S bude hodně vysunutá, tohle se nesmí podcenit aby to nezlobilo. 2S bude ležet napříč za ní.


Přílohy:
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg
[ 43.01 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0004.jpg
IMG_0004.jpg
[ 34.56 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0005.jpg
IMG_0005.jpg
[ 83.23 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0006.jpg
IMG_0006.jpg
[ 50.45 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0007.jpg
IMG_0007.jpg
[ 88.78 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0008.jpg
IMG_0008.jpg
[ 47.72 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0009.jpg
IMG_0009.jpg
[ 63.39 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]

IMG_0010.jpg
IMG_0010.jpg
[ 80.43 KiB | Zobrazeno 1063 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: hozyy a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz