Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: pon 31.01.2022 22:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Ahoj,
na setkání v Klecanech na podzim jsem získal trup na 550 (vlastně dva - ten druhý Hudges 500 s mechanikou Sniper už létá).

Ad trup: Po troše hledání předpokladám, že to je AS355. K trupu nic dalšího nebylo - což generuje hlavní otázky:

1. jak a z čeho vyrobit podvozek - ocelový drát 4mm? Al trubka 6 nebo 8mm? Nebo něco jíného?
2. výroba oken - výtahnout z Durofolu (?) po ohřátí přímo na skořepině - nebo odlít ze sádry model ze sádry a něm?
3. ocasní plochy - asi balsa vyztužená uhlíkem a olaminovat 25g/m.
4. jaké zbarvení - DSA co létalo u nás - zatím asi "option 1"


Ad mechanika: Původně jsem myslel, že seženu starší Logo 550, přestavím jednu L600, či koupím staršího Trexe 550. Nakonec jsem sehnal skoro ve vedlejší vesnici zaprášeného Raptora 550SE, což byla výzva (opět "almost ready to fly"). Původní FB hlava vydržela po příjezdu asi hodinu... Dnes zálet mechaniky (origo věci + Spirit + Talon 90 + listy JMDxyz 560mm, vrtulka SAB 87mm - 2x 6S 2650mAh ze Snipera - 6min 1150mAh při mto 3,2kg) a zatím šlape suprově - dal jsem ale jen opatrný přemet - bohužel hlavní listy jsou moc dlouhé a podle 3D modelu ve Fusion mají překryv s vrtulkou asi 7 mm (při průhybu dolů 6cm, což asi moc u nornálního letu na kladných násobcích nehrozí...). Mám k tomu delší trubku i řemen včetně setu vrtulky, tak buď použít tuto trubku nebo spíše sehnat 550 mm listy). Raptor má podobný setup jako Logo (řemen je snad úplně stejný), ale moc náhradních dílů už nebude k sehnání...

Mto s trupem by tedy mohlo být do 4kg - což by snad bylo ok - 3 list zatím neplánuji. Pár foto v příloze.

Rady k dotazům výše vítány :-) BTW: čtu soubežně 169 stránkový román "Vestavba do trupu..." - což je pro mne zdroj mnoha užitečných/zásadních informací - ale zatím jsem se prokousal jen ke straně 89 ;-)


Přílohy:
Trup 1.jpeg
Trup 1.jpeg
[ 27.4 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Trup 2.jpeg
Trup 2.jpeg
[ 20.75 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Trup 3.jpeg
Trup 3.jpeg
[ 25.41 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Raptor 550 SE_1.jpeg
Raptor 550 SE_1.jpeg
[ 43.4 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Poznámka: FBL hlava ze šuplíku + doplněn držák dvou LiPol (uprostřed "původní" držák z laminátu)
Raptor 550 SE_2.jpeg
Raptor 550 SE_2.jpeg
[ 64.68 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Trup + Raptor.jpeg
Trup + Raptor.jpeg
[ 36.06 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

Poznámka: Tak který?
DSA Eurocopter_AS_355_F2_OK-BIC.jpg
DSA Eurocopter_AS_355_F2_OK-BIC.jpg
[ 98.43 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]

DSA Jested.jpg
DSA Jested.jpg
[ 74.64 KiB | Zobrazeno 11635 krát ]


_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: úte 01.02.2022 8:10 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Asi bych díly oken z trupu vyříznul 1mm frézou a přilepil ke špalku a na tom vytáhnul. Ale ne z durofolu, ale z Vivaku.
Jako modely pro lisování používám tisky z ASA, takže tohle musí taky vydržet.

Ocas bych laminoval 80 sklem na balsu, nebo tisknul.

ten podvozek záleží co umíš zpracovat. Pochopitelně dural je nejlepší.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: úte 01.02.2022 14:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj,
můžu doporučit ještě některé další romány, všechny jsou ale kratší :-)
něco bys možná vydedukoval z mého vlákna o stavbě Hughese (trochu většího), něco z vlákna o Mi-8, něco z vláken od dagaX.

K těm oknům - rada od dudaje je dobrá, ale dovolím si doplnit - ty vyříznutý okna bys musel nalepit na špalky buďto přesně vybroušený do tvaru těch oken ( a proč je potom nepoužít rovnou jako kopyto :-) ). Jinak se Ti laminátová skořepina při lisování skel promáčkne. Takže buďto meti ten špalek a vyříznutý okno dát např. sádru nebo něco jinýho, co vyplní prostor mezi špalkem a laminátem.
Druhá možnost je udělat kopyta ze sádry. To jsem dělal asi před týdnem do svojí AS 350 (taky je tu vlákno, ale zatím dost neúplný). V trupu, který mám, totiž z neznámýho důvodu chybí jedno okno (na levých dveřích spodní část okna). Ve stavebnici trupu se naštěstí našel kus plastu po vystřižení čelního skla z výlisku, který jsem na to použil. Do trupu jsem v místě okna s nějakým přesahem nalepil lepenku (umělohmotnou), na ní rámeček z balsových lišt (opět větší než okno) a do rámečku jsem nalil sádru. Po vytvrzení vzniklo kopyto. já jsem to ještě "vylepšil" tím, že jsem na tu sádru nalepil vyříznutý laminát ve tvaru toho okna a potřebný přesah jsem doplnil PU tmelem.
Jedna velmi podstatná věc - to kopyto na sklo musí být po obvodu větší, než budoucí okno. Sklo do okna musí být totiž o něco větší, aby bylo za co do trupu upevnit.
Nohy a ližiny naohýbej z hliníkových trubek koupených v Hornbachu, OBI atd.. jak spojit ližiny s nohama Ti poradím, pokud to nemám popsaný u Hughese.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: úte 01.02.2022 16:14 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
pavel123 píše:
Ahoj,
můžu doporučit ještě některé další romány, všechny jsou ale kratší :-)
něco bys možná vydedukoval z mého vlákna o stavbě Hughese (trochu většího), něco z vlákna o Mi-8, něco z vláken od dagaX.

K těm oknům - rada od dudaje je dobrá, ale dovolím si doplnit - ty vyříznutý okna bys musel nalepit na špalky buďto přesně vybroušený do tvaru těch oken ( a proč je potom nepoužít rovnou jako kopyto :-) ). Jinak se Ti laminátová skořepina při lisování skel promáčkne.
P.


Záleží Pavle jak to dělá. Nic přesně být nemusí - stačí dvě žebra. Sádru nerad používám - rychle ochlazuje.
U toho vlepení je taky víc možných postupů. Já dělám stejnou velikost.


Přílohy:
P1010510.JPG
P1010510.JPG
[ 48.73 KiB | Zobrazeno 11281 krát ]

P1010511.JPG
P1010511.JPG
[ 46.81 KiB | Zobrazeno 11281 krát ]

P1010518.JPG
P1010518.JPG
[ 65.69 KiB | Zobrazeno 11281 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: úte 01.02.2022 16:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Je pravda, že každý máme svoje vyzkoušený postupy. Vlepovat skla přesně do díry v trupu - nevím, řekl bych, že je rozdíl mezi kabinou s relativně pevným rámečkem, což dohromady tvoří celkem tuhý celek, který je samonosný, a trupem, který sám o sobě není úplně tuhý, stane se, že člověk vezme heli do ruky nejen za rotor, ale přidrží ji i za trup a tam bych se obával, že může nastat nějaký drobný zapružení skořepiny trupu a nevím jestli by pak okna nevyskákaly ven. Ale třeba ne, záleží asi na tuhosti skořepiny, na lepidle.
Vario to řeší tak, že sklo je ještě o chlup menší než díra v trupu a je upevněný v gumovým profilu s dvěma drážkymi proti sobě (takový zakulacený "H"), jednou drážkou je guma nasazená ve výřezu v trupu, v druhý drážce je sklo. Takový gumový profil myslím dodává i firma MP-JET.
Výrobu skle - kusovku - má pěkně popsanou švíco ve vláknu o Bellu, a teď nevím číslo :-). Velikost myslím taky 550.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: stř 02.02.2022 0:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Výborně, další nová mašina AS :-).

Říkal jsem si kdy se do toho pustíš když jsi z toho měl v Klecanech takovou radost. Možná se tam občas potkáme, zařídil jsem si členství. Tak držím palce a těšíme se na fotky a popis stavby.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: stř 02.02.2022 0:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Okna na Helisiku jsem vyráběl podle postupu švíca a taky ze stejného materiálu. Měl jsem pocit že to nedám, nakonec to šlo docela dobře a vyrobil jsem jich mnohem víc.

Formičky z extrudovaného polystyrenu, řezání a broušení v pohodě ale musí se s nima zacházet jako v bavlnce, povrch je dost choulostivý. Mám to pečlivě uložené v krabici sesazené podle typů kdybych něco potřeboval vytáhnout znova. Nejsložitější bylo vytvořit tvarový otisk trupu aby pak okno kopírovalo zakřivení vajíčka, co kus to originál. U 3D tisku to převrátí zrcadlově počítač, tady se pěkně všechno musí znova. Formičky jsem nakonec dělal dvě sady, vypouklá okna na Helisiku a plošší na klasický trup kdybych se rozhodl předělat tu příšerně zatmavenou kabinu na čirou. Předek tah z Miferu a okna svoje. Trup je úplně stejný, je to ta army verze.

Na otisk trupu s žebrama aby to tlekem drželo tvar jsem položil folii a přišrouboval záměrně větší paspartu aby se pistolí ohřálo i zhruba 5mm na okrajích a pořádně se to vytáhlo, hlavně u vypouklých oken to hraje roli, bez toho jsem neměl šanci. Ohřátí horkovzdušnou pistolí, nespěchat, rovnoměrně, folie snese docela dost. Vypouklá okna jsem tahal na 2-3x s opětovným ohřevem, najednou to nešlo.

Okna jsem stříknul Smoke sprejem Tamiya ale s tím úplně spokojený nejsem, nástřik se nedá udělat dokonale rovnoměrný, jsou v něm malé tečky kde je víc pigmentu. Tah z Miferu jsem pak radši nestříkal a nechal ho čirý, neruší to.


Přílohy:
IMG_1126.jpg
IMG_1126.jpg
[ 63.13 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_1128.jpg
IMG_1128.jpg
[ 59.48 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_1131.jpg
IMG_1131.jpg
[ 58.21 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_1129.jpg
IMG_1129.jpg
[ 88.74 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_1133.jpg
IMG_1133.jpg
[ 57.96 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_1134.jpg
IMG_1134.jpg
[ 68.63 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]

IMG_0900 (2).jpg
IMG_0900 (2).jpg
[ 62.95 KiB | Zobrazeno 11111 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: stř 02.02.2022 20:13 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Díky moc za komentáře/rady.

Skla: Seženu Vivak a pak bude možná stačit vytáhnout jen přední skla (ještě nevím jak ;-) ) - viz foto trupu a foto heli - zadní skla mají minimální průhyb (spíše jsou jen prohlá). Uložení skel by asi stačilo do tenkého U profilu (nasazený kolem Vivaku) a přilepit na trup vyřízlý podle naznačených čar (minimum asi je nalepit Vivak na trup a přelepit černým rámem z "izolepy"/černé tapety) - zkusím jedno okno vzadu na zkoušku.

Podvozek: asi bych tím začal - do trupu usadit překližkovou desku na uchycení podvozku vepředu a vzadu (jinak to trupu nic vlepovat nechci - je docela tuhý a chci stavět lehkou verzi). A podvozek ohnout z 8/6 AL trubičky z OBI, co mám už doma (lyžiny upravím z originálu Raptor - taky pr. 8mm). Jde udělat takto:

1. vyříznu z překližky/prkna šablonu na přední/zadní podvozek (vcelku - tj. do trupu se prostrčí otvory a uchytí k desce - takto to mám u celotrupu u Loga a docela to funguje - bude to jen chtít vymyslet, aby ty otvory byly max 9 mm - tj. k lyžinám asi šroubovat přes plech)
2. na tom to naohýbám - šablonu bude asi třeba udělat trochu upravenou, aby po odpružení zůstal tvar co potřebuji - naštestí to vypadá na kruhové ohyby s rovnou částí uprostřed a na rovnou na koncích obou nohou - viz foto.
3. Al asi nemusím nahřívat/kalit jako dural - jak nejlépe zabránit zploštění při ohybu?


Přílohy:
Trup _okna.jpeg
Trup _okna.jpeg
[ 42.57 KiB | Zobrazeno 10987 krát ]

Poznámka: Tvar Ještědu vs. tvar kloboučku :-)
Okna_podvozek_tvar klouboučku.PNG
Okna_podvozek_tvar klouboučku.PNG
[ 786.18 KiB | Zobrazeno 10987 krát ]

Podvozek_detail.PNG
Podvozek_detail.PNG
[ 673.85 KiB | Zobrazeno 10987 krát ]


_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s


Naposledy upravil MSP dne stř 02.02.2022 21:14, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: stř 02.02.2022 20:56 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Ohnutí trubiček se povedlo dokonale ohýbačkou co umí 6-8-10mm. Já ohýbal 8mm a zcela v pohodě, nepovedl se jenom jeden ohyb, mojí chybou. Ohýbačku jsem koupil v Alze za pár korun a vyzvedl v Alzaboxu, nástroj na řezání není nutný.

Ohýbačka má pevně daný poloměr ohybu. Čím větší průměr tím je průměr větší, kdyžtak Ti rozměr pošlu. Klidně Ti ji půjčím, akorát jsem na druhém konci Prahy a do Klecan se začne jezdit až na jaře. SZ.


Přílohy:
IMG_1969.jpg
IMG_1969.jpg
[ 65.53 KiB | Zobrazeno 10973 krát ]

IMG_2039.jpg
IMG_2039.jpg
[ 50.85 KiB | Zobrazeno 10973 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2022 9:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Trubka 6mm r=20mm / trubka 8mm r= 19mm / trubka 10mm r=17,5mm

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2022 19:02 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Díky moc za nabídku (a super tip) - nedalo mi to a "musel" jsem jet do Alzy koupit něco kočce a tak jsem tu ohýbačku vzal taky ;-).

Trup: Zkusil jsem dát mechaniku a trupu - dole bude stačit udělat desku cca 3 mm a rozpěry nahoře. Ale těžší to bude vzadu - je tam málo místa (bude se hodně řezat) plus hlavně musím vymyslet, jak napnout řemen na složené heli (je to naopak než u Loga, kde se dopne vzadu - u Raptora to je vepředu :-( ). A pak SOP + VOP plus ten dlouhý "ocásek" za vrtulkou. Navíc tam není místo na táhlo...

Podvozek: ohnu trubičky vepředu i vzadu - jen je otázka jak to u zadních udělat aspoň trochu maketově (noha je delší), když příprava na trupu je na stejnou délku vepředu i vzadu... Plus rychle jsem hledal jak spojit nohy a lyžiny, ale zatím nenašel - budu ještě hledat :-)


Přílohy:
Trup_mech 1.jpeg
Trup_mech 1.jpeg
[ 41.98 KiB | Zobrazeno 10872 krát ]

Trup_mech 2.jpeg
Trup_mech 2.jpeg
[ 47.42 KiB | Zobrazeno 10872 krát ]

Trup 4.PNG
Trup 4.PNG
[ 357.27 KiB | Zobrazeno 10872 krát ]

Držák_vrtulka.PNG
Držák_vrtulka.PNG
[ 720.42 KiB | Zobrazeno 10872 krát ]


_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: čtv 03.02.2022 19:36 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 5097
Bydliště: Praha 6
Došlo mi že máš vlastně stejnou mechaniku jakou mám v Tmavém Raptorovi, akorát mám jinou desku cykliky. Místo 120 je tam 90 stupňů a zřejmě tedy jinak serva vzadu po stranách, mám obráceně přepákování vzadu. Já to ale upravil vyříznutím jedné bočnice abych tam mohl měnit baterky.

Ten hliník se dá podle Pavla i svařovat, pouze se musí obrousit vrchní eloxovaná vrstva. Já to řešil na sucho a Zdeněk mi na rozmetadlo vyrábí houževnaté spojky z PETG formou 3D tisku, možná by to bylo taky řešení i když svaření se mi líbí víc a bude pevnější.

Dostat mechaniku do trupu tak aby to fungovalo perfektně je největší oříšek, vždycky....

Tak držím palce.

S Ohýbačkou se musí perfektně držet ta část než to vleze do drážek a tahem se ohýbá. Já to jednou neuhlídal, výsledkem byla ploška a vyhodit. Nemusí se spěchat, chce to jeden plynulý pohyb. Když děláš víc stejných prvků, označíš si body kde se to do ohýbačky vkládá aby vyšla kopie stejně. U rozmetadla jsem si s tím docela užil ale ty vlastně ohneš oblouk a pak to zkrátíš podle potřeby.

Ohyb má v místech největšího otlaku potom takový zbělelý povrch jak se poruší vrchní elox, lupou je to vidět líp ale ohyb je pěkný a drží.


Přílohy:
IMG_0058.jpg
IMG_0058.jpg
[ 79.46 KiB | Zobrazeno 10866 krát ]


_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2022 10:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Ahoj,
k tomu spoji ližin a nohou - mně se osvědčil následující způsob:
Do ližin vyvrtám díry v ose nohou - prostě tam, kam na ližinu dosedá střed nohy. Díru 2,5 nebo 3mm podle použitýho šroubu. Připravím 4 válečky o průměru o něco menším, než je vnitřní průměr ližiny, do válečků vyvrtám radiálně díru a vyříznu závit na ten výše uvedený šroub. Dobrý je do válečků udělat ještě jeden závit v ose a nebo aspoň dírku. Pomocí tý dírky a nebo závitu v ose a nějaký tyčky (např.závitový) zasunu váleček do ližiny a skrz díru v ližině prošroubuju do válečku delší "červík", např. ze závitový tyče a nebo se dají i koupit dlouhý mbusový červíky. Tohle všechno se v ližině zajistí matičkou a nebo válečkem s vnitřním závitem našroubovaným na ten červík. Červík se pak zasune do nohy a pojistí dalším červíkem skrz stěnu nohy, nejlíp z vnitřní strany, takže není vidět. Aby ten dlouhý červík z ližiny seděl v noze, je potřeba buďto do nohy udělat futro a nebo na červík dát váleček o průměru o něco menším, než je vnitřní průměr nohy.

Ještě k materiálu nohou - možná by bylo lepší naohýbat je z plný tyče o průměru 8mm. Neměla by snahu se zploštit a bylo by to pevnější - přece jenom heli bude vážit téměř určitě přes 5kg.
V tom případě by se do nohou na koncích jenom vyvrtala díra pro zasunutí toho červíku z ližiny a pojistil by se stejně, tedy červíkem ze strany nohy.
P.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2022 22:42 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
pavel123 píše:
Ahoj,
k tomu spoji ližin a nohou - mně se osvědčil následující způsob:
Do ližin vyvrtám díry v ose nohou - prostě tam, kam na ližinu dosedá střed nohy. Díru 2,5 nebo 3mm podle použitýho šroubu.
...
...
Ještě k materiálu nohou - možná by bylo lepší naohýbat je z plný tyče o průměru 8mm. Neměla by snahu se zploštit a bylo by to pevnější - přece jenom heli bude vážit téměř určitě přes 5kg.

