Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pát 03.01.2020 23:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4033
Bydliště: Praha 6
Tohle zní logičtěji a odpovídá to rozměrově fotce :-).

Věřil bych výrobci. Pokud bys přece jenom trval na pojistné fixaci viděl bych tři možnosti.

1/ Provrtat to komplet a místo dvou červíků jeden šroub na závit.

2/ Jenom lehce zahloubit červík. Napřed sestavit, s citem dotáhnout aby se vytvořily otisky červíků na trubce, pak to vzít z obou stran vrtákem. Pokud je ta drážkovaná hřídelka plná tak vrtat 2-3mm max. Znova nasunout, dotáhnout a zajistit červíky Loctitem.

3/ Nechat červíky jak jsou a v kolmici to provrtat komplet pro 2mm čep.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: sob 04.01.2020 10:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 701
Je to tak, jak píše Falkon. Mám to na svém Siouxovi a funguje to bez sebemenších problémů. S tou variáckou těžkopádností v některých případech souhlasím, ale když si představím, kdy většina věcí vznikala a je prověřena desítky let! Navíc, kdo nám na zeměkouli může nabídnout něco podobnýho v tomhle rozsahu?

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2020 16:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Máte pravdu, já to blbě pochopil.Omlouvám se :oops:

V sobotu jsem si vyfrézoval z duralu novou páku pro táhlo vrtulky, které je umístěné na úhlové převodovce v ocasu. Ta původní plastová není zas špatná, ale hlavně mě štvaly ty závity M2 pro kulové čepy. Stačí nepatrně přitáhnout a je po nich. Moje páčka sice vzhledově není nic moc ale na funkci o to nebude mít vliv. Ještě jsem mezi dvě ložiska na kterých se to otáčí vložil podložky aby se vnitřní kroužky stáhly vůči sobě a vymezila se vůle, což vario tam žádné podložky nedalo a stačilo malinko víc dotáhnout šroub a kuličky se sekly.


Přílohy:
7EC90799-4CA2-4660-92B3-1EB6AE699041.jpeg
7EC90799-4CA2-4660-92B3-1EB6AE699041.jpeg
[ 107.3 KiB | Zobrazeno 1189 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2020 17:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4033
Bydliště: Praha 6
Závity do plastu mě štvaly u Traxxas expedičních aut taky. Kovové nápravy a díly stály vyšly na hrozné finance ale auto je mnohem stabilnější a závity v pohodě.

Tyhle věci je lepší řešit nekompromisně, stejně jako u heli.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2020 20:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Potřeboval bych poradit. Do laminátového ocasu se má vsunout trubka na jejím konci je úhlová převodovka, na výstupu z převodovky je pružná spojka s hřídelí a vede to na konec ocasu kde přímo v laminátovém konci se má vlepit domeček pro vrtulku, která se tam pak nacvakne na další pružnou spojku.

Problém je ten, že osa na výstupu převodovky je pod koncem ocasu takže trubku co spojuje vrtulku a převodovku nelze spojit, myslím že ani přes ty pružné spojky se to nesrovná. Hlavně je divné že na převodovce nejde z každé strany jeden šroub zašroubovat protože díra je mimo. Můžu to propilovat ale to neřeší problém. Ona převodovka pokud bych ji ještě víc zlomil nahoru, tak kardany se mechanicky zasekávají.

Nemáte s tímto někdo zkušenost?


Přílohy:
7E9630D5-990F-4DCE-AC37-551C2FA77B11.jpeg
7E9630D5-990F-4DCE-AC37-551C2FA77B11.jpeg
[ 58.07 KiB | Zobrazeno 1141 krát ]

C190DC27-9152-40C6-B699-DA7CE85F13AE.jpeg
C190DC27-9152-40C6-B699-DA7CE85F13AE.jpeg
[ 29.95 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]

D16C018A-63E8-49A1-B3DC-D971E38DB089.jpeg
D16C018A-63E8-49A1-B3DC-D971E38DB089.jpeg
[ 68.06 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]

CA86B924-8E68-4233-88D0-C02B5AAC534C.jpeg
CA86B924-8E68-4233-88D0-C02B5AAC534C.jpeg
[ 65.7 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]

6A2E08CA-9503-4517-8736-129877CB5A01.jpeg
6A2E08CA-9503-4517-8736-129877CB5A01.jpeg
[ 84.13 KiB | Zobrazeno 1140 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2020 21:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Tak nevím kdo kde udělal chybu.
Můžu tu zadní díru v ocase ještě propilovat níž, ale pod vrtulkou mí být díra pro táhlo vrtulky, takže tohle asi dělat nebudu.

Řešením se mi jeví udělat nové plechy s větším úhlem, tak aby střed tyčky od vrtulky šel na střed kuličky kardanu.Nyní při větším úhlu kdy jde vše složit jde tyčka mimo střed kuličky a kardan se proto seká.


Přílohy:
01E8B4A8-4CC7-4E3E-A913-FD4037E0104A.jpeg
01E8B4A8-4CC7-4E3E-A913-FD4037E0104A.jpeg
[ 53.55 KiB | Zobrazeno 1126 krát ]

1644027F-D917-4AE8-9E7D-D5AB73B6520C.jpeg
1644027F-D917-4AE8-9E7D-D5AB73B6520C.jpeg
[ 58.19 KiB | Zobrazeno 1126 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: ned 05.01.2020 22:01 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4033
Bydliště: Praha 6
Vypadá to jako špatně vyrobené,,,,,,,,,,

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 06.01.2020 14:14 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6723
Bydliště: Dubai, UAE
Jsou ty plechy symetricke ? Nechteji jen otocit ?

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 06.01.2020 17:31 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 26.9.2018
Příspěvky: 86
Není tady fotka z horního pohledu ... Ale pravděpodobně bude stačit jen zkrátit tu část kulička/tyčka (myšleno samozřejmě na straně ložiska) ....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: pon 06.01.2020 22:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Ty plechy jsem otáčel ale jsou stejné. Navíc jsem si všiml že kuželový díl s kuličkou na koci háže už od pohledu a převodovka se v jednom místě trošičku sekne. Tak jsem to proměřil hodinkama a naměřil jsem házivost 0.15mm což si myslím že při nějakých 5000 tisících otáčkách to může být slušný vibrátor. Nicméně se mi to nelíbí zdá se mi to moc, házení by mělo být tak 0.05 mm max. to bych bral. Jde to vidět i na stole při otáčení jak to šmatle bokem. Tak jsem udělal model a zítra by si to měl vzít jeden člověk z vedlejší firmy a udělá mi nový díl.

Jinak to zkrácení tyčky nepomůže. Dle návodu se má převodovka vložit do ocasu a zadním otvorem pro vrtulky prostrčit tu tyčku až do ložisek v převodovce. To proto aby se udělala souosost mezi vrtulkou a převodovku a v této poloze pak převodovku zalepit do trupu. Ale já tu trubky nemůžu do těch ložisek dostat protože jejich osa jde strašně nízko pod konec ocasu. Musí se zvětšit úhel převodovky z 17 na cca 20 možná i víc stupňů. Za podmínky že osa hřídele mezi vrtulkou a převodovkou musí jít přímo do středu kuličky. Jinak to fungovat nebude.

Na obrázcích jsem s převodovkou a tou tyčkou jsem chtěl jen znázornit jak jde osa hřídele mezi vrtulkou a převodovkou úplně mimo střed kuličky při zvětšení úhlu převodovky ( tak jak dovolily vůle v dírách pro šroubky jsem ten úhel zvětšil)

Jinak kompletní převodovka je níže.Na konec se zuby dojde pružná spojka která je i na vrtulce a spojí se tou hřídelí.


Přílohy:
E462C683-E6B2-46DC-ABBF-1A57C29453BF.jpeg
E462C683-E6B2-46DC-ABBF-1A57C29453BF.jpeg
[ 82.74 KiB | Zobrazeno 1001 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2020 1:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1834
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Mě to tedy v této chvíli připadá OK.Ta poslední fotka je celek tak jak je od výrobce a sešroubovaný? Předchozí fota jsou trochu matoucí protože není jasné nakolik je vše zasunuto na svých místech.Celek jak máš položený na zemi s ocasní laminátovou trubkou mi po překreslení a přenesení na sebe ůhlově pasuje tak jak je v manualu.Fotka nafocená zezadu od vrtulky poukazující na to že ůhel je malý mi spíš připadá že je to tam celé(hlavní trubka do trupu) moc zasunuté a tedy to způsobuje tento efekt. Nevím taky nakolik je tohle závislé na celé mechanice v trupu a vzdálenosti od ní.

Tyhle kardany používám v rc bugynách. Než změníš zvětšíš ůhel,přesvědči se žes pochopil manual,nebo neudělal nějakou chybu.Dost klame že ůhel mechaniky se neshoduje s ůhlem trupu.Nevím kolik mají rezervy ale překročením nějaké meze ůhlu nastanou problémy s funkčností.Možná proto mají ten ůhel co nejmenší.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2020 13:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.7.2019
Příspěvky: 4
Ten úhel pochopitelně minimalizují, neboť s rostoucím úhlem u jednoduchého kardanu narůstá úhlová nelinearita převodu, zalomená část kardanu a následně i ocasní vrtulka pak během každé otáčky dvakrát zrychlí a dvakrát zpomalí. Měl by tam být správně symetrický dvojitý kardan, kdy nerovnoměrně rotuje právě jenom mezikus, který má relativně zanedbatelný moment setrvačnosti. Pokud to budete předělávat, dal bych tam kvalitní dvojitý kardan anebo sehnat úhlový převod ozubenými koly (někdo by mohl dát tip, co se dá aktuálně sehnat, nemám v téhle velikosti zkušenost...). V heli téhle velikosti by to mělo být strojařsky správně, chápu ale, že praktická realizace není snadná a takovéto problémy děsně protahují stavbu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 07.01.2020 23:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Tak jsem obdržel dneska nový kuželový díl s kuličkou je to paráda ale není z varia.Známý kamaráda mi to vyrobil na cnc.Dále jsem si udělal 3d model celé převodovky a zjistil jsem že chyba je na straně varia.Ta převodovka podle návodu opravdu nejde složit.Jak je na obrázku víš vidět na kompletní převodovce nejde z každé strany zašroubovat jeden šroub a ten samý problém je i v modelu.

Pokud to silou sešroubuju tak kardan vůbec nefunguje protože jak vidět na obrázku z modelu kulička je natlačená do protikusu.

Pokud umístím kuličku v modelu na střed jak má být tak je vidět že ten stejný šroubek jde mimo díru jako v reálu.

Nechám si vypálit nové plechy pro úhel 17, 18, 19 stupňů a uvidím co a jak bude pasovat a fungovat.


Přílohy:
DCBA9E27-5E7C-48E8-8590-3157907A7A0A.jpeg
DCBA9E27-5E7C-48E8-8590-3157907A7A0A.jpeg
[ 69.57 KiB | Zobrazeno 902 krát ]

0BEAFDFE-DE16-4F69-AAC2-73E856A78CEC.jpeg
0BEAFDFE-DE16-4F69-AAC2-73E856A78CEC.jpeg
[ 81.84 KiB | Zobrazeno 902 krát ]

0B732E37-2C1F-4A1C-B56E-028898E73AA8.jpeg
0B732E37-2C1F-4A1C-B56E-028898E73AA8.jpeg
[ 148.54 KiB | Zobrazeno 902 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: úte 14.01.2020 23:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2014
Příspěvky: 207
Tak nové plechy už mám a chystám se ještě ofrézovat kovové páky pro přepákování serv cykliky.

Používáte u maket napájení serv přímo z baterie? Mám 5 serv futaba bls 175sv a chci je napájet přímo z 2s LiFe A 123.

Montujete serva včetně gumových silentbloků? Na dvou modelech je mám ale čas od času vidím diskuzi jestli to má smysl nebo ne.Tak mě zajímá jak to děláte


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mil Mi2 Vario
PříspěvekNapsal: stř 15.01.2020 1:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.9.2009
Příspěvky: 4033
Bydliště: Praha 6
Napájení do bezpádlové jednotky přes BEC z regulátoru. U serv nechávám gumové silentbloky, vyhodil jsem mosazné dutinky a je to hodně utažené. Aby se servo hýbalo mi přijde u nezbytné přesnosti řízení nějak kontraproduktivní.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz