RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://www.rcmania.cz/

Mil Mi2 Vario
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=113&t=87215
Stránka 9 z 20

Autor:  haas [ úte 28.04.2020 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Tak nový držák cykliky hotový.Původní plastový má v některých místech úzkou drážku a cyklika chodí těžce.

Přílohy:
8EECECAF-63DD-4C32-AC83-9C7A032DEDE7.jpeg
8EECECAF-63DD-4C32-AC83-9C7A032DEDE7.jpeg
[ 65.03 KiB | Zobrazeno 2863 krát ]

97D64BA6-1B45-40C4-9389-29E060E5EEE5.jpeg
97D64BA6-1B45-40C4-9389-29E060E5EEE5.jpeg
[ 56.85 KiB | Zobrazeno 2863 krát ]

6C9ED736-3909-4329-A7FC-A76F228523B4.jpeg
6C9ED736-3909-4329-A7FC-A76F228523B4.jpeg
[ 81.17 KiB | Zobrazeno 2799 krát ]


Autor:  haas [ ned 03.05.2020 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Při pohledu na držák turbíny od varia jsem nebyl moc spokojen s jeho vzhledem a hlavně mě štvaly ty závity vyřezané do toho laminátu. Do závitu jde šroub M4 z každé strany a spojuje horní a spodní polovinu držáku a tím i sevře turbínu aby se nikam nehla.Já jsem udělal pro šroub M4 průchozí díru a ze spodní strany ho zajistím samojistnou matku.Tomuhle věřim víc než nějakému závitu v laminátu.

Celkově už jsem vyrobil díly o váze cca 800 gramů. Tak snad to poletí.

Přílohy:
Poznámka: Vario
E09AAB62-0B5C-4DF0-B750-F8911BAEF248.jpeg
E09AAB62-0B5C-4DF0-B750-F8911BAEF248.jpeg
[ 102.68 KiB | Zobrazeno 2749 krát ]

Poznámka: Moje uprava
A3FF3EC1-B240-4957-A2BF-830858C488A5.jpeg
A3FF3EC1-B240-4957-A2BF-830858C488A5.jpeg
[ 108.75 KiB | Zobrazeno 2749 krát ]

AF884772-CF83-48C0-B3AD-569CEA0CA204.jpeg
AF884772-CF83-48C0-B3AD-569CEA0CA204.jpeg
[ 69.32 KiB | Zobrazeno 2749 krát ]


Autor:  Relax [ stř 06.05.2020 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Parádička, každý nový díl má 300% kvality originálu výrobce :-). A ještě vypadá líp esteticky.

Autor:  haas [ čtv 07.05.2020 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Díky.
Dneska jsem úplně hotový z toho co konstrukce ve variu předvedla.Pokoušel jsem se namontovat na bočnice serva.Samozřejmě že serva tam NEJDOU.Bočnice mají venkovní šířku 47mm plus pod každé servo vario dává 3mm podložku což ve výsledku je šířka 53mm.Hloubka serva od spodu krabičky po přírubu která dosedá na podložky je 29mm.Čili 53-29-29=-5mm. Serva se dotýkají spodní částí krabička a mezi přírubou serva a podložkou je z každé strany 2.5mm mezera.Úžasně proymyšlené, ten co tohle konstruoval musel být totální p--ča.

Prosím vás, neznáte někdo výrobce rotorových listů MAH blade nebo Shark skin? Mělo by to být to samé, shark skin je napsáno přímo na listech (asi jméno druhu listu).

Jedná se mi o to jak jsou natom s kvalitou zpracování a vyvážením listů.Nevíte někdo něco?

Prodávájí se třeba zde
https://www.ercmarket.com/mah-large-sca ... 20ssl.html

ale jejich firemní stránky nemůžu najít.

Přílohy:
10D73552-B227-45D8-840A-20333D41F489.jpeg
10D73552-B227-45D8-840A-20333D41F489.jpeg
[ 124.97 KiB | Zobrazeno 2622 krát ]

4BE988D4-98FD-43E0-B8F1-22624D1E5A24.jpeg
4BE988D4-98FD-43E0-B8F1-22624D1E5A24.jpeg
[ 86.66 KiB | Zobrazeno 2622 krát ]


Autor:  pkotatko [ čtv 07.05.2020 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Melo by to byt toto :
https://www.rc-helper.com.ua/en/about/

Autor:  haas [ úte 11.08.2020 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Po delší pauze jsem trošku pokročil.
Musel jsem vyhodit všechny kulové čepy včetně plastových oček co mám od varia.Kulička a očko má velkou vůli (mám za sebou 4 oka v serii a ty vůle jsou značně citelné).Při zatížení oka 5kg je mezi kuličkou a očkem mezera (tím jak se vymezí vůle na jednu stranu)
Pořídil jsem oka českého výrobce MP JET a můžu jen doporučit.Žádná vůle, pořádný kus materiálu včetně precizní kuličky.Bohužel nemají ani mi nechtěli vyrobit kuličku se šestihranem a závitem M3.5 který se šroubuje do cykliky.Tak jsem si ho nechal vyrobit.Trvalo to 14 dní ale výsledek perfektní.

Nyní zapojuju hadičky kolem turbíny. Musel jsem vyrobit nějaké držáky na filtry a ventily. Snad se brzy dostanu k testu turbíny.Mám doma 20l kerosinu, ale ještě mi chybí hasičák :-)

Přílohy:
IMG_2607.JPG
IMG_2607.JPG
[ 90.13 KiB | Zobrazeno 2010 krát ]

IMG_2610.JPG
IMG_2610.JPG
[ 86.21 KiB | Zobrazeno 2010 krát ]

IMG_2611.JPG
IMG_2611.JPG
[ 88.06 KiB | Zobrazeno 2010 krát ]


Autor:  haas [ čtv 18.02.2021 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Tak už od konce září řeším novou hlavu.Původní rotorová hlava letěla celá až na gripy s ložisky do popelnice. Zbytečně vyhozené peníze. Mám i měřící protokol ze 3D měření hlavy. Výsledek byl házení jak na čele tak obvodu několik desetin. Rozříznutí hlavy ve spodní části, které se stáhne kroužkem kolem hlavní hřídele jako svěrný spoj bylo už okem špatné.Drážky nebyly přes střed hlavy ale asi milimetr bokem.Celá hlava se po dotáhnutí kroužku vychýlila bokem.

Tak jsem musel celou hlavu zkreslit ve 3D a nechat na zakázku vše vyrobit. Po obdržení hlavy jsem ještě nechal znovu vyrobit kostky i s hřídelkami do nichž jsou uchyceny gripy.
Samotná nová hlava na obvodu i čele háže max. 0.03mm. Tento víkend se to chystám znovu vyzkoušet i s listy. Při poslední zkoušce se vše třepalo sotva na poloviční otáčky. Mám i video, tak pokud najdu zkusím ho sem dát. Nicméně na videu nejde žádné házení ani vibrace vidět.

Nakonec se na mě pán v německu vykašlal a nové listy mi nevyrobil. Mám původní listy z varia. Jsou trošku u konce zahnuté nahoru, no nevím jestli to je normální. Když je přiložím odtokovou hranou k sobě, tak to není úplně v jedné rovině.

Samotný trup jsem již odvezl k nastříkání.

Přílohy:
Poznámka: Tady hlava právě přišla hotová ještě před černým eloxem
DE402BF0-CB15-410F-A7F7-DBF1385C38F2.jpeg
DE402BF0-CB15-410F-A7F7-DBF1385C38F2.jpeg
[ 99.76 KiB | Zobrazeno 975 krát ]

Poznámka: Nová hlava během výroby
F9A181AC-BA41-4858-9305-D32F7CC4B2E5.jpeg
F9A181AC-BA41-4858-9305-D32F7CC4B2E5.jpeg
[ 92.61 KiB | Zobrazeno 975 krát ]

Poznámka: Nová hlava během výroby
IMG_2746.JPG
IMG_2746.JPG
[ 77.75 KiB | Zobrazeno 975 krát ]

Poznámka: Vlevo černá nová a vpravo šedá vario hlava
IMG_2768.JPG
IMG_2768.JPG
[ 96.11 KiB | Zobrazeno 973 krát ]

Poznámka: Vlevo černá nová a vpravo šedá vario hlava
IMG_2770.JPG
IMG_2770.JPG
[ 97 KiB | Zobrazeno 973 krát ]

Poznámka: Vlevo černá nová a vpravo šedá vario hlava
IMG_2769.JPG
IMG_2769.JPG
[ 74.43 KiB | Zobrazeno 973 krát ]

Poznámka: Původní vario (nahoře)a nová(dole) kostka s hřídelí
IMG_2854.JPG
IMG_2854.JPG
[ 88.81 KiB | Zobrazeno 972 krát ]


Autor:  haas [ čtv 18.02.2021 20:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Zde nějaké video:

https://www.youtube.com/watch?v=MbOYIfWcXQA

https://www.youtube.com/watch?v=txUD5ee ... e=youtu.be


https://www.youtube.com/watch?v=HqxyfRF ... e=youtu.be

Autor:  Relax [ pát 19.02.2021 0:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Pořád nechápu jak může skončit tolik věci v koši když si to nechají slušně zaplatit.....

Hlava vypadá parádně, taky videa jak se to točí na testovací stolici. Takhle pěkně už to pak v trupu vidět nebude. Držím palce ať už se to posouvá kupředu bez tak mohutné výroby a časové náročnosti, jakkoliv z toho máš ve výsledku určitě radost :-).

Autor:  haas [ pát 19.02.2021 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

No to ani já nechápu jak si to někdo může dovolit takové věci prodat za tolik peněz v tak špatné kvalitě. Možná je to tím, že tento model byl vytvořen v roce 2006, kdy se to patlalo jak se podařilo a nyní se to jen kopíruje bez odstranění závad. Vario mi psalo, že MI 2 se prodá cca 3-5 ročně. Ono kdo ví kde se všechny díly vyrábí, do varia se to přiveze, přebalí a odešle zákazníkovi bez větších kontrol.

Ani firma JET CAT není bez poskvrny. Už jsem to asi psal, ale pro představu: nádrž na plyn, který se používá pro start turbíny je díravá a kabel ke svíčce je tak krátký, že ho mám úplně napnutý aby se vůbec dal nasadit na svíčku.

Nicméně radost mám. Ještě mi trochu vadí, že řemen z turbíny na převodovku je v některých místech napnutý a v jiných je volnější, jelikož všechny řemenice hážou.

Autor:  Relax [ pát 19.02.2021 14:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Je to k vzteku, naštěstí to prodali extrémně šikovnému zákazníkovi, který si to dá dokonale do lajny.

Nedovedu si představit jak s tím dopadne člověk nastavený v módu poskládat jak to je a letět. Buď má nespolehlivého ratlíka s brzkými problémy na obzoru nebo s tím havaruje. Sebehezčí trup to nezachrání. Každopádně pak prodejci pěkně vynadá.

Autor:  haas [ ned 21.02.2021 15:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Tak včera proběhl první test nové hlavy i s listy v maximálních otáčkách.
Dva listy jsou téměř v jedné stopě, ale ten třetí je znatelně níž.Je to způsobeno tím, že kostky s gripy jsou v hlavě upevněny otočně na velkém čepu a pod tímto čepem je druhý menší čep, který prochází 6 kusy gumiček zalisovaných kostce. I po různých pokusech o opakované zalisování to nikdy není vše v jedné rovině. Orientační rozdíl výšky na konci gripu je od toho nejnižšího po nejvyšší : 0, +0.35, +0.8 mm. Moc tomu nepřidává ani nerovnost listů cca od poloviny až ke konci.Hlavu s listy jsem sestavil tak, že na nejvyšším gripu je list s nejnižším koncem a na nejnižším gripu list s nejvyšším koncem.

Mám to natočeno i ve zpomalených záběrech jak v menších otáčkách rotoru, tak v pracovních cca 850ot/min. Listy byli olepeny na konci páskou bílou, modrou a zelenožlutou. Bohužel ta zelenožlutá trochu vypadá jako bílá kvůli odlesku ze světel.Nicméně za jasně bílou páskou je modrá, která je viditelně níž asi o necelou výšku listu.

Ještě můžu koupit nové hliníkové listy (dalších 20 000kč), ale nejsem si jist zda by to bylo finální řešení.

Samotné chvění celé mechaniky je oproti původní hlavě úplně jiné (podstatně menší) při přechodu do plných otáček někde mezi 700-800 se to celé zachvěje a pak se to zklidní v plných otáčkách.

Testování s listy bylo v přibližně nulovém úhlu listů.
Stopa listů by se měla testovat za visu celého modelu nebo tak jak jsem to měl já, ale s nějakým kladným úhlem cca 2-3 stupně. Nicméně si myslím že výsledek bude stejný.

Chtěl bych radu co s tím.
Mám ten jeden list přitáhnout, aby měl větší úhel a natlačit ho do stejné stopy jako ostatní ?(popřípadě povolit ty dva, protože nevím, jestli mě závit na táhlu pustí ještě víc než to mám)
Právě si nejsem jistý, že nyní pokud mám všude stejné úhly a v pracovních otáčkách bez nějakých větších vibrací, pokud ten list násilím natlačím do stejné stopy, tak bude mít větší úhel a tím větší tah než ty ostatní- aby to pak nedělalo větší bordel než teď.

Nebo to mám nechat tak? (jaká je přípustná tolerance odchylky stopy listů) - ideálně nulová, ale tady to prostě asi ideální nebude.

Přikládám i videa a obrázek jak je sestavená hlava s gumičkami (červeně označeno).


https://www.youtube.com/watch?v=NunHFA6H9X4

https://www.youtube.com/watch?v=GDfHnElRgos&t=13s

https://www.youtube.com/watch?v=2G0zmGp1o1Y

Přílohy:
hlava.jpg
hlava.jpg
[ 112.57 KiB | Zobrazeno 868 krát ]


Autor:  švíco [ ned 21.02.2021 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Pozor na ten igelit v rohu na zemi... mohlo by být veselo... :wink:

Autor:  Relax [ ned 21.02.2021 16:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

To je zase šlamastyka....

Přehazováním listů víc nezískáš, to že nejsou jeden jako druhý není ideální. Ty listy jsou hliníkové ? Píšeš koupit nové hliníkové listy..... Pokud můžeš hnout s úhlem listů jednotlivě tak by se to možná pozměnilo ale je otázka co to přinese komplexně. Čím vyšší otáčky a výkon, tím se bude korektivní výchylka zvyšovat a co bude sedět v jedněch otáčkách nebude vyhovovat jinde. Teoreticky si můžeš říct budu lítat konkrétní otáčky a na ty to nastavit. Je to teorie, zkušení praktici k tomu řeknou víc.

Autor:  haas [ ned 21.02.2021 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mil Mi2 Vario

Ne listy jsou laminátové (vario) ale jeden pán z německa by to možná vyrobil z duralu přesně dle rozměrů těchto listů. Nevím zda jiné podstatně menší listy (jak šířkou tak výškou profilu) bych mohl na tuto heli dát.

Ty snížené otáčky používat nebudu, to byl jen takový test co to vůbec udělá, protože původní hlava při těchto otáčkách hodně vibrovala. Takže budu létat na těch 850ot/min

Stránka 9 z 20 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/