P.


díky moc - ten postup taky zkusím. Ad materiál - koukal jsem na Jettech a nohy u 600 AS350 jsou plné - nohy jsou 8mm a lyžiny 10mm? Asi bude opravdu lepší plná tyč - nevím jestli by nestačila 6mm a lyžiny 8 mm. Přeci jen ten můj trup je v měřítku cca 1:10 (dopočet podle rozměrů - jedinou AS 355 vel. 550 jsem našel na ebay od Funkey - ale tam nesedí okna) a přijde mi spíše jak velikost 500/520, než jako 550 - délka trupu by měla být cca 110 cm a odhaduji, žehmotnost by mohla jít udržet pod 4kg..

Už jsem promyslel i jak udělat ten konec trupu - ještě jsem to víc zkrátil a mělo by to fungovat takto: 1) vložím mechaniku do trupu, 2) nasadí se zadní domek s vrtulkou a dotáhne (řemen se musí nastavit tak, aby to sedělo - dopředu k seřízení se nedá dostat :-( ) a pak 3) na šrouby domku připevním laminátový díl, který bude kryt domku, ale hlavně držák SOP - tj. veškeré síly od SOP a ostruhy půjdou přes ten kryt/domek na trubku (namáhání na trup efektivně nepřenesu - tj. nejde to udělat jako u Tvé 600 od Jettechu, kde je trup i SOP vcelku).

Tak a teď to vidím na měsíční přestávku v psaní a zkusím něco udělat :-)


Přílohy:
Test.jpeg
Test.jpeg
[ 43.78 KiB | Zobrazeno 10732 krát ]

držák SOP.PNG
držák SOP.PNG
[ 510.95 KiB | Zobrazeno 10732 krát ]


_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AS 355 (velikost 550)
PříspěvekNapsal: pát 04.02.2022 22:58 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.11.2020
Příspěvky: 79
Bydliště: Líbeznice
Relax píše:
Došlo mi že máš vlastně stejnou mechaniku jakou mám v Tmavém Raptorovi, akorát mám jinou desku cykliky. Místo 120 je tam 90 stupňů a zřejmě tedy jinak serva vzadu po stranách, mám obráceně přepákování vzadu. Já to ale upravil vyříznutím jedné bočnice abych tam mohl měnit baterky.
...
...
Tak držím palce.

S Ohýbačkou se musí perfektně držet ta část než to vleze do drážek a tahem se ohýbá. Já to jednou neuhlídal, výsledkem byla ploška a vyhodit. Nemusí se spěchat, chce to jeden plynulý pohyb. Když děláš víc stejných prvků, označíš si body kde se to do ohýbačky vkládá aby vyšla kopie stejně. ..


taky díky - zkusím to - snad to půjde :-)
Ad Raptor - jj přijde mi to docela zajímavá konstrukce - motor vzadu (mám originál OBL motor - u Tvé je tuším Pyro 600, ale Pyro 700 se tam už nevejde...). Krásně by šla udělat i zalomená trubka pro vrtulku nahoře - stačí jen delší řemen a vytisknout z ABS spojovací díl (udělal jsem to tak na 450 a funguje to bez problémů - viz foto - u 550/600 bych to jen víc zpevnil - mám to v záloze na další projekt :-).


Přílohy:
AH _450.jpeg
AH _450.jpeg
[ 75.57 KiB | Zobrazeno 10730 krát ]


_________________
MSF - Sniper(s) & Logo(s) & LA700’s
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz